Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
rima sanoi:Mua ihmetyttää se, että miten sekä suomen- että englanninkielessä sana oikea (right) tarkoittaa sekä suuntaa että väärän vastakohtaa... Suomihan ei ole kielenä käsittääkseni mitään sukua englannille, eli kummatkin kielet on kehittynyt ihan riippumatta toisistaan ilman yhteisiä vaikuttimia. Noi sanat on käsittääkseni ollut käytössä hyvin pitkään, koska ovat aika "ajattomia" ja perustavanlaatuisia sanoja, joten mikään lainasana-juttukaan tämä ei varmaan ole.
Selittäkää joku fiksumpi mistä on kyse...
jeppe82 sanoi:Mä vähän epäilen, että ketsuppi kovettuu mikrossa.
rima sanoi:Mua ihmetyttää se, että miten sekä suomen- että englanninkielessä sana oikea (right) tarkoittaa sekä suuntaa että väärän vastakohtaa... Suomihan ei ole kielenä käsittääkseni mitään sukua englannille, eli kummatkin kielet on kehittynyt ihan riippumatta toisistaan ilman yhteisiä vaikuttimia. Noi sanat on käsittääkseni ollut käytössä hyvin pitkään, koska ovat aika "ajattomia" ja perustavanlaatuisia sanoja, joten mikään lainasana-juttukaan tämä ei varmaan ole.
Selittäkää joku fiksumpi mistä on kyse...
Aivovaurio sanoi:No onpas syvällisiä asioita pohdittavana. Mua on askarruttanut jo pidemmän aikaa ketsuppi. Aina, kun jotain ruokaa lämmitetään mikrossa niin ketsuppi laitetaan jälkeenpäin, ei koskaan ennen. Mitä tapahtuu, jos ketsupin laittaa ennen ruuan mikroon laittoa? En uskalla ainakaan itse kokeilla.. :jahas:
Entä miten yhteen ketsuppikiloon käytetään kaksi kiloa tomaatteja?
horroroso sanoi:Siis avaruus eli tyhjyys eli ei mitään ei voi laajeta/supistua koska sitä ei ole olemassa, eli siellä ei automaattisesti silloin voi myöskään olla aikaa. Se on maailmankaikkeus, mikä laajenee/supistuu ja muodostuu materiasta/antimateriasta. Avaruus ja maailmankaikkeus ovat kaksi eri asiaa.
Wildemar sanoi:Mikroaaltouunin sähkömagneettiset aallot vaikuttavat vesimolekyyleihin ja muodostavat atomeissa lämpöliikettä. Tästä seuraa veden haihtumista. Ketsuppi ns. kuivuisi. Kannattaa esim. aikaisemmin keitettyä spagettia tai riisiä lämmitettäessä suihkuttaa mukaan jokunen vesipisara, jotta ulos ei tarvitsisi vetää lautasellista kuivamuonaa.
Proteos sanoi:Miten ympyrä voi sulkeutua?
No ei helvetti mitenkään... silti sanonta on kohtuu tunnettu.
Mikäli ympyrä ei ole ympyrä vaan siinä on katkos, on kyseessä käsittääkseni jana, mikä lie.
Et todellakaan ole yksin (katso vaikka vastaukseni lähetysaika ). Luulen, että tää nykyisinkin yhä käytössä oleva rytmi on vaan jäänne joltain keskiajalta, jolloin ei ollut sähköjä ja sen takia työt piti tehdä valoisaan aikaan. :curs:Lilith sanoi:Minkä takia ahkera "kunnon ihminen" herää varhain ja menee aikaisin nukkumaan, vaikka yökukkuja nukkuisi yhtä monta tuntia ja tekisi yhtä paljon töitä? Kuka piru on keksinyt että työt ja koulu pitää aloittaa aamuvarhain, vaikka ainakin itse olen pirteimmilläni vasta iltapäivällä ja illalla? Vai ovatko kaikki muut ihmiset aamunvirkkuja?
Lilith sanoi:Minkä takia ahkera "kunnon ihminen" herää varhain ja menee aikaisin nukkumaan, vaikka yökukkuja nukkuisi yhtä monta tuntia ja tekisi yhtä paljon töitä? Kuka piru on keksinyt että työt ja koulu pitää aloittaa aamuvarhain, vaikka ainakin itse olen pirteimmilläni vasta iltapäivällä ja illalla? Vai ovatko kaikki muut ihmiset aamunvirkkuja?
skarkka sanoi:Miksei kusella käymisestä jää muistikuvia?
Kuka muistaa esim. viikon takaisia kusemisiaan?
QUOTE]Onneksi on näin. Ei varmaan olisi kivaa, jos päässä pyörisi kaikki viimeisen 34:n vuoden aikana suoritetut ulostukset. :(
skarkka sanoi:Jos avaruus alkoi alkuräjähdyksestä, niin jostaihan se massakeskittymän on pitänyt muodostua.
Jos se on tullut siten että avaruus on supistunut kasaan ja kaikki alkaa uudestaan, niin mistä se kierto on saanut alkunsa.
Koko homma on voinut pyöriä vaikka 100 miljardia kertaa ympäri.
Ties vaikka kaikki tapahtuisi samalla tavalla.
Veikkaan että avaruuksia on paljon muitakin ja ne muodostaa jonkun isomman kokonaisuuden.
gotto sanoi:
Miksi ex-stalinistit tuntuvat pokkaavan kaikki huippuvirat?
Ja miksi helvetissä valtiotieteen kandidaattia ollaan nimittämässä Suomen Pankin pääjohtajaksi?
QUOTE]
1)Siksi entiset stalinistit huippuviroissa, koska ne ovat nykyään sosialitipuolueessa tai vihreissä
2)Siksi koska hän edustaa sitä saatanan sos.dem.puoluetta.