Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
Japilla näköjään taas paha olo. On se kyllä jännä kun yksi firma on pilannut elämän noin pahasti.

Taita olla julkistus peruspuhelimien puolelta kun kerran mobile phones puolen kaveri on siellä. Tai sit on jotain ihan muuta eikä liity pelkästään yhteen platformiin.

Heh, niinpä.

Eihän tässä IP5:ssakaan ole kuin 4" näyttö. Tämä kyllä riittää täysin mulle, on sopivan kokoinen puhelin kun on tälläiset nakkisormet.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Heh, niinpä.

Eihän tässä IP5:ssakaan ole kuin 4" näyttö. Tämä kyllä riittää täysin mulle, on sopivan kokoinen puhelin kun on tälläiset nakkisormet.

On se vähän pieni...

MUTTA Uutisia:

http://www.engadget.com/2013/04/22/nokia-preliminary-injunction-against-htc-one-mic/

Nokia granted preliminary injunction against HTC in the Netherlands over high-amplitude mics

Eli HTC One käyttää vain Noksulle tarkoitettua mikkiä, sakkoa 50Keu per luuri jos HTC jatkaa.

Niin, no. Tiedä sitten kuka on kertonut kelle mitä. Sakkohan ei ole HTC:n maksettava.

Kehityksen kärjessä? Väitätkö sä oikeasti, että kosketusnäyttö on kirjoittamiseen paras ratkaisu? On se ihme, että tietokoneissa kuitenkin on vielä fyysiset näppäimistöt. Juu, onhan noita tabletteja mutta koitas kirjoittaa niillä oikeast jotain muutakin kuin "ihq", "WTF" tai "LOL" yms. Mulla menee päivittäin hermot näihin kosketusnäyttöihin niillä ei vain pysty kirjoittamaan ilman virhelyöntejä. Tai no, pystyy kunhan oikein keskittyy. Alan sitten "fanittamaan" jotain uutta ratkaisua tuon kirjoittamisen suhteen, kun joku sellaisen keksii/kehittää. Vielä sellaista ei ole tullut, joten on vähän hölmöä puhua "kehityksestä" kun ollaan menty siinä taaksepäin. Vain sen takia kun miljoona kärpästä sanoo, että paska on hyvää.

Edit: ja hei, mulla on tuossa pöydällä myös galaxy s3. Kirjoittaminen silläkin on yhtä paskaa, nenällä vielä vaikeampaa.

Edit II: Vittu, mun keittolevykin on noilla saatanan hipausunäppäimillä. On ihan vitun siistiä joo, mutta käytettävyydeltään sellainen perinteinen pyöritettävä rulla/vipu on helpompi, nopeampi ja 10 kertaa parempi.

Edit III: ei saatan, liesituuletin niin ikään on hipaisunäppäimillä. Ihan paska sekin muuten, mutta kuitenkin "siisti".

Harvemmin niitä kirjoitusvirheitä tulee kun ohjelmat korjaavat ne ite, swiftkey opettelee vielä mun maileista sähköposteista ja kaikista viesteistä mun kirjoitustyylin joten se osaa ennakoida helvetin hyvin mitä kirjoittaa, ei mulla ole ongelmia siinä. Voit kokeilla itsekkin, ei tartte sitten siirtyä pieneen näyttöön ja fyysiseen näppikseen sen takia. Keittolevyistä ja liesituulettimista en osaa kertoa sulle parasta ratkaisua, en käytä edes niitä kuin korkeintaan kerran päivässä toisin kuin puhelinta, jos koet ne hipaisukytkimet niissä vaikeiksi hommaa vaimo.

Edit II: Vittu, mun keittolevykin on noilla saatanan hipausunäppäimillä. On ihan vitun siistiä joo, mutta käytettävyydeltään sellainen perinteinen pyöritettävä rulla/vipu on helpompi, nopeampi ja 10 kertaa parempi.

Ot: syksyllä olin pari yötä kämpillä jossa omistaja ei ollut paikalla ja mä en sillä vitun liedellä saanut keitettyä edes kananmunia kun olis pitänyt painaa jotain antilock hipaisunäppäin yhdistelmää, valita liesi 5 sekunnissa ja lämmöt kahdessa. Niitä harvoja kertoja kun olisi tehnyt mieli tappaa sen suunnittelija omin pikku kätöisin kuristamalla.

Ot: syksyllä olin pari yötä kämpillä jossa omistaja ei ollut paikalla ja mä en sillä vitun liedellä saanut keitettyä edes kananmunia kun olis pitänyt painaa jotain antilock hipaisunäppäin yhdistelmää, valita liesi 5 sekunnissa ja lämmöt kahdessa. Niitä harvoja kertoja kun olisi tehnyt mieli tappaa sen suunnittelija omin pikku kätöisin kuristamalla.
Kokeilitko nenällä:D

Harvemmin niitä kirjoitusvirheitä tulee kun ohjelmat korjaavat ne ite, swiftkey opettelee vielä mun maileista sähköposteista ja kaikista viesteistä mun kirjoitustyylin joten se osaa ennakoida helvetin hyvin mitä kirjoittaa, ei mulla ole ongelmia siinä. Voit kokeilla itsekkin, ei tartte sitten siirtyä pieneen näyttöön ja fyysiseen näppikseen sen takia. Keittolevyistä ja liesituulettimista en osaa kertoa sulle parasta ratkaisua, en käytä edes niitä kuin korkeintaan kerran päivässä toisin kuin puhelinta, jos koet ne hipaisukytkimet niissä vaikeiksi hommaa vaimo.

Se, että pitää kehittää tällaisia aputoimintoja tekstin tuottamiseen kertoo siitä kosketusnäytön käytettävyydestä. Se on surkea, mutta sitä voi yrittää parantaa eri softilla, mutta silti se on huonompi kuin fyysinen näppis. Ja noista tekstin korjaustoiminnoista ja niiden toimivuudesta on esimerkkejä netti täynnä. En tiedä oletkp koskaan kirjoittanut mitään vähänkään pidempää tekstiä, tuskin olet kun et tunnista tuota fyysisen näppiksen ylivertaisuutta kosketusnäyttöön.

Se sanan ehdotus ja automaattinen korjaus muuten toimii myös fyysisen näppiksen yhteydessä, joten se ei ole kosketusnäytön etu, vaikkakin sitä juuri kosketusnäyttönäppiksen sen käytettävyyden vuoksi joutuukin käyttämään enemmän. Kosketusnäyttö yhdistettynä hyvän tuntuman omaavaan fyysiseen näppäimistöön, ilman että itse laite kasvaa merkittävästi olisi paras käytettävyyden kannalta sanoi kärpäset mitä tahansa.

Edit: on se vain kumma, että ne joilla tuollainen (huonostikin toteutettu) yhdistelmäpuhelin on, käyttävät sitä fyysistä näppistä... miksi jos kerran kosketusnäyttönäppis on niin paljon parempi?

Se, että pitää kehittää tällaisia aputoimintoja tekstin tuottamiseen kertoo siitä kosketusnäytön käytettävyydestä. Se on surkea, mutta sitä voi yrittää parantaa eri softilla, mutta silti se on huonompi kuin fyysinen näppis. Ja noista tekstin korjaustoiminnoista ja niiden toimivuudesta on esimerkkejä netti täynnä. En tiedä oletkp koskaan kirjoittanut mitään vähänkään pidempää tekstiä, tuskin olet kun et tunnista tuota fyysisen näppiksen ylivertaisuutta kosketusnäyttöön.

Se sanan ehdotus ja automaattinen korjaus muuten toimii myös fyysisen näppiksen yhteydessä, joten se ei ole kosketusnäytön etu, vaikkakin sitä juuri kosketusnäyttönäppiksen sen käytettävyyden vuoksi joutuukin käyttämään enemmän. Kosketusnäyttö yhdistettynä hyvän tuntuman omaavaan fyysiseen näppäimistöön, ilman että itse laite kasvaa merkittävästi olisi paras käytettävyyden kannalta sanoi kärpäset mitä tahansa.

Edit: on se vain kumma, että ne joilla tuollainen (huonostikin toteutettu) yhdistelmäpuhelin on, käyttävät sitä fyysistä näppistä... miksi jos kerran kosketusnäyttönäppis on niin paljon parempi?

No kerro joku puhelin missä on iso ja hyvä kosketusnäyttö ja jossa on fyysinen näppis? Eiköhän se taas nähdä kuinka paljon sellaista myydään jos nokia sellaisen tekee, Rimmikös vai mikä se jenkkipuhelin valmistaja on joka on sitkeästi tehnyt näppispuhelimia, mites niillä noi markkinat sujuu? Kuten sanottua on niitä muutamia ihmisiä jotka tuollaista saattaa käyttää, ja nokia näköjään kalastelee tätä marginaaliryhmää itselleen, mikäs siinä. Ei se ole minulta pois. Osaan kirjoittaa näytöllä.

No kerro joku puhelin missä on iso ja hyvä kosketusnäyttö ja jossa on fyysinen näppis? Eiköhän se taas nähdä kuinka paljon sellaista myydään jos nokia sellaisen tekee, Rimmikös vai mikä se jenkkipuhelin valmistaja on joka on sitkeästi tehnyt näppispuhelimia, mites niillä noi markkinat sujuu? Kuten sanottua on niitä muutamia ihmisiä jotka tuollaista saattaa käyttää, ja nokia näköjään kalastelee tätä marginaaliryhmää itselleen, mikäs siinä. Ei se ole minulta pois. Osaan kirjoittaa näytöllä.

Olenkos mä sanonut, että sellainen puhelin on olemassa. Mä toivon, että sellainen tulisi. Toivon sen vuoksi, koska sellainen pn parempi käyttää kuin kosketusnäytöllinen. Eli sen vuoksi, koska se on parempi, en sen vuoksi että muut käyttäisivät sitä. Sä perustat ilmeisesti omat tarpees siihen mitä mieltä muut ovat ja mikä myy eniten. Nyt taitaa olla puhe parhaasta puhelimesta, ei myydyimmästä, ei siitä mikä lafka menestyy parhaiten tms. Jos oikein kovasti pinnistät ja kysyt joltain läheiseltäs vielä apua, niin voit ehkä ymmärtää sen.

Osaan minäkin kirjoittaa näytöllä, taas jos oikein pinnistät ja luet vaikka nuo aikaisemmat viestit useaan kertaan, niin saatat ehkä ymmärtää, että osaamisesta ei ole kysymys, vaan käytettävyydestä. Uskon, että jos kosketusnäyttö olisi käytettävyydeltään parempi kuim perinteinen fyysinen näppäimistö, niin ammatikseen kirjoittavilla olisi näppäimistön tilalla jokin kosketuslevy tms., mutta ei vain ole.

Kännykät ovat jp niin ohuita, että kohta alkaa tulemaan kestävyys tai kädessä pidettävyys vastaan. Esim.jos vaikka tulisi jokin galaxy sIII:n paksuinen puhelin, jossa näppäimistö liukuisi alta ulos niin tuo alkaisi varmasti olemaan käytettävyydeltään jo hyvä. Olisi kännykkään riittävän kokoinen näyttö eikä puhelimen paksuuskaan olisi kynnyskysymys. Puhelinta toki voisi käyttää myös ilman fyysistä näppäimistöä. Tai kyllähän tuosta paksuudesta voisi vielä ohentaakin...

Ohan tuollaisella fyysisellä näppäimistöllä ihan hitosti parempi kirjottaa. Japi nyt ostaa sen mitä muutkin, E7 on tainut jäädä myyntilukujen takia kokeilematta.

Miksihän tuo HTC on edes vaivautunut Nokialta mitään "varastamaan". Luulisi, että varastaisivat ennemmin Sampan Ämpärisulattamosta ämpäreitä. :confused:

No noiden piraattifirmojen (HTC, Samsung) tapoihin kuuluu varastaa parhailta yrityksiltä parhaat ideat. Nokia alan innovatiivisimpana yrityksenä on luonnollisesti se, mistä nämä perässähiihtäjät yrittävät kopioida. Mutta esimerkiksi samsungilta ei kukaan yritä kopioida/varastaa mitään koska ei ole mitään varastettavaa. Ja ei, skeittilaudan kokoiset näytöt ei ole mitään innovaatiota.

Kyllä tässä taitaa olla kopio samsungin uusimmasta S4-mallista, S3 noudattelee samaa kaavaa:

http://www.S4-kopio.com

Tuolla tosin lukee että on laadukas, se taitaa olla etuna tuossa jos vertaa Samppaan.. Luulen että S5 malliin kopioidaan tuosta muutakin kuin materiaali ja siihen voi sitten myös kätevästi poimia erilaisia marjoja. Sitten se vetää pentsmarkit läpi ja kattoo onko kukaan poiminu nopeempaa. Jos on nii oot ihan vitun huono marjanpoimija.

On se tämäkin thread menny ihan täysin muutaman saatanan apinan leikkikentäksi. Oikein yksi vitun trollailuketju. Pitäisi laittaa lukkoon ja perustaa uusi mihin ei ole Mikalla, Pasilla, Toolatella, Lainemiehellä eikä Japilla mitään asiaa. Tämän threadin yleinen informaatioarvo on tasan nolla, tai oikeastaan jo pakkasen puolella. Jos joku laittaakin jonkun mullistavan uutisen, että vaikka Samsung on kehittänyt rullattavan kosketusnäytön, jossa on integroitu partakone ja se täyttää automaattisesti veroilmoituksen ja ottaa poskeen, niin sekin häviää kaiken tämän paskan alle, kun heti alkaa vaan kamala vittuilu.

Joku hemmetin irvileuka muuten voisi keksiä jotain hassua tostakin, että neljä viidestä pakkiksen pahiten jälkeenjääneestä tyypistä on nokiamiehiä. Musta ei siihen ole, mutta miettikää sitä. Jos Japi tekee Samsungin maineelle hallaa, niin miettikää mitä neljä tekee Nokialle.

On se tämäkin thread menny ihan täysin muutaman saatanan apinan leikkikentäksi. Oikein yksi vitun trollailuketju. Pitäisi laittaa lukkoon ja perustaa uusi mihin ei ole Mikalla, Pasilla, Toolatella, Lainemiehellä eikä Japilla mitään asiaa. Tämän threadin yleinen informaatioarvo on tasan nolla, tai oikeastaan jo pakkasen puolella. Jos joku laittaakin jonkun mullistavan uutisen, että vaikka Samsung on kehittänyt rullattavan kosketusnäytön, jossa on integroitu partakone ja se täyttää automaattisesti veroilmoituksen ja ottaa poskeen, niin sekin häviää kaiken tämän paskan alle, kun heti alkaa vaan kamala vittuilu.

Joku hemmetin irvileuka muuten voisi keksiä jotain hassua tostakin, että neljä viidestä pakkiksen pahiten jälkeenjääneestä tyypistä on nokiamiehiä. Musta ei siihen ole, mutta miettikää sitä. Jos Japi tekee Samsungin maineelle hallaa, niin miettikää mitä neljä tekee Nokialle.

Kumpaan porukkaan itsesi lasket;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom