Mikä nykymuodissa ärsyttää? :D

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Simpaus
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Housut on aina joko liian kapeat tai vähintään kymmenen senttiä liian pitkät (maastavedossa mulla on kuulema pitkät jalat, ne vain katoaa johonkin ennen sovituskoppeja). Tai jumalattoman matalavyötäröiset. Tai tehty teinilattapepuille ja taskut on missä sattuu. Haaveilen yhä 2000-luvun alun muodista, kun housut oli lievästi levenevät ja vyötärö oli sopivalla korkeudella. Mulla oli MONET lempihousut. Ja sai valita farkkua, samettia tai samettifarkkua. Nih. Värinkin sai valita.

Paidat. Siis mulla ei ole pitkä selkä, silti napa vaan vilkkuu. Eräs kaveri totesikin joskus, että mulla on aina college-paita - tässä syy. Kesäisin ihan sama vaikka vilkkuukin, kiva maha mulla on, mutta töissä ja viileämmällä ilmalla olisi kiva pukeutua "säädyllisesti".

Napitettavat kauluspaidat. Joko ne ahdistaa rinnoista tai jos rinnoista mahtuu, pitäisi olla tosi iso maha. Prkl. Ku mulla on vain rinnat mutta littana vatsa. Jonkunmoinen vyötärökin mulla on. Ei istu ei. Ja miks niissä pitää olla rimpsuja ja pitsiä???

Ja värit. Komppaan Stashia: vahvat perusvärit takaisin kauppoihin HETI.

Mä inhoan lisäksi myös tosi teräväkärkisiä naisten kenkiä, en ikinä laittaisi sellaisia jalkoihin.

Mä oon aika tällanen yksinkertasuuden kannattaja, jonka päällä muotiluomukset menettäis sanan muoti. En oo ikinä muodin perässä kulkenutkaan, vaan kattonu vaatteet vähä sen mukaa miltä ne näyttää päällä ja tuntuu mukavilta, mutta yrittäny silleen kahtoo, ettei mitää ylilyöntejä tämänkään suhteen :) eli ei mitää kamalia väriyhdistelmiä tai housuja mitkä tuntuu hyvältä, mutta näyttää aivan kamalalta päällä. Täytyy kuitenki sopia molemmilta osin (olipas harvinaisen selkeä kuvaus..)

Oon aika lyhyt (160cm) ja vartaloltaan x- mallia. Yleensä tykkään pitää ihan farkkuja (joita useimmiten saa lyhentää jos sopivat löytyy) ja kivoja t-paitoja, rentoja pitkähihasia ja kesällä erilaisia hihattomia. Jokainen tallatkoon tyylillään (tai tyylittä)

Mä kyllä tykkään pillifarkuista, ne on ihan kivan näköset korkeakorkoisten saappaiden kanssa. Mutta ikinä en kyllä laittais niitä tennareitten kanssa, se jos mikä on minusta kammottavaa!

Heh. Mulla on pitempivartiset tennarit ja suht kapealahkeiset farkut ja musta ne näyttää kivalle :D Eli en ihan vierasta pillifarkkuja, vaikka kaikki mallit niistäkään eivät kaikille sovi ja osa väreistä on turhan rohkeita tai kulutettuja.

Tänä keväänä meinasi silmät poksahtaa päästä, kun tangoissa roikkui neonvärisiä vaatteita. Ei o todellista.

No ostin sitten ihan nostalgiasyistä yhden oversize-topin neonpinkkinä. Näyttää itse asiassa hauskalta pappavillatakin ja farkkujen kanssa. Tai treenikuteena :D.

Mutta miksi kaikki housut venyvät jo eka pesussa muodottomaksi ja reisipylly-osastolta inhotavan löysiksi? Jopa taskut venyy, eikä uudelleenpesu kutista niitä edes.
Nimimerkillä "ois kolmet farkut kavennettavana"

Minullekaan ei ne tunikat sovi. En ikinä laittaisi päälleni myöskään semmoista raskausmekkoa, millaiset näyttävät nykyään olevan muodissa! Haluan korostaa vyötäröäni enkä peittää sitä :S

Joo. Sama täällä. Toisaalta mun kädet ja selkä ei ikinä mahdu niihin ihmeellisiin... no onko ne sitten just babydolleja vai mitä lie. En tajua muodista yhtään mitään eikä kiinnosta. Reinot ja huppari on hyvä asuste paikkaan kuin paikkaan. Tosin reinot kai on muotia.

Lantiofarkut eivät varmaan enää ole muotia, mutta ne mua ärsytti. (Napapaitaa en pitäisi ikinä, en edes tiukkaa toppia.) Samoin kaikki semmoset kittanat caprit ja roikkuvat... topit, joissa on jotain ylimääräisiä härpäkkeitä ympäriinsä. Yhteen aikaan kaikki oli jotenkin liehuvaa tai vinoa. Ja vittu niitä kenkiä, joissa on se kapeneva kärki. Aivan järkyttäviä.

Itse pidän sellaisia vaatteita, jotka tuntuvat luontevilta käyttää. Joku muotivaatekin mulla saattaa olla, en tiedä. Hmm. No ne reinot ainakin.

Mutta miksi kaikki housut venyvät jo eka pesussa muodottomaksi ja reisipylly-osastolta inhotavan löysiksi? Jopa taskut venyy, eikä uudelleenpesu kutista niitä edes.
Nimimerkillä "ois kolmet farkut kavennettavana"

Jes mä en ole ainoa!
Mä oon vissiin viimeksi löytäny joskus 90-luvulla jalkaani semmoset farkut joita ei olis itse tarvinnu fiksata. Onneks sain anopilta ompelukoneen lainaksi, niin pystyn nykyään kaventamaan farkut heti kun olen ne ostanu. Mä vihaan ylikaiken tommosia lörähtäneitä farkkuja jotka lököttää reisistä ja takapuolen kohdalta.:urjo:

Ai niin. Ärsyttää ihan sairaasti, että naisten farkkuja, joissa ei ole stretchiä, on melkein mahdotonta löytää. Johonkin pillimalliin stretch tietysti kuuluu, mutta sit kun haluaisi sellaiset hyvät ja kauniisti kuluvat perusfarkut... ...tääkin inhoaa lörähtäneitä farkkuja...

Ai niin. Ärsyttää ihan sairaasti, että naisten farkkuja, joissa ei ole stretchiä, on melkein mahdotonta löytää. Johonkin pillimalliin stretch tietysti kuuluu, mutta sit kun haluaisi sellaiset hyvät ja kauniisti kuluvat perusfarkut... ...tääkin inhoaa lörähtäneitä farkkuja...

Tämä muuten niin pitää paikkansa. Kunnon farkkukangas olisi jees, vaikka stretch joissain tilanteissa toimiikin paremmin. Ärsyttää vain, kun farkut toisensa jälkeen lakkaavat pysymästä ylhäällä edes vyön kanssa. Ja laihtumisesta nyt ei ole kyse.

Mä en voi käsittää noita babydoll-toppeja, joissa näytän aina siltä kuin olisin 6kk raskaana. Myös pillifarkut ovat jotain järkyttävää, mulla kun on persettä ja reisiä liikaa niihin housuihin. Ja yäk ovat myös jakut, jotka ovat rintojen kohdalta melko piukat ja helma on sitten tosi lyhyt ja leveä!
Ikuisuusongelma on löytää housut, jotka ovat tarpeeksi pitkät ja silti vyötäröltä ja persuksen kohdalta sopivat. Ja myös paitojen ja jakkujen kanssa on se ongelma, että rintojen, hartoiden tai käsivarsien kohdalta ne ovat liian pieniä..
Juu, ei ole helppoa olla nainen :D

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Se, että on _mahdotonta_ löytää istuvaa kauluspaitaa. Mulla ei mitenkään ole mielestäni isot rinnat (b/C), eikä selkä mikään ladonovi. Mutta ei. Järjestään kauluspaidoissa pingottaa rinnan kohdalta napit. Piruuttaan kokeilin joskus, että kuin iso oikein pitäisi olla. Koko 44/46 istui rinnasta!! HALOO?? Se siitä sitten. Ei herkku.

joo ja sit noissa babydoll topeissa tissit näyttää ihan suhteettoman suurilta. Jos on hiemankin rintavampi niin näyttää kyl hirveän lihavalta myös. Joutuu laittaa isompaa kokoa ja sit on sen näköinenkin. Joskus kokeillut huvikseni sovituskopissa ja aika järkyttyneenä tullut ulos, motivaatio kyl hetkeksi latistuu ku sellasen tunkee päälle..

Se, että on _mahdotonta_ löytää istuvaa kauluspaitaa. Mulla ei mitenkään ole mielestäni isot rinnat (b/C), eikä selkä mikään ladonovi. Mutta ei. Järjestään kauluspaidoissa pingottaa rinnan kohdalta napit. Piruuttaan kokeilin joskus, että kuin iso oikein pitäisi olla. Koko 44/46 istui rinnasta!! HALOO?? Se siitä sitten. Ei herkku.

Tämänkin vielä kestäisi, jos kokomitoitus olisi joka kaupassa sama. Tai edes yhden kaupan sisällä. Mulla on kahdet Seppälän farkut, joista toiset on kokoa 42 ja millilleen sopivat, toiset 40 ja roikkuvat päällä.

Myös se vituttaa, että kaikki vedetään överiksi. On mulla jopa pääkallokengät, mutta ei sitä samaa printtiä tartte joka vaatteessa olla. Tai mitään printtiä/logoa/mainosta/tekstiä/kuviota.

Ja Suomeenhan sopii siis todella hyvin villakangastakki, jossa on 3/4 -osahihat. Nykyään on onneksi jo pitkiä paitoja, olkoonkin että istuva "tunika" on minusta normaalin ihmisen paita.

Mä taas tykkään pillifarkuista, tai no, suoralahkeisista kapeen mallisista. Ja raskauspaidat on musta ihania. Ja käytän tätä yhdistelmää vielä tennarien kanssa ;) Lähinnä ihastun sellasiin vaatteisiin jotka laskeutuu hyvin ja on mukavan tuntusta kangasta. Ja se on kiva kun paidat on pidentyneet.

Mut eniten ärsyttää tällä hetkellä kenkämuoti. Kiilat, tolpat, piikit ja platformit on kaikki hirveitä (ja kaikista kauheimmat oli ne kitten heels mut niistä taidettiin jo päästä). Ainoot nätit korot musta on sellaiset 40-50-luvun tyyppiset. Ne oli joku aika sitten muodissa mut nyt ei löydä mistään. Ja sitten arkikäyttöön vaihtoehdot on saappaat, lenkkarit tai tätikengät. Kertokaa mistä löytyy siistit mut "nuorekkaat" ja korottomat kengät joita vois pitää esim töissä. En osaa edes kuvitella miltä ne vois näyttää!

Ne äitiyspaidat on kyllä ällöttäviä, mutta on nuokin parempia suomalaisen pallukkateinin päällä kuin makkarankuoripaidat. Toisaalta... ei mulla niinkään nykymuoti ärsytä vaan enemmän se kun ihmiset eivät katso rehellisin silmin itseään peilistä pukeutuessaan tai ostaessaan vaatteita. Siis ihan oikeesti... vaikka mikä olis muodissa niin kaikki ei näytä hyvältä kaikkien päällä.

Pillifarkut ja saappaat on ihan ok jos kropan muoto sattuu olemaan sopiva tuollaiselle vaatetukselle. Jos on hoikkaset ja pitkät jalat, niin kyllä pillifarkut ja saappaat näyttää ihan hyviltä. Jos taas on perus persjalkainen suomalaispallukka niin kyseinen pukeutuminen ei oikeen imartele.

Itsehän en osaa pukeutua hyvin ja tyylikäästi mutta arvostella tietysti kuitenkin osaan ;).

Itsehän en osaa pukeutua hyvin ja tyylikäästi mutta arvostella tietysti kuitenkin osaan

Sama vika rahikaisella :)

Moni ällö piirre nykymuodista onkin jo mainittu. Mutta niin vain on katukuva täynnä pillifarkku-tennaria ja muuta mukavaa! Ärsyttää nämä varsinilkkurit ja roikkupaidat. Ja miten ihmeessä ihmiset voi pitää näitä kaikenmaailman lattapohjaisia ballerinoja! Mun jalkapohjat huutaa heti kun katsonkin niihin päin - en vaan yksinkertaisesti pysty laittaan jalkaan täysin tasapohjaista kenkää (enkä usko että se kenenkään koivelle tekee hyvää).

Eniten muakin ärsyttää kuitenkin ne ihmiset jotka seuraa pintamuotia vaikkei se sovi päälle ollenkaan. On vaan pakko olla pop.

Tosin joskus toivoisin, että osaisin olla itsekin edes vähän pop.

Mulle nykymuoti SOPIS enemmän kuin hyvin, mutta eipä tuu ikinä ostettua mitään ku oon niin pihi. Ehkä kerran vuodessa ostan pari vaatekappaletta ja muuten huitelen vanhat rytkyt päällä.

Itselleäni on tosi pitkät ja solakat jalat, joten niissä näyttäs tosi hyvältä pillifarkut ja saapikkaat. Raskauspaidat sopis kans tosi hyvin, koska niillä kätkis suhteettoman ison pötsin ja jenkkikset (jotka ei siis lähde treenillä eikä laihkarilla, kirurgin veitsellä ehkä) ja toisaalta solakat pitkät kädet näyttäs kans hyvältä. Pitäskö lähtä vihdoin shoppaan ennen kuin toi muoti menee ohi...

Löytysköhän mistään tollasta "raskausmallista" treenipaitaa, saattas näyttää vähän paremmalta kun mun tiukat treenihousut+Afrikan mantereen kokoinen huppari/t-paita-yhdistelmä:jahas:

Raskauspaitoja vastaan olleet monet (kuten varmaan mäkin olisin normaalisti) nyt kuitenkin kevään muoti on ihanan armollinen meitsille kun synnytys on edessä...ja kiloja kun jää vielä sen jälkeen ja maha on löysää höttöä niin ei muuta kun tunika niskaan ja menoks....eikä tartte kokoajan ajatella et maha pömpöttää :D

Suurin inhotus muodissa nyt korkee vyötäröiset farkut ym. housut. Ne ei vaan oikeesti sovi kenellekkään...

^siis ilmanmuuta raskausmekkoja nyt sopiikin käyttää kun on raskaana! ;) joo hyi korkeevyötäröiset farkut :S kammottavaa

Noi raskauspaidat ei oo sit kyllä yhtään kivoja... Ne vaan saa näyttään mut tosi paksulta!! :D

Pillifarkuista tykkään ja niitä myös käytän (en ihan pillipillejä), vaikka ei vältsisti mulle sopis kun takamusta ja reisiä löytyy... Mutta niin on vaan käyny kun niitä on nähny joka paikassa niin ne on alkanu näyttään kivoilta. Muodin orja!!!

Juuri ostin ekat korkeavyötäröiset housut. Ne korostaa kivasti kapeaa vyötäröä ja jalassa tukee mukavasti, mutta ei purista. Eikä ainakaan vilku reksu niinku melkein kaikissa näissä lantiomalleissa, jotka on suunniteltu lättäpepuille.. Ja kun lantiofarkut vetää mun päälle, jolta takamusta löytyy niin jää "vyötärö" niin julmetun alas, että kyllä vilkkuu...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom