Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
Samaa katsoin itsekin tänään. Näyttää kieltämättä windowskin hienolta. Saa nähdä onko silti vanha "kunnon" windows. :D Tuosta näkymän muokattavuudesta ainakin plussaa. Mutta sehän onkin nykyään jo jokaisen älypuhelimen perusomainaisuuksia.

Olipas todellakin aika hyvän oloinen laite, esiversiokin vielä eli kehittyy tuosta. Wintoosa ei ole vielä luovuttanut peliä. :) Toki sehän on sitten eri juttu paljonko tuolle sitten aikanaan tehdään softaa, se on kuitenkin myös tärkeä juttu. Mutta mitä hittoa, ainakaan esiversiossa ei ole tuon mukaan kopypastea eikä kolmannen osapuolen softien moniajoa... hei oikeasti nyt, jos julkaistaan vuonna 2010 kokonaan uusittu käyttisversio niin eikö tuollaisten kuulu olla ihan triviaaleja juttuja? Vai olenko missannut jotain? Käyttöliittymä vaikutti kyllä tuosta videosta katsottuna aika helkkarin hyvältä, jes.

IPhonen ansioksi pitää tosiaan laittaa se että se sai vauhtia ja tiettyjä uusia näkökulmia tähän älypuhelintouhuun, sitä ei varmasti kukaan voi kieltää. Mutta nyt alkaa olla aika lailla tasavahvoja luureja markkinoilla, toisissa joku ominaisuus toimii paremmin kuin toisissa jne. Se on sitten vaan siitä kysymys mistä itse pitää, kaikille "parasta" älypuhelinta ei varmasti ole olemassa. :)

- H

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Öööö wtf? Pelkkä vastaus tuohon kysymykseen oli jo aika hassu, mutta vielä enemmän hassun siitä tekee se, että mitään "don't touch here" tarroja ei Nokian luureissa ole. Iphone 4 siis säilyy nykyisenlaisena joten antenniongelmat varmaan jatkuvat.

Ei toki tarroja mutt muistaakseni kaikkien omistamieni nokioitten käyttöohjekirjasta on löytynyt kohdat joiden koskemista suositellaan välttämään ettei vastaanottokyky heikkenisi. Katoppa piruuttas.

Kuka muistaa vielä ylikuumana käyvät ja takakannen keltaiseksi polttavat iPhone 3GS:t? Juurikin heti siinä julkistuksen jälkeen liikkui kovastikin tuollaista juttua, http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2009/06/23677&ext=tltm mutta sitten ne yhtäkkiä lakkasivat lämpenemästä? Vai korjattiinko nämä salaa?

Nokia mullisti aikoinaan kännykkäbisneksen ja sitä ei voi fanboykään kiistää. Ilman sitä mitä nokia teki historiassa ei olisi iPhoneakaan olemassa :D

Todellakin kiistämätön tosiasia, valitettavasti Nokia itse tuntuu elävän siinä huumassa edelleen. iPhonen todelliset kilpakumppanit tulevat kyllä ihan muualta kuin Nokian suunnalta.

Todellakin kiistämätön tosiasia, valitettavasti Nokia itse tuntuu elävän siinä huumassa edelleen. iPhonen todelliset kilpakumppanit tulevat kyllä ihan muualta kuin Nokian suunnalta.

Jep, alypuhelinmarkkinoilla. Kyllähän vielä Nokian halpiksia menee kuin häkää. Mutta onhan se sääli että suomalainen* ja maailman suurin matkapuhelinvalmistaja kompuroi pahasti alypuhelimissa. Toivon että saa homman kohdilleen uusilla puhelimilla ja kilpailua HTC:n, Samsungin ja iPhonen kanssa.

* = en tiedä kuinka suomalainen Nokia on enään...

* = en tiedä kuinka suomalainen Nokia on enään...
Pääkonttori kuitenkin on Suomessa, ja jokaisesta eurosta voittoa maksetaan yhteisövero Suomeen. Suomalaisen näkökulmasta on hyvinkin harmillista, että Nokialla sakkaa älypuhelinbisnes, sillä vuonna 2007 Nokian osuus Suomen yhteisöveroista viidennes, mikä on aika paljon (vaikka ei tietenkään läheskään yhtä paljon kuin joskus teknokuplan aikaan). Nyt on tosin yhteisöveron osuus tainnut laskea tuostakin luvusta.

Pääkonttori kuitenkin on Suomessa, ja jokaisesta eurosta voittoa maksetaan yhteisövero Suomeen. Suomalaisen näkökulmasta on hyvinkin harmillista, että Nokialla sakkaa älypuhelinbisnes, sillä vuonna 2007 Nokian osuus Suomen yhteisöveroista viidennes, mikä on aika paljon (vaikka ei tietenkään läheskään yhtä paljon kuin joskus teknokuplan aikaan). Nyt on tosin yhteisöveron osuus tainnut laskea tuostakin luvusta.

Juuh, totta. Onhan siitä ollut huhuja että Nokia lähtisi Suomesta, se olisi paha takaisku. Onneksi ei vielä kuitenkaan...

Ei toki tarroja mutt muistaakseni kaikkien omistamieni nokioitten käyttöohjekirjasta on löytynyt kohdat joiden koskemista suositellaan välttämään ettei vastaanottokyky heikkenisi. Katoppa piruuttas.

On toki, mutta se on eri asia kuin tarra takakannessa kertomassa kohdista johon ei saisi koskea.

Froyo+LauncherPro on aika killeri kompo. Ei ole kyllä senseä ikävä jahka on räätälöinyt napit kohdilleen.

Suosittelen muuten tuota unrevokedin ruuttausta, ei paljoa tarvi kikkailla niin on froyot sisällä ilman tarpeettomia voimasanoja.
No nyt mä ymmärrän miksi osa diggailee helvetisti noista "tähän joku uusi nimi joka päivä" puhelimista. Ovat erinomaisen sopivia jos haluaa siis ihan vitusti kaikkea, meinaan toi on kuin Windows, kaikkee nappuloita, vimpaimia, vempeleitä, niinpaljon säätämistä, ettei kukaan tajua enää hevonvittua mistään. Noita on varmaan nyt 30 eri käyttiksellä, joista kaikista 30 eri komboa ja joista vielä 30 eri versiokomboa ja 30 lisäfirmistä. Mut siis en kritisoi koska esim Windowsin säätämistä monet rakastaa, noihan on todellisia orgasmilaitteita muroille. Pääsin viimeksi räpläämään Keijon Androidia, vai mikä se silloin oli, mut harmillisesti ne kaikki kilkuttimet oli kuluttanut akun loppuun. Ei päässyt ineen.

Expose on muuten siisti.

Varmuuden vuoksi vielä, en ihmettele laisinkaan, että jengi himoitsee tommoisia juttuja, tossahan saa säätää ihan vitusti kaikkea, ekoilla viikoilla ei tartte ees puhua kun on niin paljon konffaamista. Eikä ole sarkasmia. Säätäjän ja virittäjän unelma tommoinen ja varmasti vielä hyväkin vekotin säätöjen ohella.

Tajuskohan kaikki nyt varmasti, että tämä oli positiivinen viesti ko. käyttistä(vai mikä firmis, softa, kombo, rootti tuo nyt sitten onkaan) kohtaan. En ole ikinä nähnyt mitään puhelinta, jossa olisi noin paljon kaikkea.

Kun näitä kahta videota vertaa ja katsoo miten nuo käyttikset eroaa, niin tulee suorastaan inhorealistisesti esille mitä tarkoittaa tyylikkyys käyttiksenkin sisällä. Sairasta!

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ehkä Androidissa onkin parempaa (ainakin) juuri tuo muokattavuus. Mutta ei sitä ole pakko tehdä, kun jokaisessa puhelimessa tulee jokin vakionäkymä. Mutta lähinnä se, että on mahdollisuus tehdä puhelimesta toisen näköinen. Sama homma esim. sen moniajon kanssa, mitä on iPhonessa kritisoitu. Tietty useat ohjelmat taustalla vie pois sitä sulavuutta(+kuluttaa akkua), mutta parasta IMO pystyä itse päättämään pidetäänkö ohjelmat taustalla auki vai ei. Androdissakin voi softilla määrittää suljetaanko kaikki ohjelmat automaattisesti vai voiko jotkin tietyt jäädä taustalle.

itse en ole henkilökohtaisesti mikään puhelinten himotuunaaja, mutta siltikään ostamani samsung galaxy s:n käyttis ei tunnu mitenkään sellaiselta mitä pitäisi pimpata joka päivä saadakseen sen toimimaan. ei siihen tarvitsisi koskea kertaakaan sen jälkeen tuunauksen muodossa kun sen hankki, mutta on tietty kiva tietää että mahdollisuus siihen halutessaan on, eli siinä täysin samaa mieltä justerrin kanssa. niin, ja muuten pitää itse puhelimesta sanoa sen verran että tykkään kuin hullu puurosta. kaikki toimii sulavasti ja juuri niin kuin puhelimelta odotankin. melkoinen harppaus oli siirtyä tähän nokian "älypuhelimesta". kaverin iphonea olen räplännyt aika lailla, ja mukavampi tätä samsungia on mielestäni käyttää.

offtopic: muuten, tuosta miken laittamasta videosta: kuka tietää mistä samsungiin saisi tuollaisen kalenteri appsin joka näyttäisi suoraan mitä on päivän agendassa puhelimen näytöllä? en ole vielä sellaista mistään löytänyt. tuollainen muistilehtiökuva olisi kätsä, jossa lukisi mitä päivälle on merkattu. sen verran kun on löyhä pää että ilman puhelimen kalenteria ei voi elää.

offtopic: muuten, tuosta miken laittamasta videosta: kuka tietää mistä samsungiin saisi tuollaisen kalenteri appsin joka näyttäisi suoraan mitä on päivän agendassa puhelimen näytöllä? en ole vielä sellaista mistään löytänyt. tuollainen muistilehtiökuva olisi kätsä, jossa lukisi mitä päivälle on merkattu. sen verran kun on löyhä pää että ilman puhelimen kalenteria ei voi elää.
Calendar Widget sanoilla kun hakee, niin pitäis löytyä monta. Esim. CalWidget

Ehkä Androidissa onkin parempaa (ainakin) juuri tuo muokattavuus. Mutta ei sitä ole pakko tehdä, kun jokaisessa puhelimessa tulee jokin vakionäkymä. Mutta lähinnä se, että on mahdollisuus tehdä puhelimesta toisen näköinen. Sama homma esim. sen moniajon kanssa, mitä on iPhonessa kritisoitu. Tietty useat ohjelmat taustalla vie pois sitä sulavuutta(+kuluttaa akkua), mutta parasta IMO pystyä itse päättämään pidetäänkö ohjelmat taustalla auki vai ei. Androdissakin voi softilla määrittää suljetaanko kaikki ohjelmat automaattisesti vai voiko jotkin tietyt jäädä taustalle.

Omastakin mielestäni asia on aika lailla tuolla tavalla. Androidia voi varmasti käyttää samaan tyyliin kuin vaikka iPhonea jos siitä tavasta pitää, kuvakkeet siinä ruudulla rivissä ja siitä klikkaillaan menemään. Mutta moni haluaa jotain muutakin kuin tuota ja siihen Androidi tarjoaa paljon temppuja, on siis valinnanvapaus käyttää sitä kapulaansa sillä tavalla kuin haluaa. Jos iPhonen tapa tuntuu omalta ja se riittää niin ongelmaahan ei ole.

- H

itse en ole henkilökohtaisesti mikään puhelinten himotuunaaja, mutta siltikään ostamani samsung galaxy s:n käyttis ei tunnu mitenkään sellaiselta mitä pitäisi pimpata joka päivä saadakseen sen toimimaan. ei siihen tarvitsisi koskea kertaakaan sen jälkeen tuunauksen muodossa kun sen hankki

[mod]korjasin quoten, Rahi[/mod]
Komppaan tätä, säätämisen tarve on nolla jos on tyytyväinen perusasetuksiin. Oma käyttökokemus Galaxystä viikon käytön jälkeen on vahvasti positiivinen, mutta muutama ärsyttävä piirre on tulle esiin.
1. Akun kesto. Vituttaa laittaa kännykkä letkun päähän aina kun tulee kotiin. Mun puolesta Galaxy voisi hyvin olla pari milliä paksumpi jos sillä saisi yhden lisäpäivän akkuun. Akku menee muutaman tunnin nettisurfaillun jälkeen finaaliin, joka on mun mielestä liian vähän.
2. Näyttö voisi olla vieläkin suurempi ja tarkempi. Nyt joutuu käytännössä aina zoomaamaa nettisivuja. Zoomaus onneksi toimii älyttömän hyvin, mutta kivempi se olisi jos sen säätämisen voisi jättää välistä pois.
3. Tarkkuutta hipaisuun. Hipaisu toimii suht hyvin, mutta voisi toimia musta paremminkin. Missclickejä tulee kun painaa liian pieniä linkkejä ja tekstareissa täytyy aina sanan kirjoittamisen jälkeen lukea onko osunut oikeisiin näppäimiin.

Seuraava kännykkäpäivitys mulla tule tod.näk. joskus kahden vuoden päästä ja erityisesti akun kesto tulee ratkaisemaan valinnan. Itse symppaan Nokiaa sen verran paljon (aikaisemmin n. 15 vuotta pelkkiä Nokian kännyköitä), että toivon hartaasti Nokian saavan käyttiksensä kuntoon.

No nyt mä ymmärrän miksi osa diggailee helvetisti noista "tähän joku uusi nimi joka päivä" puhelimista. Ovat erinomaisen sopivia jos haluaa siis ihan vitusti kaikkea, meinaan toi on kuin Windows, kaikkee nappuloita, vimpaimia, vempeleitä, niinpaljon säätämistä, ettei kukaan tajua enää hevonvittua mistään. Noita on varmaan nyt 30 eri käyttiksellä, joista kaikista 30 eri komboa ja joista vielä 30 eri versiokomboa ja 30 lisäfirmistä. Mut siis en kritisoi koska esim Windowsin säätämistä monet rakastaa, noihan on todellisia orgasmilaitteita muroille. Pääsin viimeksi räpläämään Keijon Androidia, vai mikä se silloin oli, mut harmillisesti ne kaikki kilkuttimet oli kuluttanut akun loppuun. Ei päässyt ineen.

Varmuuden vuoksi vielä, en ihmettele laisinkaan, että jengi himoitsee tommoisia juttuja, tossahan saa säätää ihan vitusti kaikkea, ekoilla viikoilla ei tartte ees puhua kun on niin paljon konffaamista. Eikä ole sarkasmia. Säätäjän ja virittäjän unelma tommoinen ja varmasti vielä hyväkin vekotin säätöjen ohella.

Se on oikeestaan miten haluaa, mä en ole paljon mitään säätänyt omaan puhelimeen, kello+sää - widgetin tuunasin etusivulle. "Etusivuja" mulla vain yksi käytössä. Siihen mahtuu kaikki yleisimmät ohjelmat joita käytän. Eli täällä säätö on jäänyt erittäin vähäiseksi.

Tuo on aika hauska oletus, että jos puhelinta pystyy säätämään ja muokkaamaan haluamakseen, niin sen käyttö olisi kokoajan yhtä säätämistä.

[mod]korjasin quoten, Rahi[/mod]
Komppaan tätä, säätämisen tarve on nolla jos on tyytyväinen perusasetuksiin. Oma käyttökokemus Galaxystä viikon käytön jälkeen on vahvasti positiivinen, mutta muutama ärsyttävä piirre on tulle esiin.
1. Akun kesto. Vituttaa laittaa kännykkä letkun päähän aina kun tulee kotiin. Mun puolesta Galaxy voisi hyvin olla pari milliä paksumpi jos sillä saisi yhden lisäpäivän akkuun. Akku menee muutaman tunnin nettisurfaillun jälkeen finaaliin, joka on mun mielestä liian vähän.
2. Näyttö voisi olla vieläkin suurempi ja tarkempi. Nyt joutuu käytännössä aina zoomaamaa nettisivuja. Zoomaus onneksi toimii älyttömän hyvin, mutta kivempi se olisi jos sen säätämisen voisi jättää välistä pois.
3. Tarkkuutta hipaisuun. Hipaisu toimii suht hyvin, mutta voisi toimia musta paremminkin. Missclickejä tulee kun painaa liian pieniä linkkejä ja tekstareissa täytyy aina sanan kirjoittamisen jälkeen lukea onko osunut oikeisiin näppäimiin.

Seuraava kännykkäpäivitys mulla tule tod.näk. joskus kahden vuoden päästä ja erityisesti akun kesto tulee ratkaisemaan valinnan. Itse symppaan Nokiaa sen verran paljon (aikaisemmin n. 15 vuotta pelkkiä Nokian kännyköitä), että toivon hartaasti Nokian saavan käyttiksensä kuntoon.

Mun blogissa on ohjeet jolla saat hieman akunkestoa lisää, toimi emännällä hyvin. Tosin taustadatan disabloiminen poistaa joitain juttuja pois käytöstä. Tuosta kosketusherkkyydestä olen samaa mieltä, näyttö reagoi kosketukseen ja ikoni ehkä joka välähtää mutta ei starttaa, vaan pitää painaa uudestaan WTF? Sama todennut HTC Hero ja Samsung Galaxy Spica.

Mun blogissa on ohjeet jolla saat hieman akunkestoa lisää, toimi emännällä hyvin. Tosin taustadatan disabloiminen poistaa joitain juttuja pois käytöstä.
Mulla on Desiressä always-on data poissa käytöstä, mutta kaikki ajastetut syncit jne. toimii virheettömästi. Lisävinkkinä heitettäköön AMOLED-screenien käyttäjille mahdollisimman tumman taustakuvan valinta. Tumma kuva vie (Super) AMOLED-näytöissä noin kolmasosan virtaa valkoiseen verrattuna...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom