Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
- Ei toimi muistitikkuna
- Musan siirtäminen työlästä
- Leffojen siirtäminen työlästä
- En saa vieläkään ladattua sieltä Apple storesta mitään koska en saa hyväksyttyä sitä sopimusta mistään
- Akkua syö taas ihan homona iOS7 myötä
- iOS7 lapsellisen näköinen, tehty pikkutytöille
- Soittoäänien rajallisuus
- Liian staattinen käyttöliittymä vrt. Android ja Gadgetit
- Geneerisen latausliitännän puute vaikka yleinen tuo Lightning jo onkin.

Muuten voin sanoa edelleen, että paras puhelin mitä mulla ollut. Silti mun mielestä noi puutteet on olemassa ja se tympii eikä tarvitse olla mikään hateri/muro/ninja, että tuon voi kertoa.

Iphonen omistus vaatii jonkinlaista omistautumista Applen ekosysteemiin ja siellä ei wareleffoille ole oikein sijaa, musat siirtyy Itunesilla jos Spotify ei riitä.

Mulle edellä mainitut ei ole minkäänlainen ongelma, päinvastoin androidin gadgethelvetti vain vituttaa ja lightning-laturi on oikeasti parempi kuin vanha.
Ios7 vie tosiaan enemmän akkua ennen ja se on tylsää, mutta luultavasti ne saa sen pian korjattua. Sen ulkonäössä ei ole mitään vikaa.

Soittoääniä on käytännössä rajaton määrä, itse teen ne Garagebandissa. Toi Appstoren ongelma on paska juttu, mulla sitä ei onneksi ollut.

Mulle edellä mainitut ei ole minkäänlainen ongelma, päinvastoin androidin gadgethelvetti vain vituttaa
Mikäs niissä widgeteissä vituttaa kun sun ei ole pakko niitä käyttää jos et halua? Mullakaan ei ole muuta kuin staattisia kuvakkeita ja nekin on itse muokattu sen näköisiksi kuin itse haluan. Kyllä, tähän saa ilman järjetöntä koodaamista omia kuvakkeita.
ja lightning-laturi on oikeasti parempi kuin vanha.
Varmasti onkin, mutta vielä moninkertaisesti parempi olisi kun kaikki puhelinvalmistajat käyttäisivät samaa standardia. Ikävä kyllä Apple ei ole ikinä, edes tietokoneissa, tähän kyennyt vaan kaikki pitää olla omaa, jolla kahlitaan käyttäjä tietyn systeemin sisään. Ilmiselvästi hyvä bisnesidea, mutta kuluttajan kannalta hieman arveluttavaa. Joillekin siitä erilaisen laturin käytöstä ei ole mitään ongelmaa, mutta positiivista asiaa siitä ei saa vaikka miten kääntelisi.

Ainoastaan Android-luureissa saa Fonecta Callerin hakemaan soittajan tiedot reaaliajassa puhelun saapuessa, iOSissa tai Windows Phonessa ei ole mahdollista. Todella kätevä ominaisuus, enkä haluaisi olla enää ilman. Työaikana tulee melkoinen määrä puheluita kaiken maailman b2b-kauppiailta yms, viimeksi tänään ruudussa luki TNS gallup / puhelinhaastattelut. Voi sitten kiiressä vähän suodattaa saapuvia puheluita ja jättää turhimpiin suosiolla vastaamatta.

Ensimmäinen kerta kun sanon kameran lisäksi positiivista tästä romu-920:stä mutta kyllä tässäkin toimii fonecta caller. On kyllä hyvä appsi, saisi toimia Applessakin.

Ainoastaan Android-luureissa saa Fonecta Callerin hakemaan soittajan tiedot reaaliajassa puhelun saapuessa, iOSissa tai Windows Phonessa ei ole mahdollista.
Aijaa, kyllä toi mulla on winkkariluurissa pelannut. Ei tosin itselle kauheen tarpeellinen ominaisuus, kun harvoinpa mulle tuntemattomat soittelee ja puhelinmyyjien numerot ei välttämättä Fonectan listoilla ole.

Aijaa, kyllä toi mulla on winkkariluurissa pelannut. Ei tosin itselle kauheen tarpeellinen ominaisuus, kun harvoinpa mulle tuntemattomat soittelee ja puhelinmyyjien numerot ei välttämättä Fonectan listoilla ole.

Siis puhelun jälkeen kyllä, mutta ei kai sitä saa näyttämään mitään silloin kun puhelu saapuu, vai saako? Voin toki olla väärässäkin... :)

e: nähtävästi ihan äskettäin tullut päivitys jossa lisätty tämä ominaisuus, hienoa. Nyt Apple on siis ainoa, jossa ei toimi.

Tuohon lightningiin... En epäile etteikö itse laturi tai liitin olisi hyvä, mutta IMHO vituttaa kaikkea standardisointia vastaan taistelu. Älypuhelimien yhtenäisen latausliitännän standardisointi on jo vanha juttu ja mun mielestä todella hyvä ja kaikkien kannalta järkevä ratkaisu. Kun sillä liittimen mallilla ei juuri merkitystä loppupeleissä ole, joten miksi se ei olisi joka vimpaimessa sama.

Mutta ei, vain koska Applen täytyy "minä itte".

Mikäs niissä widgeteissä vituttaa kun sun ei ole pakko niitä käyttää jos et halua? Mullakaan ei ole muuta kuin staattisia kuvakkeita ja nekin on itse muokattu sen näköisiksi kuin itse haluan. Kyllä, tähän saa ilman järjetöntä koodaamista omia kuvakkeita.

Varmasti onkin, mutta vielä moninkertaisesti parempi olisi kun kaikki puhelinvalmistajat käyttäisivät samaa standardia. Ikävä kyllä Apple ei ole ikinä, edes tietokoneissa, tähän kyennyt vaan kaikki pitää olla omaa, jolla kahlitaan käyttäjä tietyn systeemin sisään. Ilmiselvästi hyvä bisnesidea, mutta kuluttajan kannalta hieman arveluttavaa. Joillekin siitä erilaisen laturin käytöstä ei ole mitään ongelmaa, mutta positiivista asiaa siitä ei saa vaikka miten kääntelisi.

Niin, jos kaipaa widgettejä ja kuvakkeiden rukkaamista niin android on varmaan se oikea käyttis...itse en kaipaa. Tuossa ylempänä listattuja "vikoja" ei juurikaan löydy androideista joten johtopäätös on kenties se ettei iPhone ollut se oikea valinta kyseiselle kirjoittajalle. Onneksi iPhonesta pääsee eroon hyvällä hinnalla vielä vuosienkin jälkeen.

Apple hyötyy siitä ettei se asioita kuten muut ja pystyy näin pitämään ohjat käsissään, voi olla että ennemmin tai myöhemmin tämä taktiikka kusee mutta tällä hetkellä se toimii kuin unelma.

Androidin muuten saa noita staattisia kuvakkeita työpöydän täyteen jos haluaa, mutta jos haluaa sinne väliin jonkin oivallisen widgetin niin sekin on mahdollista. Iphonen käyttäjät eivät sellaisia halua, koska joku on ajatellut heidän puolestaan.

Mikä hyöty on widgeteistä? Jos jollain ohjelmalla on sinulle asiaa, se ilmoittaa siitä notifikaatiolla. Jos sinulla on ohjelmalle asiaa, niin avaat sen ohjelman. Toisekseen esim. Androidin sää-widgetistä ei aina tiedä milloin se on päivittänyt itsensä, niin kuitenkin tulee avattua itse sääohjelma painamalla sitä ja tarkastettua samalla koko päivän sää. Kellonaika, akku- ja taajuuspykälät on kuitenkin kiva olla näkösällä kokoajan, mutta Facebook päivityksiä luettaessa avaa kyllä ennemmin kokoruudulle kuin selaa niitä jostain 4x2 laatikosta neljännellä aloitusnäytöllä.

Hyvä vaan ettei iPhonessa ole mitään Windows Vista™ -widgettejä.

Samsung unveils ISOCELL image sensors for 'premium' mobile devices | Android Central

Samsungillakin haaveina parantaa hämäräkuvausta. Järkevää sinänsä, kamerapuhelimia varsin usein sisätiloissa käytetään, jossa valoa ei kovin paljoa ole.

Näin ne kehityksen tuulet pikkuhiljaa Koreaankin saapuu.

Harmi että suomeen ei saapunut vaan perässä laahattiin markkinat menetettiin ja annettiin rahat vielä Flopille.

Itselle kelpaisi joku 5MP kamera tohon kännyn kylkeen ei sitä sen parempaa tarvii.

Harmi että suomeen ei saapunut vaan perässä laahattiin markkinat menetettiin ja annettiin rahat vielä Flopille.

Itselle kelpaisi joku 5MP kamera tohon kännyn kylkeen ei sitä sen parempaa tarvii.

Joo se hämärä kuvaushan ei ollut jonkun muun puhelinvalmistajan luurissa jo ennen Samppaa... Varmaan kun jaksais kaivaa nii senkin haukut turhaksi ominaisuudeksi jossain postissa kunnes se onkin nerokas "uusi" keksintö sampan julkaistessa sen ;)

Joo se hämärä kuvaushan ei ollut jonkun muun puhelinvalmistajan luurissa jo ennen Samppaa... Varmaan kun jaksais kaivaa nii senkin haukut turhaksi ominaisuudeksi jossain postissa kunnes se onkin nerokas "uusi" keksintö sampan julkaistessa sen ;)

Ei se ole nerokas keksintö mun mielestä, edelleenkään, se on ihan turha. Ja tutkimuksien mukaan kamera on turhin älypuhelin ominaisuus, ehkä siksi samppakin vasta nyt sitä parantelee kun muu puhelin on jo muita niin paljon edellä. Näkihän sen mitä sille kamerapuhelin firmallekkin kävi joka panosti niihin kameroihin.

Ei se ole nerokas keksintö mun mielestä, edelleenkään, se on ihan turha. Ja tutkimuksien mukaan kamera on turhin älypuhelin ominaisuus, ehkä siksi samppakin vasta nyt sitä parantelee kun muu puhelin on jo muita niin paljon edellä. Näkihän sen mitä sille kamerapuhelin firmallekkin kävi joka panosti niihin kameroihin.

Kerroppas lisää tästä tutkimuksesta?

Chong+pong+AAHAHAHAHAH+i+fukken+lolled+_312be6cccd08b24065b2501b7d374455.jpg

Tuo ISOCELL saattaa olla ihan hyvä juttu. Hämäräkuvaus on, kuten Applekin tunnusti, suurin ongelma puhelinkameroissa. Kaikki, mikä lisää kilpailua ja innovaatiota on ainoastaan positiviista. Nokia on ollut näissä asioissa edelläkävijä, ja tuntuu edelleenkin olevan. Ongelmat ovat olleet jossain muualla kuin kuvaustekniikan keksinnöissä.

Muuten olen nyt käyttänyt Lumia 1020:aa pari päivää. On kai se paras itselläni ollut puhelin, mutta en ole koskaan muita kuin Nokioita (ja yhtä Benefonia) omistanutkaan. Kyllä se hyviä kuvia ottaa, mutta on tuo kamera hidas, se on tunnustettava.

Eilen leikin hieman kaverin Galaxy S4:lla. Nopealta vaikutti. Siihen ikonimaailmaan en kyllä mielelläni menisci. Sain tuunaamisesta tarpeeksi vanhalla N900:lla. Designiltaan ja jopa käytettävyydeltään mielestäni näiden kokeiden perusteella WP vie voiton. iPhoneen en tykästynyt koskaan, en vaikka miten kokeilisin. iPadiinkin olen sangen pettynyt. Eihän sillä voi kuin kuluttaa. Järkevä työnteko matkoilla rajoittuu sähköposteihin. Se ei minulle kelpaa tai riitä.

Omasta mielestä kyllä kamera on oikeastaan älyluurien tärkeimpiä ominaisuuksia. Soittamisen ja nettisurffauksen ohessa asetan ne kyllä ihan samalle tärkeysasteelle kameran kanssa. Tarkemmin sanottuna en kyllä tiedä miksi koet että se on turha ominaisuus? Voisitko vielä listata myös sinulle tärkeimmät ominaisuudet? ja sitten jos vielä kerrot mitä ilman et voisi elää?

itse käytän puhelimessa säännöllisen epäsäännöllisesti seuraavia ominaisuuksia
-Soittaminen
-Verkossa surffailu wifi/"nopeat" yhteydet
-Kamera
-Navigaattori

+/-Sähköposti asiointi
+/- Desing/muotoilu (se sampan muoviliukuri nyt ei vaan yksinkertaisesti voi pysyä räpylässä yhdellä kädellä käytettäessä, ripuliranteille tässä on jossain luureissa ongelmana myös niiden paino)

Mitä puolestaan tulee niihin turhiin ominaisuuksiin mitkä oikeastaan löytyy enemmänkin softapuolelta on esimerkiksi kaikenmaailman
-pilvipalvelut
-synkronisointi asiat
-Kaikenmaailman liikkeitö lukevat ominaisuudet <--- siis nämä jos jotkut on niitä turhimpia asioita koko luurissa

enempää ei tällä erää tullut mieleen mutta mikäli tulee niin päivitän listaa

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom