Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
Osta noksu. Aivan kuten Japikin mainostaa, onhan niiden hinnat ylivoimaisesti kilpailu kykyisimpiä ja kamerat hyviä.

Lisä bonarina pääset tässä ketjussa aina sanomaan että kyllä minä tiedän, mulla on ollut ne kaikki.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko Android Koreasta? Olisin googlettanut mutta ei siitä tule tällä Androidilla mitään kun lagaa niin perkeleesti että nettisivujen tekstikin ilmestyy näytölle kirjain kerrallaan. Kumma kun ihmiset on niin tyhmiä että ostaa näitä paskoja enemmän kuin mitään vaikka nää lagaa niin paljon ettei pysty edes käyttään.

Onko sulla joku alkaen mallin androidi kun siinä on tuollaisia oireita?

Kuten aiemminkin oon todennut, mitään lagausta ei näillä parilla viimeisellä androidilla ole saanut aikaan. Galaxy S:n ensimmäisellä versiolla sitä kyllä riitti.

Eikö sampan väitettyyn lagaamiseen olisi helpoin selitys se, että esimerkiksi SGS3:sta myydään eri rautakokoonpanoilla? Toisissa nyt vaan on enemmän vääntöä kuin toisissa.

Eikö sampan väitettyyn lagaamiseen olisi helpoin selitys se, että esimerkiksi SGS3:sta myydään eri rautakokoonpanoilla? Toisissa nyt vaan on enemmän vääntöä kuin toisissa.

Itse olisin veikannut syyksi noita halvempia malleja. Meillä pojan androidi kyllä lagaa kun vääntö ei raudassa riitä. Mutta puhelin maksoi peräti 79 euroa...

Kysytääs vähän mielipiteitä (koska tää vaikuttaa ketjulta josta saa puolueettomia ja faktoihin perustuvia vastauksia :D) uuden puhelimen hankkimisesta. Vanha sgs 2 on nyt elvytetty kuoleman porteilta takaisin eloon sen verran monta kertaa etten usko sen kovin kauaa enää kukkuvan. Uus luuri ois siis ajankohtainen pian.

Tehot piisaa tossa vanhassakin ihan kivasti, samoin näytön koko. Käyttö on aika lailla somen/netin/s-postin selausta. Hyvä kamera ois plussaa mutta ei välttämätön. Käyttöjärjestelmällä ja puhelimen merkilla ei myöskään ole pahemmin väliä, kaikkia on kokeiltu, eikä mikään aiheuttanut pippelissä sen kummempia ilon&onnen väristyksiä. Tällä käytöllä tuskin tarvii sitä ihan kovimmista kovinta lippulaivaa. Enkä esimerkiksi noita uudempia Galaxyja edes haluaisi, koska ne on a)liian isoja, b)ihan vitun rumia.

Mitäs mie ny ostan, häh?
Jos käyttöjärjestelmällä eikä merkillä ole väliä ja käyttö on ihan peruskäyttöä, niin osta kuule ihan mikä tahansa. Ne on ihan yhtä hyviä kaikki. Käy näpräämässä kaupassa ja valitse sen perusteella. Älä sen perusteella, kun täällä huudetaan kohta kilpaa Nokiaa ja Samsungia ja yksi huutaa toisen olan yli kerran HTC:tä.

Onko sulla joku alkaen mallin androidi kun siinä on tuollaisia oireita?
Mulla on ollut SGS1 ja SGS3 ja lisäksi Tabletti tab2. Seuraava tulee olemaan SGS5, tai mikä hän malliltaan sattuu sitten olemaankaan. Tai ehkä jopa uusin Note. Sarkasmiahan toi on, että nää lagaa. Täytyy heittää vettä kiukaalle kun kaikki valittaa koko ajan samaa enkä kyllä tajua miksi. Sen verran tyytyväinen olen ollut, että aion pysyä samassa merkissä. Enkä ihan syyttä. SGS1:ssä ihan ensimmäisillä käyttisversioilla oli vähän taipumusta sellaiseen, mutta ei sen jälkeen mitään.

En sitä kiellä etteikö joskus satunnaisesti vähän tökkää, mutta se on ihan normaalia kun on kyse elektronisesta laitteesta, "tietokoneesta". Sama se on niiden Nokialaisten kanssa. Kyllä niissäkin on satunnaisia tökkimisiä, mutta ei niihin kiinnitä huomiota kun se ei ole jatkuvaa. Ja mitä enemmän näitä käyttää ja tänne ajaa ohjelmia ja kaikkea paskaa, niin sitä varmempi voi olla että tulee ongelmia. Samahan se on oikean tietokoneenkin kanssa. Muutama vuosi huoletonta käyttöä ja on vittu niin jumissa ettei edes sammu ja vaatii perusteellisen puhdistuksen ja hyvässä lykyssä Windowsin puhtaalle pöydälle.

Mulla on muuten myös Samsungin telkkari ja emännällä on SGS4. Voisin ostaa seuraavaksi Samsungin kalsarit. Molemmille. :D

Jos käyttöjärjestelmällä eikä merkillä ole väliä ja käyttö on ihan peruskäyttöä, niin osta kuule ihan mikä tahansa. Ne on ihan yhtä hyviä kaikki. Käy näpräämässä kaupassa ja valitse sen perusteella. Älä sen perusteella, kun täällä huudetaan kohta kilpaa Nokiaa ja Samsungia ja yksi huutaa toisen olan yli kerran HTC:tä.

Tismalleen samaa mieltä, ei täällä käytyjen väittelyjen perusteella parane ostopäätöksiä tehdä. Monet asiat, joista täälläkin kilpaa mourutaan ei näy mitenkään normikäyttäjälle :)
Itse tuossa tilanteessa jättäisin kuitenkin kaikki lippulaivat suosiolla väliin, kun varmasti halvemmallakin löytyy riittävän hyvä.

.

Mulla on muuten myös Samsungin telkkari ja emännällä on SGS4. Voisin ostaa seuraavaksi Samsungin kalsarit. Molemmille. :D

Heh. Mulla emäntä sentään pitää kynsin ja hampain kiinni omenapuhelimesta. Perustetaanko tänne pakkiksen Samsung fanikerho ihan vaan vastapainoksi tuolle "noksu-puolueelle" ;)

Heh. Mulla emäntä sentään pitää kynsin ja hampain kiinni omenapuhelimesta. Perustetaanko tänne pakkiksen Samsung fanikerho ihan vaan vastapainoksi tuolle "noksu-puolueelle" ;)
Ei pysty, koska se vaatii kaiken järjellisen ajattelun sivuun laittamista, vastapuolen halveksumista, järjetöntä trollaamista ja fanitustaipumusta, eikä mikään niistä sovi mulle. Mä en osaa fanittaa mitään. Vaikka mulla on Samsungeja niin en pidä itseäni fanina, vaan tyytyväisenä käyttäjänä. Fanitus on sitten jotain muuta ja vaatii ne Samsung-kalsarit. ;)

Ei pysty, koska se vaatii kaiken järjellisen ajattelun sivuun laittamista, vastapuolen halveksumista, järjetöntä trollaamista ja fanitustaipumusta, eikä mikään niistä sovi mulle. Mä en osaa fanittaa mitään. Vaikka mulla on Samsungeja niin en pidä itseäni fanina, vaan tyytyväisenä käyttäjänä. Fanitus on sitten jotain muuta ja vaatii ne Samsung-kalsarit. ;)

Totta. :D

Kunnollinen fanitus vaatisi just tuota. Ei taida itelläkään onnistua.

Ei nyt tullut kauhean hyvin kehuja WPlle tai lumpulle..
Testi: Lumia 925 ilahduttaa, mutta kompastuu yhä Windowsiin

Käytettävyyden kuitenkin romahduttaa se, että Windows Phone ei toimi.

Ensinnäkin se on niin hidas, että yläreunassa jatkuvasti lipuvat latauspallukat tuovat ikäviä muistoja vanhojen pöytä-Windowsien tiimalasista. Mieli alkaa kaihota jopa mummotylsän iOS:n pariin.

Vastaan tulee lisäksi milloin mitäkin ongelmia: aivan perussäädöt, kuten wifi-haku ja Bluetooth, on kätketty aivan liian monen mutkan taakse.

Kaikkein suosituimmissa perussovelluksissa on lähes uskomattomia puutteita: Facebook toimii tuskastuttavan hitaasti ja siitä puuttuu monta Android- ja iOS-versioista löytyvää perusominaisuutta. Facebook Messengeriä ei ole saatavilla lainkaan, ja uuden käyttäjätunnuksen rekisteröinti Spotifyyn on tuskastuttavan vaikeaa, koska Internet Explorerille "ei löydy tukea".

Yksi raivostuttavimmista ominaisuuksista on, että hakunäppäin vie aina Bing-hakuun, eikä sitä voi ohjelmoida tekemään muuta. Kuin kirsikaksi kakun päälle Google ilmoitti eilen, että Windows Phonen Youtube-sovellus otetaan toistaiseksi pois käytöstä.

Älypuhelimissa rauta ei ole enää pitkään aikaan ollut tärkein asia, vaan käyttökokemuksen tekee käyttöjärjestelmä. Siihen kompastuu myös Lumia 925.

Windows on yhä Lumian ja Microsoft Nokian tragedia. Se on suuri sääli, sillä uutta Lumiaa voisi suositella lähes kenelle tahansa, mutta Windows Phonea vain niille, jotka saavat sairaalloista tyydytystä jatkuvista itsetuhoisista ajatuksista.

Hidas.. puutteita.. Bing.. Youtube.. Ei ihme että android nousee ja Lumput odotuttavat, mut ehkä vuonna 2020 se lähtee jyrkkään nousuun, nyt kannattaa tankata osakkeita. ISOLLA.

http://mobiili.fi/2013/08/16/lumia-...n-osuus-kaikista-windows-phone-8-puhelimista/

520 menee kaupaksi hurjia määriä, paljonkohan mahtaa olla keskihinta myydyissä lumpuissa tuloksissa, ei mee lippulaivat kaupaksi vaan halpikset. Näistä tuskin kiekkoja jää joten lisää irtisanomisia luvassa. Mut hei, älkää huoliko kun aika jättää WPstä ja Nokia on konkassa niin voitte siirtyä androidiin tai Tizeniin, ne toimii ja muillakin on niitä, joten saatte niihin toimivat tuen.

Japi taas löytänyt omaa agendaa tukevan arvion, tällä kertaa ei haittaa vaikka onkin suomesta, eikä mitään ole mitattu tai vertailuja muihin näytetty.

Digitoday on kyllä aina ollut vähän tollainen nettimaailman Japi, paljon googlataan ja rävelletään, mutta lopputulos on tuhnu.

Mut hei, älkää huoliko kun aika jättää WPstä ja Nokia on konkassa niin voitte siirtyä androidiin tai Tizeniin, ne toimii ja muillakin on niitä, joten saatte niihin toimivat tuen.

Tuota älypuhelin hommaa sä voit ihan hyvin huutaa täällä ja sopii vielä tähän aiheeseen mutta siinä kohtaa kun sä puhut Nokian konkurssista niin teet vaan itsestäs idiootin. Jos ei aiheestä ymmärrä hölkäsen pöläystä niin kannattaa olla ihan hiljaa.

Jos Nokiasta lopettaa älyluurit niin edessä on mielenkiintoinen tilanne. NSN takoo tulosta ja on jo yksinään nykyisen marketcapin arvoinen. Jacob Steinberg laski että patenttisalkun tuotto nousee muutamassa vuodessa mahdollisesti yli miljardiin eli noin 10 pinnaa market capista. Näihin Heren ja perusluurin pikkupakkaset ei paljoa haittaa. Jos osaat yhtään matematiikkaa niin näistä muutamasta lauseesta saa jo tarpeeksi infoa Nokian tilanteesta suhteessa 3,13€ arvostukseen hesan pörssissä.

Japi taas löytänyt omaa agendaa tukevan arvion, tällä kertaa ei haittaa vaikka onkin suomesta, eikä mitään ole mitattu tai vertailuja muihin näytetty.

Digitoday on kyllä aina ollut vähän tollainen nettimaailman Japi, paljon googlataan ja rävelletään, mutta lopputulos on tuhnu.

Kyllähän toimittaja vertaa muihin puhelimiin, ja kyseinen sivusto on kokeillut puhelimia käsittääkseni aika laajalti, jos vertaa tekniikan maailman 5 puhelimen testiin. Digitoday julkaisee vähän väliä artikkeleita puhelimista, sen lisäksi nämä ovat kaikkien luettavissa toisinkuin se TM. Ei tainnu Elopin rahaa mennä tonne niin julkaisivat ihan puolueettoman arvion tästä "helmestä" joka on hidas ja paska testaajan mukaan.

Ei nyt tullut kauhean hyvin kehuja WPlle tai lumpulle..
Testi: Lumia 925 ilahduttaa, mutta kompastuu yhä Windowsiin

Ei ole pätevä testi koska: 1.Suomesta, suomalainen lehti, ei tarpeeksi laajalevikkeinen. 2. Testissä ei ole muita puhelimia mihin vertailla. 3. Testin painotus on pielessä.

Ja TM ei ole mikään sisäpiirin lehti vaan ihan kaikkien luettavissa. Ainoa juttu että se pitää ostaa joka ei nykymaailmassa ole kovin kummonen juttu.

Palautetaanpa ketju taas raiteille ja vertaillaan Samsungin ja Nokian insinööriosaamista tutustumalla merkkien kamerapuhelinlippulaivoihin. Siis juurikin näihin malleihin, jossa insinöörit ovat mahduttaneet kompakteihin ja kauniisiin kuoriin firman parasta mahdollista osaamista.

Nokian paras suoritus:

NokiaLumia1020.jpg

Samsungin parasta insinööriosaamista edustaa vanha tuttu SGS4 Zoom:

S4-Zoom-1.jpg

Hitto, että nää teidän salaliittoteoriat on loistavia. Jos testistä tulee omalle suosikkituotteelle väärä tulos, niin tottahan sen pitää olla maksettu tulos. :D

Minusta noilla testeillä on loppujen lopuksi aika vähän merkitystä, jos katsoo isomman määrän testejä. Osan voittaa lumia, osan samsung ja jonkun ehkä iPhone tai HTC. Lopoujen lopuksi ehkä kannattaa ostaa se puhelin mikä tuntuu itselle parhaalta eikä sitä labratestin kuningasta, ellei nyt pidä just sen käytettävyydestä.

Nokia julkaisi Nokia Pro Camera -sovelluksen Lumia 920-, 925- ja 928-malleille ? TaskuMuro

Lumioiden omistajien kannattaa latailla ja testailla Pro Camera-softaa, melkoisen hyvältä näyttää sen toiminta.

Näyttääpä tuo Lumia 520:n käyvän hyvin kaupaksi
adduplex_aug_2013_windows_phone_teaser.png

Nyt jo neljäsosa WP8-puhelimista on 520:a. Kävin tuota räpläämässä eikä ihme vaikka menee kaupaksi. Samassa hintaluokassa ei oikein vastaavaa ole, melko ankeita ovat vastaavat Androidit.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom