• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Mikä olisi kohta kaksi kuukautta salilla käyneelle hyvä penkkiohjelma?

Liittynyt
28.5.2013
Viestejä
77
Tarkoitus siis ei ole saada massaa vaan kasvattaa penkkitulosta. Olen 58kg, 173cm pitkä mies. Penkkitulokseni on noussut nyt puolentoista kuukauden aikana suurinpiitein 55kg -> 72-75kg. En ole käyttänyt mitään ohjelmaa oikeastaan, vaan pääasiassa mennyt perstuntumalla, koska painot ovat nousseet hyvin.

Nyt kuitenkin pari päivää sitten päätin ottaa tuohon penkkaamiseen jonkin hyvän ohjelman, mutta hämmennyin täysin. Olin jo tehnyt oman modauksen Miken 2x6 systeemistä kunnes kuulin, ettei se ole hyvä näin aloittelevalle ja, että on parempiakin voimatasoa lisääviä ohjelmia minun tasoiselle kaverille. Tän jälkeen aattelin ottaa jonkin venäläisen penkkiohjelman: Russian Squat Program Generator No sitten kuitenkin sain kuulla, että tuokaan ei ole hyvä ohjelma, koska aloittelija saa paremman hyödyn irti pitkistä sarjoista kuin vain nuista 6 toiston sarjoista. Kaikki kyllä kertoivat mitä ei pitäisi tehdä, mutta ikinä en saanut sitä vastausta siihen mikä sitten olisi sopiva ohjelma minulle.

Olisin siis todella kiitollinen jos joku linkkaisi tähän jonkin hyvän ohjelman juuri minulle, mieluiten sellainen 6vk pitkä, jolla saisi kätevästi voimatasoja nostettua kohtuullisen määrän. En tarkoita nyt mitään sellaista ohjelmaa jota tehdään vain kerran viikossa ja loput ovat sitten apuliikkeitä vaan nyt oikeasti keskityttäisiin siihen penkkiin. Syy tähän ei ole se, että kasvattaisin egoani vaan se, että se on melko paljon jäljessä muita tuloksiani. En tarvi siis koko ohjelmaa, apuliikkeet osaan suunnitella itse ohjelmaan. (ainakin luulen osaavani)

Elikkä siis linkkiä vaan mikä on hyvä ja minkälaista kohotusta penkki maksimiini voin odottaa ja perustelut miksi juuri se ohjelma on hyvä! :)
 
Liittynyt
14.4.2013
Viestejä
537
Alkaa vaikuttaa jo aika trollaukselta kun jokapäivä uus ketju penkkauksesta tai jostain siihen liittyvästä..
Tee vaikka sitä Miken 2x6, kyllä sillä voimaa saa. Ja penkkiä ei oikein voi tehdä kun 1-2 kertaa viikkoon, jos kovaa tekee. Rupee tulee palautumisen kanssa ongelmia. Jos vaikka 4x/vko treenit, niin 1 kerta penkkiä ja 1 apuliikkeet, kyllä se tulos lähtee nousemaan. Hiljaa hyvä tulee, minkä takia pitäs olla joku 6 viikkoa aikaa nostaa sitä tulosta? Jos sulla tosissaan on tavotteet vaikka kilpailla joskus niin pistä ne tavotteet pidemmälle aikavälille. Turha niistä tuloksista on hirveää stressiä ottaa, kyllä ne tulee ajan myötä.
 
Liittynyt
20.8.2011
Viestejä
307
Tarkoitus siis ei ole saada massaa vaan kasvattaa penkkitulosta. Olen 58kg, 173cm pitkä mies. Penkkitulokseni on noussut nyt puolentoista kuukauden aikana suurinpiitein 55kg -> 72-75kg. En ole käyttänyt mitään ohjelmaa oikeastaan, vaan pääasiassa mennyt perstuntumalla, koska painot ovat nousseet hyvin.

Nyt kuitenkin pari päivää sitten päätin ottaa tuohon penkkaamiseen jonkin hyvän ohjelman, mutta hämmennyin täysin. Olin jo tehnyt oman modauksen Miken 2x6 systeemistä kunnes kuulin, ettei se ole hyvä näin aloittelevalle ja, että on parempiakin voimatasoa lisääviä ohjelmia minun tasoiselle kaverille. Tän jälkeen aattelin ottaa jonkin venäläisen penkkiohjelman: Russian Squat Program Generator No sitten kuitenkin sain kuulla, että tuokaan ei ole hyvä ohjelma, koska aloittelija saa paremman hyödyn irti pitkistä sarjoista kuin vain nuista 6 toiston sarjoista. Kaikki kyllä kertoivat mitä ei pitäisi tehdä, mutta ikinä en saanut sitä vastausta siihen mikä sitten olisi sopiva ohjelma minulle.

Olisin siis todella kiitollinen jos joku linkkaisi tähän jonkin hyvän ohjelman juuri minulle, mieluiten sellainen 6vk pitkä, jolla saisi kätevästi voimatasoja nostettua kohtuullisen määrän. En tarkoita nyt mitään sellaista ohjelmaa jota tehdään vain kerran viikossa ja loput ovat sitten apuliikkeitä vaan nyt oikeasti keskityttäisiin siihen penkkiin. Syy tähän ei ole se, että kasvattaisin egoani vaan se, että se on melko paljon jäljessä muita tuloksiani. En tarvi siis koko ohjelmaa, apuliikkeet osaan suunnitella itse ohjelmaan. (ainakin luulen osaavani)

Elikkä siis linkkiä vaan mikä on hyvä ja minkälaista kohotusta penkki maksimiini voin odottaa ja perustelut miksi juuri se ohjelma on hyvä! :)
Noo ryssäohjelmat on nimenomaan tarkotettu piikkaukseen. Eli siihen et kaivetaan se maksimi sieltä esille ja nostetaan penkin kilot niin ylös kun mitä ne perusvoimatasot antaa myöden. Lyhyet sarjat varsinkin suurella volyymillä tehtynä kuormittaa aina suhteessa enemmän hermostoo ja sun menee paikat hyvin äkkiä tukkoon jos sellasia teet monta kertaa viikossa ku ei alottelijan hermosto oo tottunu sellasee. Sun tapauksessa nyt tarviit sitä perusvoimaa sinne alle ennenkun tollasessa piikkausohjelmassa on ees mitään järkee. 2x6 on ihan hyvä perusvoimaohjelma ja voit ihan hyvin tehä sitä. Näät sitte omasta kehityksestä et miten se sulle sopii. Toinen vaihtoehto olis vaikka 3x10. Loppujenlopuks sil ei nyt o niin älyttömästi väliä varsinkaan alkuvaiheessa, kehitystä tulee todennäkösesti jokatapauksessa.

Mikä mun mielestä tässä nyt on tärkeintä on se et älä hötkyile. Enemmän treeniä ei aina tarkota enemmän kehitystä. Joskus se paras kehitys voi ihan oikeesti tulla sillä et sitä tehään kerran tai kaks viikossa ja apuliikkeitä sitten muina päivinä. Varsinkin kun haetaan sitä perusvoimaa. Itehän sen sitte tietysti parhaiten huomaat että mistä kerkeet palautua ja mistä et.
 
Liittynyt
13.1.2009
Viestejä
145
kerran viikossa rintatreeni.
Kaikessa yksinkertaisuudessaan näin. koostuu näistä 4 sarjasta,
esim.sinulle.
55kg/6-8 toistoa
57,5kg/4-5 toistoa
60kg/2-3 toistoa
65kg/1-2 toistoa
+lopuksi 2*8 kevyesti,esim 45kg?
Joka VIIKOKSI tähtäät jokaiseen sarjaan 2.5 lisäyksen ja punnerrat tarvittavan määrän toistoja.Kun vain päätät että se nousee, niin se nousee.
Itse kun aloitin treenaamaan max.penkki oli 50kg. Tuolla yksinkertaisella treenillä tulos max. nousi 120kiloon. Joka viikolla parani punnerrus sen 2,5kiloa. Montaa kuukautta siihen ei mennytkään. Mutta 120kilon jälkeen oli jo perehdyttävä enemmän uusiin treeneihin ja kikkoihin.
 
Liittynyt
28.5.2013
Viestejä
77
Ei tämä trolli ole nyt aivan oikeasti. Kyllä sitä hämmentyy kun mitä tahansa meinaakin aloittaa niin aina joku sanoo, että ei tuo sovi sulle. Jto minulle itse sanoi, että tuo 2x6 ohjelma ei ole yhtään hyvä, koska se johtaa helposti tasanteisiin ja luotan enemmän hänen sanaansa kuin mutu tuntumalla sanoviin pakkislaisiin. Aloin vaan miettimään, että mikä sitten olisi hyvä ohjelma..
 
Liittynyt
23.10.2008
Viestejä
307
Ei tämä trolli ole nyt aivan oikeasti. Kyllä sitä hämmentyy kun mitä tahansa meinaakin aloittaa niin aina joku sanoo, että ei tuo sovi sulle. Jto minulle itse sanoi, että tuo 2x6 ohjelma ei ole yhtään hyvä, koska se johtaa helposti tasanteisiin ja luotan enemmän hänen sanaansa kuin mutu tuntumalla sanoviin pakkislaisiin. Aloin vaan miettimään, että mikä sitten olisi hyvä ohjelma..
Mitä, jos kokeilisit toimiiko se 2x6 sulla vai ei? Tai sit otat jto:lta ohjelmat, niin ei tarvii arpoo.
 
Liittynyt
14.4.2013
Viestejä
537
Mikä tahansa ohjelma johtaa tasanteisiin jos ei ole vaihtelua. Ihan hyvin voi tehä 2x6 ja aina tietyin väliajoin pitää jaksoja jolloin tehdään enemmän toistoja ja sarjoja pienemmällä painolla että saadaan vähän vaihtelua. 2x6 ohjelmalla on monet ihan menestyksekkäästi nostaneet penkkituloksia, mutta tietysti siihenkin kannattaa ottaa vaihtelua. Ja eikös sua neuvottu ottamaan voimanostoseuraan yhteyttä, luulis että siellä osaisivat neuvoa penkkiohjelmat. Mä siis veikkaan että jto tarkoitti vaan sitä ettei niitä 2x6 sarjoja kannata tehdä joka ainoassa treenista kuukaudesta ja vuodesta toiseen, vaan välillä vaihdella.

Edit. Komppaan tota mitä Rawjunk sanoi. Ei kukaan voi internetin välityksellä sanoa just sulle täydellistä ohjelmaa, pakkohan sun on joku ottaa edes kokeiluun ja kattoa toimiiko.
 
Liittynyt
4.7.2011
Viestejä
293
Tarkoitus siis ei ole saada massaa vaan kasvattaa penkkitulosta. Olen 58kg, 173cm pitkä mies. Penkkitulokseni on noussut nyt puolentoista kuukauden aikana suurinpiitein 55kg -> 72-75kg. En ole käyttänyt mitään ohjelmaa oikeastaan, vaan pääasiassa mennyt perstuntumalla, koska painot ovat nousseet hyvin.

Nyt kuitenkin pari päivää sitten päätin ottaa tuohon penkkaamiseen jonkin hyvän ohjelman, mutta hämmennyin täysin. Olin jo tehnyt oman modauksen Miken 2x6 systeemistä kunnes kuulin, ettei se ole hyvä näin aloittelevalle ja, että on parempiakin voimatasoa lisääviä ohjelmia minun tasoiselle kaverille. Tän jälkeen aattelin ottaa jonkin venäläisen penkkiohjelman: Russian Squat Program Generator No sitten kuitenkin sain kuulla, että tuokaan ei ole hyvä ohjelma, koska aloittelija saa paremman hyödyn irti pitkistä sarjoista kuin vain nuista 6 toiston sarjoista. Kaikki kyllä kertoivat mitä ei pitäisi tehdä, mutta ikinä en saanut sitä vastausta siihen mikä sitten olisi sopiva ohjelma minulle.

Olisin siis todella kiitollinen jos joku linkkaisi tähän jonkin hyvän ohjelman juuri minulle, mieluiten sellainen 6vk pitkä, jolla saisi kätevästi voimatasoja nostettua kohtuullisen määrän. En tarkoita nyt mitään sellaista ohjelmaa jota tehdään vain kerran viikossa ja loput ovat sitten apuliikkeitä vaan nyt oikeasti keskityttäisiin siihen penkkiin. Syy tähän ei ole se, että kasvattaisin egoani vaan se, että se on melko paljon jäljessä muita tuloksiani. En tarvi siis koko ohjelmaa, apuliikkeet osaan suunnitella itse ohjelmaan. (ainakin luulen osaavani)

Elikkä siis linkkiä vaan mikä on hyvä ja minkälaista kohotusta penkki maksimiini voin odottaa ja perustelut miksi juuri se ohjelma on hyvä! :)
Tee wendlerin 531 ainaki 3v ja kattoo tilannetta sitten. Sulla ei oo minkäänlaista pohjaa tähän hommaan ja noi sun tähänastiset tuloksien nousut ei ole mitenkään ihmeellisiä, koska alottelijalla nousee tulokset nopeesti aina. Lypsää ensin kaikki ulos tommosesta perinteisemmästä treenistä.
 
Liittynyt
19.4.2011
Viestejä
1 444
Tee wendlerin 531 ainaki 3v ja kattoo tilannetta sitten. Sulla ei oo minkäänlaista pohjaa tähän hommaan ja noi sun tähänastiset tuloksien nousut ei ole mitenkään ihmeellisiä, koska alottelijalla nousee tulokset nopeesti aina. Lypsää ensin kaikki ulos tommosesta perinteisemmästä treenistä.
AINAKIN 3 VUOTTA. :D herranjumala...
 
Liittynyt
22.10.2005
Viestejä
2 705
Ikä
28
Miksi ei? 3 vuotta kun vaan päättää et wendlerin progressio menee läpi nii kyllä se sit kans menee!

3 vuoden päästä penkki on jo varmaan 500kg tolla tahdilla joka on jo ihan sopiva pohja alkaa harkita uusia ohjelmia.
 
Liittynyt
27.10.2011
Viestejä
425
Kaupunki
jyväskylä
Miksi ei? 3 vuotta kun vaan päättää et wendlerin progressio menee läpi nii kyllä se sit kans menee!

3 vuoden päästä penkki on jo varmaan 500kg tolla tahdilla joka on jo ihan sopiva pohja alkaa harkita uusia ohjelmia.
.. älä nyt ala pätemään.. kaverin penkki on puolentoista kuukauden aikana noussu 55kg -> 72-75kg eli n 20kiloa.. se tekee samalla jatkumolla noin 160kiloa vuodessa..
mun mielestä saa mennä samalla lailla ku ennenkin, tulee vielä kova penkkaaja muutaman vuoden päästä
 
Liittynyt
4.7.2011
Viestejä
293
AINAKIN 3 VUOTTA. :D herranjumala...
En ymmärrä tota sun vastausta, mut mä kerron oman kannan:

Siis pointtina on tämä, että jonkinlainen perus suunnitelma pitää olla. 3v sanoin sen takia, koska tästäkin jo näkee sen kärsivällisyyden puutteen treenaamisen suhteen ja halutaan tehdä näitä erikoistekniikoita/ohjelmia, vaikka pohja puuttuu. Henk.koht. mielipide on, että lypsää niin kauan perusvoimaa, kun jotenkin tulokset nousee ja niin on kokeneemmat neuvonut. 531 oli multa vain esimerkki, koska on helpompi ketjun alottajan havainnoida, että mitä tässä tarkotetaan.
 
Liittynyt
4.7.2011
Viestejä
293
Miksi ei? 3 vuotta kun vaan päättää et wendlerin progressio menee läpi nii kyllä se sit kans menee!

3 vuoden päästä penkki on jo varmaan 500kg tolla tahdilla joka on jo ihan sopiva pohja alkaa harkita uusia ohjelmia.
Ei pahalla, mut sulla taitaa olla huonohko näkö, sekä huono penkkitulos :D "noi sun tähänastiset tuloksien nousut ei ole mitenkään ihmeellisiä, koska alottelijalla nousee tulokset nopeesti aina."
 
Liittynyt
15.9.2012
Viestejä
2 271
Kaupunki
espoo
.. älä nyt ala pätemään.. kaverin penkki on puolentoista kuukauden aikana noussu 55kg -> 72-75kg eli n 20kiloa.. se tekee samalla jatkumolla noin 160kiloa vuodessa..
mun mielestä saa mennä samalla lailla ku ennenkin, tulee vielä kova penkkaaja muutaman vuoden päästä
eiköhän toi nousu johdu hermoston ja lihasten kehittymisestä joka tulee joka aloittelijalle se kuukauden ajan, kyllä se siitä hidastuu siitä olen aika varma.
 
Ylös