Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
Ottiko Nokiamiehet vähän itteensä kun Powerhousu jakoi kaverinsa, Lumia 1020 käyttäjän, kokemuksia ja mielipiteitä, sekä omia havaintojaan? Ihan pikkasen eri tasolla oli tuo viesti, kun vertaa esim Japin "lolxd mokia myy vähemän puhelimee ku samsun vitun paska!!!1" nollaposteihin.

En osaa noista valokuvaamiseen hienommin liittyvistä asioista mitään sanoa, mutta allekirjoitan kyllä muuten koko jutun. Tuo kamerapatti ei itseäni häiritse alkuunkaan ja pidän erittäin paljon puhelimen muotoilusta muutenkin, mutta kaikki kritiikki esim. kuvien liikaan heijastusherkkyyteen yms on ihan totta. Kameraominaisuuksien ulkopuolella tuo vielä häviää selkeästi appsivalikoimassa, käytettävyydessä ja yleisessä suorittamisessa kilpailijoilleen. Oman käytön ja tarpeen perusteella, joka tuskin vastaa monen muun käyttöä, ainakin selain tossa on aivan vitun paska(paha jättää sivuja/välilehtiä auki, kun ne aina palaa alkuun IE:n sulkemisen yhteydessä. Lisäksi 95% videoista ei aukea), Facebook appsi on huono, mobiilipankki appsi(danske bank) on huono, hyviä pelejä ei ole käytännössä ollenkaan, eikä akunkestokaan vakuuta.

Lyhyesti:

Plussaa:
-Muotoilu
-Kamera peruskäyttäjän näkökulmasta
-Näyttö
-Musiikintoisto
-Nokia TV

Miinusta:
-Sysipaska selain
-Ohjelmien sulkeminen (korjausta odotellessa)
-Akkukesto
-Kameran ominaisuudet vaativammalle käyttäjälle
-Huonosti toteutetut appsit
-Pelien puute

Jos olet yhtään seurannut juttua niin Powerhousu on Sampan kiistaton fanipoika joka pistää vain ja ainoastaan negatiivsitä Nokiasta ja vetää nerneen nenään jos hänen samppaansa haukutaan.

Kuten huomasit siinä kritisoitiin myös Nokia "kumpua", tosin Zoomin "kumpu" onkin hitosti huomaamattomampi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos olet yhtään seurannut juttua niin Powerhousu on Sampan kiistaton fanipoika joka pistää vain ja ainoastaan negatiivsitä Nokiasta ja vetää nerneen nenään jos hänen samppaansa haukutaan.

Onko väärin kritisoida puhelimen paskoja ominaisuuksia? Ainakin vaikutti siltä, että palaute oli muotoiltu aika ystävälliseen muotoon. Sampoista löytyy ihan yhtä lailla vikoja ja puutteita, oleellista on se, miten paljon ne vaikuttavat käyttökokemukseen. Vaikka Powerhousu nuolisikin korealaista takapuolta, niin ainakin viimeisimmät viestit on ollut ihan asiallisia. Ei niistä tarvii suuttua.

Ihan fakta se on, että androidissa toimii perusasiat paremmin kuin Lumiassa. Ei niidenkään selailuominaisuudet yms täydellisiä ole ja ainakin mielestäni häviävät iPhonen vastaaville vielä iOS7 jälkeenkin, vaikka se antaakin muille roimasti tasoitusta.

Onko väärin kritisoida puhelimen paskoja ominaisuuksia? Ainakin vaikutti siltä, että palaute oli muotoiltu aika ystävälliseen muotoon. Sampoista löytyy ihan yhtä lailla vikoja ja puutteita, oleellista on se, miten paljon ne vaikuttavat käyttökokemukseen. Vaikka Powerhousu nuolisikin korealaista takapuolta, niin ainakin viimeisimmät viestit on ollut ihan asiallisia. Ei niistä tarvii suuttua.

Ihan fakta se on, että androidissa toimii perusasiat paremmin kuin Lumiassa. Ei niidenkään selailuominaisuudet yms täydellisiä ole ja ainakin mielestäni häviävät iPhonen vastaaville vielä iOS7 jälkeenkin, vaikka se antaakin muille roimasti tasoitusta.

Perusasiat varmaan toimii joo mutta mielestäni, ja monen muunkin, kamerassa Nokia vie kyllä aika reilusti. Olisikin kiva kuulla tämän ammattikuvaajan kommentteja vaikka jostain Sampasta.

Perusasiat varmaan toimii joo mutta mielestäni, ja monen muunkin, kamerassa Nokia vie kyllä aika reilusti. Olisikin kiva kuulla tämän ammattikuvaajan kommentteja vaikka jostain Sampasta.

Eiköhän kamera oo aika selkeesti älypuhelimien paras. Eihän tuossa viestissä pointti ollutkaan, että Lumia 1020n kamera on paska ostakaa samppa. Siinä vain kritisoitiin joitain ominaisuuksia, jotka selkeästi kaipaavat parannusta ja/tai heikentävät kuvien laatua. Ilmeisesti jonkun päivityksen mukana pitäisi saada RAW-kuvia pihalle tuosta luurista. Mulla ei oo mitään hajua mitä ne on, mutta moni pitää niitä tärkeänä, koska se kuulemma parantaa kuvien laatua jollain tavalla.

Eiköhän noita kameravertailuja ja arvosteluja löydy netistä vaikka kuinka. Ei oo Lumia paljoa jättänyt muille saumaa niissä vertailuissa.

Ja toi on paskapuhetta. Ihan yhtälailla olen kritisoinut omaa Samsungia ja kertonut avoimesti sen ongelmista. Siinä vaiheessa kyllä menee poro nokkaan kun heitetään ihan täyttä provoilupaskaa, että lollolloo Sampat lagaa aina ja verrataan 1020:n ja Samsungin "kamerapuhelinlippulaivan" ulkonäköä. En jaksaisi taas kertoa miksi ne ei ole vertailukelpoisia. Samsung on vitun ruma, mutta mitä sitten kun lähtökohtakin on ihan eri.

Se on vaan kumma kun Nokiapojat vetää ne porot nokkaan ihan asiallisesta palautteestakin. Olen muuten antanut joskus nokiasta positiivistakin palautetta. Heti kun toimin vain sanan välittäjänä ja palautteessa olikin enemmän negatiivista kuin positiivista niin Nokiapojat nostaa kädet korville: "Lallallallallaaa... en kuule, Nokia on paras, mielipiteesi on väärä!" ja haukutaan testausten epätieteellisyys ja samassa sanansaattaja. Älykästä toimintaa, kuten sanoin.

Ja toi on paskapuhetta. Ihan yhtälailla olen kritisoinut omaa Samsungia ja kertonut avoimesti sen ongelmista. Siinä vaiheessa kyllä menee poro nokkaan kun heitetään ihan täyttä provoilupaskaa, että lollolloo Sampat lagaa aina ja verrataan 1020:n ja Samsungin "kamerapuhelinlippulaivan" ulkonäköä. En jaksaisi taas kertoa miksi ne ei ole vertailukelpoisia. Samsung on vitun ruma, mutta mitä sitten kun lähtökohtakin on ihan eri.

Se on vaan kumma kun Nokiapojat vetää ne porot nokkaan ihan asiallisesta palautteestakin. Olen muuten antanut joskus nokiasta positiivistakin palautetta. Heti kun toimin vain sanan välittäjänä ja palautteessa olikin enemmän negatiivista kuin positiivista niin Nokiapojat nostaa kädet korville: "Lallallallallaaa... en kuule, Nokia on paras, mielipiteesi on väärä!" ja haukutaan testausten epätieteellisyys ja samassa sanansaattaja. Älykästä toimintaa, kuten sanoin.

Ei mulla ole edes Nokiaa mutta...noh, odotan innolla seuraavaa testiä Sampan kamerasta!

Ei siinä mitään, tällä kertaa ihan mielenkiintoisia havaintoja olitte tehneet ja tuollaisia mielellään kyllä lukee. Mielellään vaan vastineen kertoo pohjautuen taas omiin havaintoihin ja yleisiin havaintoihin (testit yms.).

Niin kyllähän Sony noilla androideilla meni heittämällä Noksun ohi.
Sony julkaisi tuloksensa: 10 miljoonaa älypuhelinta ? voitti Nokian Lumiat | Mobiili.fi

Onhan se selvä että hyvällä käyttiksellä on tietyt mahikset pärjätä, mutta etkai sä nyt usko että noi mokian tunarit repii jostain rahat mokitaan?

Älypuhelinmyynti rikkoi uuden virstanpylvään - Nokia kaukana kärkikahinoista - Nokialandia - Talouselämä

Euroopassa sentään on kasvussa;)
Lumia käy kaupaksi Euroopassa | Taloussanomat

Joutuu se saippuarasioiden valmistaja maksamaan vielä tovin Nokialle korvauksiakin:D
Samsung suostui maksamaan Nokialle lisää korvauksia - Uutiset - Talouselämä

Ei kai me poroja nokkaan vedetä, sillä pitäisihän sen nyt olla selvää, että tuollaiselle kameraluurille asetetaan rima korkealle, kun lähdetään kuvausominaisuuksia testaamaan. Enpä kuitenkaan itse ole huomannut tarkennuksessa ongelmia, mutta täytyypä kiinnittää huomiota jatkossa.

Ei kai me poroja nokkaan vedetä, sillä pitäisihän sen nyt olla selvää, että tuollaiselle kameraluurille asetetaan rima korkealle, kun lähdetään kuvausominaisuuksia testaamaan. Enpä kuitenkaan itse ole huomannut tarkennuksessa ongelmia, mutta täytyypä kiinnittää huomiota jatkossa.
Onneksi osa otti sen ihan fiksusti ja ymmärsi mitä kirjoitetaan, mutta joillakin kuohahti saman tien yli ja sen kyllä huomasi juttujen tasosta.

Sampalla oli näemmä melkein tuplat kovempi nousu, perässäkulkija tuo nokia.

Jokos Japilla on se S4 tai Note3 hyppysissä? Kyselin tätä samaa jo keväällä/kesällä (en ole ihan varma) mutta en muista mitä tapahtui sen jälkeen..? Haluaisin kuulla mielipiteesi samsungin uusimmista puhelimista. Sen verran olen rivien välistä lukenut samsungin ylistystä että ihan tässä luulee että tykkäät tämän valmistajan tekemisistä. Ja saanen pyytää että et mainitse postissasi Nokiaa/Mokiaa kertaakaan. Haluan myös että kerrot käyttökokemuksessasi että mihin vertaat näitä laitteita. Tiedän että pystyt tähän!

Jokos Japilla on se S4 tai Note3 hyppysissä? Kyselin tätä samaa jo keväällä/kesällä (en ole ihan varma) mutta en muista mitä tapahtui sen jälkeen..? Haluaisin kuulla mielipiteesi samsungin uusimmista puhelimista. Sen verran olen rivien välistä lukenut samsungin ylistystä että ihan tässä luulee että tykkäät tämän valmistajan tekemisistä. Ja saanen pyytää että et mainitse postissasi Nokiaa/Mokiaa kertaakaan. Haluan myös että kerrot käyttökokemuksessasi että mihin vertaat näitä laitteita. Tiedän että pystyt tähän!

ei.

Etkös sä ole kehunut, että ostst aina parhaimman luurin ja nyt kerrotkin, ettei sulla olekaan sampan lippulaivaa. Niin ja väität niille jotka s4:sta käyttää ettei se lagaa vaikka sulla ei ole sitä edes käytössä. Nämä ovat just näitä netin parhaita asiantuntijoita. "Olen nähnyt s4:n kerran kaverilla ja pari kertaa kaupassa, mä tiedän siitä kaiken." Jepjep.

Etkös sä ole kehunut, että ostst aina parhaimman luurin ja nyt kerrotkin, ettei sulla olekaan sampan lippulaivaa. Niin ja väität niille jotka s4:sta käyttää ettei se lagaa vaikka sulla ei ole sitä edes käytössä. Nämä ovat just näitä netin parhaita asiantuntijoita. "Olen nähnyt s4:n kerran kaverilla ja pari kertaa kaupassa, mä tiedän siitä kaiken." Jepjep.

Kuten olen sanonut useita kertoja aikaisemmin, ostan puhelinta vaihtaessani aina sen parhaan sen hetkisen markkinoilla olevan puhelimen. Ei se silti tarkoita että vaihdan puhelinta kuukauden tai 3 kk välein, vaan sitten kun tuntuu että edellinen ei enää pelitä, tai hajoaa.

Ja tässä threadissä ei ole kellään ollut kaikkia puhelimia, silti niistä vain jauhetaan edestakaisin, vähänkö sä olet yksinkertainen jos kuvittelit että kaikilla on ollut kaikkea mistä ne kommentoi. :face:

Itelläni on ollut iPhone 3g, 4s ja nyt tällä hetkellä käytössä 5s ja joka kerta olen ollut tyytyväisempi ja tyytyväisempi uuteen iPhoneen. Duunipuhelimena minulla on Lumian 920 ja on sekin ihan hyvä luuri, mutta eipä se iPhonea biittaa millään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom