Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
^ Huonoistakin uutisista on oikeita tapoja tiedottaa. Applen vähättelevä ja muita syyllistävä tiedotuspolitiikka ei ole oikea. Itse en keksi muuta syytä typerään tiedottamiseen kuin jenkkiläinen oikeuskäytäntö. Kun oikeastaan mitään ei myönnetä ja muitakin syytetään ei kukaan voi myöhemmin oikeussalissa esittää todisteena Applen omaa myöntämistä että ongelma on olemassa...

Itse en usko, että Apple vähättelisi antenniongelmaa joukkokanteiden pelossa. Ensinnäkin antenni ei ole rikki, se on vain muita huonompi tietyissä olosuhteissa tietyllä tavalla pidettynä. Lisäksi Apple on antanut mahdollisuuden palauttaa nelonen takaisin, jos ei ole tyytyväinen. Todennäköisempi syy on markkinointi, eli juuri nyt lanseerauksen aikana Apple ei halua antaa yhtään periksi. Lisäksi uskon, että Applen yrityskulttuuriin kuuluu olennaisesti se, että virheitä ei myönnetä. Apple kun palkkaa USA:n välkyimmät insinörit ja SJ piiskaa heistä kaiken irti. Maailman suurimmat fanboyt löytyykin Applen sisältä, sillä he aidosti uskovat luovansa täydellistä tekniikkaa (ks SJ:n hypetys uuden tuotteen esittelyssä). Näin ollen heidän on erittäin vaikea myöntää omat virheensä, itsellä ei tule mieleen yhtään tapausta, jossa he olisivat edes jälkeenpäin myöntäneet tehneensä sekundaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onkos täällä ollut vielä tuota techradarin listausta maailman 20 parhaasta puhelimesta? HTC:n desire komeilee ykkösenä ja iPhone4 kakkosena niin tulipa vaan mieleen, että mitä vitun järkeä odottaa iPhone4:sta kun saa tuon Desiren jo nyt kaupasta Suomesta ja luultavasti iPhonea halvemmalla eikä tarvi olla Soneran kans naimisissa? Luultavasti sitten kun iPhone4:sen saa Suomesta niin markkinoille on taas tullut Desireä ja iPhonea parempi luuri vai millon tuon nelosen pystyy ostamaan Suomesta?

http://www.techradar.com/news/phone...e-phones-in-the-world-today-645440?artc_pg=21

Tuolta sun linkistä löytyy iPhone 4sesta tälläinen teksti..
The iPhone 4 would definitely top our list, were it not for the fairly major flaw which sees 3G reception disappear when you hold the phone with your left hand. It's an embarassing problem which mars an otherwise brilliant handset.
Joten kuorilla jotka Apple lupasi kaikille nelosen omistajille jotka poistavat ongelman, on kuitenkin tuo iPhone paras.(Eikä tuo vissiin suomessa hirveästi ees haittaa mitä siitä nyt on lukenut niiltä jotka ovat jo suomessa käyttäneet.)

että mitä vitun järkeä odottaa iPhone4:sta kun saa tuon Desiren jo nyt kaupasta Suomesta ja luultavasti iPhonea halvemmalla eikä tarvi olla Soneran kans naimisissa?
Sun mielestä noi listaukset on niin absoluuttisia, että ne ohittaa jopa yksilön omat tarpeet ja vaatimukset puhelimelta? Lausahduksesi on yksi järjettömimpiä ikinä. Tuolla perusteella 25 euron puhelimenostajan ostoksessa ei ole mitään järkeä kun Desire on jossain paskalistauksessa ykkösenä ja iPhone kakkosena. Kukkuu!!

Nyt kohta kuukauden ollut desire käytössä ja olen enemmän kuin tyytyväinen. En kyllä löydä muuta moitittavaa, kuin esim. internetin jako mäkin kanssa ja näytön heikkous auringonvalossa. Kaikenkaikkiaan kuitenkin loistava luuri.

En kyllä löydä muuta moitittavaa, kuin esim. internetin jako mäkin kanssa...
Roottaa niin ei ole tuonkaan kanssa ongelmia. Kohta pitäis kyl tulla 2.2 versiokin desirelle, niin onnistuu sit netin jakaminen langattomasti ilman roottaustakin.

Sun mielestä noi listaukset on niin absoluuttisia, että ne ohittaa jopa yksilön omat tarpeet ja vaatimukset puhelimelta? Lausahduksesi on yksi järjettömimpiä ikinä. Tuolla perusteella 25 euron puhelimenostajan ostoksessa ei ole mitään järkeä kun Desire on jossain paskalistauksessa ykkösenä ja iPhone kakkosena. Kukkuu!!

Siis ei todellakaan noi listaukset mitään absoluuttisia totuuksia edusta vaan pointti oli siinä, että top 5 kuuluvat puhelimet ovat suorituskyvyltään aikalailla samassa pisteessä älypuhelimien osalta niin en vaan näe järkeä maksaa hirveästi enempää omasta suosikkimerkistä ja odottaa sen ilmestymistä kotimaassa kun vastaavan suorituskykyisiä löytyy jo markkinoilta. Itellä on Desire ja mulle olisi aikalailla sama olisiko puhelin iPhone4 tai Samsumg galaxy S tai joku muu vastaava, mutta en mä tupla hintaa alkaisi maksamaan toisesta merkistä ellei "paremmuudessa" olisi merkittävästi eroa. Esim. tuolle Desirelle tuli hintaa saunalahden kytkyn kautta 360e, mikäli iPhone 4:sen sais tällä hetkellä jostakin samalla hinnalla niin sitten oisin varmaan miettinyt kauemmin puhelimen valintaa ellen olisi halunnut kokeilla androidia.

Siis ei todellakaan noi listaukset mitään absoluuttisia totuuksia edusta vaan pointti oli siinä, että top 5 kuuluvat puhelimet ovat suorituskyvyltään aikalailla samassa pisteessä älypuhelimien osalta niin en vaan näe järkeä maksaa hirveästi enempää omasta suosikkimerkistä ja odottaa sen ilmestymistä kotimaassa kun vastaavan suorituskykyisiä löytyy jo markkinoilta. Itellä on Desire ja mulle olisi aikalailla sama olisiko puhelin iPhone4 tai Samsumg galaxy S tai joku muu vastaava, mutta en mä tupla hintaa alkaisi maksamaan toisesta merkistä ellei "paremmuudessa" olisi merkittävästi eroa. Esim. tuolle Desirelle tuli hintaa saunalahden kytkyn kautta 360e, mikäli iPhone 4:sen sais tällä hetkellä jostakin samalla hinnalla niin sitten oisin varmaan miettinyt kauemmin puhelimen valintaa ellen olisi halunnut kokeilla androidia.
Apple nyt ei ole sama asia kuin esim Nokia. iPhone vain on käyttikseltään erilainen ja toimii Applen koneiden kanssa todella nätisti. Desire vs. Iphone, ei tartte kauaa kelaa kumman Applen käyttäjä ottaa.

Roottaa niin ei ole tuonkaan kanssa ongelmia. Kohta pitäis kyl tulla 2.2 versiokin desirelle, niin onnistuu sit netin jakaminen langattomasti ilman roottaustakin.

Mut mulla ei ole tässä g5:ssä airporttia, niin siitä 2.2 päivityksestä en juurikaan pääse hyötymään. Läppäri on kyllä pc, mutta sitä tulee käytettyä harvemmin. Pdanet on asennettuna desireen sekä mäkkiin, mutta ei jostain syystä oikein suostu pelittämään.

Mut mulla ei ole tässä g5:ssä airporttia, niin siitä 2.2 päivityksestä en juurikaan pääse hyötymään. Läppäri on kyllä pc, mutta sitä tulee käytettyä harvemmin. Pdanet on asennettuna desireen sekä mäkkiin, mutta ei jostain syystä oikein suostu pelittämään.
Airport ilmeisesti on WLAN? :) Ei mitään hajua. Mutta jos WLANia ei tosiaan ole, niin sitten ei tuolla tavalla onnistu. En ole noita USBn kautta toimivia ohjelmia kokeillut.

Listaukset/vertailut ovat usein kivoja, kunhan niitä ei lue liian orjallisesti. En ole puhelinvertailuja niin paljoa lukenut, mutta ainakin autovertailut voittavat aina ne autot jotka ovat parhaita kompromisseja. Niissä on kaikki ok, mutta ei mikään loista erityisesti. Yhdessä lehdessä on kaksi eri vertailua, toisessa vertaillaan perinteisellä tavalla jossa voittaa aina paras kompromissi ja toinen vertailu perustuu haluttavuuteen ja sen sellaiseen.. usein listan järjestys on eri. Kannattaa siis puhelimissakin miettiä mitä itse haluaa ja joskus voi avata myös silmiä listan ulkopuolelle. Yhtenä esimerkkinä N900 joka listalta puuttuu. Sama sivusto kommentoi N900 omassa arvostelussaan näin: "But, if we're being honest, it does actually do some things that at least match, if not better, the iPhone".

^^ Niin no, itse käytän tällä hetkellä Macbookkia mutta ottaisin kyllä desiren ehdottomasti. Macbook on ihan ok kone mutta iphone on kyllä IMO aika onneton.

No tässä kommentissa ei ole yhtään järkeä, ei tietenkään Apple-fanboy voi muuta ajatellakkan kuin jeesusluuria koska muutenhan hän ei olisi fanboy.
Juuri näin, jos Applen käyttölogiikasta tykkää helvetisti, niin aika luonnollista on ottaa paras käyttis puhelimeenkin. Katos kun se on niin, että on Samsung, Nokia, Android, Motorola, Blackberry ja miljoona muuta tusinamerkkiä ja sitten on Apple, joka vituttaa ja ihastuttaa ihmisiä ylivoimaisesti eniten. Ei siinäkään ole mitään järkeä, että sua vituttaa jonkun toisen puhelinvalinta, joten mietippä vähän mikä fanboy sinä sitten olet.

Oon ihmetellyt suunnattomasti, miksi jotain ihmistä ottaa vitusti päähän jos jollain on iPhone, ei vain ymmärrä miten tylsiä ihmisiä voi olla olemassa. iPhone, voi kyynel.

Tuskin ketään ärsyttää muiden puhelinvalinnat, lähinnä vaan se keuhkoaminen on ollut huvittavaa (ainakin omasta mielestäni), kun mitään ongelmia ei vain ole vaikka niitä onkin. Ja toki sitten nämä, jotka ovat omistaneet jonkun Nokia 1611:sen ja siirtyneet iPhoneen ja hehkuttavat miten mullistava se on. Tosin onhan tuo Applen omakin tiedottaminen erikoista, omia virheitä ei millään myönnetä vaan vedetään muut mukaan "katsokaa miten näitä ongelmia on muillakin!".. Ehkä tämä asenne tarttuu sitten tähän fanboy -kansaan, onkin ihan ookoo vetästä kumihuppu puhelimen päälle, jotta se toimisi. Jännä.

Nokia on fanboylle kova paikka, en tiedä miksi, eihän siitä ole edes vastusta. :)

Ne palkit varmaan joo putoaa kun peittää koko puhelimen tiukkaan, mutta miten käytännössä. Ja kyllä iPhone oli aika mullistava vehje, sillä kaikki seurasi perässä, se mullisti aikanaan musiikkimarkkinat iPodilla ja teki saman puhelimille. Applea ennen oli vain Prada ja se oli paska se. Ei kukaan voi kieltää Applen panosta luuribisnekseen, joka pakotti jokaisen valmistajan pyrkimään samaan ja niitä kopioita onkin sitten jokaisella ainakin 5.

Jep, kyllähän Apple on tuonut älypuhelinbisnekseen tietyn standardin toimivuuden suhteen käyttiksen osalta, joka pakotti tätä kautta muutkin valmistajat hieromaan omia käyttiksiä tähän parempaan suuntaan. Nykyään kuitenkaan iPhone ei ole mikään mullistava puhelin, niin monta saman veroista ja parempaa on tarjolla.

Juuri näin, jos Applen käyttölogiikasta tykkää helvetisti, niin aika luonnollista on ottaa paras käyttis puhelimeenkin. Katos kun se on niin, että on Samsung, Nokia, Android, Motorola, Blackberry ja miljoona muuta tusinamerkkiä ja sitten on Apple, joka vituttaa ja ihastuttaa ihmisiä ylivoimaisesti eniten.

Oletko käyttänyt esim. tuota Desireä? Mulla on itellä mäkki ja iphone, mutta aika omppulasit saa olla päässä jos saa väännettyä iphonen käyttiksen/puhelimen jotenkin ylivertaiseksi esim. tuohon Desireen verrattuna.

Jengiä vaan ärsyttää se kun aika monen iPhonen käyttäjän perustelu puhelimen paremmuudelle on "Mutku se on Apple". En itsekään tajua miksi te (Mike ja apple-fanit vs. muut) jaksatte edes käyttää näin paljon aikaa ja vaivaa jostain vitun puhelimesta jauhamiseen.

Mun mielestä iPhone on hyvä puhelin, helppo ja selkeä käyttää kuten Applen tuotteet yleensä. Fakta on kuitenkin se, että iPhone on helvetin kallis verrattuna moniin kilpailijoihin, esim. Desire, joka on myös pirun hyvä, nopea ja helppo käyttää, myös mäkillä, ooooooh.

Onneksi Apple toi uudet tuulet puhelinmarkkinoille, ja olikin ylivertainen pitkään. Ei ole kyllä enää. Taidan silti hommaa iPhone 4:n, ellei nyt tuosta kuuluvuusongelmasta tule todellinen katastrofi.

Ei se enää ole laisinkaan mullistava, nyt Applella on iPad, joka voi ehkä rakentaa uuden trendin. iPhone on nyt yksi puhelin muiden loistavien joukossa sillä erotuksella, että se on Applen, joka merkkaa keskimääräistä enemmän ostopäätöksessä suuntaan ja toiseen. Osa ei osta periaatteesta ja osa ostaa periaatteesta. Osa taas ostaa ehkä siksi, että siinä on edelleen paras musiikkisoitin, joka ainakin itselle musan todellisena ystävänä on mukavin ominaisuus. Se yhdistettynä iTunesiin ja varsinkin online storeen, on loistava kombo. Vielä kun Shazam ja muutama muu softa tukee iTunesia, niin musiikin ystävä kiittää.

En itsekään tajua miksi te (Mike ja apple-fanit vs. muut) jaksatte edes käyttää näin paljon aikaa ja vaivaa jostain vitun puhelimesta jauhamiseen.
Meikä on postimäärissä tämän ketjun ykkönen, sitten tulee liuta anti-applettajia. Mutta mulla on eniten posteja koko forumilla ja pyrin osallistumaan keskusteluihin kovasti, eli vähän sikäli evään itseni pois. En kirjoittele laisinkaan Macciforumeilla nykyään. Mun duuni on tämä kirjoittelu, koski se sitten mitä tahansa täällä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom