Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
Eipä hirveemmin tartte. 96 gigaa muistia ottaa sisään. Kelkka vain irti ja muistit sisään. Mitään ei tartte ruuvaa missään vaiheessa, kaikki lähtee irti sekunissa tosta vain. Siinä se laatu tulee esiin miten toi on koottu.

Kyllä noita kelkallisia koteloita on tietokoneillekin paljon.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eipä hirveemmin tartte. 96 gigaa muistia ottaa sisään. Kelkka vain irti ja muistit sisään. Mitään ei tartte ruuvaa missään vaiheessa, kaikki lähtee irti sekunissa tosta vain. Siinä se laatu tulee esiin miten toi on koottu.
Eikös lähes kaikki merkki-PC:t ole juuri tuollaisia? Työpaikan NEC:ssä kaikki on kätevästi irroitettavissa, DVD:t, kovalevyt kääntyy nätisti sivulle jos haluaa esim. muistia lisätä, kätevää.

- - - Updated - - -

On, mutta se ei poista faktaa, että Mac on laadukkaasti tehty. Jos Mersussa on nahkapenkit, niin ei ne nahkapenkit muoviksi muutu jos Bemarissakin on.
Onhan nuo Macit hienoja kyllä.

On, mutta se ei poista faktaa, että Mac on laadukkaasti tehty. Jos Mersussa on nahkapenkit, niin ei ne nahkapenkit muoviksi muutu jos Bemarissakin on.

Ei poistakkaan, siinä kun on suurimmaksi osaksi ihan samat komponentit kuin muissakin hintahaitarin yläpäässä olevissa koneissa. Käyttöjärjestelmä on sen suurin ongelma monelle, koska iso osa ohjelmista on yksinkertaisesti Windows-riippuvaisia ja silloin Omppukoneen ostaminen ei ole järkevää.

Eihän tuossa Macissa ole edes mitään ruuvattavaa :) PC:n sen sijaan voi muokata mieleisekseen. Me like.

Itse en aikoinaan saanut ruuvaamallakaan mieleistä PC:stä. Tämä korjautui kerralla kun hankin Macbookin.

- - - Updated - - -

Ei poistakkaan, siinä kun on suurimmaksi osaksi ihan samat komponentit kuin muissakin hintahaitarin yläpäässä olevissa koneissa. Käyttöjärjestelmä on sen suurin ongelma monelle, koska iso osa ohjelmista on yksinkertaisesti Windows-riippuvaisia ja silloin Omppukoneen ostaminen ei ole järkevää.

Mun mielestä peruskäyttäjällä ei ole mitään sellaista tarvetta, etteikö siihen löytyisi sopivaa ohjelmaa. Aikoinaan pokericlientejä ei ollut tarjolla kaikkille pelisivuille ja siihen käyttöön itsekin asensin winukan. Nykyisin niillekin saiteillekin on jo natiivit clientit.

Ainahan voi laittaa vaikka tämmöisen HooPeen:

http://www.hp.com/united-states/campaigns/workstations/z820_features.html

On siisti sisältäkin ja potkua pitäisi piisata. Mäkkifoorumilla sanottua: "Z820 with a 2687W config will turn a maxed out Mac Pro into a pile of dust." Tuohan on melkein kuin täällä oltais jossain asianmukaisessa topikissa... :D

Enpä ole tutkinut asiaa enempää mitä missäkin tehoa on mutta on sitä tuossa varmaan riittävästi. Ja eikös ensi vuonna julkaista uusi proomäkki eikä peeseevalmistajatkaan varmaan jää laakereilleen lepäämään joten kilpailu pysyy päällä. :)

Pointti on se että ei kaikki peeseet näytä sisältäkään niiltä kotona kootuilta joita tänne tykätään linkata noihin vertailukuviin. Vaikka ei sekään mikään synti ole vaikka näyttäis sisältä miltä jos noiden kanssa haluaa värkätä. Siis muroilla. :D

- H

Ai nyt fanipojat rupes keulii pöytäkoneilla, ku iPhonella ei enää pysty? Mitä seuraavaksi?
Oli enemmän viittaus tohon laatuun kun kerran nätti kuori ei merkkaa mitään. Mut sun asenne on vähän sama mitä mannilla, ihan sama mitä sieltä tulee tai mitä sanotaan, niin nalkutat vastaan.

Mun mielestä peruskäyttäjällä ei ole mitään sellaista tarvetta, etteikö siihen löytyisi sopivaa ohjelmaa. Aikoinaan pokericlientejä ei ollut tarjolla kaikkille pelisivuille ja siihen käyttöön itsekin asensin winukan. Nykyisin niillekin saiteillekin on jo natiivit clientit.

Isoa osaa peleistä ei ole portattu Macille, joten siinä jo nousee tie pystyyn monen peruskäyttäjän kohdalla. Toinen ryhmä on taloushallinnon ohjelmat ja kyllä tuota listaa voi aika pitkälle jatkaa.

Eiköhän yksi mac vs pc vs muut ketju riitä. Ei nuo pöytäkoneet liity isommin puhelimiin kuitenkaan...

Kyllä Mike oli oikeassa siinä, että Applen laatuongelmista nostetaan suurempi haloo kuin vaikka Samsungin. Mutta mun mielestä se on ihan normaalia. Kukaan Samsungmies ei väitä, että Samsung on erityisen laadukas. Onhan se nyt peruslaadukas, niin että toimii ja niin eespäin, mutta onhan iPhonet päältäpäin tarkasteltuna laadukkaamman oloisia. Eikä mulle ole sillä mitään merkitystä, että puhelimessa on muovia tai että se oikein tarkasti kuunnellessa vähän nitisee kun sitä painelee. Ne on niitä asioita millä venytetään pippeliä ja leijutaan kavereille. On autossakin nahkapenkit ihan kivat, mutta ei niitä mihinkään tarvitse. Mielummin otan kangaspenkit missä on hyvä istua.

Niin tästä syystä ketään ei kiinnosta, jos Samsungissa vaikka takakuoren ja rungon välissä on puolen millin rako. iPhonen sen sijaan kuuluu olla viimeisen päälle ja jos se ei ole, niin onko se nyt ihme jos porukka valittaa. Kyllä mäkin valittaisin jos omassa Samsungissa olisi tollasta maalivikaa. Se ei lukeudu enää niihin pikkuasioihin millä ei ole merkitystä, vaikka kaikki muu onkin tärkeämpää kuin ulkonäkö. Täytyy sen sentään olla kunnossa kun sen ottaa paketista ulos, eikä ole muutenkaan kiva jos heti naarmuuntuu. Olihan sgs3:ssa myös sinisessä versiossa maaliongelmaa, kun puhelimen eri osissa oli sävyeroa. Niitä ei kuitenkaan ikinä päästetty markkinoille, vaan laaduntarkkailu toimi ja annettiin toimitusten mielummin viivästyä kuin myytiin paskaa.

Niin ja mitä tulee tohon mac vastaan pc hommaan, niin mun mielestä vertailu on vähän ongelmallinen, kun meillä ei ole sellaista valmistajaa kuin pc. On miljoona pc-valmistajaa ja jotkut tekee halvalla "hyvää" ja joku tekee kalliilla parempaa ja joku tekee helvetin kalliilla "parasta". Kyllä siellä mac-hintaluokan päässä alkaa puuceessäkin olla laatu yhtälailla kohdallaan kuin macissa. Tai sit voit koota samalla rahalla oman pc:n ja saat vielä hienomman ja kovemman vekottimen. Ja mitä tulee Windowsiin, niin se ei ole mun mielestä ollut pitkään aikaan mikään ongelma. On ihan totta, että macin käyttikset oli pitkään paljon vakaampia, mutta mitä mulla nyt on Windows seiska ollut muutaman vuoden, niin se ei ole kaatunut kertaakaan. Vertaa sitä vaikka xp:en, niin se tuntuu jo pieneltä ihmeeltä ettei Windows kaadu. Mutta näin on päässyt käymään. Näin ollen ainoa syy mikä mulla voisi olla vaihtaa maciin, on se, että niissä on vähemmän viruksia. Mutta sekin on toistaiseksi ja viruksia niihinkin on jo olemassa. Muutama vuosi eteenpäin, niin lyön vasemman kivekseni vetoa, että mac tarvitsee myös hyvän virustorjunnan.

Yksi juttu mistä en ole koskaan päässyt yli, on macin yksinappinen hiiri. Siinä on niin naurettava keksintö, etten ymmärrä. No tuleehan silläkin tietysti toimeen, mutta ihmismieli on sellainen, että se aina ihmettelee miksi pitää tehdä vaikeasti kun voi tehdä helpomminkin. Yksinappinen hiiri on just sellainen. Kyllä mä autossakin mielummin painan penkinlämmittimen päälle yhdestä napista kuin että joutuisin vasemmalla kädellä painaan lukituksenpoistonappia ovesta ja oikealla penkinlämmittimen nappia keskikonsolista. Onnistuu se niinkin, mutta miksi niin pitäisi tehdä? Melkein sama kuin Volvojen vakionopeudensäädin on tehty niin, että ensin pitää aktivoida toiminto painamalla cruise-nappia ja sit vasta saa tallennettua nopeuden. Mun Ooppelissa homma toimii kun painat yhtä nappia kerran, niin voit nostaa jalan kaasulta. Täytyy ihmetellä Volvon logiikkaa. No eihän toi hiiri mikään ylitsepääsemätön ongelma ole, koska taitaa niissä toimia mikä tahansa hiiri, mutta on se silti ihmeellinen keksintö.

Yksi juttu mistä en ole koskaan päässyt yli, on macin yksinappinen hiiri. Siinä on niin naurettava keksintö, etten ymmärrä. No tuleehan silläkin tietysti toimeen, mutta ihmismieli on sellainen, että se aina ihmettelee miksi pitää tehdä vaikeasti kun voi tehdä helpomminkin. Yksinappinen hiiri on just sellainen. Kyllä mä autossakin mielummin painan penkinlämmittimen päälle yhdestä napista kuin että joutuisin vasemmalla kädellä painaan lukituksenpoistonappia ovesta ja oikealla penkinlämmittimen nappia keskikonsolista. Onnistuu se niinkin, mutta miksi niin pitäisi tehdä? Melkein sama kuin Volvojen vakionopeudensäädin on tehty niin, että ensin pitää aktivoida toiminto painamalla cruise-nappia ja sit vasta saa tallennettua nopeuden. Mun Ooppelissa homma toimii kun painat yhtä nappia kerran, niin voit nostaa jalan kaasulta. Täytyy ihmetellä Volvon logiikkaa. No eihän toi hiiri mikään ylitsepääsemätön ongelma ole, koska taitaa niissä toimia mikä tahansa hiiri, mutta on se silti ihmeellinen keksintö.
Ootko käyttänyt paljonkin magic mousea? Oikeasti siinä on kaksi näppäintä.. :)

[ e ] siis toimii juuri samallailla kun "normi" hiiri.

Niin tuo.. :D Kohtaisen vanha ja niitähän ei muistella!

..;)

Tervetuloa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom