Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
--vaikka HTC:n miehiä olenkin niin täytyy kyllä sanoa että nuo Lumia 900/920 puhelimet on tyylikkäimmän näkösiä markkinoilla tällä hetkellä. Harmi että ovat täysin väärällä softalla.

Tuokin on varmaan aika pitkälti tunneasia. Windows ei koskaan ole ollut millään tasolla cool (eikä varmaan tule ihan heti olemaankaan), ja sitä on aina ollut melko trendikästä dissata. Itsehän olen sitä mieltä että juuri käyttis tuossa on se paras puoli. Alalla jossa teen töitä on PC-only markkinat, ja nyt kun Windows 8 tulee sekä tietokoneisiin niin vastaava saadaan myös puhelimiin. Siinä on integraatiomahdollisuudet aika rajattomat eri järjestelmien välillä. Tästäkin syystä toivon että Win8 tulee olemaan se paras winukka tähän asti, ja en kyllä hetkeäkään epäile etteikö se sitä myös tule olemaan. Windows XP:stä ja Windows 7 kun ei voi edes samana päivänä puhua, ja niin kauan kun se linja pysyy samana ni suunta on vähintään oikea.

iPhone on ollut mun mielestä paras puhelin tähän asti, helposti. Ja iPhone 5 tulee myös olemaan helvetin hyvä puhelin, mutta näillä tiedoilla ja täällä hetkellä Lumia 920 on vaan mielenkiintoisempi. Joku toinen olkoon eri mieltä, kilpailu on vaan hyvästä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Viimeiset kolme postia on ollut helvetin järkeviä. Melkein hävettää katkaista se ketju, mutta tämmöinen keskustelu olisikin sitä parasta!

[ e ] siis sohvasoturista ylöspäin.

S3 Galaxie pitää kärkipaikkaa todennäköisesti kunnes ensivuoden alussa tulee S4. Onhan se vähän sääli kun kilpailu on niin epäreilua atm. iLuuri toki hyvänä kakkosena todennäköisesti kun julkaistaan. Sen jälkeen onkin tasaista HTCn Sonyn ja muiden marginaalimerkkien kesken, näissä marginaalimerkeissä on tyypillistä että joku 1 pieni merkityksetön juttu on tehty vähän paremmin kuin kahdessa isossa, ja toivotaan että se ottaisi tuulta alleen. Saa nähdä mikä sieltä kolmoseksi syöksyy älypuhelinmarkkinoille.

Täällä jotkut sanovat, että mitään isoja muutoksia ei enää tule.
Itse olen sitä mieltä, että kun NFC käyttööä aletaan tosissaan kehittämään, niin se on melkoisen iso muutos. Käytännön sovellukset on lähinnä mielikuvituksesta kiinni.
Melko paljon voisi lyödä vetoa, että iphone6 tai 5s tai mikä ikinä seuraavaksi tuleekaan, löytyy myös NFC (kilpailijoillahan se jo on nykyisissä laitteissa).

Eikös tota NFC:tä oo kaavailtu pankkikortin korvaajaks maksuvälineenä? Siis näin esimerkkinä sen funktioista.

Pankkikortit tuskin heti syrjäytyy, joku linja-auto kortti nyt korkeintaan. Mutta antakaa nyt joku esimerkki jostain coolista tekno-ominaisuudesta miten tuota voi hyödyntää kun minä en ole koskaan ymmärtänyt.

Et voi enää enemmän totta puhua. On kyllä todella suuri harmi kun Steven kuolema teki Applesta paskaa.
Jobsin luotsaama putiikki ei kyllä ikimaailmassa olisi muuttanut näytön kuvasuhdetta samaksi kuin Mitä Noksu kosketusnäyttöpuhelimiinsa valitsi (väärin) 5 vuotta sitten. Samaten arvostelusta päätellen lapsenkengissä oleva karttazydeemi olisi saanut hautua vielä vuoden labrassa - ihan vitsihän se vaikuttaa ainakin Aasiassa olevan. Uuden dataplugin suhteen en ole ihan varma, mitä olisi Steve sanonut, muuta vaikea kuvitella ketään Apple kuluttajaa, joka ei olisi ollut tyytyväisempi mikro-USB liittimeen.

Seuraavaksi voitaisiinkin sitten perustaa G.O.A.T ketju puhelimille?:hyvä:.. Siitähän on kokemusta kamppailuosiossa. Siellä vois sitten appletardit, android pingviinit ja murot vääntää hamaan loppuun asti mikä puhelin on kaikkien aikojen paras ikinä! Tämä alkaa kyllä pikkuhiljaa muistuttamaan keskustelua uskonnoista, puolesta ja vastaan..

muuta vaikea kuvitella ketään Apple kuluttajaa, joka ei olisi ollut tyytyväisempi mikro-USB liittimeen.

Täällä yksi. En olisi yhtään tyytyväisempi, vaikka mikro usb tulisi, ei se haittaisi, mutta en saisi mitään hyötyäkään siitä.

Parit iPhonet matkalla, yksi tippunutkin tuonne.. Miken varmaan :evil:

iphones.jpg

Viimeksi muokattu:
Pankkikortit tuskin heti syrjäytyy, joku linja-auto kortti nyt korkeintaan. Mutta antakaa nyt joku esimerkki jostain coolista tekno-ominaisuudesta miten tuota voi hyödyntää kun minä en ole koskaan ymmärtänyt.

Tuskin syrjäytyy ollenkaan, oot oikeessa siinä. Mut rinnalle tulee. Miusta se on jo aika cool. Lisäks vaikka laitteiden pariuttaminen, eli ekana kuuntelet kotona stereoista lempimusaas, jonka oot valinnu puhelimellas ja pariuttanu stereoiden kanssa koskettamalla laitteita. Sit lähet kävelee ja kosketat eteisessä bluetooth-luureja NFC:llä ja kuuntelet samaa biisiä luureista. Sit meet autoos ja tappaat musat auton stereoihin. Anna Hanski ei oo vittu ikinä ollu näin tekno-cool-ok.

vaikea kuvitella ketään Apple kuluttajaa, joka ei olisi ollut tyytyväisempi mikro-USB liittimeen.

En kyllä ihan kauheasti tykkää siitä mikro-USB:stäkään. Se on jotenkin ysäriä, sellainen läkkipellistä prässätty lipare. Applen liitin vaikuttaa tukevammalta, tosin olis siitä pienemmänkin kai saanut?

Toki yhtenäinen standardi tähänkin on kuitenkin lopulta kaiketi paras.

Mä luulen että seuraava trendi tulee olemaan se että ihan kaikki laitteet on yhteydessä toisiinsa. Nimenomaan järkevällä tavalla, automaattisesti eikä vitullisen konffauksen takana. Onhan siitä jo parikytä vuotta jauhettu että pian on kukkapurkeillakin oma IP-osoite, mutta kun ei se ole oikein konkretisoitunut että so what? Nyt alkaa olla infra sitä luokkaa että ei ole kaukana se aika kun näet kännykän näytöstä milloin jukkapalmulta on vesi loppu.
Tai että kun näpyttelet mapseihin mihin oot menossa, niin se huomaa että nyt ei autossa bensa riitä, hakee automaattisesti halvimman bensiksen matkan varrelta ja kierrättää sen kautta.

Uuden dataplugin suhteen en ole ihan varma, mitä olisi Steve sanonut, muuta vaikea kuvitella ketään Apple kuluttajaa, joka ei olisi ollut tyytyväisempi mikro-USB liittimeen.
No jos tuo on yhtä pitkäikäinen ja yhtä moneen käyttöön soveltuva kuin edeltäjänsä, niin tuskinpa se kovin surkeita arvosanoja vuonna 2020 saa. Kuinka kauan mikro-USB jaksaa ruokkia virtaa tulevaisuuden tabletteihin? Jaksaako se edes syöttää tarpeeksi virtaa nykypäivän tabletteihin? Entäpä millaisia toimintoja Applen liittimen lisäpinnit voivat tarjota? Kysymyksiä paljon, mutta itse en näiden digivehkeiden sielunelämästä mitään tajua. Mekaniikasta olen vähän paremmin perillä. Tuo uusi liitin näyttää siltä, että se liukuu sisään kuin isä äitiin ja lukitus on toiminnaltaan valovuosia fiksumman tuntuinen kuin mikro-USB. Siinä missä USB:lle on katsottava oikea suunta ja teräväreunaisena se pitää asetella tarkasti kohdilleen, Applen liitin pyöreäreunaisena ja molemmin päin pelaavana menee paikalleen ilman asettelua. Ja onhan tuon liittimen ulkonäkökin jotain aivan muuta kuin USB:n.

-suorituskykyisempi
-soveltuu laajemmalle tuotevalikoimalle
-helpompi käyttä
-laadukkaampi käyttäjäkokemus (eikö tää jo yksistään ratkaise kaiken nykypäivänä)
-tyylikkäämmän näköinen
-mahdollisesti pitkäikäisempi

Kai noilla perusteilla on mahdillista antaa kiitostakin.

Kyseisessä liittimessä itsessään ei varmastikaan ole mitään vikaa mutta kyseessä on minusta juurikin se että jos kerran se liitin nyt piti vaihtaa niin miksi ei olisi voitu samalla laittaa luuriin se sama liitin joka on kaikilla muillakin? Eikö se nyt olisi ollut kestävämpää kehitystä vähemmän ylimääräisen romun muodossa sekä mahdollistaa uusia laitteita tai muita juttuja jotka toimisivat kaikkien valmistajien puhelimissa ilman sovittimia jne?

Jos vaikkapa Noksu minkä puhelinta itse käytän olisi tässä kohtaa päättänytkin vaihtaa Lumioissa miniusbin johonkin muuhun liittimeen niin kyllä olisi tullut meikäläiseltä aikamoisen ankaraa kritiikkiä enkä olisi ollut ainoa. Menneisyydessä noita latausliittimiä oli miljoona eri mallia mutta pidän sitä hyvänä kehityksenä että ollaan viime aikoina otettu käyttöön sama malli kuin muillakin toki yhtä lukuunottamatta. Vaikka ei olekaan teknisesti paras tai kaunein liitinmalli.

---------------

Tästä uutisesta:

http://www.tietoviikko.fi/kaikki_uutiset/miljardibisnes+rikkoutuneet+iphonet/a841174

"Viimeisen vuoden aikana kolmannes iPhonen omistajista vahingoitti puhelintaan jollain tavalla. Hajonneiden laitteiden lisäksi kustannuksia aiheuttavat suojakuoret. Yleisimmin iPhone hajoaa, kun käyttäjä on vahingossa pudottanut sen. IPhonen etu- ja takakuori on lasia, joka hajoaa suhteellisen helposti pudotessa."

...tuli mieleen että onko vai eikö uudessa viitosomenassa ole sitä korillalasia tai jotain vastaavan vahvuista settiä? Onko tietoa? Joskus aikaa sitten ennen ko. luurin julkaisua olin lukevinani tuollaista ennakkotietoa mutta nyt on ollut aika hiljaista tai sitten olen vaan missannut. Koska jos siinä nyt on jotain oikeasti kestävää lasia niin mielestäni siitä olisi voitu lyödä rumpua aika isostikin ja sisällyttää se kaikenlaisiin luurin speksilistoihin ihan oikeutetusti. Vai ovatko ne nyt vaan varovaisia tuon mainostuksen suhteen? :) Se on oikeaa kehitystä että laitteen takakansi ei ole enää lasia.

- H

-suorituskykyisempi
-soveltuu laajemmalle tuotevalikoimalle

Suurin ero noilla on (fyysisen implementaation lisäksi) se, että siinä missä vanhasta liittimestä sai analogisen audion ulos, nyt audio dockit tarvii USB->audio da -muuntimen sillä itse liittimessä on pelkästään USB pinnit. Ja videolle vastaavat.

"Originally, the Apple dock connector carried USB, FireWire, some controls and line-level audio outputs. As the iPod evolved, so did the signals in the dock connector. Video was added to the connector. FireWire was phased out of the iPods, which led to a discontinuity in usage of the dock connector. Older implementations of the Apple dock connector may have been using the FireWire power pin to supply power, and cannot charge later iPods, iPhones, or iPads, thus requiring an after-market adapter to allow charging."

hlehtine: kaikissa iPhoneissa on gorillalasi.

...tuli mieleen että onko vai eikö uudessa viitosomenassa ole sitä korillalasia tai jotain vastaavan vahvuista settiä? Onko tietoa? Joskus aikaa sitten ennen ko. luurin julkaisua olin lukevinani tuollaista ennakkotietoa mutta nyt on ollut aika hiljaista tai sitten olen vaan missannut. Koska jos siinä nyt on jotain oikeasti kestävää lasia niin mielestäni siitä olisi voitu lyödä rumpua aika isostikin ja sisällyttää se kaikenlaisiin luurin speksilistoihin ihan oikeutetusti. Vai ovatko ne nyt vaan varovaisia tuon mainostuksen suhteen? :) Se on oikeaa kehitystä että laitteen takakansi ei ole enää lasia.

- H
Eikös tuota Gorillalasia ole nykyisetkin iPhonen lasit? Lähes kaikki kosketusnäytöthän on tehty tuosta. Jobs sai Corningin aloittamaan taas tuon tuotannon, minkä jälkeen Nokia ja Samsung seurasivat perästä hyötyen siitä.

Vaikuttaa että apple tekee saman mitä nokia 4 vuotta sitte. Eli tyytyy että rahaa tulee ovista ja ikkunoista eikä tee mitään radikaalia uutta ja innovaatista!

Ei se ihan noin mene. Apple vaan alkaa kärsiä samasta kuin Symbian aikanaan: massaa on markkinoilla jo niin paljon, että kaiken vanhan kanssa pitää olla yhteensopiva nyt, aina ja ikuisesti aamen. SE tappaa mahdollisuuden tehdä radikaaleja uudistuksia. Juuri tästä syystä esim iP5:n näyttö on ainoastaan pystysuunnassa hiukan venytetty, ja vanhat aplarit letterboxataan. Vaihtoehto olisi ollut taas kasvattaa tuplat kumpaankin suuntaan. Ei onnistu vielä.

2010 vuonnahan kaikki suurimmat puhelinvalmistajat päättivät yhdessä käyttää jatkossa vain miniusbia:
http://phandroid.com/2009/06/30/microusb-becomes-european-standard-in-2010/

Syy miksi Apple ei vieläkään laittanut miniusbia:
http://techpinions.com/why-apple-couldnt-go-to-micro-usb-charging/10212

Itse en pidä miniusbista. Toi applen systeemi vois olla parempi. Liittimen pitäs mennä sisään kumminpäin vain. Usbissa liian terävät reunat,liian tarkkaa touhua johtojen nussiminen laitteisiin..

Niin siis vanhaa resoo tukevat softat letterboxataan IP5:ssa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom