Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
Eikä sun kannatakkaan sanoa, testit osoittaa että S4 on parempi, siinä ei paljon yhden haterin sana paina.

Millä tavalla parempi? Enemmän giganiggahertzeja, lagaa enemmän? Saa pillua paremmin?

Kerro mitä testit sanoo että on parempi? Sun tarvii myös muistaa, vaikka se on vaikeaa näköjään, IP5 on jo yli puoli vuotta vanha. Ja se on paljon puhelinbisneksessä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Millä tavalla parempi? Enemmän giganiggahertzeja, lagaa enemmän? Saa pillua paremmin?

Kerro mitä testit sanoo että on parempi? Sun tarvii myös muistaa, vaikka se on vaikeaa näköjään, IP5 on jo yli puoli vuotta vanha. Ja se on paljon puhelinbisneksessä.

Silti vertaat sitä 3,5 vuotta vanhaan samppaan.

Lue niitä arvosteluja äläkä vain kierrä tätä threadia avaamassa naamaasi mulle. Sulla ei ole ikinä ollut tänne mitään sanottavaa eikä mietintöjä kierrät vain trollaamassa, sen takia sun viestejä on poistettu tuhansia.

Lue niitä arvosteluja äläkä vain kierrä tätä threadia avaamassa naamaasi mulle. Sulla ei ole ikinä ollut tänne mitään sanottavaa eikä mietintöjä kierrät vain trollaamassa, sen takia sun viestejä on poistettu tuhansia.

Nyt tuli kerrankin sanonnalle "pata kattilaa soimaa" jotain sisältöä.

Sulla ei ole ikinä ollut tänne mitään sanottavaa eikä mietintöjä kierrät vain trollaamassa, sen takia sun viestejä on poistettu tuhansia.

think.gif

Öööööööö. Viimeaikaisen keskustelun taso hieman mietityttää, mutta silti, yrittänyttä ei laiteta: ajattelin tulla kysymään, notta mikähän olisi paras älypuhelin meikäläiselle, kun niistä en oikein mitään älyä. :david: Mitkä on teidän mielestä ehdottomimmat ominaisuudet, mitkä taas voisi jättää pois? Joojoo, tietysti tää on henk. koht., että mistä kukanenkin tykkää, mulle tärkein ominaisuus ja oikeastaan syy koko älykapulan ostoon olisi hyvä navigaattori! Tai että siihen olisi ainakin mahista hankkia priimaluokan navi. Tietysti tarpeeksi iso näyttö, ettei tarvii kamalan pientä tihrustaa. Ja mielellään kohtuullinen hinta. Tietystikään ladan hinnalla ei saa mersua, mutta en aio rahojani sijoittaa myöskään mihinkään tonnin nokialaiseen. Siinäpä tärkeimmät. Olisi plussaa, jos akku kestäisi kauemmin kuin muutaman tunnin ja kaikki muu kiva on vain kirsikoita kakun päällä!

Silti vertaat sitä 3,5 vuotta vanhaan samppaan.

Eihän noissa sun jutuissa ole enään mitään tolkkua. Tuhansia?:hyper:

Kai sä nyt sen ymmärrät että IP5 on melkein vuoden vanha, ja sun laginen S4 vasta julkaistiin. Kuten ite joskus sanoit, miksi vertaat vanhempiin malleihin?

Niin joo, ja kohtuullinen veden-/pölyn-/iskunsietokyky olis yhtäkuin :thumbs:
No ihan kohtuullinen vois sit olla Samsung Xcover 2. Ei ihan hirveästi löydy vaihtoehtoja noilla vaatimuksilla. Ykkönen oli aika romu, mutta toi kakkonen näyttää specsien mukaan ihan mukavalta peliltä. Olis kyllä mun ykkösvalinta jos haluaisin iskun- ja vedenkestävän luurin.

?.. Noksun musiikkipalvelu on mulle vieras, en usko sen silti olevan spotifyn lähelläkään jos sitä musiikkia haluaa streamata, itse pidän musiikkini puhelimessa.

Niin minäkin enimmäkseen pidän musiikin puhelimessa. Sen lisäksi tosin Nokia Music antaa minulle mahdollisuuden ladata neljä erilaista, itse määrittelemääni musiikkimiksiä puhelimeen. Valmiina on noin sata kanavaa, jotka päivittyvät viikoittain, mahdollisuus tehdä omia miksejä ja kaikki tämä ilmaiseksi ilman rekisteröitymistä suoraan puhelimen käynnistymisen jälkeen. Kolmen euron lisämaksuja saa rajattomasti eri miksejä off-line tilaan, laulujen tekstityksen skrollaamaan tahdistettuna kuin karaokessa jne. Minusta se on ihan näppärä palvelu, jollaista muilla ei ole tarjota.

Huolestuttavinta on, että Android-laitteista yli 45 prosentissa on edelleen 2.3.x Gingerbread -versio, joka on julkaistu yli kaksi vuotta sitten joulukuussa 2010.

http://taskumuro.com/gingerbread-hallitsee-edelleen-lahes-puolta-android-laitteista
Mikä on, kun ei päivitykset kelpaa Anteroon:jahas:

Aikamoinen sekamelska tämä android. Mutta kuten google I/O:ssa jo tuli selväksi niin lähitulevaisuudessa saattaa homma hiukan parantua. http://www.androidcentral.com/new-google-play-services

Sulla ei ole ikinä ollut tänne mitään sanottavaa eikä mietintöjä kierrät vain trollaamassa
Olen sanaton. Löysikö Japi sisältään itseironikon kun pääsi takaisin kotitontille pilaamasta Lumiaketjua?

No ihan kohtuullinen vois sit olla Samsung Xcover 2. Ei ihan hirveästi löydy vaihtoehtoja noilla vaatimuksilla. Ykkönen oli aika romu, mutta toi kakkonen näyttää specsien mukaan ihan mukavalta peliltä. Olis kyllä mun ykkösvalinta jos haluaisin iskun- ja vedenkestävän luurin.

Huonoa tuossa on että normi usbi ei käy paikalleen vaan pitää olla sampan oma kavennettu malli. Tai kuoria vakkari usbista muovikuoret pois. Aika rasittavaa kun ei saa ladattua puhelinta miten huvittaa, varsinkin kun akku ei ole mikään ihmeen kestävä...

No, en nyt sitten ostanut veden/pölyn/iskunkestävää, enkä paljon muutakaan luuria, vaan jonkun lagisen paskan. (Valistunut arvioni.. :rolleyes:) Olisi varmaan kannattanut olla joku näistä hommista enemmän tietävä matkassa.. Sanoin myyjälle, että tarttis hyvän puhelimen, ja mulle myytiin sitten joku LG:n p700 -malli. Puhelin on kyllä muuten ihan kiva (kai), mutta sillä ei voi kirjoittaa tekstiviestejä tai tehdä oikeastaan paljon muutakaan, sillä näyttöön hyppää jatkuvasti sanoma "Sorry! Valitettavasti prosessi com.android.phone on pysähtynyt." Vaihtoehtona ei ole kuin klikata OK, ja siitäkös riemu repeää, se nimittäin kadottaa juuri kirjoittamasi tekstarin ja pysäyttää kaiken muunkin homman mitä olit tekemässä. :jahas: Lisäksi puhelin ei tunnista sim-korttia koko aikaa, vaan välillä ylhäällä lukee "ei sim-korttia", eikä se sitten tietysti löydä numeroita listasta. (Ja jos löytääkin, niin lataa numerolistaa ihan hiivatin kauan. Puol minsaa on jo aika nopee.) Lisäksi kapulalla ei pääse nettiin, vaikka nettiliittymän omistankin, ja dnan asetukset on tullut viestillä. Mitenhän vielä listaa jatkaisin... Käyttis tais olla android? Että semmosta. Taitavat vielä Gigantissa kuulla minusta.

- - - Updated - - -

Siis en tosiaan mihinkään raksahommiin luuria sentään ollut etsimässä, ihan vaan näin käytännön elämän kannalta ajattelin, kun en ole mikään huolellisin puhelimenkäyttäjä.. :arvi: Mutta saapa nyt nähdä kauanko normiluuri pysyy meikäläisellä ehjänä. (Tai siis jos se alkaisi edes toimia ensin, että voisi sitten hajota...)

No, en nyt sitten ostanut veden/pölyn/iskunkestävää, enkä paljon muutakaan luuria, vaan jonkun lagisen paskan. (Valistunut arvioni.. :rolleyes:) Olisi varmaan kannattanut olla joku näistä hommista enemmän tietävä matkassa.. Sanoin myyjälle, että tarttis hyvän puhelimen, ja mulle myytiin sitten joku LG:n p700 -malli. Puhelin on kyllä muuten ihan kiva (kai), mutta sillä ei voi kirjoittaa tekstiviestejä tai tehdä oikeastaan paljon muutakaan, sillä näyttöön hyppää jatkuvasti sanoma "Sorry! Valitettavasti prosessi com.android.phone on pysähtynyt." Vaihtoehtona ei ole kuin klikata OK, ja siitäkös riemu repeää, se nimittäin kadottaa juuri kirjoittamasi tekstarin ja pysäyttää kaiken muunkin homman mitä olit tekemässä. :jahas: Lisäksi puhelin ei tunnista sim-korttia koko aikaa, vaan välillä ylhäällä lukee "ei sim-korttia", eikä se sitten tietysti löydä numeroita listasta. (Ja jos löytääkin, niin lataa numerolistaa ihan hiivatin kauan. Puol minsaa on jo aika nopee.) Lisäksi kapulalla ei pääse nettiin, vaikka nettiliittymän omistankin, ja dnan asetukset on tullut viestillä. Mitenhän vielä listaa jatkaisin... Käyttis tais olla android? Että semmosta. Taitavat vielä Gigantissa kuulla minusta.

- - - Updated - - -

Siis en tosiaan mihinkään raksahommiin luuria sentään ollut etsimässä, ihan vaan näin käytännön elämän kannalta ajattelin, kun en ole mikään huolellisin puhelimenkäyttäjä.. :arvi: Mutta saapa nyt nähdä kauanko normiluuri pysyy meikäläisellä ehjänä. (Tai siis jos se alkaisi edes toimia ensin, että voisi sitten hajota...)

Oma ehdotus olisi että viet puhelimen takaisin Giganttiin ja ostat tilalle jonkun Lumian, esim. 720. Itselläni ainakin Lumiat toimineet tosi hyvin ja kestäneet hyvin iskujakin. Navigaattori on hyvä ja 720:ssa on kehuttu tuota akun kestoakin. Eli pitäisi täyttää melko hyvin nuo sinun vaatimukset. Vähän kalliimpi tuo on verrattuna tuohon LG:hen, mutta löytyyhän noita halvempiakin Lumioita.

Noksun musiikkipalvelu on mulle vieras, en usko sen silti olevan spotifyn lähelläkään jos sitä musiikkia haluaa streamata, itse pidän musiikkini puhelimessa..

Tulipahan nyt viikonlopun aikana testattua ensimmäistä kertaa tuota Nokian musiikkipalvelua (ilmaista versiota). Musiikin kuuntelussa mulla on normaalisti käytössä Spotify mutta kyllä tuo Mix Radiokin on oikein kätevä. Monesti tulee sellainen fiilis, että tekisi mieli kuunnella jotain tiettyä musiikkityyliä, mutta en vain keksi mitä bändiä laittaisi soimaan Spotifyesta.
Esim. nyt viikonloppuna oli fiilikset kuunnella bluesia, joten laitoin Mix Radiosta blues-kanavan päälle ja sieltähän sitä tuli useilta eri artisteilta. Tänään on tullu kuunneltua Flamenco/latino musaa.

Jollei mulla olisi Spotify käytössä, olisi tuo Nokia Musiikki varmasti kovassa käytössä!

Eli sinäkin olet sitä mieltä että spotify on kätevämpi, kun kerran jatkat sen käyttöä. Eiköhän se pointti tullut siinä.

Eli sinäkin olet sitä mieltä että spotify on kätevämpi, kun kerran jatkat sen käyttöä. Eiköhän se pointti tullut siinä.

Spotify on kingi, ei siitä mihinkään pääse. Sieltä saa haettua juuri haluamansa artistin. Mutta annan kyllä pisteet tuolle Nokiallekin, etenkin kun tuo ilmainen versiokin on noin hyvä.

Tarkastelin tuota palvelua vielä tarkemmin. Siihen voi listata omia suosikkiartistejaan ja tehdä niistä oman "radiokanavan". Eli kanavalta soi sitten randomisti valitsemasi artistien/yhtyeiden biisejä. Näppärää :thumbs:

Ihmetyttää, että tuo Nokia Musiikki-palvelu on ilmainen. Eikä siinä tule edes mainoksia :wtf:

Joo, se on aika hillittömän hyvä palvelu. Varmaan tekee tappiota, käsittämättömän hyvä palvelu ja vielä ilmaiseksi. Itse käytän 60/40 spotfity/Nokia music. Ei ne sillä kyllä rahaa tee ja naurattaa, että saatu noin hyvä palvelu ilmaiseksi aikaseksi - perus Nokia tehdään hyvää settiä mut voittoa ei osata tehdä. Ehkä joskus.

S3 ei lagaa tai se on väärä sana kuvaamaan sitä. Mut esim. nettiä tai kuvia selatessa huomaa, että Lumia on nopeempi ja näyttö ikään kuin päivittyy nopeammin. Eli sellasta ns. tökkimistä S3:lla vs. Lumian täysin smooth jos vierekkäin selaa. Ero on tosin niin pieni, että aika kellottaja saa olla jos sen takia puhelimen valitsee. Joo, olen vertaillut - taloudesta löytyy S3 ja 920.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom