Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
41
Onko se muka vieläkin LCD? Akkuahan se reson nosto vie, mutta muuten ihan tervetullutta kehitystä.

itse asiassa akkua vie vasta välikäden eli lisääntyneen näyttiksen rasituksen kautta. iPhonen selain pärjää N900:n vastaavalle puhtaasti pienemmän reson avulla (olettaen että sivuilla ei ole mitään flasheja)

voin myöntää että N900:n näyttö on pikkasen liian pieni tuolle 800x480 resolle ellei tykkää pitää silmää kiinni näytössä. vähän päälle 4" ois tod näk ihanteellisin tuolle huhutulle resolle...

ja totta kai iPad vie yllättävän vähän akkua kun käyttis on todella rajoitettu verrattuna kaikkiin muihin tabletteihin....

e: pari kertaa olen käyttänyt oman lelun fm-lähetintä. tiukkaa tekee vaihtaa luuria jos seuraavassa luuriehdokkaassa moista ei ole. se kuitenkin kaataa muutamia raja-aitoja käyttötilanteista ja mikä parasta: viitsii pari kertaa tökkäistä näyttöä mediasoittimessa ja lähetin lähtee tulille. ei mitään hiton erillisiä mokkuloita saati sit niitä pattereilla toimivia joiden kanssa menee järki ja fiksumpaa olisi ostaa mankka sisääntulolla jos laskee tuolle sähläämiselle parikin euroa tuntipalkaksi....

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hmm, eipä tunnu niin valtavan näppärältä tuo että hommat pitää aina hoitaa tuolla tavalla. Sopii varmasti joillekin mutta valinnanvaraa olisi hyvä olla varsinkin tuollaisiin satunnaisiin kopsailuihin tiedostomuodosta riippumatta. Itse tosiaan harkitsen androidiluuria seuraavaksi mutta kieltämättä mitä äsken katsoin Nokia N8 -topikkia niin jotain ovat hekin tehneet oikein tuon kapulan kanssa kun siihen saa näköjään iskeä suoraan kiinni usbitikkua sun muuta vastaavaa ja homma pelittää laakista. Todella hieno ja kätevä ominaisuus ja soisi yleistyvän enemmänkin, vai osaako tuon tempun jo jokin muukin luuri noksulta tai muulta valmistajalta?

- H

n800 & n810 hanskaa yhdellä apuohjelmalla usb OTG:n, n900:aan saa modatulla liittimellä ja softalla ainakin kuulema toimimaan. (yleistynee tulevaisuudessa kun nyt on viimein saatu usb -järjestössä pasmat järjestykseen usb-latauksen kanssa. mm open pandorassa piti olla kaksi usbiporttia jotta latauksen ja OTG:n sai toimimaan ja pystyy lyömään usb-logon jonnekin näkyville....)

e: pari kertaa olen käyttänyt oman lelun fm-lähetintä. tiukkaa tekee vaihtaa luuria jos seuraavassa luuriehdokkaassa moista ei ole. se kuitenkin kaataa muutamia raja-aitoja käyttötilanteista ja mikä parasta: viitsii pari kertaa tökkäistä näyttöä mediasoittimessa ja lähetin lähtee tulille. ei mitään hiton erillisiä mokkuloita saati sit niitä pattereilla toimivia joiden kanssa menee järki ja fiksumpaa olisi ostaa mankka sisääntulolla jos laskee tuolle sähläämiselle parikin euroa tuntipalkaksi....
Mulla oli jokunen aika sitten myös aika korkeena prioriteettina tuo fm-vastaanotin luurissa, mutta spotifyn käyttöön leipääntymisen myötä ei enää radiota kaipaa. Radiota tulee muutenkin kuunneltua enää vain satunnaisesti autoillessa.

Erilliset mokkulat luurien kylkeen ovat kyllä munkin mielestä kirottuja.

edit. Korjausta... ja osittain muutenkin skeidaa koko viesti. Meni radiot ja lähettimet sekaisin.

Proteos, oli kyse lähettimestä, ei vastaanottimesta. Eli fm-kanavilla lähetetään musiikki autosoittimeen tai muuhun vastaavaan fm-vastaanottimeen.
Jaajuu, katos perkele... Mutta kokemusta löytyy noistakin ja aika sutta on ollut äänen laatu sikäli kun tullut autossa kokeiltua. Tosin on näitäkin varmaan parempiakin jotka saattaisivat kelvatakin (kenties tämä Nokialaisen uusin versio?).

Kommentoin näemmä tätä lähetin-asiaakin tossa jo aiemmalla sivulla, mutta jotenkin tulkkasin viimeiset viestit radioksi... :D

Noi FM lähettimet on kaikki täysin perseestä jos siis yhtään arvostaa äänenlaatua edes perusmankan tasolla. Ei kannata tuhlata rahojaan missään nimessä.

Voi vittu kun en uskonu ja menin ostamaan tollasen Belkinin handfree/ Fm lähettimen Gigantista. Ihan susi paska, musa kuuluu jotenkin kohinan seasta ja handsfree ei kuulu oikestaan ollenkaan.
Sitten vielä siinä tupakansytytin pistoke hässäkässä on sellanen kulmetun kokonen mokkula missä nappulat päässä. Aina kun vaihto vaihdetta niin tuli painettua niitä nappuloita ja sitten ei taas kuulunu mitään.
Puhelinta ei saa näppärästi irti sitten millään siitä ja handfree ei toimi. Onneks on 30pv palautusoikeus.

Samaan hengenvetoon saa suositella jotain autolaturi/teline hässäkkää autoon, EI FM LÄHETINTÄ.

On se ihan kohtuu kätevää lyödä Spotify 3geellä autoon pyörimään ja puhelimen boostattu lähetin päällä kuunnella mitä tykkää eikä aina sitä ratio rokkia...

Jos siis pätkääkään arvostaa äänenlaatua, niin noista lähettimistä ei ole mihinkään. Jos joku tosiaankin ihan innoissaan sitä käyttää, niin ei kovinkaan kovat vaatimukset ole.

Eiväthän ne nyt loistavat ole verrattuna cd-soittimen äänenlaatuun, mutta jos löydät tyhjän kanavan, jolla ei ole ulkopuolisia häiriöitä, niin kyllä sitä ajellessa kännykästä muusiikkia radion kautta kuuntelee ihan kivasti.

Samoin kotosalla tai vieraissa saa aivan siedettävän loputuloksen, kun laittaa soittolistat pyörimään suoraan kotistereoihin tai radiovastaanottimeen. Jos tarkoituksena ei ole ainoastaan keskittyä kuuntelemiseen, vaan jutella, syödä, seurustella, rakastella tms., on sen äänenlaadun merkitys ehkä vähän vähäisempi kuin kuunteluhifistellessä.

Tällä kertaa yksinkertaisuus ja käyttöliittymän helppous (sic!) ratkaisee.

Autossa taas sitten kaivataan niinikään äänenlaatua, mut siellä onkin sitten koko kirjasto jemmassa classicissa, jota ohjataan kosketusnäytöltä. Ei noi lähettimet ainakaan stadissa futaa kun on niin paljon matskua taajuuksilla, ei löydy mistään vapaata kohinatonta taajuutta.

Ei noi lähettimet ainakaan stadissa futaa kun on niin paljon matskua taajuuksilla, ei löydy mistään vapaata kohinatonta taajuutta.

Tuo on varmasti se kaikkein suurin ongelma kaikissa suurissa asutuskeskuksissa. Itse olen löytänyt Ateenassa yhden taajuuden välillää 88-108 MHz, joka osassa kaupunkia on kohinaton. Mulla ei autossa ole iPod-alustaa, kun se on sen verran vanha, eikäpä tuo tunnu uusiinkaan ilman lisämaksuja tulevan, joten olen ihan tyytyväinen kuitenkin tuohon lähetinratkaisuun.

Noi iPod virittelyt on aika simppeleitä ja edullisia erilaisiin soittimiin. Olen onnistunut saamaan Alpinen ja Pioneerin navisoittimiin viriteltyä iPod liitoksen. Suurimpaan osaan uusia vehkeitä on tarjolla adapterit, mut vanhoihinkin saa kiinni. Alpineen piti pistää joku 40 euroa maksava mokkula, joka esitti koneelle olevansa cd-vaihtaja, mut olikin aux-in latauksella.

Mulla on integroitu Bose, joten fm-lähetin on melkeimpä se ainoa vaihtoehto...totta on että vapaat taajuudet alkaa olla vähissä, 88.1 pelittää täällä maaseudulla sekä pienemmissä kaupungeissa.

Jos siis pätkääkään arvostaa äänenlaatua, niin noista lähettimistä ei ole mihinkään. Jos joku tosiaankin ihan innoissaan sitä käyttää, niin ei kovinkaan kovat vaatimukset ole.

kaikki paitsi lp&cd on äänenlaadullisesti paskaa.

siksi se on yksi lysti veteleekö luuria piuhalla vai fm-lähettimellä autostereoihin. lisäksi parhaissakin autoissa on niin paljon ulkopuolista hälyä ettei paraslaatuisinkaan musa kauheasti lämmitä...

siksi se on yksi lysti veteleekö luuria piuhalla vai fm-lähettimellä autostereoihin. lisäksi parhaissakin autoissa on niin paljon ulkopuolista hälyä ettei paraslaatuisinkaan musa kauheasti lämmitä...
No siis ei tartte tietää yhtään mistään mitään, että huomaa eron fm-lähettimen ja suoran aux kytkennän välillä. Se ero on aivan hirvittävä.

No siis ei tartte tietää yhtään mistään mitään, että huomaa eron fm-lähettimen ja suoran aux kytkennän välillä. Se ero on aivan hirvittävä.

sekin riippuu about kaikesta. jos autossa on antenni hyvällä kohdalla ja taajuudet vapaana, eron kuullakseen saa keskittyä ihan tosissaan.

mutta itellä ainakin laiskuus vie voiton eli en viitsi kaivaa sitä solmuista piuhaa hansikaslokerosta jne.

Tuo on varmasti se kaikkein suurin ongelma kaikissa suurissa asutuskeskuksissa. Itse olen löytänyt Ateenassa yhden taajuuden välillää 88-108 MHz, joka osassa kaupunkia on kohinaton. Mulla ei autossa ole iPod-alustaa, kun se on sen verran vanha, eikäpä tuo tunnu uusiinkaan ilman lisämaksuja tulevan, joten olen ihan tyytyväinen kuitenkin tuohon lähetinratkaisuun.

En tiedä minkä verran noissa FM-lähettimissä on keskenään eroja, mutta itsellä on Omenatorilta ostettu versio (http://www.omenatori.fi/product/41/iphoneipod-fm-lahetin). Oltiin huhtikuun lopulla Keski-Euroopan road tripillä Frankfurt - Praha maastossa ja siellä radiokanavaviidakossa tuo FM-lähetin kyllä toimi. Tosin voi Ateenassa räväkkä tempperamentti ja reilu äänenkäyttö tulla taajuksien läpi ja sekoittaa hyvän musan! :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom