Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
- Kaikki Androidmiehet säätää säätämisen ilosta
- Androideilla ei voi tehdä muuta kuin säätä niitä
- Androidmiehelle puhelimen käytettävyys on toissijainen asia
- Androidin työpöytä on automaattisesti hirveä sillisalaatti
- Työpöydän käytettävyydellä ei ole mitään merkitystä, kunhan se ei ole sillisalaatti
- Puhelimen muokkaaminen itsensä näköiseksi on turhaa, koska kukaan muu ei tiedä siitä
- Kaikki mitä iPhonessa ei ole, on turhaa
- Jos se kuitenkin iPhoneen joskus tulee, se on tosi jees

Ei näin.
Vaan näin.

- Kaikki mitä iPhonessa on, on turhaa koska ne on tehty aikaisemmin.
- iPhone on massalaite ja siksi huono kun sitä myydään eniten.
- iPhone on huono kun se toimii, eikä sitä voi kustomoida.
- Työpöytä ei voi olla toimiva jos sitä ei voi säätää.
- Puhelin on automaattisesti iPhonea parempi, jos siinä on yhtään mitään mitä säätää enemmän.
- Säätäminen on puhelimen tarkoitus, ei siihen tarvitse edes SIM-korttia. Androidin voi ostaa säätöön ja iPhonen puhelimeksi.
- Keksi tähän kaikista puhelinmalleista joku optio, jota ei ole iPhonessa ja vertaa sitten iPhonea kaikkiin muihin puhelimiin ja niiden yhdistettyihin toimintoihin. Sitten väitä perään, että iPhone on huono kun Samsungissa saa muuttaa goatsen kotianpin tilalle, Nokiassa saa kustomoitua keltaisen neliön, HTC:ssa voi saa kotinäytölle Ugandan postinumeroluettelon. Joo, mitään näistä ei ole iPhonessa, se on siis huono puhelin.

Sulla, lueppa uudestaan ja kun kerran et osaa kuitenkaan näitä kirjaimia mitä tähän sun näytölle tulee, niin koitan uusiksi.

Ei puhelin ole mikään juttu, jolla erotutaan porukasta millään tasolla. Se on vain vittu puhelin ja vaikka sulla olis siinä NASA:n tekemä softa, niin kukaan ei siitä ikinä tiedä kun se sun taskussa on, eikä edes vaikka säätäisit sitä julkisella paikalla. Ketään ei edes kiinnosta kenenkään kädessä oleva puhelin. Vai vertailetko sä omaa puhelintasi kadulla olevien kanssa esittääksesi toisen mallin omistajille miten et ole lammas, vaan sulla on kato Samsung.

Vähän sääliksi käy jos sulle puhelin on tapa erottua porukasta, voi jeesus. Helpommalla pääset erottumaan porukasta kun teet jotain oikeasti huomattavaa, kuten vaikka juokset munasillasi tuolla.
Oon minä tuttujen kans vertaillu puhelimia, kuten myös sinä foorumilaisten kanssa täällä netissä, eli se on sullekki joku juttu. Pahempi juttu sulle tosin on jos joku haluaa tehdä omalla puhelimellaan jotain muuta kuin mitä sun puhelimella voi tehdä. Pyydät perusteluja ja sitte ku sulle niitä annetaan nii vastaukset on aina: "En tajua, en ymmärrä" osastoa ja joskus haukut päälle. Eikä sun tarvi mua sääliä, oon ihan tyytyväinen omaan elämään ja miksen olisi, onhan mulla Nokia kännykkä.

Tässä on tän hetkinen asetus:

11205169.jpg

Ei androidien näytöt aina ole sitä "sillisalaattia" - kaipaan myös simppeliä ulkoasua jonka saa hieman kikkailemalla.

Oon minä tuttujen kans vertaillu puhelimia, kuten myös sinä foorumilaisten kanssa täällä netissä, eli se on sullekki joku juttu. Pahempi juttu sulle tosin on jos joku haluaa tehdä omalla puhelimellaan jotain muuta kuin mitä sun puhelimella voi tehdä. Pyydät perusteluja ja sitte ku sulle niitä annetaan nii vastaukset on aina: "En tajua, en ymmärrä" osastoa ja joskus haukut päälle. Eikä sun tarvi mua sääliä, oon ihan tyytyväinen omaan elämään.
No et sä täällä forumilla erotu porukasta pätkääkään, oot samanlainen määkijä kun muutkin murot. Android sitä iTard tätä.

- - - Updated - - -

11205169.jpg

Ei androidien näytöt aina ole sitä "sillisalaattia" - kaipaan myös simppeliä ulkoasua jonka saa hieman kikkailemalla.

Toi on jo tyylikäs.

Mulla kestää akku nykyään hyvin ekan viikon jälkeen kun ilmeisesti akku kalibroitui. Kantsii ostaa tommoinen puhelin, jossa voit räplää wi-fiä ja gps:ää pois suoraan näytöltä jos on tuskallista ulkomaille mentäessä valikosta kuittaa pois. Ilmeisesti toi on just sitä säätämistä, jos kerran tarttee laittaa päänäytölle wi-fi on/off, niin sitten sitä ilmeisesti runkataan kokoajan ihan vai siksi kun sen saa päänäytölle. Jos ei saa, niin ei tule säädettyäkään ja menee ilo puhelimen käytöstä.

Mullakin on autossa sähköpenkit, säädin kerran kun auton ostin, en veivaa niitä huvikseni kokoajan auto parkissa, vaan ajan autolla.

iPhonenkin voi jailbreikkaa ja pistää vaikka mitä, mut mikä pointti? Säätäminen varmaan sitten.

Mitä vittua? Oliko tämä edes mulle? Käytin puhelinta ulkomailla surffaamiseen koska vittu halusin enkä runkannut sitä. Ja vei silti sen 50 megaa siinä 30 minuutissa! Pointti oli siinä. Piste. Minulla on rahaa surffata puhelimella myös ulkomailla, mutta ei niin paljon, että ostelen 10 euron hintaisia paketteja 2 x tunnissa sen takia, että runkku iOS6 + iPhone4s combo vetää sitä dataa niin saatanasti!!! Tuolla ei ole tekemistä tuo runkkupuhelimen akun kulutuksen kanssa; se syö akkua nykyään ihan vitusti!

En oo viitsinyt omalta osaltani näihin joukkotappeluihin osallistua, kun omat kokemukset on rajoittuneet pelkästään Nokian Symppari- ja Lumia-luureihin (sekä muutaman muun valmistajan Windows-luureihin). Eilinen ilta tuli kuitenkin tunattua yhtä Samsung Galaxy S3:sta käyttökuntoon ja täytyy kyllä sanoa, että ainakaan tuon muutaman tunnin perusteella ei mua sais kääntämään kelkkaani Android-leiriin. Fiilis oli vähän niinkuin Sympparia käytellessä - paljon eri näkymiä, joihin raahata widgettejä ja joita tuunata halutunlaiseksi. Toisaalta varmaan kiva, mutta äkkiä visuaalisuus kyllä kärsii, kun näkymästä tulee melkoinen sillisalaatti. Ja kuten Sympparissa, pirusti eri asetuksia, joita muuttaa. Etenkin ensimmäisen älypuhelimensa omistajalle käyttö ei tuntunut todellakaan olevan kovin intuitiivista.

Tämä juuri ihmetyttää. Porukka arvostelee sitä, että Android-puhelimet ovat sillisalaattia, pystyy virittään sitä ja tätä yms yms.
Miksi aloit tekemään siitä näytöstä sillisalaattia? Älkää ihmiset muuttako mitään puhelimissanne jos alkaa harmittamaan omat tekemänne muutokset. Älkää laittako widgettejä ruudulle jos ne ärsyttää. Kukaan ei pakota.

Kuulemma Nokian puhelimissa pystyy muokkaan neliöiden väriäkin jo. Varmaan pitäisi ottaa se toiminto pois. Ihmiset voi valkata väärät värit ruutuun ja taas alkaa harmittamaan.

Itse Säädin SGS3:een enemmän sovelluspaikkoja ruudulle. Siitä kun voi valita ihan vapaasti montako kuvaketta mahtuu näkymään, niin ei tartte joka vuosi ostaa uutta puhelinta niinkuin Apple-fanaatikot tekee.
Ensi vuonna taidan lisätä ohjelmistosta yhden kuvakerivin taas lisää, niin pysyn aina iphoneistejä edellä..

- Säätäminen on puhelimen tarkoitus, ei siihen tarvitse edes SIM-korttia. Androidin voi ostaa säätöön ja iPhonen puhelimeksi.
Tää sopii paremmin tohon mun listaan. Se on sun mielipide Androidmiehistä.

Ja noi kaikki muut on toisinpäin ihan totta. Mutta miksi? Miksi vitussa näin vammaisista asioista pitää tapella? Jos joku haluaa työpöydälle goatsewidgetin, jonka persettä voi sormilla venyttää, niin anna sen haluta. Ei ole sulta pois. Jos se sama mies taas väittää, että iPhone on ihan paska, kun siihen ei saa sellaista widgettiä, niin se kaveri on täysi apina, eikä sille kyllä tarvitse sitä edes kertoa.

Niin ja toi kohta: Työpöytä ei voi olla toimiva jos sitä ei voi säätää.
Eikö sulla tosiaan tule mitään mieleen mikä olisi kiva juttu työpöydälle mitä siinä nyt ei ole? Mitä jos siitä voisi saada vielä paremmin käytettävän? Ei kai se ole huono asia?

Ai näinkö?

katso liitettä 89677

katso liitettä 89678

BTW, jos sanon Sirille "Post: I can post to facebook without fingers", niin se postittaa tommoisen statuspäivityksen.

ps. eikä tartte kustomoida hevonvittua
En oo iphonea paljon käyttänyt, mutta jos tuohon näkymään pääsee yhdellä klikillä näytön päälle laittamisen jälkeen ja sen linkin saa pois jos facebookkia ei käytä niin sittenhän se toimii kuten älypuhelimen kuuluukin. Eli voi kustomoida haluamakseen. :D

Oli täällä töissä aikaa niin runkkasin tällaisen kun halusin säätää ja muroilla ja vittuilla teille kaikille. (joo ei tarvi kiittää..) Ei se täydellinen oo mutta jos joskus pimeessä ees pääsis näkeen..

Liitteet

• uploadfromtaptalk1351794762112.webp
    uploadfromtaptalk1351794762112.webp
    59,2 KB · Katsottu: 398
Tämä juuri ihmetyttää. Porukka arvostelee sitä, että Android-puhelimet ovat sillisalaattia, pystyy virittään sitä ja tätä yms yms.
Miksi aloit tekemään siitä näytöstä sillisalaattia? Älkää ihmiset muuttako mitään puhelimissanne jos alkaa harmittamaan omat tekemänne muutokset. Älkää laittako widgettejä ruudulle jos ne ärsyttää. Kukaan ei pakota.
Ei mua tuossa harmittanut se, että ruudulle pystyy laittamaan widgettejä. Puhelimen käytettävyyshän siinä kärsisi, jos noita ei tekisi ja perustoiminnot olisi useamman klikkauksen takana. Mua ärsytti se, että oletusasetuksilla en saanut siitä visuaalisesti mieluista (jos tuo siis olisi tullut omaan käyttööni, omistajaa tuskin häiritsi), joten siitä tuo sillisalaatti-nimitys. Varmaankin tuo on sit toteutettavissa ladattavilla lisäosilla tms., kuten tosta Rainerufin esimerkistä näkee. Mutta ehkä siinä tulee just se ero WP-luuriin, jossa vielä perusasetuksilla saan näytöstä kivan ja "omannäköisen". Joskin Mike sais vaihtaa tuon Pakkotoisto.com Tapatalk-kuvakkeen vaikka P:ksi, toi Pakkotoisto.com -teksti menee vähän epäselväksi pienessä koossa ;)

11205169.jpg

Juuri tämmöistä minäkin puhelimen käyttöliittymältä odotan, että on mahdollista muokata aloitusnäkymä omien tarpeiden mukaan ja karsia kaikki omaan käyttöön tarpeeton softa pois. Syövät kuitenkin vain salaa akkua ja lähettävät miehille mustissa tietoa, miten paljon vessapaperia kului viime istunnossa.
En ainakaan minä mieltäisi tuollaista kauhean vaikeaksi/vaivalloiseksi säätämiseksi, kun sitä tuskin tarvitsee tehdä kuin vain sen yhden ainoan kerran. Mutta jos hyvä käytettävyys ei olekaan subjektiivinen asia ja on olemassa vain Yksi Totuus, niin kai tästä aiheesta on turha vääntää sen enempää?

Mike kyllä kattoo nyt asioita melko kapean putken läpi.
Itselle on kyllä ihan jees, kun näkee suoraan päänäkymästä, millaisen kuvan kaveri on pistänyt fb:hen, mikä on seuraava kalenterimerkintä jne. Ilman että tarvii avata mitään. Verrattuna staattiseen ikoninäkymään mieleatäni hyvinkin kätevää.

Mike kyllä kattoo nyt asioita melko kapean putken läpi.
Itselle on kyllä ihan jees, kun näkee suoraan päänäkymästä, millaisen kuvan kaveri on pistänyt fb:hen, mikä on seuraava kalenterimerkintä jne. Ilman että tarvii avata mitään. Verrattuna staattiseen ikoninäkymään mieleatäni hyvinkin kätevää.

Näkee millainen kuva on tullut faceen?! Ihanvitunjepa! Valikkoon tulisi 10 rumaa pärstää päivässä niin johan ilosta pomppisin.

Juster: Juu, tuo tulee kun vetää notifications palkin näkyviin _jos_ on lisännyt face tunnukset asetuksiin..

Eihän tuosta muokattavuudesta mitään haittaa ole, mutta on hyvä näin niin ei ole tullut jailbreikattua iPhonea koskaan. Selkeä ja toimiva.

Näkee millainen kuva on tullut faceen?! Ihanvitunjepa! Valikkoon tulisi 10 rumaa pärstää päivässä niin johan ilosta pomppisin.

Juster: Juu, tuo tulee kun vetää notifications palkin näkyviin _jos_ on lisännyt face tunnukset asetuksiin..

Eihän tuosta muokattavuudesta mitään haittaa ole, mutta on hyvä näin niin ei ole tullut jailbreikattua iPhonea koskaan. Selkeä ja toimiva.

Hieno kommentti hermanni, tässä sinulle mitali.

Jatketaan vielä iPhonen ui:n haukkumista moniajon osalta. Moniajonäkymä on täydellistä paskaa ios:ssa. Ihan vitun hanurista käyttäen tämän ketjun kieltä. Wp:ssä on vähän parempi, Meegossa oli paras.

Hyi. Toivottavasti ei tule. Mutta eihän me kritisoida kuitenkaan kun kaikki mitä apple tekee on oikein.. :face: Vittu, että tuokin on muroilta hieno keksintö..

Hieno kommentti hermanni, tässä sinulle mitali.
? Kerro miten olisin voinut parantaa tuota?

- - - Updated - - -

Jatketaan vielä iPhonen ui:n haukkumista moniajon osalta. Moniajonäkymä on täydellistä paskaa ios:ssa. Ihan vitun hanurista käyttäen tämän ketjun kieltä. Wp:ssä on vähän parempi, Meegossa oli paras.

Tarkoitatko tuota palkkia josta näkee viimeksi käytetyt ohjelmat?

Back
Ylös Bottom