Mikä palautusjuoma?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sapuska
  • Aloitettu Aloitettu
Mitä palautusjuomaa suosittelisitte kun treenaan 4-5 kertaa viikossa kuntopyörä+punttitreeniä. Tarkoitus olisi saada vähän lihaskuntoa/lihasmassaa lisää ja samalla pudottaa painoa(onko tämä yhtälö edes mahdollinen?) . Tällä hetkellä ylipainoa on melkein 20 kg. Nyt olen juonut treenin jälkeen RECO2:sta mutta epäilen että onkohan se oikea juoma meikäläiselle kun pitäis tota painoa saada putoamaan aikas reilusti. Paino on kyllä pikkuhiljaa pudonnut mutta tuntuu että tohon vatsan seudulle meinaa kertyä...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kannattaa ensin laihduttaa ainakin suurin osa ylipainosta, ennen sitä lihasmassan hankkimista. Vaikka kannattaa pitää hyvin yllä proteiinin riittävää saantia ettet laihduta lihasta enempää kuin on mahdollista välttää.:whip:. Vatsan sudulta kun haluaa rasvaa pois, kannattaa tehdä paljon raskasta treeniä, siis esim.mahd.suurilla painoilla.

Painonpudottaminen (rasvan polttaminen) ja lihasmassan kasvattaminen saattaa aloittelijalta onnistua jonkun aikaa, mutta ennen pitkää tämä yhtälö on mahdottomuus.

Vastaan tulee tilanne jossa lihasmassan kasvattaminen vaatii plussakaloreilla treenaamisen, eli syöt enemmän kuin kulutat. Laihduttaessa tietenkin päinvastoin. Hyviä neuvoja löytyy esimerkiksi http://www.pakkotoisto.com/showthread.php?13927-Laihduttaminen-for-beginners.-Ekaa-kertaa-dieetill%E4-Lue-t%E4m%E4!.

Palautusjuoman koostumus ei yksinään ole se mikä kerää ylimääräistä painoa vartaloon, kyllä siihen vaikuttaa ruokavalio kokonaisuudessaan.

Aloittelija pystyy aivan varmasti pudottamaan painoa samalla kun rakentaa lihasmassaa, varsinkin jos on noin paljon ylimääräistä. Tärkeintä on ettei pudota painoa liian nopeasti ja syö terveellisesti/oikein. Aamukuntoilu tyhjällä vatsalla on erityisen tärkeää tuossa tilanteessa ja muuten sitte huolehdit, että saat tarpeeksi proteiinia. Jos treenaat illalla, niin palautusjuomasta voi huoletta jättää hiilarit pois. Kannattaa ottaa huolellisesti selvää oikeanlaisesta ruokavaliosta ja varsinkin dietillä syömisestä. Sitte ku alat oleen tiukemmassa kunnossa ni pidät kalorit tiukasti samassa kulutuksen kans... se onki sitte helppoa :)

Aloittelija pystyy aivan varmasti pudottamaan painoa samalla kun rakentaa lihasmassaa, varsinkin jos on noin paljon ylimääräistä. Tärkeintä on ettei pudota painoa liian nopeasti ja syö terveellisesti/oikein. Aamukuntoilu tyhjällä vatsalla on erityisen tärkeää tuossa tilanteessa ja muuten sitte huolehdit, että saat tarpeeksi proteiinia. Jos treenaat illalla, niin palautusjuomasta voi huoletta jättää hiilarit pois. Kannattaa ottaa huolellisesti selvää oikeanlaisesta ruokavaliosta ja varsinkin dietillä syömisestä. Sitte ku alat oleen tiukemmassa kunnossa ni pidät kalorit tiukasti samassa kulutuksen kans... se onki sitte helppoa :)

Eiköhän se lihas kasva ainoostaan pluskaloreilla. Toi alottelijoiden kehitys taitaa lähinnä johtua siitä et lihassolut aktivoituu. Se on aivan se ja sama onko paljon ylimäärästä vai ei mutta lihas ei kasva miinuskaloreilla.

Moni salilla kävijä haluaa olla melko tiukassa kunnossa ympäri vuoden, itseni mukaan lukien. Jo pelkästään muut harrastukset vaatii sen, eikä näin ollen ylimääräistä oo hyvä kertyä. Minkä helvetin takia pitäis keho olla pluskaloreilla jos haluu kehittyä? Se, että kuluttaa saman verran ku syö tarkottaa sitä, että syö just sen verran ku kroppa tarvii. Sanoohan sen järkiki. Onhan se tietysti kivaa ku saa rauhassa mussutella herkkuja sillä verukkeella, että eihän tässä muuten kasva. Tavotteet on tietysti kaikilla omat. Mulla on pysyä koko ajan tikissä ja silti tässä ympärysmitat kasvaa päiväpäivältä ja tulokset nousee.

Moni salilla kävijä haluaa olla melko tiukassa kunnossa ympäri vuoden, itseni mukaan lukien. Jo pelkästään muut harrastukset vaatii sen, eikä näin ollen ylimääräistä oo hyvä kertyä. Minkä helvetin takia pitäis keho olla pluskaloreilla jos haluu kehittyä? Se, että kuluttaa saman verran ku syö tarkottaa sitä, että syö just sen verran ku kroppa tarvii. Sanoohan sen järkiki. Onhan se tietysti kivaa ku saa rauhassa mussutella herkkuja sillä verukkeella, että eihän tässä muuten kasva. Tavotteet on tietysti kaikilla omat. Mulla on pysyä koko ajan tikissä ja silti tässä ympärysmitat kasvaa päiväpäivältä ja tulokset nousee.

Jätkä on päihittänyt fysiikan lait. Massaa syntynee siis tyhjästä.

Jätkä marssii kyllä vastavirtaan aika kovalla sykkeellä. Mites sulla paino on treeniuran aikana kehittyny, ja kauanko sitä on takana? Sen takia pitää olla pluskaloreilla että riittää sitä energiaa myös lihasten kasvamiseen. Se ei oo ihmisellä se ensimmäinen prioriteetti kuitenkaan kropassa.

Treeniuraa on takana vähä reilu 10 vuotta. Mutta missään vaiheessa en sanonu, että koko sen ajan olisin vetäny tolla periaatteella. Kyllä niitä massakausia ja diettejä on sinne mahtunu. Nyt oon kuitenki useemman vuoden vetäny tiukassa kunnossa ja hyvin on tullu kehitystä. Se nyt täytyy tässä vielä selvittää, että mulle pluskalorit tarkottaa pluskaloreita... eli niitä kaloreita, jotka tulee kulutuksen päälle ja kulutukseen lasken myös lihasten kasvamiseen tarvitsemat kalorit. Eli silloin kun en liho enkä laihdu, elän tasakaloreilla. Jos lihakset tarttis enemmän energiaa ni silloinhan laihtuisin... eikö totta???

Ei kai kukaan ole puhunut että bulkilla on pakko lihoa. Mutta painon on kyllä pakko kasvaa jos meinaa että lihakset kasvaa (ei tietenkään edes mitään 0,5 kg viikossa). Eli jos Jyrgenin ajatuskulku menee että nollakaloreilla lihakset kasvaa mutta ei liho niin se on ihan ok mutta meille muille se taitaa tarkoittaa kyllä plussakaloreita. Ainakin kaikissa kalorinlaskentatavoissa mitä minä olen tavannut lasketaan elimistön kuluttamat kalorit kaloritarpeeseen mutta ei missään oteta mukaan mitään lihastenkasvatus extraa...

Treeniuraa on takana vähä reilu 10 vuotta. Mutta missään vaiheessa en sanonu, että koko sen ajan olisin vetäny tolla periaatteella. Kyllä niitä massakausia ja diettejä on sinne mahtunu. Nyt oon kuitenki useemman vuoden vetäny tiukassa kunnossa ja hyvin on tullu kehitystä. Se nyt täytyy tässä vielä selvittää, että mulle pluskalorit tarkottaa pluskaloreita... eli niitä kaloreita, jotka tulee kulutuksen päälle ja kulutukseen lasken myös lihasten kasvamiseen tarvitsemat kalorit. Eli silloin kun en liho enkä laihdu, elän tasakaloreilla. Jos lihakset tarttis enemmän energiaa ni silloinhan laihtuisin... eikö totta???

Tuossa boldatussa kohdassahan se tuleekin olennainen, miksi tuo sun malli kuulostaa niin hassulta. Niinku jami tossa tuumi niin tuo lihasten kasvamiseen menevät kalorit on niitä pluskaloreita jo. Painon kehityksestä noilla "tasakaloreillasi" et puhunut mitään, mutta osuuko oikeaan jos veikkaa että se hiljalleen on ollut kasvussa?

Ei kai kukaan ole puhunut että bulkilla on pakko lihoa. Mutta painon on kyllä pakko kasvaa jos meinaa että lihakset kasvaa (ei tietenkään edes mitään 0,5 kg viikossa). Eli jos Jyrgenin ajatuskulku menee että nollakaloreilla lihakset kasvaa mutta ei liho niin se on ihan ok mutta meille muille se taitaa tarkoittaa kyllä plussakaloreita. Ainakin kaikissa kalorinlaskentatavoissa mitä minä olen tavannut lasketaan elimistön kuluttamat kalorit kaloritarpeeseen mutta ei missään oteta mukaan mitään lihastenkasvatus extraa...

Ok, no tossa voi sitte olla ajatteluero/käsite-ero kalorien suhteen. Ite tosiaan mittaan sen kulutuksen niin, että lasken päivän kalorit sillon ku en laihdu enkä liho. En kyllä keksi tarkempaakaan tapaa sitä mitata. Urheilusuoritusten verottamaa tarkkaa energiamäärää ei taulukoista löydy. No jokanen laskekoon ne miten parhaalle tuntuu.

mulle pluskalorit tarkottaa pluskaloreita... eli niitä kaloreita, jotka tulee kulutuksen päälle ja kulutukseen lasken myös lihasten kasvamiseen tarvitsemat kalorit. Eli silloin kun en liho enkä laihdu, elän tasakaloreilla.

Millä kaloreilla sä siis elät, jos kerta et ole plus- etkä tasakaloreilla?

Tuossa boldatussa kohdassahan se tuleekin olennainen, miksi tuo sun malli kuulostaa niin hassulta. Niinku jami tossa tuumi niin tuo lihasten kasvamiseen menevät kalorit on niitä pluskaloreita jo. Painon kehityksestä noilla "tasakaloreillasi" et puhunut mitään, mutta osuuko oikeaan jos veikkaa että se hiljalleen on ollut kasvussa?

Osut oikeaan :D

Teoriassahan sitä voisi ehkä olla juuri ja juuri sen verran plussakaloreilla, että ne vähäiset plussakalorit kertyvät kehoon nimeenomaan lihaksena, ei rasvana. En kuitenkaan usko, että tämä on käytännön tasolla mitenkään mahdollista. Nyrkkisääntöhän on se, että mitä hitaammin paino nousee, sitä suurempi osa siitä nousseesta painosta on lihasmassaa.

Aloittelija pystyy aivan varmasti pudottamaan painoa samalla kun rakentaa lihasmassaa, varsinkin jos on noin paljon ylimääräistä. Tärkeintä on ettei pudota painoa liian nopeasti ja syö terveellisesti/oikein. Aamukuntoilu tyhjällä vatsalla on erityisen tärkeää tuossa tilanteessa ja muuten sitte huolehdit, että saat tarpeeksi proteiinia. Jos treenaat illalla, niin palautusjuomasta voi huoletta jättää hiilarit pois. Kannattaa ottaa huolellisesti selvää oikeanlaisesta ruokavaliosta ja varsinkin dietillä syömisestä. Sitte ku alat oleen tiukemmassa kunnossa ni pidät kalorit tiukasti samassa kulutuksen kans... se onki sitte helppoa

Joo, ja niin kannattaa kyllä sunkin ottaa asioista selvää ennen kuin lähdet aloittelijoita neuvomaan. Aivan täyttä paskaa. Onneksi ysikymppinen on kirjoittanut mm. näistä asioista hyvän jutun: http://www.pakkotoisto.com/showthread.php?91255-Dieettaaminen-asiat-joilla-EI-ole-merkityst%E4
Ei enää itse tarvitse selittää itsestäänselvyyksiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom