Mikä liike on lattiapenkki?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JHM
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mike sanoi:
Ei ole tarkoitettu paitatreenaajille sen kummemmin. Paineet kannattaa pitää, paitanostaminen on ihan eri laji, joten jos nostatte lihasmassaa hakien tai raw penkkiä, niin unohtakaa nuo wsb höpinät.

Itse nostin raakapenkkiä reilu kymmenellä kilolla ja silloin käytössä oli juuri kuminauhat. Pystyi helposti korjaamaan ja kuormittamaan noston eri kohtia.

Gdane sanoi:
No mitenkä sä sen pysäytät ilmaan ja päästät paineet pois?!?
Kylä se paine mulla ainakin sillon pysyy jos yli maksimin (kuten shortseissa yleensä on) joudun ilmassa pitelemään.

Lattiapenkissä kun päästää paineet poies niin mulla ainakin kehittyy juuri tuo penkin keskivaihe aika reippaasti kun liikkeelle lähdetään tavallaan siitä kuolleesta kulmasta ja ihan nollista.

Lueppa uudestaan toi viestini. Puhuin paineiden päästämisestä lattiapenassa, en loppuojennuksissa.

Battle sanoi:
Kuinkas se nyt rinnalta lähtöä auttaa, jos se ei edes rinnalle tule se tanko?
Näin se nyt vaan on. Nimenomaan tuo paineiden päästäminen on se avain siihen rinnaltalähdön korostamiseen.
Lankkupenkki on parempi liike, jos penkissä on ongelmia keskivaiheen kanssa.

SuBi sanoi:
Näin se nyt vaan on. Nimenomaan tuo paineiden päästäminen on se avain siihen rinnaltalähdön korostamiseen.
Lankkupenkki on parempi liike, jos penkissä on ongelmia keskivaiheen kanssa.

Selitäppä tarkemmin, kun ei hjummarra. En meinaan purematta niele tuota.

Battle sanoi:
Selitäppä tarkemmin, kun ei hjummarra. En meinaan purematta niele tuota.
jos aloitat punnertamisen sillain että tanko on muutaman sentin päästä rinnasta eli kun kyynärpäät osuu kokonaan lattiaan+paineet käsistä pois=kuollut kohta ja siitä sitten ylös, niin se kehittää rinnalta lähtöä/räjähtävää voimaa sinne alkuun. en tiiä oliko apua, hankala tätä on selittää tai en minä ainakaan osaa paremmin tätä sanoa.

Mutta tuleeko lattiapenkissä tanko edes lähelle rintaa?

Battle sanoi:
Mutta tuleeko lattiapenkissä tanko edes lähelle rintaa?
riippu käsien pituudesta ja rintakehän paksuudesta. mulla ottaa rintaan tanko kiinni jos otan kaarta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla jysähtää kyynärpäät lattiaan, mutta mä olenkin pieni.

tuossa kuva l,punnerruksesta. otettu saken sivuilta. eli lasketaan niin alas että kyynärpäät osuu maahan ja sitten kun kyynärpäät on maassa niin löysätäään "paineet" pois ja sitten työnnetään ylös ja sama toistetaan niin monta kertaa kuin haluaa. jos on vähääkään taipuvainen olkapää vaivoille niin ei kannata tehdä koko liikettä laisinkaan.

Liitteet

• lattiapunnerrus.webp
    lattiapunnerrus.webp
    18,5 KB · Katsottu: 318
No onko tossa se paineitten päästäminen nyt se juttu,koska samaanhan pääsee normipenkissäkin,kun tekee stopista räjähtävästi?

Eikä tule rinnalle tuossa kuvassakaan tuo tanko, eli mun mielestäni ei juurikaan auta rinnaltalähtöä normipenkissä, vaan loppuvaihetta.

Battle sanoi:
Eikä tule rinnalle tuossa kuvassakaan tuo tanko, eli mun mielestäni ei juurikaan auta rinnaltalähtöä normipenkissä, vaan loppuvaihetta.
no eihän sillä ole edes kyynärpäät lattiassa tuossa kuvassa vaan on lasku tai nosto vaihe menossa. eikä sillä ole merkitystä vaikka se tanko ei tuukaan rintaan. yleensä se ei tule. auttaa se lähtöön. jto osais varmaan pätevästi selittää tämänki, mulla ei taito siihen riitä.
haba78 sanoi:
No onko tossa se paineitten päästäminen nyt se juttu,koska samaanhan pääsee normipenkissäkin,kun tekee stopista räjähtävästi?
ai pääse vai. päästätkö tangon löysäksi rinnalle normi penkissä, et. tää on vähän eri asia ku merkki penkki.

testatkaa liikettä niin huomaatte mimmonen se on. ei kannata mutulla heitellä arvioita liikkeestä jota ei oo kokeillu.

Pakko se on kokeilla kun en muuten usko.

Älä silti ala mulle:kippis1:

ainaki jos meikäläinen päästäis norm.penkissä paineet ala-asenossa pois niin kyllä taitais olle hengen lähtö vähän turhan lähellä,edes kokeilu mielellä en sitä tekis,enkä varsinkaan suosittele kenellekään:) (ihan jo oman uskottavuuden kannalta...:D )
toivottavsti joku ei ole menny jo kokeilemaan??

neutraali sanoi:
ai pääse vai. päästätkö tangon löysäksi rinnalle normi penkissä, et. tää on vähän eri asia ku merkki penkki.
Niin siis sillä kysyinkin noista paineista,koska jos ne pidetään koko toiston ajan,en näe mitään eroa tossa stopista tehtyyn normipenkkiin.

haba78 sanoi:
Niin siis sillä kysyinkin noista paineista,koska jos ne pidetään koko toiston ajan,en näe mitään eroa tossa stopista tehtyyn normipenkkiin.
on niissä silloinkin eroa.

eikös se mike sullakin ollut noin 10-15kiloa lattiapena normi penaa jäljessä vaikket paineita alhaalla päästänytkään??

MUTU :

Lattiapenkki vaikuttaa rinnaltalähtöön sen takia, koska kun kyynärpäät koskee lattiaan ja paineet päästetään pois, se on monella siinä "kuolleessa kohtaa" johon maksimipainot jää maksimeja koittaessa. Ja kun paineet päästetään pois suurin rasitus tulee juuri sille "kuolleelle kohdalle" eli se missä tekee tiukkaa, tämä kehittää sille alueelle voimaa. Jonka ansiosta se tuo paukkuja "rinnalta lähtöön" eli rinnalta + kuolleen kohdan yli ojentajille. Ja jos paineet päästää pois se ottaa ennemmin ojentajiin voimaa, koska ojentajat tekee koko ajan työtä eikä painoa joudu punnertamaan siitä "kuolleesta kohdasta" niin "suurella teholla"

MUTU

Älkää haukkuko lyttyyn jos meni aivan päin persettä. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom