Mikä on mielestänne riittävä fyysinen kunto?

Hyvä kysymys. Luulen että aika pitkälle pääsee jopa hyötyliikunnalla esim pyörällä duuniin jos matka on +2km. Monipuolista salitreeniä jotta lihakset pysyvät kunnosa ja ryhti hyvänä. Terveyden kannalta pitää tietenkin olla ruokapuoli kunnossa. Ylipainosta seuraa ikäviä juttuja. Varmasti olisi hyvä tehdä sykettä nostavaa urheilua.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
-Cooper tämän taulukon erinomainen luokassa
1726152708867.webp

-Kyykky 1.5 x omapaino
-Maastaveto 2 x omapaino
-Penkki 1 x omapaino
-Leukoja 10

Tietenkin liikkuvuus pitää olla ok myös
 
Miten nuo erinomaiset on noin huonoja? Siis hyviä tuloksia toki, mutta esim. omassa ikäluokassa yli 2700m olisi erinomainen. Itse näen erinomaisen vähän eritavalla.
Kai ne lasketaan sen hetkisestä keskiarvosta mitä tuloksia porukka noissa vetelee. En itsekkän oita erinomaisena pidä mutta riittää mielestäni nykyään tuohon hyvä kunto kategoriaan jos saa erinomaisen tuosta taulukosta.
 
Jännä juttu tossa taulukossa.
Erinomainen on suurimmillaan 17-20v ikäluokassa. 20-29v on jo matalampi.
Mun mielestä toi jälkimmäinen on kyllä selkeästi huippusuorituskyvyn aikaa verrattuna myöhäisteini-ikään.
 
Jännä juttu tossa taulukossa.
Erinomainen on suurimmillaan 17-20v ikäluokassa. 20-29v on jo matalampi.
Mun mielestä toi jälkimmäinen on kyllä selkeästi huippusuorituskyvyn aikaa verrattuna myöhäisteini-ikään.
Voisko se johtua siitä että kouluissa ja intissä paukutetaan cooperissa kuitenkin keskimäärin paremmat tulokset. Ikää tulee ja kehon massaa tulee todennäköisesti aika paljon lisää liikutettavaksi tuossa 29 asti yltävässä ikähaarukassa.
 
Joo, voi olla.
Ja ehkä nimenomaan aiemmin, jolloin lapset ja nuoret liikkuivat keskimääräisesti paljon enemmän, tuonkaltainen suorituskyky saavutettiin aiemmin.
Jos katsoo 12min juoksua huipulla, eli lähinnä 5000m, niin väitän ettei alle 20v ole montakaan tyyppiä kärkiajoissa
Nämä tietysti vain se pieni osa joka kilpaurheilee, vähän useampi harjoittelee tosissaan ja vielä useampi kuntoilee.
Silti suurin osa ei tee mitään ja silloin on varmaan totta että suorituskyvyn huippu saavutetaan teini-iän lopussa?
 
Back
Ylös Bottom