Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Raudan tai tuotekehityksen hinta ovat molemmat asioita, joilla minulle kuluttajana ei ole mitään väliä. Miksi olisin edes kiinnostunut noista asioista?.
Kuten viestissä mainitsin, jos rauta maksaa vähemmän se on huonompaa jos käytetään resursseja vähemmän tuotekehitykseen se tarkoittaa yleensä vähemmän innovaatioita. Mä en nyt ole vertailemassa suoraan esim. Applea ja Nokiaa. Nokiassa nyt osa tuotekehitysrahoista on valunut vessanpöntöstä alas mutta tätähän se tuotekehitys usein on.

Nuo sun kommentit osoittaa hyvin sen mitä suurin osa kansasta on mieltä eli sillä ei ole hirveästi väliä mitä siellä Applen tuotteissa on. Eikä siinä toisaalta mitään pahaa ole, ei kaikkia tarvitse kiinnostaa teknologia.

-- Edit --
Tarkennukseksi vielä, että mielestäni on erittäin absurdi ajatus jos tuotteen ostaja ei ole kiinnostunut mitä rahalla saa verrattuna muihin tarjoajiin.

Apple-perustaja: "Apple tahkoo iPhonella rahaa, Microsoft innovoi"

Applen kanssaperustaja Steve Wozniakin mukaan Apple ei enää ole samanlainen innovoija kuin aiemmin. Brysselin TEDx-tapahtumassa Techcrunchin haastattelema Wozniak on sitä mieltä, että Apple yrittää jatkossa vain tahkota menestystuote iPhonella niin paljon rahaa kuin mahdollista.

Wozniak kertoi rakastavansa Applea ja siksi toivovansa ettei yritys jäisi polkemaan paikoilleen. "Nykyään Apple puskee markkinoille vain uusia iPhoneja", Wozniak totesi. Hänen mukaansa Apple on löytänyt itselleen loistavan rahasammon ja aikoo käyttää sen hyväkseen.

Wozniak oli myös valmis kehumaan Microsoftin innovatiivisuutta. Hänen mukaansa yritys on selvästi muuttunut ja seuraa trendejä samalla tavalla kuin Android ja iOS. Wozniakin mukaan Microsoftilla on kolmen viime vuoden ajan mietitty, miten asioita voidaan tehdä uudella tavalla ja miten voidaan olla juuttumatta vanhoihin toimintamalleihin. Applella taas ollaan siirrytty parantamaan vanhaa, mikä ei ole Wozniakin mielestä Applelle luonnollisin tapa innovoida.

Steve Wozniak perusti Applen yhdessä Steve Jobsin ja Ronald Waynen kanssa vuonna 1976.
http://www.mikropc.net/kaikki_uutis...novoiquot/a856915?s=il&wtm=mikropc/-18112012&

Pahoin pelkään, että Apple pelaa vain aikaa näillä julkaisuillaan ja samalla on kehitteillä taas jotain uutta pommia, joka sitten saa taas kaikki muut polvilleen. Pari vuotta menee kun muut nuolee kiveksiään ja sitten alkaa hirvee kopiointi. Nähty jo iPodissa, iPhonessa ja iPadissa. Seuraava tuote tulee taas olemaan jotain tykkiä uutta ja Apple nauraa partaansa kun kaikki haterit aloittaa mainoskamppiksensa. Microsoftia myöten mediassa dissataan Applea, eikä se maksa siitä markkinoinnista penniäkään.

3 kertaa ollaan jo nähty, miten Apple tuo jotain, joka dissataan, mutta sitten siitä tuleekin mieletön uusi alue. Mikkisoftan innovaatiot ovat lähinnä tasolla "hei, me laitettiin tablettiin fyysinen näppäimistö, että me innovoidaan koko idea vitun alkutekijöihin".

[video=youtube_share;Ar_r2kE9Ej4]http://youtu.be/Ar_r2kE9Ej4[/video]

Enkä nyt sano, että Microsoft olisi huono, vaan sitä, että Applen dissaaminen on aivan sairaalla tasolla, jopa perustajat ovat jo itkemässä. Noi sais oikeesti keskittyä johonkin hyödylliseen, jos kaikki ammennetaan vain Applesta negatiivinen mukaanlukien, mitä vittua siitäkin tulee?

Nokia loistavana esimerkkinä miten pitäisi edetä. Ne kehitti loistavan kameran puhelimeen, jotain uutta ja oikeasti edistyvää, muut vain keskittyy markkinointia myöten tuuppimaan Applea.

ps. tai sitten Applelta ei tule enää mitään kivaa ja joudun siirtymään Windowsiin, joka olisi äärimmäisen surullista, oli se sitten kuin hyvä tahansa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Jep, ite ainakin toivon että kaikilta tulee uusia innovatiivisia keksintöjä eikä yhtään haittaa vaikka Apple räjäyttäisi taas kohta pankin. Kunnon kilpailu vie kuitenkin kehitystä parhaiten eteenpäin.

Toi Ballmer tuntuis olevan kyllä sen luokan aivopieru että oksat pois. Perusjenkki.

ps. tai sitten Applelta ei tule enää mitään kivaa ja joudun siirtymään Windowsiin, joka olisi äärimmäisen surullista, oli se sitten kuin hyvä tahansa.
Tässä on se mikä kuvastaa juuri tuota applen fanittamisen järjettömyyttä. Mulle on aivan sama mikä logo mun kännykässä, tabletissa tai tietokoneessa on. Mä ostan sen mikä on paras, tai hinta/laatu -suhteeltaan paras, jos perse ei kestä parasta ostaa.

Tässä on se mikä kuvastaa juuri tuota applen fanittamisen järjettömyyttä. Mulle on aivan sama mikä logo mun kännykässä, tabletissa tai tietokoneessa on. Mä ostan sen mikä on paras, tai hinta/laatu -suhteeltaan paras, jos perse ei kestä parasta ostaa.
Tossa tulee se fiilis mukaan. On monia asioita joita ei vain voi tehdä jonkun fiiliksen takia, ei näissä eroa se mitenkään. Mä en esim pysty laittaan mitään Gaspin vaatetta päälle, en vain voi vaikka kuin saatanan laadukkaita olisivat.

Mua ahdistaa Windows jo sanana, en pääse siitä ylitse ja sillä siisti. Mulle OSX antaa parhaan hinta/laatu suhteen. Mulle Macbook air antaa parhaan hinta/laatu suhteen.

Mä ainakin haluan käyttää applen tuotteita tulevaisuudessakin. Miksikö? Käyttiksen takia ja sulavuuden puhelimen/koneen/tabletin takia. Toki siinä vaiheessa on pakko siirtyä muualle jos apple jää jälkeen. Windows on mullekkin pahin rasti. Luurin vaihto olisi helpoin siellä alkaa olemaan muillakin tyylikkäitä laitteita. Esim toi htcn mitä tähän pistettiin vähän aikaa sitten.

Kuten viestissä mainitsin, jos rauta maksaa vähemmän se on huonompaa jos käytetään resursseja vähemmän tuotekehitykseen se tarkoittaa yleensä vähemmän innovaatioita. Mä en nyt ole vertailemassa suoraan esim. Applea ja Nokiaa. Nokiassa nyt osa tuotekehitysrahoista on valunut vessanpöntöstä alas mutta tätähän se tuotekehitys usein on.

Nuo sun kommentit osoittaa hyvin sen mitä suurin osa kansasta on mieltä eli sillä ei ole hirveästi väliä mitä siellä Applen tuotteissa on. Eikä siinä toisaalta mitään pahaa ole, ei kaikkia tarvitse kiinnostaa teknologia.

-- Edit --
Tarkennukseksi vielä, että mielestäni on erittäin absurdi ajatus jos tuotteen ostaja ei ole kiinnostunut mitä rahalla saa verrattuna muihin tarjoajiin.
Miksi olisin kiinnostut siitä raudasta kun en sitä ole edes ostamassa? Nämä laitteet ovat vain tiettyjen toimintojen suorittajia. Se, miten nuo toiminnot toimivat, on minun mielenkiinnon kohde. Sillä ei ole minulle mitään väliä, millaisilla osilla tuo toiminto on toteutettu. Ymmärtääkseni Applen laitteet ovat kautta toimivat hyvin sulavasti. Eikö tämä ole se asia, mikä ratkaisee? Jos laite on markkinoiden kärkeä toimivuudeltaan, niin miksi pitäisi itkeä joidenkin hetrsien ja tavujen perään?

Nyt viikon ollu ip5 käytössä ja pakko sanoa että ei tämä mikään erikoinen ole. IOS:ssä on muutama ihan hyvä puoli, kuten se toimii oikeastaan kuin junan vessa, mutta paljon on kyllä asioita joita voisi ottaa Androidista mallia, paljon.

Puhelin on IMO siistein ulkoisesti mitä markkinoilla on tarjota.

Voisi ehkä avata iPhonestien silmät jos saisivat käyttää uusinta androidia viikon-kaksi.

Ei siinä, siisti puhelin kaikin puolin.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Täytyy kyllä yhtyä tähän "Windows-ahdistukseen", vaikkei siihen enää pariin vuoteen mitään järkiperustetta olekaan ollut ja nykyinen luuri (Lumia 920) edustaa monella osa-alueella tämänhetkistä parasta osaamista.
Aikaisemmat ikävät koettelemukset jää kuitenkin hyvin syvälle mielen syövereihin kummittelemaan ja niitä on hyvin vaikea unohtaa, vaikka edessä olisi miten konkreettista todistusaineistoa omaa kokemuspohjaa vastaan.

Miksi olisin kiinnostut siitä raudasta kun en sitä ole edes ostamassa? Nämä laitteet ovat vain tiettyjen toimintojen suorittajia. Se, miten nuo toiminnot toimivat, on minun mielenkiinnon kohde. Sillä ei ole minulle mitään väliä, millaisilla osilla tuo toiminto on toteutettu. Ymmärtääkseni Applen laitteet ovat kautta toimivat hyvin sulavasti. Eikö tämä ole se asia, mikä ratkaisee? Jos laite on markkinoiden kärkeä toimivuudeltaan, niin miksi pitäisi itkeä joidenkin hetrsien ja tavujen perään?
No en kai mä tässä mistään prosareista/muisteista puhu. Ristiriitaista tuo sun juttu. Välität miten toiminnot toimivat mutta et ymmärrä raudan vaikutusta tuohon. Eli esimerkkeinä nyt vaikka näyttö ja kameratekniikka. Tuo iPhonen sulava toiminta on kyllä niin kulunut juttu. Piti ehkä kutinsa 5 vuotta sitten. Nyt kaikki kolme (Antero, Wintoosa ja IOS) ovat erittäin lähellä toisiaan. Toisessa toiminallisuus x on sujuvampaa ku toisessa taas y.

Pointtina tässä nyt on vaan se, että jos ei ole softa/rautainnovaatioita niin niitä mainitsemiasi toimintoja on vähemmän tai sitten ne ovat surkeampia. Ja tässä valossa Apple ei kyllä kärjessä kulje tällä hetkellä.

Pointtina tässä nyt on vaan se, että jos ei ole softa/rautainnovaatioita niin niitä mainitsemiasi toimintoja on vähemmän tai sitten ne ovat surkeampia. Ja tässä valossa Apple ei kyllä kärjessä kulje tällä hetkellä.

Apple hoitaa hommansa fiksusti ja optimoi rautaa siellä missä se näkyy käyttäjälle / vaikuttaa softan toimintaan eniten. Uusimmassa iPadissä on esim tuplattu muistikaista. Eikö ole innovaatiota? Pikkujuttu sanoisi joku, mutta kertoo siitä että sillä joka viime kädessä pistää nimensä papereihin on ymmärrystä myös teknisiin detaljeihin. Tai ymmärrystä olla sekaantumatta niihin. :D

Apple hoitaa hommansa fiksusti ja optimoi rautaa siellä missä se näkyy käyttäjälle / vaikuttaa softan toimintaan eniten. Uusimmassa iPadissä on esim tuplattu muistikaista. Eikö ole innovaatiota? Pikkujuttu sanoisi joku, mutta kertoo siitä että sillä joka viime kädessä pistää nimensä papereihin on ymmärrystä myös teknisiin detaljeihin. Tai ymmärrystä olla sekaantumatta niihin. :D
Arvasin, että joku tartuu tuohon vielä. Olisi pitänyt laittaa vain sana ekaan lauseeseen. Eli samaa mieltä.

Tossa tulee se fiilis mukaan. On monia asioita joita ei vain voi tehdä jonkun fiiliksen takia, ei näissä eroa se mitenkään. Mä en esim pysty laittaan mitään Gaspin vaatetta päälle, en vain voi vaikka kuin saatanan laadukkaita olisivat.

Mua ahdistaa Windows jo sanana, en pääse siitä ylitse ja sillä siisti.
Tää on ihmismielessä aika mielenkiintoinen piirre, että negatiivinen fiilis jostain asiasta on varmaan yleisempi kuin positiivinen fiilis jostain toisesta asiasta. Sun ei tarvitse edes fanittaa mitään toista jotta voit vihata toista. Otetaan vaikka jääkiekko. Jotkut fanittaa jotain joukkuetta ja inhoaa jotain toista ja joku taas ei fanita mitään joukkuetta, mutta inhokkijoukkue löytyy silti. Automerkitkin on sellaisia, että lähes jokaiselta varmaan löytyy inhokkimerkki ja sen inhoamiselle ei tarvitse olla edes mitään järkevää syytä. Mulla se sattuu olemaan Alfa Romeo, enkä kyllä tiedä yhtään miksi. Mutta en ikinä voisi edes harkita sellaisen hankkimista ja pelkästään sellaisella ajaminen voisi ottaa koville. Enkä tajua edes niiden hienoutta, koska ne on mun mielestä helvetin rumia. Täten mun on aika helppo ymmärtää sun Windows-kammoa, joka ei nykyään edes voi perustua enää millekään järkisyylle. Ei Windowsit ole pitkään aikaan enää olleet kaatuilevia paskakasoja. Mutta jos se fiilis vain on huono, niin ei sitä järkeilemälläkään helposti paranneta.

Voisi ehkä avata iPhonestien silmät jos saisivat käyttää uusinta androidia viikon-kaksi.

Kyllä täällä on nyt menty uudella Note2lla muutama viikko ja edelleen mun unelma puhelin olisi iPad mini puhelimena. Androidilla voi tehdä paljon asioita mitä jeesuksella ei voi tehdä mutta yhtä paljon on asioita mitkä jeesuksella toimii kuin junan vessa ja androidilla ei joko ollenkaan tai sitten mutkan kautta. Niin paljon itselle merkkaa tuo näytön koko, että toistaiseksi mennään Note2lla ainakin siihen asti, kun sen iPad Minin 3G/LTE version saa käteen.

Tuunaamaan tätä vehjettä pystyy lähes loputtomasti...

Nyt kaikki kolme (Antero, Wintoosa ja IOS) ovat erittäin lähellä toisiaan. Toisessa toiminallisuus x on sujuvampaa ku toisessa taas y.
Joo itsellä ei noista ole riittävästi kokemusta arvostelemaan, mutta tuntuu aika moni kehuvan iPhonen toimivan kyllä ihan ok.

Miten muuten on mahdollista, että iPhone on kirjoittamasi mukana kärkipuhelimien kanssa tasoissa, jos sen on tehty halvasta romuraudasta?

Kyllä täällä on nyt menty uudella Note2lla muutama viikko ja edelleen mun unelma puhelin olisi iPad mini puhelimena. Androidilla voi tehdä paljon asioita mitä jeesuksella ei voi tehdä mutta yhtä paljon on asioita mitkä jeesuksella toimii kuin junan vessa ja androidilla ei joko ollenkaan tai sitten mutkan kautta. Niin paljon itselle merkkaa tuo näytön koko, että toistaiseksi mennään Note2lla ainakin siihen asti, kun sen iPad Minin 3G/LTE version saa käteen.

Tuunaamaan tätä vehjettä pystyy lähes loputtomasti...

Jep, tätä ite tarkoitin. Se mitä asioita kukin preferoi oikeastaan on mielipidekysymys, mutta ei Android mielestäni häviä missään tapauksessa.

Itse taas pidän näytön "pienestä" koosta kun on tälläiset nakkisormet.

Tää on kyllä osuva vertaus. Mersu on laatuauton maineessa ja kaikki on viimeisen päälle ja laadukkaan näköistä ja hinta on sen mukainen. Volkkari on tehty halvemmalla ja myydään halvemmalla, mutta on itse asiassa laadukkaampi kuin mersu.
Taidat olla jonkunsortin volkkarimiehiä... :) Kannattaa joskus käydä ajamassa sillä mersullakin niin ehkä sen jälkeen on parempi tehdä niitä arvioita ;)

Tuolta nokia ketjusta lainattua. Aina kun parjataan noita Noksun mainosvideoita niin nyt on kyllä video onnistunut viimeistä päälle. Kannattaa huomata esimerkiksi Nokian kameran erottelutarkkuus, toppikin näyttää ihan läpikuultavalta. (tämä huomio siis ihan vain teknisessä mielessä)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Suositut

Back
Ylös Bottom