Mikä olisi kohta kaksi kuukautta salilla käyneelle hyvä penkkiohjelma?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tästä heräsi kysymys seuraava kysymys: Eli siis jos se tanko jää kivenä rinnalle niin tarkoittaako tämä sitä, että ei ole rinnaltalähdöstä kiinni? Olen aina olettanut, että jos en jaksa nostaa sitä siitä rinnalta niin se on rintalihaksista kiinni.

Siis tarkoitin lähinnä sitä, että nosto on tasaisen vahva mulla, eli sekä ojentajat että rinta on tasavahvat. Eli jos nousee rinnalta "ojentajavaiheeseen" niin paino myös nousee ojentajavaiheen ja jos taas paino jää rinnalle, niin ei se ojentajavaihekaan olisi noussut. Eli siis kyllä rinnaltalähdössä tarvitaan nimenomaan rintalihaksia jos sitä mietit ja jos tanko jää rinnalle niin rintalihaksistahan se on kiinni.

- - - Updated - - -

3 kertaa penkkiä viikkoon on järjetöntä. Piste. En jaksa edes perustella kun et sitä kuitenkaan ymmärrä.

Et jaksa perustella, koska et osaa?

Voisin alkaa nyt tekemään sitä, että aloitan n. 10 toistolla ja kolmella sarjalla sellaisilla painoilla, että ne menevät juuri ja juuri, mutta silti jää vähän varaa. Joka viikko korotan painoja 2,5kg ja pyrin tekemään tämän saman 10 toistoa. Sitten kun ei enää mene 10 toistoa niin lisään silti painoa joka viikko ja täten kasvatan myös tätä maksimi voimaa ja hermostokin saa kunnon treeniä. Sitten kun ei enää mene kuin se 3 toistoa per sarja niin kokeilen ykkös maksimin. Tämän jälkeen aloitan joko saman setin uusiksi tai sitte alan "kikkailemaan" ja teen jonkin joeskopecin ohjelman tai jonkin vastaavan. Kuulostako millään tavalla järkevältä, The monkey? :)

Mielummin vaihtele kovasti. Lähe tekemään vaikka niitä kymppejä painolla X. Sitten seuraavalle kerralle lisää painoja, mutta ei sun tarvii tehdä kymppejä. Aina vähän toistoja varastoon kantsii jättää. Sit kun oot niin isoissa raudoissa että tulee enää nelosia tai vitosia niin voit seuraavalla kerralla tiputtaa vaikka X+2,5kg ja ottaa sillä kymppejä.

3 kertaa penkkiä viikkoon on järjetöntä. Piste. En jaksa edes perustella kun et sitä kuitenkaan ymmärrä.

:offtopic:
Ja tämä kommenttihan oli todella valaiseva, kiitokset siitä. Miksi ei voi pitää suutaan kiinni jos ei ole MITÄÄN asiallista sanottavaa?

En ole neuvomassa tässä threadissa muuta kun kysyjää ja se on nähty mikä se asioiden vastaanottamiskyky on. Jos haluatte tehdä penkkiä kolmesti viikkoon niin tehkää. Se vaan ei toimi kun verrataan siihen että tekee sen esim kaksi kertaa kunnolla. Näihin puntti1234:n kyselyihin ei kenekään pitäisi tosissaan edes yrittää vastata kun se menee aivan hukkaan. Nyt kun täällä neuvotaan sille tekemään kolmesti viikkoon penkkiä niin seuraavaksi tulee threadi jossa se on modannu ohjelman itselleen jossa tehdään joka päivä kaks penkkitreeniä "onks tää hyvä"

kako on periaatteessa oikeessa tossa vipassa lauseessa, ehkä. toivottavasti puntti1234 käy myös salilla kirjottelun ohella ;) muuten kyllä myös aloittelija voi treenata penkkiä suht usein ja kokenut nostaja myös, vaikka raudat olis suuremmat. mun asiakkailla suurin treenifrekvenssi ns. normaalisti treenaavista tällä hetkellä on 5 penkkiä tai variaatiota viikossa. eri asia on sitten muutama pitkin päivää -tyylillä treenaava, joilla tulee parhaimmillaan (pahimmillaan) 3-4 penkkiä päivässä. sitten on muutamia kerran viikossa punnertajia, mutta heillä painotukset tuppaa olemaan muualla kuin penkissä. peruspohjana on mun tallin treeneissä kaks punnerruspäivää viikossa ja yleensä pari eri variaatiota per treeni.

Kyllähän kolme penkkiä viikkoon on aika normisettiä, ei oikeastaan edes paljon. Ei se wsb ole mikään jumalan sana.

Edit. jto ehti jo ensin näköjään.

Jos haluatte tehdä penkkiä kolmesti viikkoon niin tehkää. Se vaan ei toimi kun verrataan siihen että tekee sen esim kaksi kertaa kunnolla.

Jos se ei toimi sulla niin se ei tarkota etteikö jollain muulla toimis. Esim Smulter tekee penkin kolmesti viikossa.

En tiedä ketään huippu penkkipunnertajaa kuka treenais yli kahdesti viikkoon. Ei hermosto voi kestää sellaista järkevästi ? Joskus tuntuu ton kahden treeninkin kanssa liialliselta. Toistosotilaspenkkaajien treeneistä en tiedä sen kummemmin, niillä voi ehkä toimiakin, mutta kolmen penkin viikolla olisi kyllä paikat niin tukossa, että räjähtävyys ja koko penkkipunnerrus menis aivan metikköön. 1 nopeustreeni (50% painoista), 1 rintapenkki ja 1 ojentajapenkki ois ehkä sellanen minkä vois kuvitella toimivan.

Edit: okei, nyt tiedän yhden. Eli Smulter. Onko ketään voimanostajaa ?

Edit2: toisaalta jos jokanen treeni jätetään sinne 70% paikkeille niin voihan niitä tehdä vaikka joka pvä, mutta hyötysuhde jää kyllä kauas tuosta isommalla romulla nostamisesta imo.

no tossa oot kako kyllä väärässä. taidat sitten vaan tuntea vääriä ihmisiä tms. ehkä myös sun omat treenit tolta osin kaipais hieman avarakatseisuutta. hermosto nyt kestää mitä sen opettaa kestämään. ei ne treenit oo mitään peräsuoli pitkällä hakattuja pakkotoistotreenejä juurikaan, vaan optimoitua tehon ja tekniikan kehittämistä ja paljon laajemmalla tehoalueella kuin esim. toi 70%. eräskin herra käy 1-3 krt/ vko yli 90%:ssa jopa peruskaudella. ja ihan vaan samantien, ettei oteta heti niitä myrkkykortteja esiin: kaurapuurolinjalla sanoi olevansa ja pyysi mua ottamaan sen huomioon treenejä suunnitellessa. usein treenaaminen toimii sekä voimaan että kestovoimaan.

Joo mun pitää itekki myöntää, että oon ollu aivan liian yli-innokas kaiken suhteen. Tiedän, että kaikkia ärsyttää kun kyselen kaikesta mahdollisesta. Jotenkin olen niin innokas oppimaan ja haluaisin oppia kaiken nyt heti ja siksi näitä tredejä tein aika tiuhaan tahtiin, mutta pitää lopettaa se nytten. :) Jotenkin nyt vasta alkaa mennä se toitotus perille, että tärkeintä on maltillisuus ja, että painot kasvavat ajan kuluessa eikä kaikkea voi saada heti.
Ja jto, kyllä minä siellä salilla säännöllisesti käyn, 3-4 kertaa viikossa. En vaan osaa päättää itselleni sitä järkevintä ohjelmaa ja jotenkin tuntuu, että ei ne kuitenkaan toimi kun jokaiselta saa erilaiset ohjeet. Hyvä esimerkki on just tämä mitä täällä on puhuttu. Jos kakolta olisin kysyny penkki ohjelmaa niin ei varmasti olisi tullut yli 2 penkkitreeniä viikkoa kohden, mutta joku olisi voinut hyvinkin sanoa, että kolme kertaa viikossa on hyvä. Hyvin on painot tähän saakka noussu sillä, että kolmesti viikossa olen vääntänyt aika vaihtelevasti. Aivan alkuun tein 3x10 sarjoja ja vaihdoin melkeimpä heti 5x5 ja välistä teen myös 4x6. Painoja vaihtelen ihan tuntemuksen mukaan.

En ole opiskellut niin paljon asiasta, että tietäisin tästä hermoston tukkoon menemisestä niin en siihen haluaa ottaa kantaa. Sen kuitenkin sanon, että ne tiedä mistä johtuu, mutta mulla ei ainakaan treeni kärsi vaikka kolmesti viikossa penkkiä tekisinkin. Meinaan sitä, että ei paikat mene oikeastaan ikinä kipeäksi ja se vähän ärsyttääkin. Ekoilla kerroilla oli rintalihakset aika kipeät ja tukossa, sama ojentajilla, mutta nykyään ei ikinä kipeydy. Sama kuinka rankat treenit vetäisin niin en saa kipeytymään, eli tämän takia 3 kertaa viikossa on minulle aika optimaalinen tehdä penkkiä, OMASTA MIELESTÄNI.

Ja Kako, vaikka varmasti tiedätkin enemmän näistä asioista niin voisit silti vähän avarakatseisempi olla asioiden suhteen. Sun mielestä on aina vain yksi ja ainoa oikea tapa tehdä asiat ja se on se sun tapa. Esimerkiksi se, että saatat olla aivan tukossa 2 penkkitreenien takia viikossa ei tarkoita sitä, että sama pätisi minuun. Annan esimerkin itsestäni: Vaikka tekisin 3x50 setin vatsalihaksia, siihen päälle 2x25 jalan nostoja ja lankkupitoa 20kg lisäpainolla 2x30sec niin silti tuntuu, että ei vain paikat kipeydy. Oikeastaan mave on yksi ainoista jossa saa kyllä paikat kunnolla tukkoon. Kun vetää oikein raskaan 5x5 maven niin on kyllä yläselkä ja niskan seutu aivan tukossa. Alaselkäkään ei paljoa rasituksesta tykkää tän jälkeen. Sitä teen ainoastaan 7 pv välein, koska itse lihasten palautuminenkin vie sen 4 päivää ja hermostolla kuulemma vielä pidempään.
Tuo nopeustreenikin on varmaankin ihan järkevää, mutta jotenkin tuntuu, että 50% kehonpainosta (minun tapauksessani 29kg) ei ole kovin paljoa ja sillä vääntäisi aika paljon toistoja.

En kuitenkaan ajatellut tällä tredillä herättää mitään tappelua aikaiseksi vaan ihan vain mielenkiinnosta kyselin asioita, mutta olisihan toki minultakin ollut järkevämpää itse selvitellä eikä aivan ummikkona tänne kirjoitella.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuo nopeustreenikin on varmaankin ihan järkevää, mutta jotenkin tuntuu, että 50% kehonpainosta (minun tapauksessani 29kg) ei ole kovin paljoa ja sillä vääntäisi aika paljon toistoja.

Ei se oo kehonpainosta 50% ,vaan max1 painosta! Ja toisekseen ei nopeusreenissä mennä lähellekkään maksimitoistoja.

jos sä kehityt, sitten vaan teet niinkuin oot tehnyt. tossa vaiheessa se vie aika pitkälle kyllä. tee parin kuukauden verran painottaen 8-12 toiston aluetta, mutta sillon tällön isompaa rautaa kehiin. sitten toinen pari kk 4-6 toiston painotuksella, mutta sitä pidempää joskus perään ylläpidoksi. joka neljäs viikko iisimmin, eli pikkusen rautaa veks ja sarjoja puoliks. ykkösiä sun ei tarvi kokeilla kuin silloin tällöin 1-2 krt/ kk ihan vaan ärsykevaihteluksi. muuten voit ton 4kk jälkeen tehdä muutaman viikon piikkailun, missä keräät noita perusvoimailun hedelmiä.

En tiedä ketään huippu penkkipunnertajaa kuka treenais yli kahdesti viikkoon. Ei hermosto voi kestää sellaista järkevästi ? Joskus tuntuu ton kahden treeninkin kanssa liialliselta. Toistosotilaspenkkaajien treeneistä en tiedä sen kummemmin, niillä voi ehkä toimiakin, mutta kolmen penkin viikolla olisi kyllä paikat niin tukossa, että räjähtävyys ja koko penkkipunnerrus menis aivan metikköön. 1 nopeustreeni (50% painoista), 1 rintapenkki ja 1 ojentajapenkki ois ehkä sellanen minkä vois kuvitella toimivan.

Edit: okei, nyt tiedän yhden. Eli Smulter. Onko ketään voimanostajaa ?

Edit2: toisaalta jos jokanen treeni jätetään sinne 70% paikkeille niin voihan niitä tehdä vaikka joka pvä, mutta hyötysuhde jää kyllä kauas tuosta isommalla romulla nostamisesta imo.

Jos joku systeemi tms. ei toimi sulla niin se EI tarkota etteikö se vois jollakin muulla (tai vaikka aika monellakin) toimiakin. Sä teilaat aika suoralta kädeltä ton, ja rohkenen epäillä ootko asiaan edes kunnolla perehtynyt. Tekstiesi perusteella tuskin. Suosittelisin perehtymään, saattasit yllättyä positiivisesti.

Leukoja oot puntti1234 treenannut ainakin menestyksellä, kun sait kahden viikon treenillä ne 5*20kg:sta -> 1*75kg. Voisitko kertoa millä treenillä onnistuit tuossa?

Leukoja oot puntti1234 treenannut ainakin menestyksellä, kun sait kahden viikon treenillä ne 5*20kg:sta -> 1*75kg. Voisitko kertoa millä treenillä onnistuit tuossa?
Kuten mainitsin siinä postauksessa, en ollut leukoja ennen lisäpainoilla tehnyt. En vetänyt itseäni läheskään puhki asti ja se 75kg meni ihan hyvin. En jotenkin pidä tarpeellisena netissä todistella asioita, koska ei mun egoa kasvata se, että nostan tulokset ylöspäin. Ei se hyödytä ketään.

- - - Updated - - -

JTO tuo kuulostaa sopivan "rennolta". En nyt tarkoita sitä, että olisi helppo tehdä vaan sitä, että ei ole suoraan sitä numeroihin toljottamista ja tuossa oppii varmasti samalla tunteen omaa kroppaakin. Niinkuin aikasemmin sanoinkin; ajattelin alkaa tekemään nyt siis pidempiä sarjoja jotta saisi tuon tekniikan ainakin kohdalleen ja vähitellen alkaa tuota rautaa lyömään lisää ja toistoja vähentään. :)

Itse käynyt salilla suurinpiirtein saman verran kuin sinä ja treenaan seuraavasti

3x viikkoon penkki, joka toinen kerta sarjat ovat luokkaa 3x8-10 ja joka toinen kerta 3x4-6. Lyhymmissä toistomäärissä tietenkin huomattavasti isommat painot. Joka kerralla pyrin nostamaan painoja tai toistomääriä, ettei ikinä tulisi tehtyä "samaa treeniä kahdesti". Todella hyvin toimii (vielä).

OT:
Voisitko puntti pistää videon siitä 142kg mavesta, jonka olet kuulemma jo kuvannut?

Itse käynyt salilla suurinpiirtein saman verran kuin sinä ja treenaan seuraavasti

3x viikkoon penkki, joka toinen kerta sarjat ovat luokkaa 3x8-10 ja joka toinen kerta 3x4-6. Lyhymmissä toistomäärissä tietenkin huomattavasti isommat painot. Joka kerralla pyrin nostamaan painoja tai toistomääriä, ettei ikinä tulisi tehtyä "samaa treeniä kahdesti". Todella hyvin toimii (vielä).

OT:
Voisitko puntti pistää videon siitä 142kg mavesta, jonka olet kuulemma jo kuvannut?
Itseasiassa joo voisin. Onko mahdollista laittaa se jotenkin muuten kuin uploadaamatta youtuben kautta? Ei jotenkin innosta tuo videoiden lisäily sinne ja ei ole käyttäjääkään. Pistän paremmaksi ja saat 152kg videon. Vaikkakin se on vyön kanssa, mutta en usko, että sillä oli mitään tekemistä tuloksen kanssa. Ei ainakaan tuntunut siltä..
Edit: En tiedä sitten onko tekniikkani aivan kohdillaan ja joku varmaan valittaa, etten lähde tarpeeksi kyykystä, mutta hyvin se kuitenkin nousi.

Vielä semmoista, että miten olet ribosomi JOKA treeneihin pystynyt lisäämään painoa? Siis jos teet penkkiä 3 kertaa viikossa niin ei kai kukaan niin lahjakas ole, että viikossa laittaa lisää romua sen 7,5kg tankoon.. Sen vielä käsittäisin jos viikossa tulisi se max 5kg tankoon painoa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom