Mikä palautusjuoma?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sapuska
  • Aloitettu Aloitettu
Ok, no tossa voi sitte olla ajatteluero/käsite-ero kalorien suhteen. Ite tosiaan mittaan sen kulutuksen niin, että lasken päivän kalorit sillon ku en laihdu enkä liho. En kyllä keksi tarkempaakaan tapaa sitä mitata. Urheilusuoritusten verottamaa tarkkaa energiamäärää ei taulukoista löydy. No jokanen laskekoon ne miten parhaalle tuntuu.

Tarkempi ja oikeampi tapa olis varmaan seurata sitä kehonpainoa. Jos se pysyy pitkällä aikavälillä samassa, niin silloin olet sillä aikavälillä syönyt keskimäärin kulutuksesi verran. Periaatteessa tällöin ei lähde eikä kasva rasva- eikä lihaskudosta. Hiljalleen nouseva kehonpaino kertoo että kaloreita tulee yli normaalin ylläpitoon tarvittavan kulutuksen, jolloin sitä riittää jossain määrin myös varastoitavaksi. Ilmeisesti olet onnistunut olemaan sopivan vähän plussan puolella, joten suurin osa kertyneestä painosta on sitten ollut puhdasta lihasmassaa.

Osut oikeaan :D

Jee!:hyvä:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo, ja niin kannattaa kyllä sunkin ottaa asioista selvää ennen kuin lähdet aloittelijoita neuvomaan. Aivan täyttä paskaa. Onneksi ysikymppinen on kirjoittanut mm. näistä asioista hyvän jutun: http://www.pakkotoisto.com/showthread.php?91255-Dieettaaminen-asiat-joilla-EI-ole-merkityst%E4
Ei enää itse tarvitse selittää itsestäänselvyyksiä.

Joo joo, se on hieno kirjotus toi ysikymppisen ja arvostan kaverin eforttia, mut et sä nyt voi sanoo että täyttä paskaa noi mun esille ottamat asiat. Erittäin monet vannoo niitten nimeen ja se, että joku on kirjottanu hienolta näyttävän tutkimuskoosteen, ei tarkota sitä, että se ois raamattu ja kaikki muut on väärässä. Noista asioista on monia eri mielipiteitä ja tutkimuksia. Tänne pystyy jokainen anonyymisti kirjottamaan mitä tahansa. Eikä se, että lähdeluettelo käsittää sata riviä tarkota, että tutkimuskooste on laadukas... tuskin sitä kukaan on tarkastanu ja lähteitä lukenu. Myönnän, että oon käsittäny käsitteen pluskalori eri tavalla, mutta eiköhän se asia tullu selvitetyks tässä ja sapuska toivottavasti ymmärsi kuitenki pointin. Sä voit ihan hyvin antaa alottelijoille omia ohjeitas (mitä, et ilmeisesti jaksanut tehdä) perustuen omaan kokemuksees tai tutkimuksiin joihin luotat. Täyttä paskaa-kommentit tekee susta ainoastaan putkikatseisen.

Joo joo, se on hieno kirjotus toi ysikymppisen ja arvostan kaverin eforttia, mut et sä nyt voi sanoo että täyttä paskaa noi mun esille ottamat asiat. Erittäin monet vannoo niitten nimeen ja se, että joku on kirjottanu hienolta näyttävän tutkimuskoosteen, ei tarkota sitä, että se ois raamattu ja kaikki muut on väärässä. Noista asioista on monia eri mielipiteitä ja tutkimuksia. Tänne pystyy jokainen anonyymisti kirjottamaan mitä tahansa. Eikä se, että lähdeluettelo käsittää sata riviä tarkota, että tutkimuskooste on laadukas... tuskin sitä kukaan on tarkastanu ja lähteitä lukenu. Myönnän, että oon käsittäny käsitteen pluskalori eri tavalla, mutta eiköhän se asia tullu selvitetyks tässä ja sapuska toivottavasti ymmärsi kuitenki pointin. Sä voit ihan hyvin antaa alottelijoille omia ohjeitas (mitä, et ilmeisesti jaksanut tehdä) perustuen omaan kokemuksees tai tutkimuksiin joihin luotat. Täyttä paskaa-kommentit tekee susta ainoastaan putkikatseisen.

No niin, eli sä itsekin tiesit, että asiasta ollaan eri mieltä, mutta silti lähdit aloittelijaa neuvomaan siten kuin se olisi absoluuttinen fakta. Ja mä en todellakaan tarvi mitään tutkimusdataa todistaakseni, ettei aamuaerobisesta ole yhtään sen enempää hyötyä kuin ilta-aerobisestakaan. Pelkkä maalaisjärki riittää. Se että jossain bodauslehdessä joku on joskus sanonut, että aamuaerobisesta on olevinaan jotain iloa, ei välttämättä myöskään tarkoita, että se olisi mikään erityisen luotettava lähde.

Onko muuten joku joskus nähnyt tutkimusta, jossa todetaan, että aamuaerobisesta on pitkän aikavälin rasvanpolton kannalta jotain oleellista hyötyä ilta- (tai päivä-) aerobiseen verrattuna. Epäilen vahvasti.

Itse yhdyn Jyrgenin tekstiin joltain määrin sillä itse syön täysin epäsäännöllisesti ja päin persettä ja kaikkea siltä väliltä :) Olen 170cm ja 65kg. Tavoitteeni on olla kondiksessa eikä siis kasvaa kerrostalon kokoiseksi. Silti kasvua tapahtuu jostain kumman syystä :) Tulokset nousee ja penkistä se 100kg saatu jo ylös. Mielestäni en voi millään syödä + kaloreita läheskään joka päivä johtuen sekin osittain työstäni kun sitä ruoka paikkaa ei aina löydy läheltä. Siis mieli piteeni on että kaipas se paljolti on ihmisestä kiinni. Kait.

Vielä että joskus menee päivät:
07.30 aamulla- rahka
12.00 - 14.00 päivällä- tavallista safkaa/kebabbia/Hesellä/ mikä nyt sattuu oleen lähellä
17.00 - 19.00 ilta- mitä kaapista löytyy

Totta kai sitä voi kasvaa silläkin tavalla, että osan aikaa ollaan plussalla ja osan aikaa ollaan miinuksella (no niinno, tämähän on se, mitä kaikki kehonrakentajat jatkuvasti tekevät). Se on sitten eri asia, pitääkö bulkkikauden olla perinteinen 8kk ja perään neljän kuukauden dieetti. Kyllä niinkin voi tehdä, että on vaikka kaksi päivää plussalla ja yhden päivän dieetillä (jos nyt halutaan mennä ääripäästä toiseen). Se on sitten toinen juttu, onko tällainen mitenkään ihanteellinen tapa parantaa tuloksia ja kasvattaa lihasmassaa. Jos haluaa pysyä kunnossa ja samalla hieman kasvaa, niin ihanteellisin malli lienee, että ollaan kevyellä plussalla kaksi viikkoa ja sitten viikko kevyesti miinuksella. Jotkut tekee näin ja saa ihan hyviä tuloksia, ei siinä mitään. Kuitenkin, jos tavoitteena on se paras mahdollinen kunto kehonrakentajana, kannattaa miettiä uudestaan, miten dieetin ja bulkin syklityksen toteuttaa.

Cremenza, sadan kilon penkkitulos kertoo siitä, että olet vielä aloittelijavaiheessa, jolloin tulosten nousu ja lihasmassan kasvu on muutenkin todella helppoa ja nopeaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom