Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
Oonko muuten ainoa jonka valinnanvapaus puhelinten suhteen on Pakkiksen turinoiden seurauksena kaventunut? iPhone-keskusteluiden käydessä kiivaana päätin etten ikinä osta moista koska nimimerkki JayJay tms. onnistui profiloimaan sen imbesillien suosimaksi puhelimeksi. Sama homma Samsungin lippulaivojen ja Japin kanssa. Harkinta on melkeinpä nettisekopäiden juttujen seurauksena supistunut HTC:n, Sonyn ja Nokian keskuuteen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei ois välttämättä paskempi vaihtoehto: http://www.huuto.net/kohteet/nokia-lumia-920-valkoinen-lahes-kayttamaton/262345717 (ei oma ilmoitus, mutta tunnen myyjän, joten luotettava, nii mikäli mun "todistelut mitään painaa)
Lähinnä esimerkkinä eiköhän noita muitakin ole että melkein pakasta vedetty luuri ja hinta tuntus olevan ihan mielenkiintoinen.
En kyllä puhelimesta halua edes vähän käytettyä, vaan uusi pitää olla. Vissiin jonkun liittymäkaupan osamaksulla sais johonkin 480€oon.

Tossa ykkösessä on muistaakseni joku jeesuksen aikojen Android 2.x, kun nykyään mennään jossain 4.2x versioissa. Siinä mielessä Xcover 2 parempi, jos tuota vanhempaa ei tosiaan päivitetä enää.

Joo, jos Xcoveriin päädyn niin kakkonen ehdottomasti, mutta lähinnä kiinnostaa onko sille vaihtoehtoja. Sonyn Xperiat on otettu esille; niistä tai ylipäätään Sonyn luureista kuulisin mielelläni kokemuksia.

Mites Lumiat; ilmeisesti ovat aika kestäviä. Kuinka helppoa on siirtyä Androidista Windowsiin? Toimiiko esim Google kalenterin päivittäminen puhelimen ja tietokoneen välillä yhtä vaivattomasti kuin Androidissa?

Iselläni on Xperia Z ja en voi moittia, tuntuu että nyt löyty luuri jota ei tarvi vaihtaa ihan heti. Mutta se nyt selviää parin kk käytön jälkeen. Aiemmin ollu ip, ip4, ip4S, sgs2, Xcover 1, razr maxx

Mulla on ollu työpuhelimena vuoden alusta Lumia 900 ja voi jestas se on paska! En ois uskonu, että sitä on kökkö käyttää jne. Joskus ajattelin jos vaihtais iPhonen Nokialaiseen mutta tuon Lumian kanssa sohlaaminen kyllä vakuuttaa minut etten koskaan mene Nokian leiriin enää.

Mikä siinä käytössä on hankalaa ja minkälaisessa käytössä?
Sen mitä oon lumioita kaupassa käpelöinyt tuntuu selkeältä ja liukkaasti toimivalta.

hivenen haiskahti trollilta.. käyttää vanhaa WP7:aa ja "ei enää ikinä nokiaa" =))
ettei ois vaan pienimuotoinen kuittaus näille muiden luurien dissaajille.

hivenen haiskahti trollilta.. käyttää vanhaa WP7:aa ja "ei enää ikinä nokiaa" =))
ettei ois vaan pienimuotoinen kuittaus näille muiden luurien dissaajille.

Noo, android 2.1 oli niin paska etten ole sen koommin anteroihin koskenut...

Mikä siinä käytössä on hankalaa ja minkälaisessa käytössä?

No kyllä tuolla välillä on ihmeellisyyksiä vailla logiikkaa. Esim. yrittäkääs laittaa se tekstin automaattikorjaus pois päältä. Helvetti se tehdään valikosta "Näppäimistö (englanti, suomi) vaihda napauttamalla" -valikon alta. Etsin saaatana tuota puoli tuntia ja jouduin googlaamaan jotta löytyi.

Samsung julkaisi kummallisuuksia. Japi ei voi ostaa noita kun painaa liikaa.

Painon voi suhteuttaa kokoon, painoa saman verran kuin 4" pienemmissä lumioissa, jos noi painaisi suhteessa saman mitä pienet nokiat painaa niin painoa olisi varmaan parisen kiloa, noissa on kuitenkin kunnon näyttö eikä sellaista mininäyttöä kuin niissä 920 ja 820 tiiliskivissä.

Kuinka moni täällä pitää Nokian lumia malleja suomalaisina tuotteina? Suomessahan ei tietääkseni enää valmisteta puhelimia. Itse jos siirtyisin wp8 käyttäjäksi ei Nokian "suomalaisuus" enää vaikuttaisi päätökseen yhtään vaan samsung ja htc olisivat samalla viivalla ja vain omanaisuudet ratkaisisi. Joskus aikoinaan ei voinut edes miettiä muuta kun Nokiaa ja 2010 siirryin HTC androidiin ja androidissa pysynyt.

Oonko muuten ainoa jonka valinnanvapaus puhelinten suhteen on Pakkiksen turinoiden seurauksena kaventunut? iPhone-keskusteluiden käydessä kiivaana päätin etten ikinä osta moista koska nimimerkki JayJay tms. onnistui profiloimaan sen imbesillien suosimaksi puhelimeksi. Sama homma Samsungin lippulaivojen ja Japin kanssa. Harkinta on melkeinpä nettisekopäiden juttujen seurauksena supistunut HTC:n, Sonyn ja Nokian keskuuteen.
Et. Tosin Nokiakin tippuu listasta pois Lainemiehen takia. Joka merkiltä näyttää löytyvän omat älykääpiönsä. Onneksi mulla oli Samsung jo ennen kuin Japi pääsi irti.

Mutta kuulkaapas tätä. Digikuva testasi viimeisimmässä numerossaan puhelinten kamerat. Voittaja oli aika yllätys: Samsung Galaxy S III. Voitti 808:n, tosin vain sen takia, että testissä painotettiin myös muuta kuin kuvanlaatua ja 808:n akku on huono ja käyttöjärjestelmä vanhentunut. Muuten 808 olisi ollut voittaja, mutta se nyt ei liene mikään yllätys. Kuvanlaadun osuus arviosta on 50%. Samsung sai kehuja isosta näytöstä, laajakulmaisesta objektiivista, sekä testin parhaasta kuvanlaadusta, joka löi Nokian värien laadussa ja kohinassa. Yksityiskohtien toisto on erinomainen ja makron lähin tarkennusetäisyys vain 4 cm. Automaattitarkennus on nopea ja kameran säätömahdollisuudet hyvät. Nyt ei kukaan ainakaan voi valittaa, että testi on tehty epäammattimaisesti, koska asialla ovat olleet valokuvauksen ammattilaiset ja suuri valokuvauslehti. Että ei se Samsungin kamera nyt ihan hirveän paskakaan voi olla.

E: Täytyy vielä sanoa se, että vaikka tossa painotettiin muitakin asioita kuin pelkkää kameraa, niin se oli kuitenkin tietysti kameratesti ja nämä muut asiat liittyy siihen kameran käytettävyyteen ja tällaisiin asioihin. Huono akku ja käyttöjärjestelmä ei ainakaan paranna käyttökokemusta. Puhelimen muihin ominaisuuksiin ei otettu kantaa, vaan kaikki oli jotenkin kytköksissä kuvaamiseen.

808:n akku on huono.

Tuo on kyllä paskaa. Mulla on 808 ja yli kaksi vuorokautta kestää normaali käyttöä. Kuinka moni nykyisistä älypuhelimista pystyy samaan.

e: oon hehkuttanut kaikille kuinka hyvä akunkesto tuossa on. Käsittämätöntä. Varmaan testissä on sekoitettu 920 ja 808 keskenään. 920 on kieltämättä huono akunkesto.

Kuinka moni täällä pitää Nokian lumia malleja suomalaisina tuotteina? Suomessahan ei tietääkseni enää valmisteta puhelimia.
Piirilevyjen ladonta ja loppukoonta on sinänsä aika tyhmää hommaa, vaikka pari tuhatta suomalaista se taisi parhaimmillaan työllistää. Lähes kaikki myynnissä olevat WP8 puhelimet on kuitenkin vielä suunniteltu suomessa ja se ei ole ihan merkityksetöntä sekään. Ja vielä pääkonttori ja sen byrokraatit päälle.

Tuo on kyllä paskaa. Mulla on 808 ja yli kaksi vuorokautta kestää normaali käyttöä. Kuinka moni nykyisistä älypuhelimista pystyy samaan.

e: oon hehkuttanut kaikille kuinka hyvä akunkesto tuossa on. Käsittämätöntä. Varmaan testissä on sekoitettu 920 ja 808 keskenään. 920 on kieltämättä huono akunkesto.

googlaa gsmarena ja nokia 808 battery, näet totuuden akusta tehotestin mukaan. Ei se kummoinen ole.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom