Mikä on paras jako?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Siirryin vajaa kaks viikkoa sitten pitkän ajan veivattuani kolmi- ja nelijakoisia ohjelmia 1-jakoiseen. Nyt on ollu aivan tasaisesti joka päivä jalois hieman kipua ja seuraavaa treeniä aloitelles on aina jalat ollu enemmän tai vähemmän jumis. Pitäisköhän vähä vielä keventää painoja/treeniä vai onko tämä tätä normaalia alku totuttelua ja pikkuhiljaa alkaa lihakset tajuamaan erilaisen ärsytyksen? Vai onko tää kenties aivan normaalia 1-jakoisten tekijöillä että ainakin jalat on koko ajan vähä jumissa? :D

Treenaa yläselkää. Musta tuntuu, että sun yläselän ja rinnan välinen balanssi on luokkaa oranki ;)

Kulmasoutu ja alatalja vois tehä ihmeitä sille käsien asennolle kyykyssä.(Oletan, ettet ole selkääkään tosissaan treenannut.)
Oon mä selkää samalla lailla treenannut, ei sun nyt tartte olettaa et mä olen joku oranki, mun rydissäni ei ole mitään vikaa. Se nyt vaan on, että tuntuu ikävältä tosta hauiksen ja ojentajan välistä, kun ottaa tangosta kiinni.

Teen kulmasoutua ja alataljaa kerran viikossa.

Ei niillä mitään "etua" saada. Tai saadaan tavallaan niihin verrattuna jotka niitä ei käytä, ite en käytä koska ei oo varaa.

Toi on sama asia ku harrastaisit fudista, mutta et osta nappiksia, koska niillä saa "etua". Onhan se etu tavallaan joo.

Ja tähän, et voi väittää etteikö lisäproteiinin/palautusjuoman juojat saa mitään etua:D En kyllä todellakaan vertaisi mihinkään nappiksiin :D Nappikset on jalkapallossa käytetyt välineet, samaa voisit ehkä sanoa jostain ultrasalikengistä, jotka vois johonkin auttaa. Itse tykkään olla natu, enkä mikään lisäproteiinin syöjä, jos sitä tarvii niin sit syödään enemmän.

Itse tykkään olla natu, enkä mikään lisäproteiinin syöjä, jos sitä tarvii niin sit syödään enemmän.

"Lisäproteiini" on todellakin vain lisäravinne, eikä verrattavissa mihinkään (urheilussa kiellettyihin) lääkeaineisiin. Natuus ei siis ole lisäproteiinin (tai muittenkaan lisäravinteitten) syömisestä, vaan lääkeaineitten käytöstä riippuva asia. Lisäproteiinin etuna on sen helpompi nautittavuus, monesti halvempi hinta proteiinigrammaa kohden ja mahdollisesti tiettyyn tarkoitukseen (palautumiseen tai välipalaksi) optimoitu koostumus.

Lisäproteiinin syönti ei liity mitenkään natuna treenamiseen. Jottei mene kokonaan offtopiciksi niin mainitaan nyt että itse pidän 1-2 -jakoisista ihan sen takia niillä on mielekkäintä treenata.

"Lisäproteiini" on todellakin vain lisäravinne, eikä verrattavissa mihinkään (urheilussa kiellettyihin) lääkeaineisiin. Natuus ei siis ole lisäproteiinin (tai muittenkaan lisäravinteitten) syömisestä, vaan lääkeaineitten käytöstä riippuva asia. Lisäproteiinin etuna on sen helpompi nautittavuus, monesti halvempi hinta proteiinigrammaa kohden ja mahdollisesti tiettyyn tarkoitukseen (palautumiseen tai välipalaksi) optimoitu koostumus.

Joooh, sori juu en tiennyt, sit ihan mitä natulla tarkotetaan :) Mut kuitenkin katson sen edun hauksi :D Siis en pidä sit niitä luomuina, jotka vetää lisäproteiinia, toki se on suht helppo tapa saada proteiinia :)

Joooh, sori juu en tiennyt, sit ihan mitä natulla tarkotetaan :) Mut kuitenkin katson sen edun hauksi :D Siis en pidä sit niitä luomuina, jotka vetää lisäproteiinia, toki se on suht helppo tapa saada proteiinia :)
Jaahas, miksi et pidä sitä "luomuna" saada protskut jauhosta? Nyt vaaditaan perusteluja.

??? Symetria on kaiken a ja o.

:lol2: Yhtä luomua se on vetää protskujauhetta, kuin nappasta tonnikalapurkki napaan.

Smells like rhp.

Tasapaino on kaiken a ja o. Jos treenaat 4 kertaa viikossa penkkii ja haukkaa ja kerran vähän selkää ja pikkuisen jalkoja, niin se vaikutta erittäin epäedullisesti kehon tasapainoon. Se ei välttämättä heti näy, ehkä jonain orankilookkina kyllä, mutta myöhemmin saattaa ihan oikeasti tulla ryhtiongelmia, joita voikin sitten olla myöhemmin vaikea korjata. Voimailu ja lihasten kasvattelu on siitä vaativa laji, että se muuttaa kroppaa ja voimasuhteita radikaalisti, joten kannattaisi treenata kunnolla ja monipuolisesti. Jonain päivänä se kostaantuu, jos epätasaisesti treenaa. Saattaa vaikka hajota paikat. En siis puhu pelkästä ulkonäöstä, puhun terveydestä.

edit: Sori p*ska ilmaisu. Väsyttää ja v*tuttaa (kun väsyttää)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Mitäs tuotteita sitten saa syödä, että olisi vielä luomu? Ei esimerkiksi maitorahkan tai raejuuston syöminen purkkikaupalla ole ihan perusjampan ruokavaliota. Etuahan tuossakin haetaan varsin epäilyttävällä tavalla.

En väitä että tämä on tilanne tässä tapauksessa, mutta usein "luomu"ravinnon puolestapuhujat ovat niitä, joilla ei ole vaikutusvaltaa siihen mitä ruoka-aineita talouteen ostetaan tai mitä niistä valmistetaan. Se mielipide sitten muuttuu kun rahka alkaa kyllästyttää ja huomaa millaisen loven 5 kiloa broilerin rintafilettä viikossa tekee lompakkoon.

Ps. Eikö tuo painojen nostelukin ole vähän niin kuin edun hakemista? Kovin keinotekoista toimintaa, eikö totta? Luomu hakisi ne lihakset metsätöitä tekemällä.

Riippuu varmaan paljon ihmisestä, onko kestävyyttä ja kuinka nopeasti palautuu. Esim 5-jakoisella treenaat ehkä yhden tai pari lihasta päivässä, ja siihen menee koko viikko. Eli viikon aikana treenaat joka lihaksen vain kerran. Sitten 1 -ja 2-jakoisilla treenaat kaikki lihakset 2-3, tai neljäkin kertaa viikossa (1-jakoinen). Luulisin siis että tuo koko kropan treenaaminen kerralla tai kaksijakoisesti on paras tapa.

Mitähän minäkin tässä selitän..:david:

Mitäs tuotteita sitten saa syödä, että olisi vielä luomu? Ei esimerkiksi maitorahkan tai raejuuston syöminen purkkikaupalla ole ihan perusjampan ruokavaliota. Etuahan tuossakin haetaan varsin epäilyttävällä tavalla.

En väitä että tämä on tilanne tässä tapauksessa, mutta usein "luomu"ravinnon puolestapuhujat ovat niitä, joilla ei ole vaikutusvaltaa siihen mitä ruoka-aineita talouteen ostetaan tai mitä niistä valmistetaan. Se mielipide sitten muuttuu kun rahka alkaa kyllästyttää ja huomaa millaisen loven 5 kiloa broilerin rintafilettä viikossa tekee lompakkoon.

Ps. Eikö tuo painojen nostelukin ole vähän niin kuin edun hakemista? Kovin keinotekoista toimintaa, eikö totta? Luomu hakisi ne lihakset metsätöitä tekemällä.

Niin, kyllä tähän löytyy varmaan monta mielipidettä :)

Itse en pidä maitorahkaa lisäproteiinina, koska se on tavallista ruokaa, johon ei ole pumpattu sitä proteiinia ja suodatettu sitä miljoonaa kertaa, että tulee niin hienojakoiseksi, että sulaa elimistöön muutamassa sekunnissa :)

Kuntosali on se harrastus, ei niinkään edun hakeminen ja metsää en omista joten paha tehdä metsätöitä :) Enkä puhu mistään luomumaidosta "luomulla" vaan ihan sellaista kaveria, kun syö tavallista ruokaa ja käy kuntosalilla :)

Jaahas, miksi et pidä sitä "luomuna" saada protskut jauhosta? Nyt vaaditaan perusteluja.

??? Symetria on kaiken a ja o.

Tota noin. Jos väität, että mä olen epäsymmetrinen, niin menee kyllä pieleen. Itselläsi taitaa jalat mennä muuta kroppaa aikalailla edellä, joten en nyt alkaisi mulle valittamaan ilman et olet mua nähnyt.

Toiseksi, ei kannata alkaa väittää, että tekisin penkkiä neljä kertaa viikossa ja hauista saman verran. Teen kummatkin kerran viikossa. Myös selkää teen kerran viikossa, joten turha puhua orankilookista.

Mitä luomuna olemiseen tulee, en pidä sitä luomuna, että syödään lisäproteiinia, joka on valmistettu miljoonalla suodatusmenetelmällä ja vaikka millä jutulla, jotta pieneen kokoon saadaan mahdollisimman paljon proteiinia niin hienolaatuisena, että se imeytyy suunnilleen muutamassa sekunnissa :)

Tapansa kullakin, mutta ei tulla valittamaan muille, jos ei tiedetä miten muut treenaa.

Sorge toi sun kropan vertailu.

Mitä luomuna olemiseen tulee, en pidä sitä luomuna, että syödään lisäproteiinia, joka on valmistettu miljoonalla suodatusmenetelmällä ja vaikka millä jutulla, jotta pieneen kokoon saadaan mahdollisimman paljon proteiinia niin hienolaatuisena, että se imeytyy suunnilleen muutamassa sekunnissa :)

Mistäs tiedät kuinka paljon niitä sinun "normaaleja" ruokia on "suodatettu" ja käsitelty, lisätty kaikenmaailman lisäaineita ym? Olettaen että et itse ole luomuviljeliä joka kasvattaa kaiken itse. Eikös maitoonkin lisätä nykyisin d-vitamiinia, tämähän on selvää huijausta ja edun tavoittelua, vai vedätkö maidotkin suoraan utareesta?

Mistäs tiedät kuinka paljon niitä sinun "normaaleja" ruokia on "suodatettu" ja käsitelty, lisätty kaikenmaailman lisäaineita ym? Olettaen että et itse ole luomuviljeliä joka kasvattaa kaiken itse. Eikös maitoonkin lisätä nykyisin d-vitamiinia, tämähän on selvää huijausta ja edun tavoittelua, vai vedätkö maidotkin suoraan utareesta?

Eipä voi sanoa kun huoh :DDDDDDDDD

Ette nyt oikein käsitä tätä juttua. En puhu mistään helvetin luomuruoasta vaan tavallisesta ruoasta. Tuo suodatusjuttu koskee lisättyä proteiinia. Ei mulla oo mitään vitamiinivalmisteitakaan vastaan, tosin en niitä itse käytä. Pointtini vaan et syön normiruokaa enkä teollisesti tehty' jauhoa, jossa on "99g protskua 100 g:ssa.

Mutta sama se, tehkää miten teette, tuo on muin kanta, vaikkette sitä ymmärtäisikään :)

Timpsu, Timpsu,Timpsu...

Lisäproteiinin käytölle on pari aivan loogista perustelua.

a) Laskepas joutessasi paljon satakiloinen tyyppi saa syödä sitä äitykän laittamaa mannavelliä saadakseen 2,5-3 grammaa proteiinia/ painokilo.

b) Laskepas huvikseen paljon samalla jannulla menee rahaa, jos se aikoo saada kaiken tuon proteiinin kanasta, possusta ja rahkasta. Totuus on että nuo pulverit ovat usein protsku/kilo-hinnaltaa sangen edullisia ja se äitykän mannavelli on ilmaista.

Älä vedä hernettä nenään, mutta huvittaa vain nämä "proteiinihormooni"-väittelyt. Varsinkin kun ne ovat treenijako-threadissa:D

Timpsu, Timpsu,Timpsu...

Lisäproteiinin käytölle on pari aivan loogista perustelua.

a) Laskepas joutessasi paljon satakiloinen tyyppi saa syödä sitä äitykän laittamaa mannavelliä saadakseen 2,5-3 grammaa proteiinia/ painokilo.

b) Laskepas huvikseen paljon samalla jannulla menee rahaa, jos se aikoo saada kaiken tuon proteiinin kanasta, possusta ja rahkasta. Totuus on että nuo pulverit ovat usein protsku/kilo-hinnaltaa sangen edullisia ja se äitykän mannavelli on ilmaista.

Älä vedä hernettä nenään, mutta huvittaa vain nämä "proteiinihormooni"-väittelyt. Varsinkin kun ne ovat treenijako-threadissa:D

En mä tollasta ole väittänytkään :) En ole sanonut, että saisin ruoasta proteiinia tuon 2g/painokilo, eikä se mua haittaa :) Enkä sano niitä hormoneiksi :) Enkä puhu siitä, kumpi on kalliimpaa :) Toi nyt on vaan mun mielipide, enkä syö lisäproteiinia, kyllä mä saan tuloksia ilmankin. Penkki noussu puolella parissa vuodessa, sama koskee varmaan muitakin lihasryhmiä, mutta niistä sitä ei voi suoraan sanoa, kun niille ei oo semmosta maksimilaitetta, millä näkisi maksimin :)

Joo voidaan lopettaa tämä tähän, kaikilla on ja saakin olla oma mielipiteensä :)

IMO paras jako on 5 -jakoinen ohjelma :D

Täytyy kohta puoliin kyllä kokeillla 1 -jakoista

siinä mielessä tyhmä tredi että tottakai jokaisen mielestä joka käyttää ykköstä se ykkönen on paras ja niin poispäin. Se mikä itselle on ehkä optimaalinen ei ehkä ole sitä jollekkin toiselle eli turhaa mainostaa kenellekkään sitä jakoa joka omasta mielestään on paras.

Back
Ylös Bottom