Mikä on paras jako?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jalkoja en ole tehnyt, kun en ole sille mitään syytä nähnyt.

:david:

Mikä syy hauiksen ja rinnan treenaamiseen on?

e- Tulet näkemään jalkojen treenaamiselle paljon syitä, ja jälkeenpäin tulee vituttamaan, mutta kantapään kautta on hyvä oppia välillä.

Ja tohon paras jako asiaan: Paras jako on se jako, jolla SINÄ saat parhaiten voimaa ja/tai lihaksia.

Ei ollut mitään itse keksimiäni mielipiteitä. En tietenkään voi pakottaa ketään treenaamaan muulla tavalla kuin haluaa. Olen kuitenkin sitä mieltä että penkin kehitys 80-100kg 6 kuukaudessa olisi joku osoitus nelijakoisen toimivuudesta, ja itselläni muuten penkki kehittyi alle 2 kk 75-90kg tuloksen oltua jumissa noin puoli vuotta. 1-jakoisella.
Kyykyn kyllä kuka vaan oppii tekemään kun aloittaa tarpeeksi pienillä painoilla, panostaa vähän venyttelyyn ja tekniikkaan. Epäilen että kyykky ei onnistu, kun yrität liian isoilla painoilla. Jos ei ole kyykkyä ikinä tehnyt, niin vaikka nostaisi penkistä 100 kg, ei kyykkyä välttämättä pysty tekemään puhtaasti yli 60 kilolla sarjoja. Toivottavasti joku vähän isompi ja vahvempi tukisi väitteitäni, kun ne on kuitenkin aika yleistietoa.
Edit. lihaksen ei tarvitse olla 100% palautunut ennen uutta treeniä.

Hmm tosi paha sanoa mikä on paras jako, kun jokainen ihminen on yksilönsä jollekin sopii semmoinen 4-5- jopa 6-jakoinen gaypumppaus systeemi ja toki ne kaurapuuroa vahvemmat kamat vaikuttavat. Mutta kyllä mä oon 1-2-jakoisten ohjelmien puolesta puhuja vaikka itselläni on 3-jakoinen ohjelmma 2 on 1 off menetelmällä eli siinä tulee kroppa treenailtua läpi noin 4 päivässä. Kokeilen kyllä 1- ja 2-jakoista sekä jotain vähän HC:mpia treeni metodeja kuten DC:tä, Heavydutee jne. Jokaiseen pitää löytää se treeni, ravinto ja lepo suhde mikä sopii omalle kropalle parhaiten sekä liikkeet jotka soveltuvat parhaiten kunkin lihaksen rääkkäykseen, eli kutakuinkin pitää oppia tuntemaan oma kroppansa vuosien varrella.

Olen kuitenkin sitä mieltä että penkin kehitys 80-100kg 6 kuukaudessa olisi joku osoitus nelijakoisen toimivuudesta, ja itselläni muuten penkki kehittyi alle 2 kk 75-90kg tuloksen oltua jumissa noin puoli vuotta. 1-jakoisella.
Tuohon voi olla usempia selityksiä a) et syö niin hyvin kun aikoinaan b) teet kaikki setit failureen c) liikaa settejä, tosin tämä kakista epätodenäköisin.

Ei niin, mutta silti sen verran, että voit nostaa sarjapainoja tai tehdä muutaman toiston enemmän kun edellisellä tai sitä edellisellä treenillä, any way siis pitää pyrkiä nostamaan sarjapainoja.

:david:

Mikä syy hauiksen ja rinnan treenaamiseen on?

e- Tulet näkemään jalkojen treenaamiselle paljon syitä, ja jälkeenpäin tulee vituttamaan, mutta kantapään kautta on hyvä oppia välillä.

Ja tohon paras jako asiaan: Paras jako on se jako, jolla SINÄ saat parhaiten voimaa ja/tai lihaksia.

Niinhän mie sanoin, no ne nyt sattuu oleen ne lihakset mitä tykkää treenata :D

TIedän juu että jalkojakin kannattaa treenata, hienoa sit kun on kauhee yläkroppa ja jalat on ihan tikut.

Ei ollut mitään itse keksimiäni mielipiteitä. En tietenkään voi pakottaa ketään treenaamaan muulla tavalla kuin haluaa. Olen kuitenkin sitä mieltä että penkin kehitys 80-100kg 6 kuukaudessa olisi joku osoitus nelijakoisen toimivuudesta, ja itselläni muuten penkki kehittyi alle 2 kk 75-90kg tuloksen oltua jumissa noin puoli vuotta. 1-jakoisella.
Kyykyn kyllä kuka vaan oppii tekemään kun aloittaa tarpeeksi pienillä painoilla, panostaa vähän venyttelyyn ja tekniikkaan. Epäilen että kyykky ei onnistu, kun yrität liian isoilla painoilla. Jos ei ole kyykkyä ikinä tehnyt, niin vaikka nostaisi penkistä 100 kg, ei kyykkyä välttämättä pysty tekemään puhtaasti yli 60 kilolla sarjoja. Toivottavasti joku vähän isompi ja vahvempi tukisi väitteitäni, kun ne on kuitenkin aika yleistietoa.

Joo siis en ole isoilla painoilla koittanut, kun ei edes tangolla onnistu niin, ettei käsiin sattuisi. Venyttelyä se vaatisi, tietäisi vain hyviä venytysliikkeitä, että saisi käsiä lähemmäs toisiaan tangossa.

Tuossa penkin kehityksessä on toi 90 ---> 100 tullut vähän reilussa kuukaudessa.

Ei varmaankaan täysin tarvitse olla palautunut, mutta en itse tykkää treenata lihasta, jos sitä venyttäessäni tunnen siinä hieman kipua.

Niinhän mie sanoin, no ne nyt sattuu oleen ne lihakset mitä tykkää treenata :D

TIedän juu että jalkojakin kannattaa treenata, hienoa sit kun on kauhee yläkroppa ja jalat on ihan tikut.
Voih kyllä sitä oppii rakastamaan niitä kovia oksennus kyykky treenejä.:D
Selkä ja jalat o paljon hauskempi treenata kui rinta ja hauis, tosin tässä on yksi selitys ne onkin isommat meikäläisellä ja kulmasoudut on niin kivoja, tosin pakko tykätä kaikista jos haluaa suhteelisen symmterisen kropan rakennettus. Symmetria kunniaan!:worship:

Voin nyt vielä painottaa, etten käy salilla kovin tosissani. Siis käyn parin päivän välein, mutta en syö mitään lisäproteiineja enkä vastaavia, joten en hae niillä mitään etua, vaan käyn siellä koska se on mielestäni mukavaa puuhaa ja tulee hyvät fiilikset kun huomaa, että tulokset nousevat :)

Voih kyllä sitä oppii rakastamaan niitä kovia oksennus kyykky treenejä.:D
Selkä ja jalat o paljon hauskempi treenata kui rinta ja hauis, tosin tässä on yksi selitys ne onkin isommat meikäläisellä ja kulmasoudut on niin kivoja, tosin pakko tykätä kaikista jos haluaa suhteelisen symmterisen kropan rakennettus. Symmetria kunniaan!:worship:

Jep, tuon takia pitäis niitä jalkoja aloitella, oon nyt jalkaprässillä tehnyt ja pohkeita myös, jospa se siitä lähtisi :)

No ei sille voi mitään, mutta kyllä se penkki on se lempiliike ja kaikki muu tisseihin liittyvä :D

Jep, tuon takia pitäis niitä jalkoja aloitella, oon nyt jalkaprässillä tehnyt ja pohkeita myös, jospa se siitä lähtisi :)

No ei sille voi mitään, mutta kyllä se penkki on se lempiliike ja kaikki muu tisseihin liittyvä :D
Alota vaan kyykkäämäänkin ja kyllä tuo mielipide muuttuu kun oot treenaillu enemmän tai sitten ei, mutta vähintää sillo kun rinta on paras lihas ryhmä ja jalkoihin pitäisi panostaa.

Alota vaan kyykkäämäänkin ja kyllä tuo mielipide muuttuu kun oot treenaillu enemmän tai sitten ei, mutta vähintää sillo kun rinta on paras lihas ryhmä ja jalkoihin pitäisi panostaa.

Jep, kyllä mä sen tiedän, että kannattaisi kaikkia tasapuolisesti suunnilleen treenailla.

Edistysaskeleena voisi pitää sitä, että pari kuukautta sitten laitoin sen ohjelman paperille ja sisällytin hieman jalkatreeniä mukaan :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Muutes NGV, olisko sulla mitään hyviä venytysliikkeitä, millä noita käsiä saisi hieman venyvimmiksi ja näin ote tangosta olisi mukavampi? :)

Tuohon voi olla usempia selityksiä a) et syö niin hyvin kun aikoinaan b) teet kaikki setit failureen c) liikaa settejä, tosin tämä kakista epätodenäköisin.
Syyt nopeaan kehitykseen: Ei sarjoja failureen, vaihtelua toistomäärissä, panostin yhtä paljon kulmasoutuun ja kyykkyyn kuin penkkiinkin, tekniikka parantui usein treenaamisen ansiosta, söin enemmän. Uskon kuitenkin usein treenaamisen olleen tärkeä tekijä näiden lisäksi. Kun aloitin tuon ohjelman, ruokahalu kasvoi valtavasti, mikään ei tuntunut riittävän. Paino nousi, mutta vaikutti kuin olisin kiristynyt samalla.

mutta en syö mitään lisäproteiineja enkä vastaavia, joten en hae niillä mitään etua

Ei niillä mitään "etua" saada. Tai saadaan tavallaan niihin verrattuna jotka niitä ei käytä, ite en käytä koska ei oo varaa.

Toi on sama asia ku harrastaisit fudista, mutta et osta nappiksia, koska niillä saa "etua". Onhan se etu tavallaan joo.

Muutes NGV, olisko sulla mitään hyviä venytysliikkeitä, millä noita käsiä saisi hieman venyvimmiksi ja näin ote tangosta olisi mukavampi? :)

Treenaa yläselkää. Musta tuntuu, että sun yläselän ja rinnan välinen balanssi on luokkaa oranki ;)

Kulmasoutu ja alatalja vois tehä ihmeitä sille käsien asennolle kyykyssä.(Oletan, ettet ole selkääkään tosissaan treenannut.)

yritin hakea, mutta en löytänyt.. tai sitten olen huono hakemaan, mutta..

Mitä hyötyä jaolla saadaan? Itse treenaan siten, että vedän kaikki lihasryhmät kerralla läpi 4-6 kertaa viikossa(1-jakoinen?). Saisiko lihakset kasvamaan nopeammin mikäli jakaisin tämän vaikka kahteen osaan(2-jakoinen?)? Eli siis mitä hyötyä jaolla saadaan, nopeampi lihasmassan kasvu?

Viimeksi muokattu:
yritin hakea, mutta en löytänyt.. tai sitten olen huono hakemaan, mutta..

Mitä hyötyä jaolla saadaan? Itse treenaan siten, että vedän kaikki lihasryhmät kerralla läpi 4-6 kertaa viikossa(1-jakoinen?). Saisiko lihakset kasvamaan nopeammin mikäli jakaisin tämän vaikka kahteen osaan(2-jakoinen?)? Eli siis mitä hyötyä jaolla saadaan, nopeampi lihasmassan kasvu?

Tästähän on hyvin montaa mielipidettä, ja jokainen taaplaa tyylillään, mutta kannattaa lukaista esimerkiksi tämä posti:

http://www.elitefitness.com/forum/showpost.php?p=4627437&postcount=133

Paljon hyviä syitä olla käyttämättä monijakoisia ohjelmia. Lisäksi kannattaa tutustua tuolla treeni-puolella olevaan treeniasiaa normikehoiluun kyllästyneille -threadiin.

Tästähän on hyvin montaa mielipidettä, ja jokainen taaplaa tyylillään, mutta kannattaa lukaista esimerkiksi tämä posti:

http://www.elitefitness.com/forum/showpost.php?p=4627437&postcount=133

Paljon hyviä syitä olla käyttämättä monijakoisia ohjelmia. Lisäksi kannattaa tutustua tuolla treeni-puolella olevaan treeniasiaa normikehoiluun kyllästyneille -threadiin.

Thread on reilut 56 sivua pitkä, joten olisi tänään kyllä muutakin tekemistä, vaikka en laiskalta halua vaikuttaa.. Voisiko joku kertoa omia mielipiteitä ja kenties tiivistää plussat ja miinukset. Kovasti jakoa on ainakin kehuttu, mutta mitä hyötyä tai haittaa siitä on verrattuna siihen, että tekee kaiken kerralla.

Treenaa yläselkää. Musta tuntuu, että sun yläselän ja rinnan välinen balanssi on luokkaa oranki
Joo ja musta tuntuu siltä, että jos miehen nimeä kateltaisiin sanakirjasta olisi se varmasti epäsymetria.

Jokaiseen pitää löytää se treeni, ravinto ja lepo suhde mikä sopii omalle kropalle parhaiten sekä liikkeet jotka soveltuvat parhaiten kunkin lihaksen rääkkäykseen, eli kutakuinkin pitää oppia tuntemaan oma kroppansa vuosien varrella.

Joo.. oon kelannuki kokeilla erilaisii jakoi ja tapoi harjotella. Mut kuinka nopeesti näkee, et sopiiks joku tietty harjotusmetodi? Ajattelin kokeilla sillee, et vaihan jakoo aina kahen syklin jälkee. Ja sit lopult, ku oon käyny läpi joku 10 erilaist tapaa treenata, valitsen sen jaon, joka on tuottanu eniten tulost.

Joo.. oon kelannuki kokeilla erilaisii jakoi ja tapoi harjotella. Mut kuinka nopeesti näkee, et sopiiks joku tietty harjotusmetodi? Ajattelin kokeilla sillee, et vaihan jakoo aina kahen syklin jälkee. Ja sit lopult, ku oon käyny läpi joku 10 erilaist tapaa treenata, valitsen sen jaon, joka on tuottanu eniten tulost.
Tähän kokeilimiseen menee vuosia ja vielä vuosia eli ei mikään aivan pieni juttu. Kannataa eka kokeilla jotain ohjelmaa vähintään 4-6 kuukautta ja katot kasvavatko sarjapainosi tai ei. Ja pidät ravinnon ja levon kunnossa niin ei mene sekaisin siinä, että jonkin toisen treeniohjelman aikana söit ja nukuit päin metsää ja toisen treeniohjelman aikana teit koko pyhän kolminaisuuden kunnolla, joten panosta treeniin, ravintoon ja lepoon ja vaihtele silloin kun kehitys takkuilee.

Back
Ylös Bottom