Mikä olisi hyvä iso tv??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Relg
  • Aloitettu Aloitettu
Hmm.. Plasma ja LG. Ei ehkä kovin hyvä ole kuitenkaan :)
niin en tiedä. tuskin se muutenvainkaan testissä on pärjännyt. siitä en tiedä onko plasma sitten hyvä vai huono.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tai no tarkemmin lukien, kaikki ovat melkein plasman puolella. Vaikka ei ehkä pelikäytössä ihan paras. VOisi ollakkin tuo neutraalin LG ihan ok :D

jos tv:n katseluun isoa töllöä haluaa niin itse ostaisin tällä hetkellä tuon. on ihan hyvin menestynyt testeissäkin ja hintakin on ihan kohillaan. ennemmin ostaa kerralla kunnon kokoisen eikä mitään pientä räpsyä, kaduttaa vain myöhemmin. http://www.gigantti.fi/is-bin/INTER...oZ&CatalogCategoryID=qdvD4QFHii8AAAEOglg03xil

Mitään mistään tekniikasta sen enempää ymmärtämättä, meillä taitaa tuollainen tuossa olohuoneessa olla. Hyvä se on ja korvasi vanhemman plasman. Todella paljon parempi kuva kuin edellisessä eikä muutenkaan ole mitään vikaa. Makkarissa (tiedän, siellä ei saisi olla telkkaria) on LCD-televitsuuni (32 tuumaa) eikä huomattavaa eroa kuvanlaadussa ole. No ehkä hitusen. Lcd-telkkarissa ei käsittääkseni nuo mustan eri sävyt erotu niin hyvin kuin plasmassa (esim. jos mustassa kankaassa on poimuja), jos oikein olen ymmärtänyt. Kyllä nuo plasmat on ihan hyviä vaikka hieman epäilin tuota hankittaessa. En ole pettynyt!!!

Olen tyytyväinen molempiin töllöihin, ja hyvä kuva molemmissa.

Tai no tarkemmin lukien, kaikki ovat melkein plasman puolella. Vaikka ei ehkä pelikäytössä ihan paras. VOisi ollakkin tuo neutraalin LG ihan ok :D

Ketkä kaikki :evil:

Kyllä nuo uudet kunnolliset LCD:t pesee plasmat kaikessa.

Osta Sony, kallein mihin on varaa, itse ostaisin 40D3000K -mallin tai sitten sen FullHD:n mutta kun siinä ei ole (vielä) c-digipoksia niin ostaisin tuon mainitun. Muut telkut ovat paskaa.

Nyt on telkkareita ihmetelty lisää.. Samsungin m86 ei ihan niin hyvälle kuitenkaan näyttänyt kun mitä olin kuvitellu.. Kolmen viikon sisällä pitäisi uutta F sarjaa tulla kauppoihin, se tekisi mieli odotella ja katsoa, samoin Sonyn uutta mallia tulee lähiaikoina.

Pioneerin PDP-428XD 42" plasma vaikutti aika pätevälle laitteelle, tosi hyvä ja rauhallinen kuva. Mutta miten plasma toimisi tietokoneen kanssa sillontällöin käytettynä? hmm.. Ja 3000€ hinta 42" telkusta joka ei edes ole full hd tuntuu ehkä hieman kovalle, mutta harkitsemisen arvoinen laite kyllä..

Hupen mainitsemaa Sonyn mallia en olekaan nähnyt, senkin voisi tsekata millainen kuva, hinta ei ainakaan kovin paha ole 46 tuumaisessakaan..

Kyllä nuo uudet kunnolliset LCD:t pesee plasmat kaikessa.
missä esimerkiksi. missä sellaisessa asiassa mikä on ihmis silmällä havaittavissa. jotenkin tuntuu että töllöiltä nykyään vaaditaan ihan älyttömiä asioita. vanhoista kaasuputki töllöistä taas kelpas melkein mikä tahansa. kokrkeintaan joillakin oli vaatimus 100herziä ja joku tietty merkki. nykyään vaaditaan taas sellaisia asioita mitä ei edes ymmärretä, mutta tiettyjä asioita pitää lapussa lukea. mahdollisimman paljon hienoja kirjain yhdistelmiä ja mahdollisimman paljon numeroita. toki ymmärrä friikit, mutta menee vähän överiksi kun kaikille pitää joku super töllö saada vaikkei niitä eroja välttämättä halpaan hyvää töllöön huomaisikaan>>>maksetaan turhasta.

hyvissä töllöissä kuva erot on niin pieniä ettei niitä edes huomaa. ainoa ero on telkun säädöissä>>>värit, kontrasti jne.... nuo kun on jossain näyte töllössä pielessä niin äkkinäisimmät tekee jo päätökset niistä>>>>paska ja tunkkanen kuva.

Jos katseluetäisyys on lyhyt, n 2m. niin onko totta että lcd näyttää silloin huonommalle ja plasmaa olisi ns helpompi katsoa noin läheltä? Liikkeissä sitä kuitenkin jotenkin vaikea vertailla...

Kannattaa lueskella dvdplaza foorumia. sieltä saa kaiken mahdollisen tiedon. Kannattaa myös miettiä, onko se FULL HD tv hintansa väärtti ( 40" ja pienemmät taulut + katseluetäisyys 2-3m, silmä ei erota full hd:n ja hd readyn eroa) Mitä tulet katsomaan? SD lähetystä eniten? (tv lähetys siis) ehkä dvd leffoja? Vai eniten blu-ray/hd-dvd leffoja? Sonyn W2000 sarja kannattaa unohtaa suosiolla. vanhaa tekniikkaa. (vain 2 hdmi liitintä, ei 24p tukea. eli blu-ray leffoissa liike/kuva nykii) Tällä hetkellä IMO parasta antia antaa lcd: tv:issä Sonyn D3000 sarja. Mulla on 40"D3000 himassa ja en ole löytänyt mitään huonoa sanottavaa. tv on "vain" HD-ready mutta esim PS3 kanssa Blu-ray kuva on loistava. Paremmasta ei väliä. (ja mä en ainakaan huomaa eroa fullhd:n välillä. Jos ei sit nenä ole kiinni paneelissa) Ja mikä parasta tv:ssä, SD kuva on myös loistava. Samoin ps3:n kautta dvd kuva. D3000 on myös 24p tuki ja mun mielestä yksi tärkeimmistä ominaisuuksta, Motion flow 100hz. Tätä ei monessakaan tv:ssä ole. Sonyn uudet W3000 ja X3000/3500 FULLHD mallit tulevat nyt syys-lokakuussa. 100hz tosin on vain kalleimmissa X sarjan malleissa. (siis x3000/3500) 40D3000 tv:n saa noin 1500€ ja 46D3000 noin 1800€ mutta tv:t alkaa olee lopussa. :)
http://www.sony.fi/view/ShowProductCategory.action?site=odw_fi_FI&category=TVP+LCD+TV
http://www.dvdplaza.fi/forums/forumdisplay.php?f=86
Se on muuten aivan totta että ei todellakaan tarvitse olla (ainakaan vielä pitkiin aikoihin) Full HD telkku kun katsellaan telkkulähetyksiä ja dvd-elokuvia. HD-ready telkut toistaa aivan yhtä hyvin kuvan kuin fullit ja paljon halvemmalla. Jopa blueray laitteet kytkettyinä hd-ready telkkuun antaa lähes samanlaisen kuvan kuin fullit.

Mulla on 50 tuumanen hd ready projektoritelkku alle tonnilla ja kuva on kirkas, tarkka ja muutenkin loistava! 5 vuoden päästä saa jo niin paljon halvemmalla isompia että tuon voi surutta heittää vaikka kaatopaikalle. Silti saan koko ajan katsoa todella hulppean isoa kuvaa himassa!
Projektiotelkuissa jengi itkee sitä että se kuva menee niin huonoksi kun katsoo sivusta. Okei meneehän se, mutta kuka nyt kotonaan telkkua edes katsoo muualta kuin paraatipaikalta. Sitäpaitsi kuva uudella tekniikalla pysyy täysin briljanttina menet sitten vaikka kuinka toiseen laitaan isolla 3,5 metrin sohvallasi!!!:kippis1:

juu itekki tarkastelin asiaa. taitaa olla gigantilla väärä hinta tuolla kun ei hintaseuranta antanut edes korkeinta hintaa noin korkeaksi mitä gigantti pyytää.

edit>: eikö olihan tuolla. 4484e näyttää olevan korkein hinta tuolla panasonicilla. katteet kohillaan :)

Kannattaa muuten sitten oikeasti olla kriittinen siitä miltä telkkari näyttää siellä esillä ollessaan. Usein 99% säädöistä on ns. päin vittua ja varsinkin normi ei-hd kuva näyttää ihan hirveältä.

Kaikenmaailman kohinanvaimentimilla ja terävöityssäädöillä kuvasta tulee yleensä ei-hd kuvalla jotain aivan hirveää mössöä. Niitä pyörittelemällä saa telkkarin kuin telkkarin näyttämään just niin huonolta kuin haluaa.

Itsekkin meinasin vaipua epätoivoon sonyn telkkarin kuvan laadusta, kunnes turhat hömpötykset sai pois päältä ja kuvastakin tuli varsin katsottava.

Itse olen ollut tyytyväinen Sonyn KDS-55A2000 55" FullHD-töllöön. Suurimman osan ajasta tulee töllöstä katsottua HD DVD ja Blu-ray julkaisuja tietokoneen kautta, joka on liitetty televisioon DVI-HDMI -piuhalla. Myös Xbox360 on satunnaisessa käytössä. Ohessa muutama kuva.

Itserakennettu taustavalaistus käytössä, leffana Chronicles of Riddick HD DVD -versio

Xbox360 käytössä

Siistiltä näyttää :)

Kävin juuri gigantissa katselemassa esim. LG 50PC55:sta. JA joku vastaava panasonic. Ei se 50" nyt paljon suuremmalta näytä kuin joku 42". Ja kun katsoin LCD töllöä, Full HD, niin oli kyllä sitten niin paljon parempi kuva kuin 50" plasmassa. Paljon terävämpi. Nyt olen taas aivan sekaisin, enkä tiedä minkä ostaisi. TOsin 42" jos katsoo metrin lähempää kuin 50", niin ihan samalta näyttää.

Meni taas mietintään, josko sittenkin esim. 46" JVC LCD, tms. Vähintään 42". JA taidan kääntyä sittenkin LCD puoleen, vielä kun se on pelatessa parempi kuvaltaan. HElvetin vaikeaa on tämä valinta.

Back
Ylös Bottom