Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
Ilman langatonta latausta kyllä hengissä pysyy, mutta kyllä se tulee helpottaa elämää ja osaltaan helpottaa tätä älypuhelinten lyhyttä akun kestoa.

Mannilla monia hyviä pointteja tuosta langattomasta latauksesta.

Ihminen on usein siitä kummallinen olento että jotain pari sekuntia kestävää puhelimen kytkemistä lataukseen ei tule useinkaan tehtyä jos ajattelee esim. tarvitsevansa puhelinta muutaman minuutin päästä. Näitä lyhyitä hetkiä jolloin puhelin on jossain pöydällä tekemättä mitään on päivän mittaan monilla aika monta, silti ei kytketä luuria johdon päähän vaikka ei siinä paljoa vaivaakaan olisi, mutta siinä on se tietty kynnys. Tähän väliin ei tarvitse selventää että "kyllä minä ainakin kytken", uskon että teitäkin on.

Mutta jos ajattelen vaikka omaa käyttöäni niin olisi ihan vimpan päälle kun omistaisin pari - kolme tuollaista langattoman latauksen alustaa, pari kotona ja yksi duunissa. Itse otan aina kotona puhelimen pois taskusta ja ellei sillä tule mitään tehtyä niin sitten se on jossain eteisen pöydällä tai keittiön sivupöydällä jne. Latureita löytyy mutta yleensä tulee kytkettyä lataukseen vasta illalla.

Nyt kun olisi nämä tietyt spotit joissa puhelin latautuisi aina kun laskisi sen niiden päälle vaikka minuutiksi tai pariksi tai toki välillä pidempään eli aina kun sitä ei käytä niin noita kertoja kertyy päivän mittaan yhteenlaskettuna aika monta. Tuloksena olisi loppukäyttäjälle eli minulle vaikutelma että sen luurin akku kestääkin kuin taikaiskusta paljon pidempään kuin ennen vaikka en jumppaa tuon latauksen kanssa yhtään enempää kuin ennenkään, katson vaan vähän tarkemmin mihin kohtaan lasken kapulan.

Tietenkin nämä kaikki ovat vasta mutuilua kun valmista tuotetta ja sen toimivuutta ei ole päässyt testaamaan mutta mitä tässä olen tuota langattoman latauksen mahdollisuutta pyöritellyt omassa mielessäni niin kyllä siitä meikäläiselle hyötyä olisi ja varmasti monelle muullekin jotka käyttävät puhelinta samaan tapaan kuin minä.

- H

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hauskaa että juuri Apple miehet eivät näe langattoman latauksen mahdollisuuksia vaikka voisi olettaa että juuri Apple tuo tulevaisuudessa erittäin näppäriä sovelluksia langattomaan lataukseen. Ei tarvitse olla ihan kauhean paljoa mielikuvitusta ymmärtääkseen että kaikenlaiset langattomat lataustelakat ovat välivaihe siihen että kun pidät kännykkää esim tietokonelaukun sivutaskussa tietokone lataa puhelimen...

Kun tekniikat kehittyy vielä niin noista tulee vasta järkeviä, kuten nfc.

Muistuupi mieleen poru N8:n HDMI-liitännästä - "täysin turha ja vanhanaikainen, kaiken pitää olla langatonta". Nyt kun on otettu yksi askel langattomuuden suuntaan, niin ei sillä olekaan enää mitään painoarvoa.

Sä et näytä pääsevän tästä yli, joten selvennetääs vähän. Monta piuhaa sun pitää kytkeä tuohon luuriin kiinni jos haluat ladata sitä? Jos vastaus on nolla niin silloin siinä puhelimessa on langaton lataus, jos vastaus 0> niin se ei ole langaton. Sovitaanko näin, ettei ei tarvitse enää tästä vääntää? Älä huoli, kyllä tuo joskus tulee myös appleen.

Mulla on kotona Wlan, mikä tarkoittaa wireless local area network, mutta silti mulla tulee tuohon Wlan tukiasemaan ainakin kaksi johtoa seinästä. 3G yhteydessä en näe yhtään johtoa missään, mutta epäilen kuitenkin että niihin tukiasemiin tulee johtoja jostain. Luuletko sä, että olkiluodosta sähkö hyppäisi suoraan siitä reaktorista ihmisten puhelimiin?

Edit: uskon että syvällä sisimmässäsi oikeasti ymmärrät asiat, mutta tällainen pilkun nussiminen, ja epäolennaisuuksiin tarttuminen, on sun lapsenmielisessäs ajatusmaailmassa hauskaa. Ei se oikeasti ole, se on lähinnä tylsää. Ja, älä pliis kehota taas ottamaan happea. En mä näistä asioista mitenkään hermostu tms. kuten useilla on näissä threadeissa tapana, tuo on vain niin tylsää ettei sitä jaksa enää. Tiedäthän sä tilanteen jossa jokin "hauska" ei ole enää hauska kun sitä hoetaan tarpeeksi paljon. Tässä on käynyt nyt niin.

Jos wlan verkossa pitäisi se läppäri olla wlan modeemin päällä aina nurkassa niin ei se nyt niin kauhean kätevä olisi, vaikkei johtoja tarvitsisi kytkeäkkään.

E ja mulla on siis myös puhelin josta tuo ominaisuus löytyy, ei se vaan ole vielä hehkuttamisen arvoinen, kuten ei olisi wlan modeemikaan johon päälle pitäisi läppäri laittaa.

Kun tekniikat kehittyy vielä niin noista tulee vasta järkeviä, kuten nfc.

Niin, Nokia tässä ottaa askeeleen eteenpäin toisin kuin Apple joka hinkkaa samaa vanhaa uusiin kuoriin.

Ihme porukaa nämä iTardit jos ei tajua että tuollainen "langaton" lataus on oikeesti kätevä juttu. Itelläkin joka yö puhelin yöpöydällä, kuinka helppoa on vaan jättää se siihen kuin kaivaa johtoa lattialta. Noh, teille se ei taida olla tärkeetä mutta seuraavaksi kuin Apple tämän tuo IP6:seen, olkaa hyvin hissukseen asiasta.

Jos wlan verkossa pitäisi se läppäri olla wlan modeemin päällä aina nurkassa niin ei se nyt niin kauhean kätevä olisi, vaikkei johtoja tarvitsisi kytkeäkkään.

E ja mulla on siis myös puhelin josta tuo ominaisuus löytyy, ei se vaan ole vielä hehkuttamisen arvoinen, kuten ei olisi wlan modeemikaan johon päälle pitäisi läppäri laittaa.

Mutta se riittäis jo aika hyvin, että riittää läppäri ois työpöydän päällä. Tämä on vasta alkua. Ei näköradiossakaan (lue televisio) ollut FullHD kuvaa sen tullessa markkinoille.

Eikös olis kivaa esim. jos läppäri latautuis esim. kirjastossa/luentosalissa/palaverissa/lentokoneessa sen ollessa vain pöydällä.

Toisten vaan pitää olla edelläkävijöitä/tiennäyttäjiä.
oli sitten kyseessä NFC, langaton lataus, kunnon kamerat luureissa jne.
Apple ehkä joskus ollut, ei enää.. ja kun näin ei ole, niin sitten varmaan taas "harmittaa" ei-apple käyttäjiä ku apple ei mitään uutta pystynyt kehittämään.. kuten tätä on näin useampaan otteeseen vastattu ;p

Mutta se riittäis jo aika hyvin, että riittää läppäri ois työpöydän päällä. Tämä on vasta alkua. Ei näköradiossakaan (lue televisio) ollut FullHD kuvaa sen tullessa markkinoille.

Niin siis samallahan siinä työpöydällä voisi olla se johto jonka tökkästä kiinni.

Langaton lataus tulee olemaan kova juttu tulevaisuudessa, sitten kun se on oikeasti langaton, kuhan tulen kotiin ja pidän kännykkää taskussa tai vaikka vaimon vehkeessä tärisemässä ja akku vaan latautuu. Siihen asti ollaan sen yhden pisteen orjia mihin se puhelin laitetaan lataukseen.

Mä en ihmettelis yhtää jos ei iPhonelle tulis seuraavaankaan malliin langatonta latausta. Onhan ollu jo telakatkin jo pitkään joissa puhelin latautuu ja ihan yhtä vaivatonta se puhelimen asettaminen siihen on. Onhan toi nokian tapa paljon coolimpi kyl.

Niin siis samallahan siinä työpöydällä voisi olla se johto jonka tökkästä kiinni.
No kumpi olisi helpompaa?

Jos tälle linjalle lähdetään niin voisko joku listata iPhonen hyvät ominaisuudet tähän, niin minä pystyn torppaamaan vastaavilla argumenteillä.
- Applenhan on sanottu aloittaneen kosketusnäyttöbuumin. Hah, paskat ja vitut. Nokia julkaisi 7710 jo vuonna 2004. Siinä oli iso kosketusnäyttö, ja sillä pysty surffaamaan netissä. Oli se hidas ja paska mutta sillä pysyi hengissä ihan yhtä hyvin kuin iPhonellakin. Tuon kosketusnäytön edelleen kehittäminen on näin ollen ollut täysin turhaa.

Mä en ihmettelis yhtää jos ei iPhonelle tulis seuraavaankaan malliin langatonta latausta. Onhan ollu jo telakatkin jo pitkään joissa puhelin latautuu ja ihan yhtä vaivatonta se puhelimen asettaminen siihen on. Onhan toi nokian tapa paljon coolimpi kyl.

Ei kai nyt apple sellaista paskaa omiin puhelimiinsa laittaisi... Mä olen sata varma, että tuo tulee olemaan iPhonessa ja sitten iTardit ovat sitä mieltä, että se on applen keksintö ja se on maailman paras juttu sitten applen keksimän kosketusnäytön jälkeen.

Langaton lataus ideana on kova juttu ja siitä on ihan turha muuta lässyttää. Ja kun latausalustat kehittyy ja monipuolistuu niin johan muuttuu pojilla ääni kellossa. Viimeistään sitten kun Applenkin laitteet saa ladattua ilman piuhaa.

Toki tulevaisuudessa tulee olemaan kahdenlaisia langattomia latasualustoja - yksi standardi jossa kaikki maailman laitteet latautuu (Applen laitteita lukuunottamtta), ja sitten Applen oma latausalusta jossa vaan Applen laitteet latautuu.

Niin, Nokia tässä ottaa askeeleen eteenpäin toisin kuin Apple joka hinkkaa samaa vanhaa uusiin kuoriin.

Ihme porukaa nämä iTardit jos ei tajua että tuollainen "langaton" lataus on oikeesti kätevä juttu. Itelläkin joka yö puhelin yöpöydällä, kuinka helppoa on vaan jättää se siihen kuin kaivaa johtoa lattialta. Noh, teille se ei taida olla tärkeetä mutta seuraavaksi kuin Apple tämän tuo IP6:seen, olkaa hyvin hissukseen asiasta.

2076ffl_20.jpeg

Kas tuommoinen ostoon niin johan on iPhonessakin langaton lataaja yöpöydällä! Vielä paljon tyylikkäämpi kun se nokian tyyny. Kuten sanoin, ei haittaa yhtään vaikka se langaton lataus tulee, mutta tuommoinen telakka on vaan hienompi.

Ps: Tulee tosi paha olo tosta haukkumisesta, lopeta kiitos.. :(

2076ffl_20.jpeg

Kas tuommoinen ostoon niin johan on iPhonessakin langaton lataaja yöpöydällä! Vielä paljon tyylikkäämpi kun se nokian tyyny. Kuten sanoin, ei haittaa yhtään vaikka se langaton lataus tulee, mutta tuommoinen telakka on vaan hienompi.

Ps: Tulee tosi paha olo tosta haukkumisesta, lopeta kiitos.. :(

Entä jos sen tyynyn kiinnittää pöydän alle, ei ole mitään tuollaista turhaa härpäkettä missää. Tuplasti coolimpi.

ps. multa riitti taas hetkeksi täällä, huomaa kuinka idiootiksi itsekin muuttuu.

Entä jos sen tyynyn kiinnittää pöydän alle, ei ole mitään tuollaista turhaa härpäkettä missää. Tuplasti coolimpi.

ps. multa riitti taas hetkeksi täällä, huomaa kuinka idiootiksi itsekin muuttuu.

Nää, ei se oo niin hienosti sitten siinä.

Juu sama, tulkoot valo ja langaton lataus!
käytän silti telakkaa

Jay Jay vaikuttaa äärimmäisen fiksulta nuorelta mieheltä.

Mitä tässä ketjussa tapahtuu? Onko Jay Jay ja muut omenamiehet oikeasti sitä mieltä, että tuo langaton lataus ei ole hyvä juttu?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom