- Ikä
- 42
Mikä haitta niistä on? Hyvä vaan että joka puhelimessa olisi jotain mitä moni ihminen haluaisi käyttää, eikä rajoiteta turhaan jonkin ideologian vuoksi. En minäkään widgettejä käytä, mutta tiedostan kyllä että moni käyttää, niin silloin on ihan kiva että sellainen mahdollisuus puhelimessa on. Jos et halua käyttää niin voit olla käyttämättä. Hyvin yksinkertaista. Jos taas haluat käyttää, mutta niitä ei ole, niin ei olekaan enää kovin yksinkertaista.Mikä hyöty on widgeteistä?
Hyvä vaan ettei iPhonessa ole mitään Windows Vista™ -widgettejä.
Sun mielestä ehkä ja jonkun toisen mielestä ei. Jos toi Japin tutkimus pitää paikkansa, niin useimmille ihmisille nykyiset kamerat ovat keskimäärin riittävän hyviä. Ei tarvita ihmeellistä kameraa, että saa facebookiin räpsyjä siitä saamarin kissasta mikä taas makaa suloisessa asennossa. Tietysti ei siitä paremmasta kamerasta haittaakaan ole, jos ei tiedostokoko kasva liikaa tai kameran fyysinen koko kasva puhelimen muotoja määrääväksi tekijäksi.Omasta mielestä kyllä kamera on oikeastaan älyluurien tärkeimpiä ominaisuuksia. Soittamisen ja nettisurffauksen ohessa asetan ne kyllä ihan samalle tärkeysasteelle kameran kanssa. Tarkemmin sanottuna en kyllä tiedä miksi koet että se on turha ominaisuus? Voisitko vielä listata myös sinulle tärkeimmät ominaisuudet? ja sitten jos vielä kerrot mitä ilman et voisi elää?
itse käytän puhelimessa säännöllisen epäsäännöllisesti seuraavia ominaisuuksia
-Soittaminen
-Verkossa surffailu wifi/"nopeat" yhteydet
-Kamera
-Navigaattori
+/-Sähköposti asiointi
+/- Desing/muotoilu (se sampan muoviliukuri nyt ei vaan yksinkertaisesti voi pysyä räpylässä yhdellä kädellä käytettäessä, ripuliranteille tässä on jossain luureissa ongelmana myös niiden paino)
Mitä puolestaan tulee niihin turhiin ominaisuuksiin mitkä oikeastaan löytyy enemmänkin softapuolelta on esimerkiksi kaikenmaailman
-pilvipalvelut
-synkronisointi asiat
-Kaikenmaailman liikkeitö lukevat ominaisuudet <--- siis nämä jos jotkut on niitä turhimpia asioita koko luurissa
enempää ei tällä erää tullut mieleen mutta mikäli tulee niin päivitän listaa
Sinällään aika turha miettiä mikä sun mielestä on tärkeää, kun se suuri massa sen määrää mitä on järkevää tehdä. Mulla on muuten taas melkein toisinpäin noi jutut. Mulle synkronoinnit ja pilvipalvelut on tärkeitä, mutta puhelimen kameraa en käytä kuin tilannekuviin ja nopeisiin facebook-räpsyihin tai kun lähetän whatsapin kautta kuvia. Joskus siis vaikka emäntä pyytää hakemaan jotain kaupasta niin otan kuvan siitä jostakin ja lähetän eukolle whatsapilla, että onko oikea. Tällaisia räpsyjä siis, eikä mitään hienompia kuvia. Niitä varten mulla on järkkäri sitten. Puhelimen kameran ei tarvitse olla mulle yhtään sen parempi kuin se nyt on, tosin kuten sanoin niin ei siitä haittaakaan ole, kunhan pysytään niissä rajoissa.
Liikehommelit on aika turhia, mutta silmien tunnistus on pop. Navigaattoria tulee käytettyä kaksi kertaa vuodessa.