Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
Minusta noilla testeillä on loppujen lopuksi aika vähän merkitystä, jos katsoo isomman määrän testejä. Osan voittaa lumia, osan samsung ja jonkun ehkä iPhone tai HTC. Lopoujen lopuksi ehkä kannattaa ostaa se puhelin mikä tuntuu itselle parhaalta eikä sitä labratestin kuningasta, ellei nyt pidä just sen käytettävyydestä.

Word. Ongelma tässä ketjussa on vain se, että eräät hyväksyvät vain omaa näkökantaansa tukevat testit ja hylkäävät muut. Noita testejä löytyy tosiaan satoja ja sieltä voi kaivaa melkein minkä vain kännykän voittajaksi. Osa testeistä on ihan puhtaita maksettuja mainoksia, osa fanisivustojen tekemiä ja osassa painotetaan jotain tiettyä osa-aluetta enemmän kuin muita, koska testin tehnyt taho keskittyy juuri siihen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Palautetaanpa ketju taas raiteille ja vertaillaan Samsungin ja Nokian insinööriosaamista tutustumalla merkkien kamerapuhelinlippulaivoihin. Siis juurikin näihin malleihin, jossa insinöörit ovat mahduttaneet kompakteihin ja kauniisiin kuoriin firman parasta mahdollista osaamista.
Saitko tyydytystä? Mä oon ihan varma että samsung teki zoomin sen takia että ne vaan osanneet tehdä pienempää kameraa. Siis sen on aivan pakko olla siitä kiinni. Ne on niin onnettomia sällejä etteivät tajua, että kameran voi saada pienempäänkin tilaan.

Palautetaanpa ketju taas raiteille ja vertaillaan Samsungin ja Nokian insinööriosaamista tutustumalla merkkien kamerapuhelinlippulaivoihin. Siis juurikin näihin malleihin, jossa insinöörit ovat mahduttaneet kompakteihin ja kauniisiin kuoriin firman parasta mahdollista osaamista.

Nokian paras suoritus:

NokiaLumia1020.jpg

Samsungin parasta insinööriosaamista edustaa vanha tuttu SGS4 Zoom:

S4-Zoom-1.jpg

Samppaa on myyty saletisti enemmän, se siitä parhaudesta.

Saitko tyydytystä? Mä oon ihan varma että samsung teki zoomin sen takia että ne vaan osanneet tehdä pienempää kameraa. Siis sen on aivan pakko olla siitä kiinni. Ne on niin onnettomia sällejä etteivät tajua, että kameran voi saada pienempäänkin tilaan.

Älä ota niin vakavasti :)

Samppaa on myyty saletisti enemmän, se siitä parhaudesta.

En mää ottanutkaan kantaa parhauteen, jokainen voi ihan itse sen tulkita. Kuvanlaatu on toki heittämällä parempi 1020:ssa, mutta voihan tuossa Zoomissa olla jotakin muita vahvuuksia. Esim. kauneushan on katsojan silmissä ja joku voi Zoomin ulkomuotoa pitää parempana kuin 1020:n.

Esim. kauneushan on katsojan silmissä ja joku voi Zoomin ulkomuotoa pitää parempana kuin 1020:n.
No kyllä saa olla silmät aika vinossa ja omituinen maku. Mutta on tuossa yksi mitä Nokiassa ei ole ja se on nimenomaan se zoom. Nokiassa on iso kenno ja se kestää jonkin verran digitaalista zoomaamista, mutta ei lähellekään niin paljon kuin mitä Samsung tarjoaa. Siinä on sen koko härvelin idea.

No kyllä saa olla silmät aika vinossa ja omituinen maku. Mutta on tuossa yksi mitä Nokiassa ei ole ja se on nimenomaan se zoom. Nokiassa on iso kenno ja se kestää jonkin verran digitaalista zoomaamista, mutta ei lähellekään niin paljon kuin mitä Samsung tarjoaa. Siinä on sen koko härvelin idea.

Typerähkö idea laittaa optista zoomia puhelimeen. Tuollainen designed by committee -härvelihän tuo zoomi on, haluttu väkisin ominaisuus puhelimeen, johon se ei sovi.

Ja saa nähdä onko 1020 nyt eka kamera sitten mikä oikeasti voittaa kaikki kameratestit, nehän on jakautuneet iPhonen sampan ja nokian "superkameroiden" kesken nuo testivoitot, jokohan lumppu saisi sen voiton muidenkin kuin lainemiehen mielestä.. Sinällään väliä kun se kamera on edelleen se merkityksettömin, mutta kun Nokia niin kovasti sen ykköspaikan haluaa niin olisihan se hölmöä jos yleisellä tasolla esim iPhone taas pyyhkisi nokialla lattiaa. Yksi komastuskivi on varmasti toi raportoitu 3.5 sekunnin viive kuvan ottamisen jälkeen kun puhelin jää jumiin kuvan tallennuksen ajaksi. Ei puhuta mistään ihan pikkulagista imo.

Ja saa nähdä onko 1020 nyt eka kamera sitten mikä oikeasti voittaa kaikki kameratestit, nehän on jakautuneet iPhonen sampan ja nokian "superkameroiden" kesken nuo testivoitot, jokohan lumppu saisi sen voiton muidenkin kuin lainemiehen mielestä.. Sinällään väliä kun se kamera on edelleen se merkityksettömin, mutta kun Nokia niin kovasti sen ykköspaikan haluaa niin olisihan se hölmöä jos yleisellä tasolla esim iPhone taas pyyhkisi nokialla lattiaa. Yksi komastuskivi on varmasti toi raportoitu 3.5 sekunnin viive kuvan ottamisen jälkeen kun puhelin jää jumiin kuvan tallennuksen ajaksi. Ei puhuta mistään ihan pikkulagista imo.

Onhan noita testejä jo, missä 1020:n on selkeästi parhaaksi todettu, ainoastaan 808 voi sen kanssa kilpailla.

Onhan noita testejä jo, missä 1020:n on selkeästi parhaaksi todettu, ainoastaan 808 voi sen kanssa kilpailla.

Ei uutta iLuuria oo testattu sitä vastaan eikä Note kolmosta, ne voi mennä molemmat heittämällä taas ohi, ja kun ne varmaan julkaistaankin suomessa aikaisemmin niin se on sitten taas voi voi.

Yksi komastuskivi on varmasti toi raportoitu 3.5 sekunnin viive kuvan ottamisen jälkeen kun puhelin jää jumiin kuvan tallennuksen ajaksi. Ei puhuta mistään ihan pikkulagista imo.

Ja tuosta on haittaa, koska?
Entäpä jos sillä ottaa kuvia 4 sekunnin valotusajalla, pitäiskö niitäkin pystyä sarjassa räpsimään?

Ei uutta iLuuria oo testattu sitä vastaan eikä Note kolmosta, ne voi mennä molemmat heittämällä taas ohi, ja kun ne varmaan julkaistaankin suomessa aikaisemmin niin se on sitten taas voi voi.

Tosiaan. Toisaalta myös Lumia 1120:stä ja 2210:sta ei ole testattu iPhone 8S:ää vastaan.

Typerähkö idea laittaa optista zoomia puhelimeen. Tuollainen designed by committee -härvelihän tuo zoomi on, haluttu väkisin ominaisuus puhelimeen, johon se ei sovi.
No siksipä mä olenkin sanonut että se on kamera puhelinominaisuudella eikä puhelin kamalalla kameralla. Luulenpa että se on vastaus siihen kun porukka valitti kun Galaxy Camerassa oli Android ja pelit ja vehkeet, mutta sillä ei voinut soittaa. Ihan kuin kameralla nyt soittaa tarvitsisikaan, mutta tässä se nyt on. Suakaan ei haittaisi yhtään jos se olisi nimetty Galaxy Camera kakkoseksi, eikä puhelimen mukaan. Silloin sinäkin pitäisit sitä varmaaan kamerana ja jättäisit pois sen näistä keskusteluista.

Ja tuosta on haittaa, koska?
Entäpä jos sillä ottaa kuvia 4 sekunnin valotusajalla, pitäiskö niitäkin pystyä sarjassa räpsimään?

Sitten se varmaan ei haittaisi, mutta jos sillä koittaa räpsiä nopeasti full reson kuvia niin se varmaan haittaa, kilpailijat kun ottavat full reson kuvia ihan helposti sarjassa. Nokian superkamerapuhelin ei. Perustelusi tosin on jos puhutaan nopeista autoista ja joku mainitsee että auto X ei kulje yli satasta, "eihän se haittaa jos ajellaan satasen alueella" Ei niin, mutta sitten kun mennään saksan baanoilla niin voi vähän jäädä niistä muista nopeista autoista.

- - - Updated - - -

Tosiaan. Toisaalta myös Lumia 1120:stä ja 2210:sta ei ole testattu iPhone 8S:ää vastaan.

Niin siis mä puhuin nyt syksyllä suomeen tulevista malleista, noista en tiedä milloin sun mainitsemat mallit tulee.

Nokia julkaisi Nokia Pro Camera -sovelluksen Lumia 920-, 925- ja 928-malleille ? TaskuMuro

Lumioiden omistajien kannattaa latailla ja testailla Pro Camera-softaa, melkoisen hyvältä näyttää sen toiminta.

Näyttääpä tuo Lumia 520:n käyvän hyvin kaupaksi
adduplex_aug_2013_windows_phone_teaser.png

Nyt jo neljäsosa WP8-puhelimista on 520:a. Kävin tuota räpläämässä eikä ihme vaikka menee kaupaksi. Samassa hintaluokassa ei oikein vastaavaa ole, melko ankeita ovat vastaavat Androidit.

Tuota 520 prosentuaalista osuutta on ihmetelty kyllä monessa suunnassa jotkut laskelmat päätyvät jopa semmoisiin lukemiin että sitä saattaisi mennä sen 10m kappaletta Q3 aikana. Siis pelkkää 520:sta. Itse en tosin noihin laskelmiin usko enka ole vielä jaksanut alkaa omia vääntämään.

Sitten se varmaan ei haittaisi, mutta jos sillä koittaa räpsiä nopeasti full reson kuvia niin se varmaan haittaa, kilpailijat kun ottavat full reson kuvia ihan helposti sarjassa. Nokian superkamerapuhelin ei. Perustelusi tosin on jos puhutaan nopeista autoista ja joku mainitsee että auto X ei kulje yli satasta, "eihän se haittaa jos ajellaan satasen alueella" Ei niin, mutta sitten kun mennään saksan baanoilla niin voi vähän jäädä niistä muista nopeista autoista.

Saa sillä kuitenkin 5MP:n kuvia otettua sarjana, jotka ovat vähintäänkin vertailukelpoisia kilpailijoihin verrattuna. Räikkösen Kimikin varmaan itkee "vitsi, kun tässä mun Lotuksessa ei ole kahden metrin kääntösädettä."
Ja anteeksi autovertauksesta :)

ajatelkaas nyt, mulla on sellanen puhelin että sillä voi jopa soittaa ja lähettää tekstareita...mihin tää maailma on menossa :D

Saa sillä kuitenkin 5MP:n kuvia otettua sarjana, jotka ovat vähintäänkin vertailukelpoisia kilpailijoihin verrattuna. Räikkösen Kimikin varmaan itkee "vitsi, kun tässä mun Lotuksessa ei ole kahden metrin kääntösädettä."
Ja anteeksi autovertauksesta :)

Eli päästään siihen mitä olen sanonut että nykypuhelimissa on ihan riittävät kamerat sellaisinaan, eikä niihin tarvitse ympätä megapixeleitä lisää kun ei niitä juurikaan tarvitse, ja kaiken lisäksi haittaavat vielä käyttökokemusta, näin kokee myös 99,99999% maailman älypuhelinkäyttäjistä. Loput on sitten ostaneet aikoinaan 808sin ja päivittävät nyt 1020 puhelimeen.

Eli päästään siihen mitä olen sanonut että nykypuhelimissa on ihan riittävät kamerat sellaisinaan, eikä niihin tarvitse ympätä megapixeleitä lisää kun ei niitä juurikaan tarvitse, ja kaiken lisäksi haittaavat vielä käyttökokemusta, näin kokee myös 99,99999% maailman älypuhelinkäyttäjistä. Loput on sitten ostaneet aikoinaan 808sin ja päivittävät nyt 1020 puhelimeen.

Samoin kuin nykypuhelimissa on riittävät näytöt, selaimet, musiikkisoittimet jne. nykyiseen käyttöön 99% käyttäjistä. Isompaa hyppäystä odotellessa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom