mikä on apinaote?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
juu tää on todella tyhmä kysymys, mutta mikä on apinaote? ihan vaan tässä mielenkiinnosta kysyn koska en ole täysin varma mitä sillä tarkotetaan. kiitoksia vastauksista jo etukäteen.

pevelius sanoi:
eikös se oon semmonen ote, jossa peukalo on samalla puolella tankoa kuin muutkin sormet, eli ei ole ns. peukalolukkoa.
On. Peukalolukko taas on sellainen missä peukalo on muiden sormien alla. Sattuu sitten aivan helvetisti jos ei ole totutellut.

Mike sanoi:
Penkkipunnerruksessa ei kovin suositeltavaa riskialttiuden takia. Jos tanko lipsahtaa, niin pienemmilläkin painoilla voi käydä varsin fataalisti.
Tästähän on väännettykin ennen. Mulla on joka liikkeessä apinaote jos vaan mahdollista, eikä ikinä ole napsahtanut. *koputtaa puuta* Kyllä sitä hyvin voi käyttää jos on tarkkana. Mutta jos on luonteeltaan vähän huolimattomampi, niin paras ottaa varman päälle. Vaikka on jotkut saaneet sen tangon tippumaan kunnon otteellakin.

Powerhousu sanoi:
Tästähän on väännettykin ennen. Mulla on joka liikkeessä apinaote jos vaan mahdollista, eikä ikinä ole napsahtanut. *koputtaa puuta* Kyllä sitä hyvin voi käyttää jos on tarkkana. Mutta jos on luonteeltaan vähän huolimattomampi, niin paras ottaa varman päälle. Vaikka on jotkut saaneet sen tangon tippumaan kunnon otteellakin.
On väännetty, mutta ottaen huomioon, että olemme aloittelijoiden osiolla, niin ei ole perusteetonta varoittaa.

Eikös esim. penkki apinaotteella ole sama kuin vastaotteella tehty penkki?

Edit: Minä tosiaankin olin käsityksessä että vastaote penkissä olisi apinaote, mutta aina ei voi voittaa.

masantti sanoi:
Eikös esim. penkki apinaotteella ole sama kuin vastaotteella tehty penkki?
Apinaote on myötäote. Vastaotteella tehty penkki on täysin eri liike kuin myötäotteella tehty. Vastaotteella tehty penkki rasittaa ojentajia todella paljon kuin myös etuolkapäitä.

Voisin mennä Nyyssölän kanssa kuvaamaan salille lisää liikkeitä, etenkin tuon vastaotteella tehdyn penkin. Se on hyvä ojentajaliike oikein tehtynä.

Mike sanoi:
Apinaote on myötäote.
Apinaottessa kaikki sormet ovat samalla puolen tankoa. Sen voi siis ottaa myös vastaotteella.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kai se on vähän nostotekniikastakin kiinni penkissä. Itse saan jotenkin luonnollisemman liikkeen apinaotteella. Tosin kun on nyt reilu vuoden apinana treenannut niin tuntuu 90%-> painoilla tuolla normaaliotteella balanssi jo vähän holtittomalta :).

Jos sulla on Mika tuohon myötäotepenkkiin jotain hyviä vinkkejä niin anna palaa vaan. Itse on tuota tullut välillä tehtyä, mutta kuten tuossa vinopena-thredissäkin huomasin, aina oppii vähän uutta.

KSENA sanoi:
mitä se apinaote edes hyödyttää? esim. penkissä
hyödyttää sitä että loukkaantumis riski on suurempi, sattuu helpommin vahinkoja. tanko tippuu helpommin rinnalle kun ei ole peukaloa edessä:)
toki se voi tippua vaikka peukalokin on edessä mutta ei välttämättä niin helposti. itselläni on tippunut käsipaino olkapään/rinnanpäälle kyllä ihan nyrkki otteellakin, koska ranne petti/muljahti yhtäkkiä.

powerhousulle onkin sama jo tähän valmiiksi vastata: ipf ei olisi kyllä kieltänyt(tai ainakin ennen on ollu kielletty) apinaotetta jollei se oikeasti olisi vaarallinen, ennaltaehkäisyä.

Mä käytän apinaotetta kapeassa penkissä,jossa saan helvetin hyvän tuntuman ojentajiin,kun taas myötäotteella rasitus menee enemmän rintaan.

Back
Ylös Bottom