^Höh. Toi on kyllä outo juttu. Silloin kun mä sain oman SGS3:n olin vähän aikaa sitä mieltä, että näytöstä on tehty liian herkkä, kun se tuntui vaikealta käyttää sen takia, että pienikin vahinkohipaisu teki jotain. No siihen tottui ja nyt se on just hyvä. Vaikea kuvitella miten näytön herkkyyden lisääminen parantaisi vielä käyttökokemusta, kun nytkin se tekee kaiken minkä haluan. Vai kuka ohjaa puhelinta ihan pienillä hipaisuilla? Kineettinen vastehan meinaa sitä miten pieneen tai heikkoon kosketukseen näyttö reagoi? Ja tota on vaikea koskea niin varovasti ettei mitään tapahdu ja tämän tästä saan edelleenkin aikaan jonkun toiminnon kun pidän sormea vahingossa liian lähellä enkä edes tiedosta koskevani näyttöä. Jos siihen laskee sormen normaalisti ja tekee jotain eikä mitään tapahdu, niin luulisi vian olevan jossain muualla kuin kineettisessä vasteessa. Latasin muuten jonkun screen touch testerinkin äsken ja kokeilin, niin pisteet ja viivat ilmestyi kyllä just eikä melkein sinne minne koskin ja ihan pienen pienilläkin hipaisuilla. Ongelma ei voi olla ruudun herkkyydessä. Tai sitten notessa on vaan paskempi näyttö, mikä kyllä tuntuu kummalta.
E: Niin tai sit tuli sellainen mieleen, että me ihmisethän ollaan yksilöitä ja ihonkin sähkönjohtavuus voi varmasti vaihdella. Täten siis käyttökokemuskin voi olla erilainen ja jollekin ihmiselle se voi olla liian epäherkkä, vaikka toiselle se on liiankin herkkä. Nimittäin kosteus ainakin vaikuttaa tohon näyttöön ja liian kosteilla sormilla se jäätyy kyllä ihan täysin.
Mulle selitettiin, että se ongelma esiintyy erityisesti silloin kun "painikkeet" ovat "dynaamisesti muuttuvia" eli koko ja paikka ruudulla vaihtuu sattuman varaisesti. Itsellä siihen auttaa ruudun liikuttaminen ylös-alas tai oikea-vasen sekä ulos-sisään zoomaus, joka mulla toimii lähes kuin "junan vessa" (oon vissiin oppinut oikean tekniikan) ja tämän sanottiin olevan hyvin yleinen ja nopea tapa mennä siitä ongelmasta ohi. Ja vaikka toi kuulostaa maallikon korvaan softapuolen jutulta niin viisaammat sanoi, että se perimmäinen ongelma on siellä raudan puolella. Ne selitti siitä enemmänkin ja olisivat varmasti selittäneet vielä lisääkin mutta se alkoi olla koodareitten puhetta siitä mitä rauta kertoo ja miten, joten meikä putos junasta siinä kohtaa...