Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
Mikä hyöty on widgeteistä?
Hyvä vaan ettei iPhonessa ole mitään Windows Vista™ -widgettejä.
Mikä haitta niistä on? Hyvä vaan että joka puhelimessa olisi jotain mitä moni ihminen haluaisi käyttää, eikä rajoiteta turhaan jonkin ideologian vuoksi. En minäkään widgettejä käytä, mutta tiedostan kyllä että moni käyttää, niin silloin on ihan kiva että sellainen mahdollisuus puhelimessa on. Jos et halua käyttää niin voit olla käyttämättä. Hyvin yksinkertaista. Jos taas haluat käyttää, mutta niitä ei ole, niin ei olekaan enää kovin yksinkertaista.

Omasta mielestä kyllä kamera on oikeastaan älyluurien tärkeimpiä ominaisuuksia. Soittamisen ja nettisurffauksen ohessa asetan ne kyllä ihan samalle tärkeysasteelle kameran kanssa. Tarkemmin sanottuna en kyllä tiedä miksi koet että se on turha ominaisuus? Voisitko vielä listata myös sinulle tärkeimmät ominaisuudet? ja sitten jos vielä kerrot mitä ilman et voisi elää?

itse käytän puhelimessa säännöllisen epäsäännöllisesti seuraavia ominaisuuksia
-Soittaminen
-Verkossa surffailu wifi/"nopeat" yhteydet
-Kamera
-Navigaattori

+/-Sähköposti asiointi
+/- Desing/muotoilu (se sampan muoviliukuri nyt ei vaan yksinkertaisesti voi pysyä räpylässä yhdellä kädellä käytettäessä, ripuliranteille tässä on jossain luureissa ongelmana myös niiden paino)

Mitä puolestaan tulee niihin turhiin ominaisuuksiin mitkä oikeastaan löytyy enemmänkin softapuolelta on esimerkiksi kaikenmaailman
-pilvipalvelut
-synkronisointi asiat
-Kaikenmaailman liikkeitö lukevat ominaisuudet <--- siis nämä jos jotkut on niitä turhimpia asioita koko luurissa

enempää ei tällä erää tullut mieleen mutta mikäli tulee niin päivitän listaa
Sun mielestä ehkä ja jonkun toisen mielestä ei. Jos toi Japin tutkimus pitää paikkansa, niin useimmille ihmisille nykyiset kamerat ovat keskimäärin riittävän hyviä. Ei tarvita ihmeellistä kameraa, että saa facebookiin räpsyjä siitä saamarin kissasta mikä taas makaa suloisessa asennossa. Tietysti ei siitä paremmasta kamerasta haittaakaan ole, jos ei tiedostokoko kasva liikaa tai kameran fyysinen koko kasva puhelimen muotoja määrääväksi tekijäksi.

Sinällään aika turha miettiä mikä sun mielestä on tärkeää, kun se suuri massa sen määrää mitä on järkevää tehdä. Mulla on muuten taas melkein toisinpäin noi jutut. Mulle synkronoinnit ja pilvipalvelut on tärkeitä, mutta puhelimen kameraa en käytä kuin tilannekuviin ja nopeisiin facebook-räpsyihin tai kun lähetän whatsapin kautta kuvia. Joskus siis vaikka emäntä pyytää hakemaan jotain kaupasta niin otan kuvan siitä jostakin ja lähetän eukolle whatsapilla, että onko oikea. Tällaisia räpsyjä siis, eikä mitään hienompia kuvia. Niitä varten mulla on järkkäri sitten. Puhelimen kameran ei tarvitse olla mulle yhtään sen parempi kuin se nyt on, tosin kuten sanoin niin ei siitä haittaakaan ole, kunhan pysytään niissä rajoissa.

Liikehommelit on aika turhia, mutta silmien tunnistus on pop. Navigaattoria tulee käytettyä kaksi kertaa vuodessa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kevyt ja tukeva rakenne.
Nopein luuri missään koskaan.
Varmatoiminen, kuten Apple yleensä.
Synkkaus, toimii saumattomasti Applen ekosysteemissä ilman mitään säätämistä, muut ei pääse lähellekään.
Pitää hintansa pitkään.
Uskomaton määrä ohjelmia ja ohjelmat eivät bugaa.

Siinä nyt jotain.

Taitaa Googlen palvelut olla nykyään paljon laajemmat kuin Applen ja synkkaus tapahtuu täysin automaattisesti, jopa hiemankin liian automaattisesti minun makuun...

e: ei sillä, Applenkin voisi joskus hankkia jos se ei olisi niin hankalaa mutta MS puhelinta en tule hankkimaan kyllä ikinä. Periaatteet ne on minullakin, saatanan nokian varastajat ;)

Onkos sulla väitteen tueksi jotain faktaa?
Mitä faktaa sä tarttet? Asetat iCloudin päälle kaikissa laitteissa jotka haluat synkattavan ja synkkaus on siinä. Ostat ohjelman puhelimella, se näkyy padissa. Otat kuvan puhelimella, se näkyy muissa laitteissa photostreamissa. Merkkaat kalenteriin jotain, se päivittyy kaikkiin laitteisiin. Jne jne jne.

Ei tartte kolmannen osapuolen palveluita, kaikki toimii nätisti Applen sisällä ja toimii ku junan vessa. Applella noi kaikki synkatut kamat on paikallisesti laitteissa iCloudin kautta, ei tartte mennä kaiveleen kuvia Flickeristä jne.

Jos hukkaan puhelimen tai ostan uuden, valitsen vain uudessa luurissa backupin iCloudista ja puhelin täsmälleen siinä tilassa mitä edellinen. Kaikki tekstarit, mailit, kuvat, ohjelmat, kontaktit, kaikki paikallaan missä kuuluukin, täysin identtisenä.

[video=youtube_share;O_C1TZIT-qQ]http://youtu.be/O_C1TZIT-qQ[/video]

Mitä faktaa sä tarttet? Asetat iCloudin päälle kaikissa laitteissa jotka haluat synkattavan ja synkkaus on siinä. Ei tartte kolmannen osapuolen palveluita, kaikki toimii nätisti Applen sisällä ja toimii ku junan vessa.

Pakko snadisti tarttua tähän. Vaikka en itse käytä suoraan Googlen kaikkia omia synkkauksia, ovat ne out-of-the-box aika kattavia:

- Sync App Data
- Sync Blogger
- Sync Calendar
- Sync Contacts
- Sync Drive
- Sync Gmail
- Sync Google Photos
- Sync Google+
- Sync Google+ Auto-backup
- Sync Internet
- Sync My Tracks
- Sync People details
- Sync Picasa Web Album

...Äkkiseltään en keksi mitä puuttuisi?

Pakko snadisti tarttua tähän. Vaikka en itse käytä suoraan Googlen kaikkia omia synkkauksia, ovat ne out-of-the-box aika kattavia:

- Sync App Data
- Sync Blogger
- Sync Calendar
- Sync Contacts
- Sync Drive
- Sync Gmail
- Sync Google Photos
- Sync Google+
- Sync Internet
- Sync My Tracks
- Sync People details
- Sync Picasa Web Album

Tätä just tarkoitin. Itselläni on iPhone, Android-puhelin ja Lumia. Pieniä eroja toki on, mutta kaikissa toimii synkat melko hyvin.

.. ei tartte mennä kaiveleen kuvia Flickeristä jne...

Androidissa kuva kansiossa näkyy kaikki pitämät blogi- ja kuvapalveluiden kuvat omina kansioinaan ja kuvat siellä. Tämä ihan kun ottaa uuden laitteen käyttöön. En tiedä onko Applella omia blogi ja kuvapalveluita joista takaisinpäin synkkaus toimii tolleen...

e: tässä on tietysti se pointti että sen lisäksi että kuvat on omassa pilvessä niin sinne Flickeriin laitetaan ne parhaat kuvat ja onhan se kiva että kun uuden puhelimen ostaa niin niitä voi heti näytellä sieltä. Tai vaellusblogin vaelluskuvia, ilman että kaivelee jostain omista kuvistaan joita tuppaa olemaan aina paljon...

- Sync App Data
- Sync Blogger
- Sync Calendar
- Sync Contacts
- Sync Drive
- Sync Gmail
- Sync Google Photos
- Sync Google+
- Sync Internet
- Sync My Tracks
- Sync People details
- Sync Picasa Web Album

Entä ohjelmat? Latautuuko Play-kaupasta ostetut softat automaagisesti kaikkiin saman käyttäjän android-laitteisiin?

Kerroppas lisää tästä tutkimuksesta?

Se on tähän threadiin linkitetty jo kahdesti, ei muuta kuin selaamaan, ei sitä jokaista nokiafania varten tänne uudelleen jaksa linkittää.

Omasta mielestä kyllä kamera on oikeastaan älyluurien tärkeimpiä ominaisuuksia. Soittamisen ja nettisurffauksen ohessa asetan ne kyllä ihan samalle tärkeysasteelle kameran kanssa. Tarkemmin sanottuna en kyllä tiedä miksi koet että se on turha ominaisuus? Voisitko vielä listata myös sinulle tärkeimmät ominaisuudet? ja sitten jos vielä kerrot mitä ilman et voisi elää?

itse käytän puhelimessa säännöllisen epäsäännöllisesti seuraavia ominaisuuksia
-Soittaminen
-Verkossa surffailu wifi/"nopeat" yhteydet
-Kamera
-Navigaattori

+/-Sähköposti asiointi
+/- Desing/muotoilu (se sampan muoviliukuri nyt ei vaan yksinkertaisesti voi pysyä räpylässä yhdellä kädellä käytettäessä, ripuliranteille tässä on jossain luureissa ongelmana myös niiden paino)

Mitä puolestaan tulee niihin turhiin ominaisuuksiin mitkä oikeastaan löytyy enemmänkin softapuolelta on esimerkiksi kaikenmaailman
-pilvipalvelut
-synkronisointi asiat
-Kaikenmaailman liikkeitö lukevat ominaisuudet <--- siis nämä jos jotkut on niitä turhimpia asioita koko luurissa

enempää ei tällä erää tullut mieleen mutta mikäli tulee niin päivitän listaa

Toi on sun mielipide, tutkimuksen mukaan ne preferaatit menee vähän juuri päinvastoin massoilla, senpä takia noksut ei oikeen kaupaksi mene.

Se on tähän threadiin linkitetty jo kahdesti, ei muuta kuin selaamaan, ei sitä jokaista nokiafania varten tänne uudelleen jaksa linkittää.

Toi on sun mielipide, tutkimuksen mukaan ne preferaatit menee vähän juuri päinvastoin massoilla, senpä takia noksut ei oikeen kaupaksi mene.

Viittaat selkeästi tuohon IDC:n tutkimukseen jossa kysyttiin kuinka tärkeä kameran resoluutio on puhelimen ostopäätöksessä. Ei resolla itsessään ole itselleni juurikaan väliä, kunhan kameralla saa loistavaa jälkeä. Ihan sama onko siinä tällöin 8 vai 42 megapikseliä. Lumia 1020:ssa esimerkiksi megapikseleitä hyödynnetään älykkäästi hyvän lopputuloksen aikaansaamiseksi.

Viittaat selkeästi tuohon IDC:n tutkimukseen jossa kysyttiin kuinka tärkeä kameran resoluutio on puhelimen ostopäätöksessä. Ei resolla itsessään ole itselleni juurikaan väliä, kunhan kameralla saa loistavaa jälkeä. Ihan sama onko siinä tällöin 8 vai 42 megapikseliä. Lumia 1020:ssa esimerkiksi megapikseleitä hyödynnetään älykkäästi hyvän lopputuloksen aikaansaamiseksi.

Ei kauhean älykkäästi kun se jumittaa koko kameran kymmeniksi sekunneiksi kun ottaa yhden kuvan, toisilla puhelimilla taas voi ottaa täyden reson kuvia kymmeniä sekunneissa. Perusnokiakäyttäjälle tuo nopeus ei kaiketi ole siellä listan kärkipäässä, mutta kuten tänäänkin joku tässä threadissa sanoi niin 1020 on hidas kuvien otossa.

Minua varmaan tarkoitit, Japi. En tiedä vielä, kuinka paljon tuo normaalikameran (ProCam) hitaus tulee haittaamaan minua. Toistaiseksi se ei ole, mutta en menisi vannomaan. Neljä sekuntia on pitkä aika saada kamera kuvauskuntoon, ja viisi, kuusi sekuntia laukaisujen välillä ei ole lyhyt.

Olen kokeillut myös SmartCamin burst-moodia, joka ampuu kymmenen kuvaa n. sekunnissa. Sekin kestää n. sekunnin mennä päälle, joten ei sekään ole salamannopea. Sen kuvan tarkkuudessa ei ole noin nopeasti katsottuna mitään valittamista, mutta totta on, että 5Mpx ei ole 41...

Minua varmaan tarkoitit, Japi. En tiedä vielä, kuinka paljon tuo normaalikameran (ProCam) hitaus tulee haittaamaan minua.
Olen kokeillut myös SmartCamin burst-moodia, joka ampuu kymmenen kuvaa n. sekunnissa. Sekin kestää n. sekunnin mennä päälle, joten ei sekään ole salamannopea. Sen kuvan tarkkuudessa ei ole noin nopeasti katsottuna mitään valittamista, mutta totta on, että 5Mpx ei ole 41...

Eli jos haluaa muiden kamerakännyjen laatua niin sitä saa aikaiseksi sitten nopeasti ;)

- H

Ei kauhean älykkäästi kun se jumittaa koko kameran kymmeniksi sekunneiksi kun ottaa yhden kuvan, toisilla puhelimilla taas voi ottaa täyden reson kuvia kymmeniä sekunneissa. Perusnokiakäyttäjälle tuo nopeus ei kaiketi ole siellä listan kärkipäässä, mutta kuten tänäänkin joku tässä threadissa sanoi niin 1020 on hidas kuvien otossa.

Totta, täyden reson kuvat ovat Lumia 1020:lla hitaita, toki laskentaa onkin aivan eri määrä mitä vaikka 10 mpix kuvissa. Laatuhan on näissä kuvissa sitten valovuoden edellä muita puhelimia, pl. 808. Onneksi tosiaan Smartcamilla voi ottaa pienempiä kuvia vaikka 10 kuvaa/s, jotka nekin todennäköisesti ison osan puhelimista voittavat laadussa.

Kompromissejahan sitä täytyy tehdä. Samsungin kameralippulaiva näyttää saippuakotelolta, jossa on kasvain, mutta silti laatu ei pääse lähellekään 1020:a.

Tässä vielä kuva Samsungin parhaasta kamerapuhelimesta Lumia 1020:n rinnalla:

Nokia-Lumia-1020-vs-Samsung-Galaxy-S4-Zoom-1.jpg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom