Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
24% thinner ei kauheasti lupaile akkukestoa...

e: ellei sit muihin suuntiin ole kasvanut härskisti.

ilmankos sitä näytön resoa kasvatettiin: nyt kelpaa tunkea mainoksia ruudun täydeltä...

Jännästi keksit uuden valittamisen aiheen kun akku säätö ei osunut kohilleen, en ymmärrä miks hengailet tässä ketjussa kun vihaan iPhonea niin paljon ja kaikki muut ovat mielestäsi parempia, jatkuvalla syötöllä kuitenkin jäät väittelyissä kakkoseksi näille Jobsin tuotteille, jos iPhonen suurin ongelma muita tarkemmassa näytössä on mainoksien mukanaolo joissain ohjelmissa niin sanoisin että Jobs on tehnyt hyvää työtä.

Hyvältä näyttää ja olennaisimmat puutteet korjattu. Tilaukseen menee heti kun saa.
Siltä vaikuttaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Backlit -kennolla. Parempi herkkyys ja pienempi kohina, eli taas Apple antaa käyttäjille sitä, mitä oikeasti haluataan, eikä vaan turhia Mpikseleitä. Vähän sama kuin autossa, ihmiset ostavat hevosvoimia vaikka oikeasti haluavat vääntömomenttia.

hajoa siihen pistemäiseen vääntömomenttihuippuusi. tiesitkö muuten että teho on vääntömomentti kertaa rpm?

http://www.apple.com/iphone/features/multitasking.html

Muroille se multitasking, joka on se oikea multitaskaus, ei mikään "akku loppu tunnissa". Ossipenalle erityisesti :D
so? eli vieläkään et tiedä yhtään mitään mutta silti saarnaat.... eihän tuo sivu kerro yhtään mitään lisää aiheeseen mitä minä en olisi kertonut. samalla lailla esim gps taustalla syö akkua oli se sit jeesusluurissa tai missä tahansa muussakin luurissa päällä (poislukien eri sirujen erot virransyönnissä. pihimpi = paskempi signaali ja huonompi toiminta toim huom)

ja japi: hetken jopa harkitsin tuota luuria mutta siinä vaiheessa kun muna pystyssä hehkutetan jotain mainoksia niin petyin ja palasin järkiini.

ja japi: hetken jopa harkitsin tuota luuria mutta siinä vaiheessa kun muna pystyssä hehkutetan jotain mainoksia niin petyin ja palasin järkiini.

Sua ei siis korpea tuo itse vekotin, vaan se miten siihen suhtaudutaan ja miten sitä mainostetaan.
Jotenkin niin Suomalaista käytöstä!
Pidä toi linja!

Offtopic:
Ulkomailla jos joku tyyppi tai tuote on muita etevämpi, niin se nostetaan jalustalle ja muut kehuu/ihailee sitä.
Täällä jos alkaa keulimaan, niin vedetään jalat alta ja haukutaan kusipääksi. Täällä pitää aina vähän pyydellä anteeksi olemassaoloaan ja hyvyyttään. Pitää olla mahdollisimman vaatimaton ansaitakseen yhtään kunnioitusta.
Tämä pätee myös tuotteisiin.

People have been dreaming about video calling for decades. iPhone 4 makes it a reality.

öööh eikö jenkeissä oo tähän asti pystyny soittamaan videopuheluita vai mitä helvettiä? Mäki oon yhden sellaisen soittanu tuossa about 3 vuotta sitten (todella tarpeelinen fiitserihän tuo siis on ollut). Ymmärrän kyllä että jengiä vituttaa joskus noi hehkutukset, meneehän ne vähän överiksi aika usein :) Okei, toi toimii wlanin yli eikä siten (kaiketi?) maksa mitään, mutta toisaalta sillä voi soittaa vain toiseen iPhone4:seen...

3GS kytkyä on vielä vuosi jäljellä, jos ei soneralta tuu jotain todella päräyttävää tarjousta niin vaihdan sitten vasta iPhone vitoseen :)

öööh eikö jenkeissä oo tähän asti pystyny soittamaan videopuheluita vai mitä helvettiä? Mäki oon yhden sellaisen soittanu tuossa about 3 vuotta sitten (todella tarpeelinen fiitserihän tuo siis on ollut). Ymmärrän kyllä että jengiä vituttaa joskus noi hehkutukset, meneehän ne vähän överiksi aika usein :) Okei, toi toimii wlanin yli eikä siten (kaiketi?) maksa mitään, mutta toisaalta sillä voi soittaa vain toiseen iPhone4:seen...
Joo, aika mielenkiintoinen juttu. Itse muistan kun ostin ekan Nokian N-sarjan puhelimen eli N70. Aikaa tuosta jotain.... 4 vuotta? Sillon kaverin kanssa jaksoi noin viikon soitella videopuheluita kunnes into loppui. Kumpikin siis osti tuon kytkynä ja videopuhelut ei maksanut mitään. Tuli ja meni tuo trendi.

EDIT: Miksi muuten Applen sivuilla lukee että värit musta ja valkoinen, kun taas uutisoidaan että "on saatavissa myös mm. pinkkinä, oranssina, sinisenä ja vihreänä." Esim. täällä link ja muuallakin. Kieltämättä todella hienoa olisi jos muitakin värejä saisi.

Tämä wifi-ongelma oli kyllä aika hauska... http://www.youtube.com/watch?v=GHk3wYrkk7U

edit: Design-freakeille huomioksi, että vaikka Jobs pukeutuu huonommin kuin keskimääräinen suomalainen ja uusi iPhone näyttää kuin Porsche Design Centerin tekemältä, ainakin hän videopuhelua soittaessaan istuu Eero Saarisen Tulippi-pöydän vieressä. Se onkin tämän videon design-osion kestävin ja paras osa.

Mikä tossa videopuhelussa nyt on niin erikoista? Mä oon noita soitellut ties kuinka kauan näillä insinörttien tuotteilla. Ekana tulee mieleen ominaisuus, joka on defaultina puhelimessa, ei minään uutena ominaisuutena. Käytännön virkaa tuolla on aika vähän, mutta kännipuhelut on aina parhautta :D.

Ei siinä mitään ihmeellistä olekaan. Paitsi se Tulippi-pöytä. Ja se, että iPhone ei löydä kunnollista wifi-kenttää useaan otteeseen.

Ei siinä mitään ihmeellistä olekaan. Paitsi se Tulippi-pöytä. Ja se, että iPhone ei löydä kunnollista wifi-kenttää useaan otteeseen.

Niin kyllähän tuo selvisi tuosta videosta, mutta miksi Jobs jaksaa edes mainita asiasta. Onhan nuo päivitykset aika kepoisia, mutta silti uhrata nyt aikaa jonkun videopuhelun esittämiseen. Tämä on taas niitä featureita jotka menee läpi vain omenalaseista.

Sua ei siis korpea tuo itse vekotin, vaan se miten siihen suhtaudutaan ja miten sitä mainostetaan.
Jotenkin niin Suomalaista käytöstä!
Pidä toi linja!

Offtopic:
Ulkomailla jos joku tyyppi tai tuote on muita etevämpi, niin se nostetaan jalustalle ja muut kehuu/ihailee sitä.
Täällä jos alkaa keulimaan, niin vedetään jalat alta ja haukutaan kusipääksi. Täällä pitää aina vähän pyydellä anteeksi olemassaoloaan ja hyvyyttään. Pitää olla mahdollisimman vaatimaton ansaitakseen yhtään kunnioitusta.
Tämä pätee myös tuotteisiin.

en vaan tykkää siitä että mun suuhun kustaan ja hoetaan ylisanoilla että kuinka hunajalta se neste maistuukaan.

Varsinkin, kun videopuhelut ovat mahdollisia vain wifi-verkossa eikä lainkaan normaalin 3G:n yli.

No onhan tämä tietenkin tietyllä tapaa uudenlainen ominaisuus :D. Eihän tuo toimikkaan kuin 4g puhelinten välillä.

LIsätään nyt vielä sen verran, että en minäkään pidä tuosta Applen markkinointitavasta, jossa kaikki itsestäänselvyydetkin on niin vitun amazing and overwhelming. Noi tapahtumat on ihan oikeesti uskonlahkon kokoontumisajot.

- Ei tuossa mitään ihmeellistä ollut. Naurattaa vain ylisanojen käyttö jossain näytössä ja käyttää jotain Retina-sanaa vakuuttaakseen fanipoikia, ettei tän parempaa näyttöä voi ja kannata enää tehdä. "setting up standard for 7 years". Aika paljon sanottu, kun monella valmistajalla on jo ollut isompia näyttöjä n. 300 ppi:n tekniikalla.
-moniajo; Pidä gps ja musa taustalla kun teet muutakin! Tuokin ominaisuus on ollut puhelimissa jo vuosia.
-kansioiden luonti työpöydälle. Lähes pakkokorjaus kuvakeviidakkoon.
-parempi kamera ja videokuvaus on kyllä hyvä uudistus.

Mobiiliblogista käyttäjäkommenttia:
Sen mitä iPhoneOS:n tarekemmista tiedoista on vuotanut tietoa, niin kyseessä ei kylläö edelleenkään ole oikea moniajo vaan ihan samanlainen purkkaviritys kuin Push-tekniikkakin jota siotäkin yritettiin aluksi kutsua moniajoksi. Apple näköjään jatkaa samaa vääristelevää taktiikkaa ja väittää moniajoksi sellasta mikä ei sitä ole

Mikä tossa videopuhelussa nyt on niin erikoista? Mä oon noita soitellut ties kuinka kauan näillä insinörttien tuotteilla. Ekana tulee mieleen ominaisuus, joka on defaultina puhelimessa, ei minään uutena ominaisuutena. Käytännön virkaa tuolla on aika vähän, mutta kännipuhelut on aina parhautta :D.

Ei kai siinä mitään erikoista ole ollutkaan muuta kuin Steven mielestä? Ja sitähän tässä on lähinnä ihmeteltykin :)

- Ei tuossa mitään ihmeellistä ollut. Naurattaa vain ylisanojen käyttö jossain näytössä ja käyttää jotain Retina-sanaa vakuuttaakseen fanipoikia, ettei tän parempaa näyttöä voi ja kannata enää tehdä. "setting up standard for 7 years". Aika paljon sanottu, kun monella valmistajalla on jo ollut isompia näyttöjä n. 300 ppi:n tekniikalla.
-moniajo; Pidä gps ja musa taustalla kun teet muutakin! Tuokin ominaisuus on ollut puhelimissa jo vuosia.
-kansioiden luonti työpöydälle. Lähes pakkokorjaus kuvakeviidakkoon.
-parempi kamera ja videokuvaus on kyllä hyvä uudistus.

Mobiiliblogista käyttäjäkommenttia:
Sen mitä iPhoneOS:n tarekemmista tiedoista on vuotanut tietoa, niin kyseessä ei kylläö edelleenkään ole oikea moniajo vaan ihan samanlainen purkkaviritys kuin Push-tekniikkakin jota siotäkin yritettiin aluksi kutsua moniajoksi. Apple näköjään jatkaa samaa vääristelevää taktiikkaa ja väittää moniajoksi sellasta mikä ei sitä ole
Kosketusnäyttökin oli ollut jo Nokian jossain lapiomallissa aikanaan, joten iPhonesta sanottiin samaa kun se tuli. Mut kato kun ei ole ihan sama asia vaikka sama sana onkin.

Apple nyt vain tekee noi vähän paremmin, vaikka ne ei murojen korviin kuulostakaan samalta mitä Samsungin "MEILLÄ ON 12 MILJOONAA PIKSELIÄ PUHELIMESSA".

Apple nyt vain tekee noi vähän paremmin, vaikka ne ei murojen korviin kuulostakaan samalta mitä Samsungin "MEILLÄ ON 12 MILJOONAA PIKSELIÄ PUHELIMESSA".

Mut ku aikaisemmin hehkutit siitä "oikeasta moniajosta", niin mikä tuosta tekee sellaisen? Itse ainakin olen saanut sellaisen käsityksen, että se tappaa softat taustalle ja niihin voit palata sitten kun haluat. Ei se ole mikään oikea moniajo

Kuten joku sanoi, kaikkien suurten innovaatioiden kanssa reitti menee: pilkka, keskustelu, hyväksyntä. Niin kävi iPadin kanssa, käykö nyt myös iPhone4:n kanssa samalla tavalla?

Kyllä suurin osa on vielä siinä pilkka vaiheella iPadissä :)

Mutta kyllä tämä uus iphone taas saan tälläisen vannoutuneen Nokia-miehen mietityksiin. Olen siis jo vaihtamassa puhelinta joko HTC Desireen tai sitten hinnasta riippuen iPhoneen...vanhaan tai uuteen malliin.

Kosketusnäyttökin oli ollut jo Nokian jossain lapiomallissa aikanaan, joten iPhonesta sanottiin samaa kun se tuli. Mut kato kun ei ole ihan sama asia vaikka sama sana onkin.

Oletko kokeillut uutta HTC Desirea? Kuulemma aika kova puhelin...

Kun nyt mulla on N900 ollut viitisen kuukautta, en vielä aio vaihtaa. Odottelen varmaankin vielä vuoden verran, mitä sille tapahtuu. Liian kalliita ovat vaihdettavaksi, ja minual korpeaa, etten voisi katsella youtubea ja flash-sivuja vaivatta. Olen ollut kovin tyytyväinen siihen, että N900 voi melkein tehdä työtä. Ensi viikonloppuna Suomen-keikalla kokeilen olla käyttämättä läppäriä kokonaan, paitsi jos aivan pakko on - silloinkin N900 saa tehdä wifi-kentän...

Toisaalta Apple tekee niin käsittämättömän käyttäjäystävällisiä vehkeitä, ettei voi kuin ihmetellä. Sen lisäksi se osaa ne myydä loistavasti, vaikka teknisesti ne eivät aina niin huippua olisikaan. Keskimääräiselle käyttäjälle se kuitenkin on paljon parempi, kuin suunnattomasti viilailtava laite. Eikä toki kannata unohtaa, että jos mallistossa on yksi puhelin, on sen syytäkin olla vähän toisella tavalla kiinnostava, kuin jos niitä malleja on sata.

Meillä tuli talouteen kaksi android kapulaa viime vkl kun emännän ja likan puhelimet tuli elinkaaren päähän ja iphonea ei saunalahden kanssa pyöritetä. Noh toisessa HTC 1.5 ja toisessa Samsung 2.1. Kivan näköinen UI molemmissa niin kauan kun siihen ei koske. Sitten lähteekin menemään reisille. Eli valikoiden selaaminen tökkii, kosketusnäytöt on epätarkkoja, datayhteyksien toimivuus on hieman niin ja näin. Android market vaati molemmissa koneissa mystisiä boottaus, resetointi, cache putsaus jne. kuvioita jonka jälkeen kaikki lähti lataamaan, tämä siis ihan uusien puhelinten osalta?!

Android käyttis ei ole selkeästikkään tarpeeksi valmis ja liian avoin jotta saisi edes radiopiirin toimimaan vakaasti eri puhelinten ja versioiden välillä. Tämä siis niiden tietojen perusteella kun tietoja etsin niin foorumeilta kuin kokeneilta android ihmisiltä. iPhonen laatu korostuu siinä että rauta ja softa on niin tiukasti naimisissa ja se toimii kuten alunperin ajateltu. Mulle on ihan sama saako ajettua ssh:n kautta irc-sessiota ja muut hiekkalaatikkojutut.

Toki IT ihmisenä ongelmat ei olleet suuria mutta juurikin naurettavia nykymaailmassa jossa puhelimen käyttö pitäisi olla helppoa eikä sitä että etsitään miljoonalta eri foorumilta kommentteja eri kernel ja firmisversioista eri laitteissa miten mikäkin saadaan toimimaan. Sama asia kuin linux käyttisten kanssa. Ihan jees jos jaksaa nähdä vaivaa ja säätää sen sijaan että käyttää.

Kyllä suurin osa on vielä siinä pilkka vaiheella iPadissä :)

Mutta kyllä tämä uus iphone taas saan tälläisen vannoutuneen Nokia-miehen mietityksiin. Olen siis jo vaihtamassa puhelinta joko HTC Desireen tai sitten hinnasta riippuen iPhoneen...vanhaan tai uuteen malliin.

Oletko kokeillut uutta HTC Desirea? Kuulemma aika kova puhelin...
En ja varmasti tosi hyvä luuri. Mut kun taas olen kova musankuuntelija ja tärkein softa luurissa on emaili, niin ei niille pärjää mikään muu puhelin jos iPhoneen verrataan.

Demos, You tube toimii iPhonessa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom