Mikä liike on lattiapenkki?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JHM
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Se on penkkiä lattialla eli lasketaan tankoa alas niin kauan et kyynerpäät osuu lattiaan päästetään käsistä paineet ja punnerretaan ylös. Jos joku osaa selittää paremmin saa korjata.

En varmaksi osaa sanoa että pitääkö paineet pitää alhaalla vai päästää, mutta jos lattiapenaa tekee paineita päästämättä (eli olkavarret vain hipaisevat laittaa) niin sehän on periaatteessa ihan sama liike kuin shortsit, eli siis perupena jossa tanko pysäytetään puoleenväliin. Eli en näe mitään syytä miksi tehdä lattiapenaa kun jos ihan samaa liikettä voi tehdä penkissäkin.
Vähän sama asia kuin tekisi box-kyykky sillä tavalla että perse vain hipaisee boxia. Tässähän vesitetään box-kyykyn koko idea.

Kiitos infosta. Täytyy myöntää, että täysin uusi tuttavuus. Mielipiteitä + perusteluita tuosta paineiden pitämisestä/löysäämisestä?

Auta armias jos päästäisin paineet pois käsistä kun tanko on rinnalla. Ottaishan se jo rintalastaanki niin perkeleen kipeetä!

Rauhallinen lasku, pysäytys ja terävä nosto.

tolla ei nyt varmaan kukaan tarkota sitä että kaikki jännitys päästettäisiin pois. Ideana tossa on sama kuin pinnapenkissä ja pukiltavedossa eli se että treenataan noston kuollutta kohtaa korostetusti aloittamalla nosto siitä kohtaa.
tässä on mielestäni wsb:n paras anti, eli noston analysointi ja sen parantaminen juuri pullonkaulan treenaamisen kautta

En itse puhuisi paineiden pois päästämisestä alhaalla, vaan pysähdyksestä. Rauhallinen alaslasku, stoppi ja terhakka nosto ylös.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
paineet jos päästää kokonaan pois niin rautaa saa ainakin ottaa reippaasti pois verrattuna pelkkään pysäyttämiseen.

syöttösika sanoi:
En varmaksi osaa sanoa että pitääkö paineet pitää alhaalla vai päästää, mutta jos lattiapenaa tekee paineita päästämättä (eli olkavarret vain hipaisevat laittaa) niin sehän on periaatteessa ihan sama liike kuin shortsit, eli siis perupena jossa tanko pysäytetään puoleenväliin.

No mitenkä sä sen pysäytät ilmaan ja päästät paineet pois?!?
Kylä se paine mulla ainakin sillon pysyy jos yli maksimin (kuten shortseissa yleensä on) joudun ilmassa pitelemään.

Lattiapenkissä kun päästää paineet poies niin mulla ainakin kehittyy juuri tuo penkin keskivaihe aika reippaasti kun liikkeelle lähdetään tavallaan siitä kuolleesta kulmasta ja ihan nollista.

Saakos tolla lattiapenkillä lihaa kasvaan ojentajiin vai enempi vain hermottava liike?

Jep tämä selvä. Eikä sekään tietty haittaa vaikka sitä voimaakin joskus sais :)

Jep paineet vaan pois alhaalla, älä kuuntele Mikeä se kusettaa :D
Lattiapenkki on loisava liike, jos penkissä on ongelmia rinnaltalähdön kanssa.
Saattaa tuntua typerältä, kun lattiapenkissä painot on normipenaa pienemmät, vaikka liike on lyhyempi.

kyllä lattiapenkissä päästetään paineet alhaalla pois,ainakin näin kehuu s.selkäinaho penkkipunnerruksen voimapakkauksessa ja -98 vuoden bodauslehdessä,itse en ole koskaan kokeillut kyseistä liikettä,olen aina "vannonut" perustreeniin niin voimanhankinnassa kuin jumppaamisessakin.
liekkö liike tarkoitettu penkkipaitaa käyttäville?

SuBi sanoi:
Jep paineet vaan pois alhaalla, älä kuuntele Mikeä se kusettaa :D
Lattiapenkki on loisava liike, jos penkissä on ongelmia rinnaltalähdön kanssa.
Saattaa tuntua typerältä, kun lattiapenkissä painot on normipenaa pienemmät, vaikka liike on lyhyempi.

Kuinkas se nyt rinnalta lähtöä auttaa, jos se ei edes rinnalle tule se tanko?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom