Mikä luuri näistä kannattaa ostaa? N73,N80,W810i vai W850i?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja IsoDino
  • Aloitettu Aloitettu

IsoDino

VIP
Eli mikä näistä luureista kannattaisi ostaa?

-Nokia N73
-Nokia N80
-SonyEricsson W810i
-SonyEricsson W850i

Älkää ehdottako muita. Noista johonkin aion päätyä!

Hinnaltaan tuo pienempi Sony olisi halvin, mutta ei pelkkä hinta ole mulla kriteerinä. Millaiset on noiden huonot ja hyvät puolet?
Millä perusteella ostaisitte minkäkin noista vaihtoehdoista? :wall:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse ostaisin N73.

Sen etuja verrattuna N80:een ovat:
-Parempi näyttö
-Kamerassa automaatti tarkennus
-Linssisuojus kameralla
-Ei liikkuvia osia kuten N80:ssä (pl. kamerasuojus)
-Parempi akku
-Ohuempi

Miinuksia:
-Ei WLANia

Hinta on sama ellei jopa N73 ole halvempi.
Jos musiikkia paljon kuuntelisi kännykällä niin sitten ehkä kannattaisia harkita SE:tä. Sen uusista malleista ei tosin ole kokemusta.

Itse ostaisin N73.

-Parempi näyttö
-Kamerassa automaatti tarkennus
-Linssisuojus kameralla
-Ei liikkuvia osia kuten N80:ssä (pl. kamerasuojus)
-Parempi akku
-Ohuempi

Miinuksia:
-Ei WLANia

Hinta on sama ellei jopa N73 ole halvempi.
Jos musiikkia paljon kuuntelisi kännykällä niin sitten ehkä kannattaisia harkita SE:tä. Sen uusista malleista ei tosin ole kokemusta.

Hinta tosiaan N73:lla on halvempi. Ja tosiaan SonyEricssonissa tuntuisi olevan parempi musiikkipuoli, tosin kuinka paljon sitä sitten todellisuudessa käyttäisi.

Mulla on toi N80. Mulle ehdottomasti plussaa ontoi koko, kun menee kasaan ja siten mahtuu helposti taskuun. Miinus tulee kyllä suht lyhyestä akun kestosta, kestää ilman puhetulvaa noin 2-3 päivää. Muuten on pelannut täysin ongelmitta.

Miten pelittää?

Itse ostaisin N73.

-Parempi näyttö

Pakko kommentoida sen verran, että n80:ssa on parempi näyttö kuin n73:ssa (352 x 416 vs. 240x320).

Muuten sanoisin, että hyvin pitkälle makuasia kumman ottaa. N73 tekee kait vähän parempia kuvia, mutta toisaalta n80:ssä on parempi näyttö ja wlan. N83:ssa liukuläppä aukeaa joskus taskussa ja näppäinlukko lähtee pois päältä. Toisaalta taas n73:n kamerasuojus on huteran oloinen ja tarttuu helposti esim taskun reunoihin jne.

W850i ehdottomasti, kaikista monipuolisin ohjelmisto ja käytettävyys, erittäin järkevä logiikka, jep, nokian sellainen, mutta vielä toimivampi. Nyt pari kuukautta ollut käytössä ja paras puhelin sitten 2110i:n. Vielä plussaa käyttömahdollisuus esim lentokoneessa. Miinuksena hinta, mutta köyhät kyykkyyn.

SE:n puhelimissa on UIQ eikä Nokian S60 käyttöliittymänä. Käyttöjärjestelmä on Symbian, mikä ei kyllä käytettävyyteen vaikuta juuri millään lailla. Tuo Offline (lento-) moodi on noissa molemmissa Noksun puhelimissakin.

Ostakaa pakkislaiset niitä Nokian luureja - täällä on paljon Noksulla duunissa olevia kuten allekirjoittanut joilta jää muuten bonarit saamatta :)

Monesti puhutaan, että paskat Nokia mikään suomalainen firma enää ole. Ei ehkä omistuksen suhteen olekaan, mutta työllistämisen suhteen on. Tuhansia suomalaisia työskentelee kumminkin joko Nokialla tai sen alihankkijoilla, joten siinä mielessä Dopeyn kommentti on paikallaan.

Pitäneekö paikkansa vieläkin se, että noin 65-70% Nokian tuotekehityshenkilöstöstä on vieläkin suomalaisia? Ainakin tuommoiseen lukemaan törmäsin joskus 2004 jossain. Tuotanto/kokoominen on siirtynyt paljolti halpismaihin, mutta tuotekehitys on edelleen vissiin suurimmaksi osaksi Suomessa.

Ja tekeehän ne vielä luurejakin Suomessa. Ainakin N73:ssa lukee Made in Finland.

joopa joo

Monesti puhutaan, että paskat Nokia mikään suomalainen firma enää ole. Ei ehkä omistuksen suhteen olekaan, mutta työllistämisen suhteen on. Tuhansia suomalaisia työskentelee kumminkin joko Nokialla tai sen alihankkijoilla, joten siinä mielessä Dopeyn kommentti on paikallaan.

Pitäneekö paikkansa vieläkin se, että noin 65-70% Nokian tuotekehityshenkilöstöstä on vieläkin suomalaisia? Ainakin tuommoiseen lukemaan törmäsin joskus 2004 jossain. Tuotanto/kokoominen on siirtynyt paljolti halpismaihin, mutta tuotekehitys on edelleen vissiin suurimmaksi osaksi Suomessa.

Kaverini on electrobitillä hommissa, joka tekee testilaitteita nokialle, lähinnä puhelimen rautapuolelle, ei käyttiksiin, jos olen oikein ymmärtänyt. Itse hän on sitä mieltä että Nokian puhelin ei ole hintansa väärti ja loppukäyttäjät joutuvat testaajan rooliin. SE taasen joutuu tekemään puhelimet paljon laadukkaimmiksi, koska ovet perässä tulijoita markkinoiden suhteen.
Markkinoiden koko ei ole sama kuin laatu, koskee myös windows vs unix linux asetelmaa.
Nokian työllistämisestä sen verran, että 7-8 euron/h nelivuorotyö, ei oikein kuulosta reilulta, enemmänkin vaikuttaa riistolta, ja tulevaisuudessa sielläkin taitaa painaa hommia ihan jotkut muut kuin suomalaiset. eli esim. SE K800i taskuun musat soi kauniisti, kamerat puhelimissa on loistavia, kuten testeissä on nähty ja puhelimenakin aivan loistava.

W810i täällä käytössä ja tykkään. Räpelsin kaverin W850i:tä ja jotenkin mä en yhtään tykänny siitä navigaatio -näppäimestä

Onko N73:ssa automaattinen näppäinlukko toimintoa ollenkaan?? En löydä mistään.

Ei kuulemma taida olla. Jollai autolock(tjsp) softalla saisi kuulemma hyvin pelittää tuon.

Suositut

Back
Ylös Bottom