Mikä on kympin suoritus?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Menin salille saadakseni kroppaani jonkinlaista tasapainoa. Harrastuksista, loukkaantumisista ja työstäni johtuvista/johtuneista syistä kehoni on lihasmasssan suhteen erittäin epäsuhtainen. Kiinnostaisi tietää, että mihin pitäisi panostaa.

Jos nostaa penkissä oman painonsa, se on kympin suoritus.
Jos vetää kymmenen leukaa, se on kympin suoritus.
Jos tekee kymmenen dippiä, se on kympin suoritus.
Mitä muita kriteerejä on kympin suoritukselle?

Minulla on tavoitteena päästä jokaisen liikkeen suhteen samalle tasolle. Voisi auttaa alaselän, niska-hartiaseudun ja lonkkien vaivoihin.

multa meni kokonaan ohi tän threadin pointti?

mutta miksi penkissä vain 1 toisto omalla painolla? oma paino penkistä ei kauhean hankalaa normaali ihmiselle ole.

Pointti oli siinä, että aikoinaan liikuntatunneilla kyseisistä suorituksista sai täydet pisteet. Oma kehoni on erittäin epäsuhteinen, joten haluaisinkin tietää, että onko olemassa jotain muita määritteitä hyville suorituksille? Esimerkiksi voisin todeta, että vaikkakin teen helposti yli 80 dippiä, leukoja en saa vedettyä viittä enempää. Lisäksi minulla on paha notko selkä, jota olen yrittänyt parantaa etureisiä venyttämälllä ja persettä kiristämällä. Lisäksi olen yrittänyt saada ryhtiä vatsaani, mutta en ole oikein tyytyväinen tuloksiin. Alaselällä en ole uskaltanut tehtä oikein mitään, mutta se on varmuudella vahvimpia alueitani. Kuntoon minä tässä haluaisin tulla. Sopusuhtaisuuskin olisi paikallaan.

Sun suorituksista en tiiä, mutta itelle kympin suoritus on helvetin hyvin onnistunut treeni. En näe tuota leuanvetoa minään kovin arvosteltavana tekona.

tasaista treeniä vaan koko kropalle ja sitten kun olet ITSE tyytyväinen tuloksiin (oli sitten voimasta tai koosta kyse) voit antaa itsellesi ne kymmenen pistettä ja papukaijamerkin :thumbs:

Yleinen sanontahan on että oman painon nostaminen on miehen mitta, ottakaa huomioon että kaikki miehet ei treenaa.

Benny J. sanoi:
Pointti oli siinä, että aikoinaan liikuntatunneilla kyseisistä suorituksista sai täydet pisteet.

Ehkä niin, mutta koulupoikaa ja aikuista miestä ei kyllä kannata keskenään juuri vertailla, mitä tulee fyysiseen suorituskykyyn.

Sanot, että olet epäsuhtainen. Millä lailla? Mitkä ovat vahvuuksiasi, mitkä heikkouksiasi? Minkälaisia loukkaantumisia sinulla on takanasi?

Oma henk.koht. mielipiteeni on myös, että oma paino penkistä ei kyllä ole terveelle, aikuiselle miehelle kovinkaan kova suoritus.

Itse kun olin intissä töissä, niin siellä piti suorittaa kuntotesti ja jos tulos näytti huonoa, niin oli tiettyä aika parantaa tulosta. Kessujen sopimus pystyttiin purkamaan, mutta vakinaisia työntekijöitä voitiin uhkailla esim. ettei pääse sotaharjoituksiin jos ei kunto parane.

Testi oli tällainen: http://www.mil.fi/liikunta/

Itse tuon testin ylikessuna suoritin ja kympin kaikista sain (juoksua en tosin koskaan suorittanut). Eipä tuo kympin suoritus kyllä kummoisia voimavarjoa vaadi, mutta jos haluaa jotenkin itsensä arvioida niin tuossa yks mahdollisuus.

Benny J. sanoi:
Menin salille saadakseni kroppaani jonkinlaista tasapainoa. Harrastuksista, loukkaantumisista ja työstäni johtuvista/johtuneista syistä kehoni on lihasmasssan suhteen erittäin epäsuhtainen. Kiinnostaisi tietää, että mihin pitäisi panostaa.

Jos nostaa penkissä oman painonsa, se on kympin suoritus.
Jos vetää kymmenen leukaa, se on kympin suoritus.
Jos tekee kymmenen dippiä, se on kympin suoritus.
Mitä muita kriteerejä on kympin suoritukselle?

Minulla on tavoitteena päästä jokaisen liikkeen suhteen samalle tasolle. Voisi auttaa alaselän, niska-hartiaseudun ja lonkkien vaivoihin.

Itse ainakin ymmärsin tämän niin että Benny haluaa tietää tasapainoisen vartalon suorituskyvyn "tunnuslukuja". Siis perusjuttuja mitä hyvässä lihastasapainossa olevan miehen pitäisi pystyä tekemään.

Benny J. sanoi:
Esimerkiksi voisin todeta, että vaikkakin teen helposti yli 80 dippiä, leukoja en saa vedettyä viittä enempää.
Tästä nyt ainakin voi päätellä että selkälihasten ja rintalihasten suhde ei todennäköisesti ole ainakaan optimaalinen...

Joku viisaampi kertokoon tarkemmin, itseänikin kiinnostaisi tietää. On kyllä tainnu jonkinlaista juttua olla jo aikaisemminkin aiheesta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
sen verran dipit ottaa selkäänkin, että aika kumma suhde ja luulis niitä leukojakin tulevan enemmän. tai sitten dipit on hyvinkin korkeita...

zztop sanoi:
mitä vittua on perseen kiristely??
ihan kumma tredi,tunnetko olevasi outo?:lol2:

Mun mielestä ihan järkevä thredi vaikka asia ehkä onkin vähän hassusti esitetty :D

Avaimet tasapainoiseen kroppaan olisi kropan tasapuolinen reenaaminen kuitenkin keskittäen enemmän niihin heikkoihin puoliin ja panostamalla venyttelyyn kireillä puolilla. Ihan tavallisia dilemmoja nuo mainistemasi asiat ovat tavan tallaajalle.

Eli.

Älä ota tuollaisia järettömiä kymmenen pisteen tavoitteita vaan ala reenaamaan kroppaasi tasapuolisesti tehden ensin ja huolella ne lihasryhmät jotka eniten huomiota vaativat. Ja panosta venyttelyyn.

Myös harjoittelussa olisi hyvä ottaa huomioon kireiden osien liikkuvuuden parantaminen jolloin tilanne taas tasapainottuu.. Ja ryhtiä parantamaan ehdottomasti kunnon teeni keskikropalle, missä voisit jumpata poikittaisia vatsalihaksia ihan staattisilla pidoilla ja hengitsharjoituksilla.

Eli otappas tuolta aloittelijoiden osalta joku perus ohjelma (tai laita omasi jos sinulla jo sellainen on) ja rukataan sitä hieman..

Edit: jto. Laitoin sulle privaa...

toi 80 dippiä meinaa vissii niit jalat maassa kädet penkillä tehtyjä dippejä? ja kympin suoritus olisi ehkä yli 15 leukaa ja 1.5x oma paino penkissä (noin perus tallaajalle)

treenaamattomalle miehelle on OK saada oma paino penkistä, 6-8 leukaa.
jaloista on vaikea sanoa kun ei koulussa ollu ikinä mitään jalkatestejä, eli treenaamaton ei paljon jalkatreeni tekniikoista tiedä = ei kyykkyä.

Mniska sanoi:
treenaamattomalle miehelle on OK saada oma paino penkistä, 6-8 leukaa.
jaloista on vaikea sanoa kun ei koulussa ollu ikinä mitään jalkatestejä, eli treenaamaton ei paljon jalkatreeni tekniikoista tiedä = ei kyykkyä.

Kuka treenaamaton saa noi tehtyä?

Onko treenaamaton treenaamaton, vai punttaamaton tässä tapauksessa.

Jos ei punttia tee ollenkaan, eikä muutenkaan harrasta juurikaan liikuntaa, niin ei kyllä nouse oma paino. Tosi harvinaista ainakin. Leukojen määrä on paljolti kiinni siitä, kuin pieni ja laiha on.

Pertti 123 sanoi:
Kuka treenaamaton saa noi tehtyä?

Onko treenaamaton treenaamaton, vai punttaamaton tässä tapauksessa.

Jos ei punttia tee ollenkaan, eikä muutenkaan harrasta juurikaan liikuntaa, niin ei kyllä nouse oma paino. Tosi harvinaista ainakin. Leukojen määrä on paljolti kiinni siitä, kuin pieni ja laiha on.

ja varmaan myös penkki on tullakseen jos on pieni ja laiha, noi oli heittoja.
itsellä tulokset oli 2x yli omapaino, vajaa 20 leukaa, ja ajattelin että se on normaalia, mut se nyt on vaan mun kuva siitä mikä on OK.

e: siis ton edellisen mun postauksen tulokset olis OK.

Sinth sanoi:
Itse ainakin ymmärsin tämän niin että Benny haluaa tietää tasapainoisen vartalon suorituskyvyn "tunnuslukuja". Siis perusjuttuja mitä hyvässä lihastasapainossa olevan miehen pitäisi pystyä tekemään.
Musta hyvä nyrkkisääntö on, että penkissä ja kulmasoudussa pitäs pystyä liikutteleen suurinpiirtein samanlaisia rautoja ja kyykyssä sekä vedossa reilusti enemmän. :)

Benny J. sanoi:
Lisäksi minulla on paha notko selkä, jota olen yrittänyt parantaa etureisiä venyttämälllä ja persettä kiristämällä. Lisäksi olen yrittänyt saada ryhtiä vatsaani, mutta en ole oikein tyytyväinen tuloksiin. Alaselällä en ole uskaltanut tehtä oikein mitään, mutta se on varmuudella vahvimpia alueitani.

Jos selkä menee notkolle, niin silloin ei vaikuttaisi alaselkä olevan kovin vahva vaan päinvastoin heikko. Selän asentoon vaikuttaa kyllä koko keskikropan lihakset, joten selkääkin kannattaa treenata. Ja venytä myös niitä pakaroita ja lonkankoukistajia.

Pecman sanoi:
Musta hyvä nyrkkisääntö on, että penkissä ja kulmasoudussa pitäs pystyä liikutteleen suurinpiirtein samanlaisia rautoja ja kyykyssä sekä vedossa reilusti enemmän. :)

Onko tää totta? Ite teen penkissä 100kgx10, mut kulmasoudussa kympin sarjoja teen 60kilolla. En oo kyllä kulmasoudussa ikinä mitään maksimeita koittanu koska isommilla romuilla en saa minkäänlaista tuntumaa ja alaselkä alkaa huutaan äitiä apuun.. Mulla ei kuitenkaan mikään mahottoman heikko selkä oo ko kuitenki mave tulos on reilu 200kg.

Back
Ylös Bottom