Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
Joo, täytyy sanoa, että aina välillä sun kirjoituksia on vähän vaikea ymmärtää, mutta se varmaan johtuu vaan lukijan imbesilliydestä.
Ja vastaus tuohon sun kysymykseen on siinä oman vastauksesi quotessa.

itse asiassa se on lähtötilanne, niillä spekseillä ei vieläkään tee mitään kameroiden kanssa....
kennonvalmistajan katalogi ei kerro mitään käytännön eroista. esim noksun zeissin muovi saattaa vaikuttaa lopputulokseen enemmän kuin applen kehittyneempi kennotekniikka.

e: ja joku kyseli teknisestä laadusta: oma 1D vuosimallia 2001 pesee kaikki noi esimerkkikuvat heittämällä kun puhutaan 100% croppien vertailusta. eli 9v kaula kennotekniikassa ei vielä auta kun kokoero on niin suuri... lisäksi optiikalla on todennäköisesti eroa kuin yöllä ja päivällä. mutta siis aika paljon artefakteja kohinanpoistosta jää kun katsoo 100% croppeja noihin jokaiseen kännykameraan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Taitaa mennä hieman pointti tässä kamerakeskustelussa ohi. 99,999 % älypuhelimen ostajista on tyytyväisiä kuvanlaatuun mitä nykyiset ja itse asiassa hieman vanhemmatkin älypuhelimet piirtää. Se että kameroita kehitellään paremmiksi puhelimissa on nykyään pelkkää markkinointikikkaa, todellisuudessa nuo 99,999% käyttäjistä ei yritä etsiä reuna-alueilta virheitä tai ihmettele kohinaa. Olin käymässä Italiassa muutama viikko sitten ja jouduin kuvaan monen ihmisen kanssa. Sitten niitä on minulle lähetelty sähköpostilla vaikka kyseessä oli ihan normaali työreissu. Näyttäisi siltä että tietyissä kulttuureissa valokuvien näpsiminen kännykällä on erittäin suosittua (varmaan suomessakin mutta mulla vaan ei ole sellaisia kavereita :) ) ja tuollaisessa käytössä oikeastaan olisi vain hyvä että kennot eivät ihan hirveän isoja tiedostoja tee...

Kamalaa suttuahan se tekee edelleen reunoilla, mutta ei mitään niin kauheaa paskaa mitä Ossipenan kakkakameralla, joka ei kelpaisi koirallekaan.

sanotaanko vaikka että

"owned"

ne jotka asioista oikeasti tietää ymmärtänevät mistä moinen kommentti...

sanotaanko vaikka että

"owned"

ne jotka asioista oikeasti tietää ymmärtänevät mistä moinen kommentti...
No mä väitän ihan rohkeasti tässä, että tiedän vähän vitusti enemmän valokuvaamisesta kuin sinä ja sitä tuskin ihan kamalan moni kiistää. Puusilmäkin näkee noi sun kännykkäkuvat mitä kuraa ne on jos aletaan katsomaan kuvan teknistä laatua.

Taitaa mennä hieman pointti tässä kamerakeskustelussa ohi. 99,999 % älypuhelimen ostajista on tyytyväisiä kuvanlaatuun mitä nykyiset ja itse asiassa hieman vanhemmatkin älypuhelimet piirtää. Se että kameroita kehitellään paremmiksi puhelimissa on nykyään pelkkää markkinointikikkaa, todellisuudessa nuo 99,999% käyttäjistä ei yritä etsiä reuna-alueilta virheitä tai ihmettele kohinaa. Olin käymässä Italiassa muutama viikko sitten ja jouduin kuvaan monen ihmisen kanssa. Sitten niitä on minulle lähetelty sähköpostilla vaikka kyseessä oli ihan normaali työreissu. Näyttäisi siltä että tietyissä kulttuureissa valokuvien näpsiminen kännykällä on erittäin suosittua (varmaan suomessakin mutta mulla vaan ei ole sellaisia kavereita :) ) ja tuollaisessa käytössä oikeastaan olisi vain hyvä että kennot eivät ihan hirveän isoja tiedostoja tee...

n8 on toistaiseksi kuluttajille enemmän kuin riittävä. se miksi se on jopa pokkareiden tasolla johtuu suuremmasta kennosta (voi olla että perus kännykän kennoja menee 16kpl samaan tilaan mitä yksi n8:n kenno vie.

mutta hyvässä valossa siis pari vuotta jo saanut hyviä kuvia kännykameroilla. huonossa valossa hyviä kuvia ei saa muuten kuin valoilla ja digijärkät menee pieniä askelia vuosittain lähemmäksi sitä ettei valoja tarvita mutta matkaa on vielä

No mä väitän ihan rohkeasti tässä, että tiedän vähän vitusti enemmän valokuvaamisesta kuin sinä ja sitä tuskin ihan kamalan moni kiistää. Puusilmäkin näkee noi sun kännykkäkuvat mitä kuraa ne on jos aletaan katsomaan kuvan teknistä laatua.

ai foorumiäänestyksellä päätetään siitä kumpi on pätevämpi?

entäpä jos nyt kertoisit kaikille että miltä osin ne on huonompia kuin esim iPhonen kuvat....

Joo, eihän tuo N900:n kamera paras ole. Lähinnähän se on tietokone, jossa on kiinni puhelin&kamera.

ai foorumiäänestyksellä päätetään siitä kumpi on pätevämpi?

entäpä jos nyt kertoisit kaikille että miltä osin ne on huonompia kuin esim iPhonen kuvat....
Miten sulle nyt sitten selittäisi pixelöityneen kuvan, että sun kaaliin se menisi? Koita nyt hyvä ihminen jo myöntää, että sun N900:n kuva nyt vain on aika paska jos verrataan iPhonen uusiin kuviin, eikä se nyt mikään ylläri ole kun iluuri on tuorein puhelin tällä hetkellä ja kun Apple on tekijänä, niin siellä on kaikki osaaminen yhdessä puhelimessa, tuppaa tulemaan aika hyvää kapulaa aina kun ulos jotain pukkaavat. Puolen vuoden päästä voi joku HTC tehdä parempaa kuvaa kun ne tunkee samat systeemit siihenkin.

Ja mä en usko, että tarttetaan mitään äänestystä siihen, kumpi tässä on parempi valokuvaaja, typerää kinastelua. Jos on silmää, niin on silmää ja silmä kehittyy myös vaativaksi. Alkutaipaleella omaan silmään paskatkin omat kuvat näyttää vitun hyvältä, kuten nyt sun mielestä tuo muistitikku.

Mun mielestä on kuitenkin hieman "turhaa" verrata kuvia puhelimeen joka on ollut markkinoilla yli puol vuotta, kun taas iPhone 4 on vasta tulossa. Odotetaan N8:n kuvia ja verrataan sitten uusiksi, jos tässä nyt lähdetään vertailemaan.

Seuraava puhelinmulla on kyllä joku adroid tai iphone.

... kun Apple on tekijänä, niin siellä on kaikki osaaminen yhdessä puhelimessa, tuppaa tulemaan aika hyvää kapulaa aina kun ulos jotain pukkaavat. Puolen vuoden päästä voi joku HTC tehdä parempaa kuvaa kun ne tunkee samat systeemit siihenkin.

No ei Applea sentään minkäänlaisen hardiksen edelläkävijänä tunneta.

Lainemies; Hyvin harva puhelinvalmistaja rautapuolen "edelläkävijänä tunnetaan". Samaa paskaa jokainen valmistaja saa, jos vain haluaa. Noksukin saa ihan saman näytöpaneelin kuin mitä uusimmassa iPhonessa on, jos vain haluaa.

HTC on ehkäpä edelläkävijä rauta- ja ohjelmistopuolella. Eihän se niitä rautoja itse tee, mutta saa aina uusimmat raudat ja softat sisään puhelimiinsa, kun uutta puhelinta tulee liukuhihnalta.
HTC:llä on vaihtunut lippulaivamalli 5 kertaa siinä ajassa mitä nokialta tai applelta tulee ulos uusi N8, N900, iPhone..

No ei kai tässä miken valokuvaustaitoa tartte ruveta epäilemään. Itse en sen kummemin tyylistä pidä kun kuvat on MUN silmään aivan järjettömästi liikaa nähneet photaria. Silti aika vankkumaton kannattajajoukko löytyy, eikä se pelkästään photarilla tule.

Kuven tekniseen puoleen en oikein osaa sanoa juuta enkä jaata.

Älypuhelimista voi antaa oman korteni kekoon.
Olen omistanut useamman e-sarjan puhelimen edelliset e70 ja e90.Molemmat hyvin päteviä pelejä, MUTTA molemmissa vaivaa viive. Olkoonkin se 1sec mutta se on käytettävyydelle liikaa. Nykyään alla on n96, joka on hyvä puhelin, jota edelleen vaivaa sama hitaus. Ei liian hidas ole, mutta kyllä se käytettävyys vaan kärsii. Voidaanhan tuo naamioida applen tapaan välittömästi aukeavaan ikkunaan vaikka applikaatio ei olekkaan käytettävävissä, mutta em. noksut ei anna mitään infoa mitä on menossa. Tästä syystä siirryn Iphone käyttäjäksi, jos ja kun se ilman kytkyä onnistuu (firma maksaa puhelut, joten kytkyt ei käy).

Lainemies; Hyvin harva puhelinvalmistaja rautapuolen "edelläkävijänä tunnetaan". Samaa paskaa jokainen valmistaja saa, jos vain haluaa. Noksukin saa ihan saman näytöpaneelin kuin mitä uusimmassa iPhonessa on, jos vain haluaa.

Samsung?

Uskon kyllä että HTC nousee vielä paljon korkeammalle kuin mitä se nyt jo on. Tuore merkki, ja jo nyt hehkutetaan noita lippulaivoja todella paljon.

Uskon kyllä että HTC nousee vielä paljon korkeammalle kuin mitä se nyt jo on. Tuore merkki, ja jo nyt hehkutetaan noita lippulaivoja todella paljon.

Totta, hyviä high end -luureja valmistavat kyllä, mutta merkkinä vielä aika väritön.

Tässä keskustelussa muuten näkökulma hämärtyy pelkästään tuollasiin 400€++ puhelimiin, suurin osa maapallosta tuskin edes kuussa tienaa noin paljon.

2000-vuonna HTC-alkoi tekemään puhelimia. Suurelle yleisölle se on tullut tutuksi vasta viimeisen parin vuoden aikana, useimmille ehkäpä vasta HTC Desiren myötä.
2009 nettotulos : $793 million USD.
http://en.wikipedia.org/wiki/HTC_Corporation

ja tuosta selailemaan HTC:N puhelimia:
HTC:n puhelimet

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom