Mikä olisi hyvä iso tv??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Relg
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kampissa on esillä aika HC-töllö. Panasonicin 103 tuumanen fullHD plasma. Oli kyl kohtuu miehekäs laitos.
Juu komia oli.:worship: Mitähän hintaa tuollaisella olis? Aika siisti olis saada 103 tuumaa olohuoneeseen. Varmaan aikamoinen virtasyöppö? Oli melkeinpä jo koomisen näköinen koko vehje.

Siellä oli muuten joku kilpailu, plasmaa oli voittajalle tarjolla, tuskin sentään 103 tuumaista?:hyvä:

Suomesta laitoin kyselyn/tilauksen, hinta oli vielä auki. Helpompi huoltaa nämä Nordic-mallit suomessa jos sattuu hajoon jotain.

Itsekin harkitsin tuota mallia mutta tyydyin sitten pykälää pienempään. Saatavuus näillä isommilla malleilla suht heikkoa aluksi. Varmaan melkein koko loppuvuosi on hieman heikompaa, silloin tällöin joitain lähetyksiä tulee..

Itse olen tyytyväinen tuohon omaan tonnin Panasoniciin. TV-kuva on itseasiassa ihan hyvä, kun otti kaikki kuvanparannukset pois päältä ja käsin sääti asetuksia. Täytyy todeta että 50" TV-käytössä olisi liian iso. Ei kuvakoon takia, vaan kuvanlaadun takia tällä katseluetäisyydellä. DVD-käytössä kuva on suorastaan mainio, vaikka signaali siirtyy vanhan DVD-soittimen takia S-VHS -piuhalla. Eiköhän tällä muutaman vuoden pärjää, jolloin voi katsella saisiko tonnilla jo yli 50":n tauluteeveen.

Itse olen tyytyväinen tuohon omaan tonnin Panasoniciin. TV-kuva on itseasiassa ihan hyvä, kun otti kaikki kuvanparannukset pois päältä ja käsin sääti asetuksia. Täytyy todeta että 50" TV-käytössä olisi liian iso. Ei kuvakoon takia, vaan kuvanlaadun takia tällä katseluetäisyydellä. DVD-käytössä kuva on suorastaan mainio, vaikka signaali siirtyy vanhan DVD-soittimen takia S-VHS -piuhalla. Eiköhän tällä muutaman vuoden pärjää, jolloin voi katsella saisiko tonnilla jo yli 50":n tauluteeveen.

Tollases yli 50" on jo se hyöty et sillä pyörittää työpöytää 1920x1080p resoluutiolla niin et siitä saa jo jotain selvääkin ja kuvanlaatu on vähän parempi kun DVD svhs piuhalla ;)

Olin muuten siinä uskossa et noista kuvanparannus piireissä olisi nimenomaan hyötyä huonoissa tv lähetyksissä, ilmeisesti näin ei ainakaan ole panasonicin kohdalla.

Tollases yli 50" on jo se hyöty et sillä pyörittää työpöytää 1920x1080p resoluutiolla niin et siitä saa jo jotain selvääkin ja kuvanlaatu on vähän parempi kun DVD svhs piuhalla ;)

Olin muuten siinä uskossa et noista kuvanparannus piireissä olisi nimenomaan hyötyä huonoissa tv lähetyksissä, ilmeisesti näin ei ainakaan ole panasonicin kohdalla.

Varmasti, mutta hinta ei ole tonnia ja en käytä ruutua tietokonekäytössä (jos työpöydällä viittasit siihen) ;)

Esim. fudiksessa tuo kuvanparannus huononsi kuvanlaatua huomattavasti. Eihän tuossa mallissa montaa autom. säätöä ole, mutta otin ne pois ja säädin muut säädöt käsin. Iso ero.

Habitaressa oli Pioneerin G8 -sarjan plasmoja. Itse tykästyin kovasti full-hd versioon 50" töllöttimestä, vaikkakin tähän saakka olen plasma-vastainen ollut niin tuollaisen voisin kotiini hankkiakin.
Edustajan kanssa tuosta tovi juteltiinkin ja vaikka Plasman kuva on kovasti rauhaton verrattuna LCD:n postikorttikuvaan, tuntui se varsinkin Bluray-käytössä mukavalta silmille, vähän enemmän leffateatterifiilistä kuin "paikoillaan" pysyvässä lcd-telkun kuvassa. Olisikohan filmimäinen oikea termi asiaan.

Joku Samsung M86 sarjan laite niin ei varmasti tarvitse katua eikä ole pelkästään ihan ok televisio, vaan kuvanlaatu on loistava. Olen sen verran vertaillut kuvanlaatua että muut eivät pääse edes lähelle.

Ainoa mikä tuossa huolettaa on se että noita kyseisen telkkarin firmwareja on foorumeitten mukaan päivitetty uudempaan ja ei tiedä saisiko uudemman jos tilaisi nyt vaikka Saksasta.

Joku Samsung M86 sarjan laite niin ei varmasti tarvitse katua eikä ole pelkästään ihan ok televisio, vaan kuvanlaatu on loistava. Olen sen verran vertaillut kuvanlaatua että muut eivät pääse edes lähelle.

Ainoa mikä tuossa huolettaa on se että noita kyseisen telkkarin firmwareja on foorumeitten mukaan päivitetty uudempaan ja ei tiedä saisiko uudemman jos tilaisi nyt vaikka Saksasta.

Testasin M86 sarjaa Acer Ferrari -läppärillä. Kaupassa suoraan kytkettynä kuva oli viallinen, eli ikäänkuin olis ollu joku punainen kalvo siinä kuvan päällä. Tykkään out of the box vehkeistä, eli telkkarin pitää toimia heti kunnolla kaupasta ostaessa ilman mitään ihme kommervenkkejä. R-sarja vei sii voiton huomattavasti halvemmalla hinnalla ja paremmalla laadulla. Minun käyttööni siis. Full HD-ready siis ainoastaan. Mutta on tietokonekuva kyllä mannaa.:worship:

Suosittelisin siis http://www.samsung.com/fi/products/tv/lcdtv/le40r88bd.asp tuon M-sarjan sijaan.

Samsungin M sarjalainen oli mullakin tarkoitus ostaa, mutta sopivan myyjän löydyttyä kuulin tästä F sarjasta ja sen saatavuudesta niin päätin jäädä odottelemaan, ja täytyy sanoa että odotus kannatti. :rock:

Hupen mainitsemat Pioneerin G8 mallit on myös mielestäni loistavia laitteita. Tosi hyvä kuva, 428XD oli pitkään harkinnassa. Pioneerin Full hd plasmat vaan ihan järkyttävissä hinnoissa suomessa, ei puhettakaan että pitkään aikaan alle 5000€ niitä irtoaisi mistään..

Ei se Pinohiiren perus G8 plasma 42:na kovin järkyttävän kallis ollut, ettei olisi alle 2ke jopa?
Riittää normi dvd-käyttöön mainiosti. 50" FullHD sitten 5-6ke.

Ei se Pinohiiren perus G8 plasma 42:na kovin järkyttävän kallis ollut, ettei olisi alle 2ke jopa?
Riittää normi dvd-käyttöön mainiosti. 50" FullHD sitten 5-6ke.

Se perus plasma 42" vähän alle 3000€. Tällä hetkellä taitaa 50" full hd pioneeri olla suomessa lähempänä 10t€ kuin 5t€. Mutta loistavia koneita.. Ja suomen hintoja tarkoitin.

Suositut

Back
Ylös Bottom