Mikä kummastuttaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja o_virta
  • Aloitettu Aloitettu
Gillyanne sanoi:
Miksi kissa haukottelee, kun sitä vetää kevyesti viiksistä? (tämän ovat huomanneet myös muutamat kissalliset kaverini)

(Disclaimer: ei, minulla EI ole tapana nyhtää yhtenään kissaani viiksistä.)

Vedäpä varovasti alaspäin niin se irvistää. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ihmisenä olemisen riemu on pitkälti siinä, että saa tarkkailla ja ihmetellä elämän kummallisuutta....

Jotkut asiat vaan ei mene mulle jakeluun esimerkiksi:

- Miksi kapitalismissa pitää tavoitella jatkuvaa kasvua kasvun päälle, korkoa korolle, eikös se tarkoita jossain vaiheessa pystysuoraa kasvukäyrää ylöspäin ja mitä sen jälkeen? Alkaako painovoiman laki toimia ja tullaan alas korkealta ja kovaa?

- Miksi usein käyttää energiaa vanhojen asioiden vatvomiseen ja jauhantaan kun saman energian suuntaamalla kohti uusia ulottuvuuksia saisi paljon aikaiseksi?

- Miksi joillain on käsitys, että elämä alkaa sitten joskus kun valmistuu koulusta, saa työpaikan, lapsi syntyy, ensimmäinen miljoona on tienattu tai vaikkapa kun jää eläkkeelle? eli ajatellaan et siihen asti kun jaksan tätä arkea elellä niin kaikki sitten muuttuu hyväksi...Eikö elämä ole tässä ja nyt? kuka voi luvata ettet jää auton alle huomenna? Mitä jos rajapyykin saavutettuaan huomaa, että mikään ei muuttunut, onko sitten katkera elämälle?

- Jos kannat kaunaa jollekin, niin kummalta se on pois, kaunan kantajalta vai kohteelta? Minuakin kohtaan joku varmasti kantaa negatiivisia latauksia, minähän en siitä tiedä, joten ei se minulta ole pois. Taas kaunan kantaja joutuu kiristelemään hampaita ja sadattelaamaan meikäläistä mielessään. Jokainen joka on ollut vihainen jollekin tietää, että se vie voimia, joten olisiko helpompi antaa toisille anteeksi kuin pidättää negatiivisia tunteita sisällään

- miksi minun täytyy esittää joka asiaan oma mielipiteeni, ihan kuin se jotain kiinnostais oikeesti.... :D

Omna sanoi:
- Miksi kehonrakennuksessa pitää tavoitella jatkuvaa kasvua kasvun päälle, lihasta lihakselle, eikös se tarkoita jossain vaiheessa pystysuoraa kasvukäyrää ylöspäin ja mitä sen jälkeen? Alkaako painovoiman laki toimia ja tullaan alas korkealta ja kovaa?
Korjattu.:D

Pari asiaa kummastuttaa:

1. Minne kaikki hyttyset katoaa kun sataa? Katselin tuossa terassin lautojen välejä ja koloja mutta ei niitä sielläkään näkynyt. Tyynellä kelillä niitä on jotain miljoonan ja kahden miljoonan välistä inisemässä korvan vieressä ja nyt ei missään.

2. Kuinka vaikeaa on sanoa "kiitos" tai "huomenta" tms.? Eräässä kaffilassa olen vielä pari viikkoa ennen inttiä kesätöissä ja nyt vasta alkanut kiinnittää huomiota. Asiakas (yleensä keski-ikäinen kaljamahainen rekkakuski tms.) tulee kahvikupin kanssa kassan kohdalle -> sanon ystävällisesti "huomenta" tai "päivää" tai milloin mitäkin -> asiakas on hiljaa ja laskee vittuuntuneen näköisenä rahojaan -> antaa rahat, sitten annan vaihtorahat takaisin ja sanon "ole hyvä" -> hiljaisuutta tai vilkaisu sen näköisenä että olisin loukannut häntä jotenkin. Ei tälläinen niinkään haittaa, mutta olisi mielenkiintoista oppia hieman tuollaisten ihmisten ajatusmaailmaa. Tai sitten ne vaan pelkää tällaista hieman parempikuntoista kaljupäätä kun yleensä kassalla heiluu joku pieni naikkonen :D .

Muay sanoi:
naapuri-sana muuten tulee muistaakseni latinan sanasta niger (=musta).

Mulla oli sellainen mieliekuva, että se tuli necro sanasta. Latinasta en osaa kuin pari fraasia, joten en uskalla sanoa siitä mitään. Espanjan kielessä (joka on latinalainen kielei) se necro ainakin tarkoittaa mustaa. Menee kyllä offtopiciksi tämä keskustelu ihonväreistä, mutta so not sanoi Matti.

Jos lentokone lentää yli äänennopeutta, ääni tulee koneen perässä. Entäs jos pystyisin ajamaan pyörällä yli valonnopeutta, tulisiko pyörän ja minun hahmot perässäni? :rock:

äksy sanoi:
Jos lentokone lentää yli äänennopeutta, ääni tulee koneen perässä. Entäs jos pystyisin ajamaan pyörällä yli valonnopeutta, tulisiko pyörän ja minun hahmot perässäni? :rock:

Ei tulisi koska mikään, millä on lepomassa, ei voi ylittää valon nopeutta. Muistaakseni suhteellisuusteorian mukaan lähestyttäessä valon nopeutta massasi kasvaisi äärettömästi ja aika lähes pysähtyisi. Siistiä. :eek:

Voisiko joku kertoa minulle sen, miksi joku haluaa ostaa liito-oravan paskaa luonnonsuojelu tarkoituksessa?, oli vaan tänään erään lehden ostetaan palstalla ilmoitus, jossa joku halusi ostaa ko.paskaa ko.tarkoitukseen.

Q.Bijou sanoi:
Tumma tummempi musta -kysymykseen lisätään vielä mustalaiset elikäs romaanit. Romaaneja ei saisi sanoa mustalaisiksi, mutta silti kaikki mustalaiset sanovat valtaväestöä valkolaisiksi. :rolleyes:

Itse asiassa mustalaisia saa sanoa mustalaisiksi. Tämän luvan antoi eräs koulutettu mustalainen, jonka luennolla olin. (Ja tässä kohtaa ei sitten mitään "koulutettu mustalainen? yhtä todellinen juttu kuin Kekkosen hiustenhoito-opas" -läppää)

Eikä naapuri-sanan käyttöä määrää se, koetko juuri sinä sen rasistiseksi vai et - vaan se, kokeeko se tyyppi, josta tuota sanaa käytät, ilmaisun loukkaavaksi. Se, että esim. Amerikan musta väestö saattaa käyttää slangissaan nigger-ilmausta, oikeuta valkoisia samaan. 'Naisen' synonyymi on 'akka', siinä missä 'neekerin' on 'mustaihoinen', mutta kaikki tajuavat, missä yhteydessä 'akkaa' käytetään.

Nih.

Vanek sanoi:
Voisiko joku kertoa minulle sen, miksi joku haluaa ostaa liito-oravan paskaa luonnonsuojelu tarkoituksessa?, oli vaan tänään erään lehden ostetaan palstalla ilmoitus, jossa joku halusi ostaa ko.paskaa ko.tarkoitukseen.
Niin no toi on varmaankin ihan vitsinä, mutta kyllä tossa ideaakin on. Jos levität sitä ossi oravan paskaa vaikka omaan metsääsi ja annat vinkin jollekin ympäristövirastolle tai vastaavalle, niin toi ossi oravan paska riittää todennäköisesti siihen, että metsiä ei kaadeta. Eli jos ollaan vaikka suunnittelemassa moottoritietä sun kesämökin takapihalle, niin ossin kakka saattaa pelastaa sut ja sun mökkis.

Kimple sanoi:
Niin no toi on varmaankin ihan vitsinä, mutta kyllä tossa ideaakin on. Jos levität sitä ossi oravan paskaa vaikka omaan metsääsi ja annat vinkin jollekin ympäristövirastolle tai vastaavalle, niin toi ossi oravan paska riittää todennäköisesti siihen, että metsiä ei kaadeta. Eli jos ollaan vaikka suunnittelemassa moottoritietä sun kesämökin takapihalle, niin ossin kakka saattaa pelastaa sut ja sun mökkis.
Niin no toisaalta voisi toimia, pitäs vaan tietää että olisko paskan levitys alueella mitään mahdollisuutta olla liito-orkkuja, et ei varmaa toimi ihan vaan sillä periaatteella, että paskat nurtsille ja mökki pelastuu :D Mut kiitti kumminkin valaisusta, itseasiassa vitsinä mä tän otinkin, aattelin koittaa hepillä jäätä että oisko ollu joku täältä pakkikselta ;)

Vanek sanoi:
aattelin koittaa hepillä jäätä että oisko ollu joku täältä pakkikselta ;)
No en ollut minä. Muistelen joskus kuulleeni/lukeneeni jostain, että vastaavanlainen metsänsuojelupäätös on tehty jossakin ihan sillä perusteella, että alueelta oli löytynyt liito-oravan paskaa. Itse oravaa ei kuitenkaan ollut kukaan nähnyt.

Vanek sanoi:
Niin no toisaalta voisi toimia, pitäs vaan tietää että olisko paskan levitys alueella mitään mahdollisuutta saada liito-orkkuja ...

Jaa mitä orkkuja? Onkos se niin q että liidellään ja .... ? Vähän samaa sarjaa kuin rannelaukaus....

No niih. Nyt alko kummastuttaa että miksi aina kun tulee yövuorosta helwetin väsyneenä niin täytyy tulla tänne kirjoittamaan kaikkea levotonta. Pitäisi mennä nukkumaan.

Maksalaatikko.

Tujaus suolaa ja hubbabubba päälle.

Over and out. :zzzz:

Miksi yritetään epätoivoisesti mahtua teinivuosien vaatteisiin? Kun ikääntyy niin vaatekoko kasvaa, ju nou!

:hyper:

Miksi käydä salilla polkemassa kuntopyörää 5 minuuttia ja tekemässä tiukka loppupuristus reiden loitonnus-ja lähennys laitteella ennen rentouttavaa suihkua.

jotain psyykkausta...

Kuka muistaa esim. viikon takaisia kusemisiaan?

Niin no...itsellä on vielä n. 5 vuoden takainen kusireissu muistissa (niin paljon kun se voi olla). Oltiin kaverin kanssa...noh melko julkisella paikalla kusemassa komealla kaarella ristiin ja siihen sitten jostain sattui kyttälänpojat taakse ja läppäsivät jumalattomat valonheittimet meitä kohti ja siinä sitten kaikkien pällistellessä oltiin molot kädessä ja olo hieman wtf!!! (oli siis myöhä talvi-ilta)...hommahan päättyi siihen että ystävällisesti ohjattiin sikaosastolle.

Sattuipa mieleen vasta jokin aika sitten tapahtunut kaverin kusireissu =D
herra ei oikein tahtonut olla kyttälälle kovin yhteishaluinen ja noustaa persettään autosta (kuskin paikalla) monien kehoitusten jälkeen. Oli tieten niin hyvä penkki missä nauttia alkomahoolia...noh, siinä sitten pari sinistä miestä tarras kaveriin kiinni ja alkoi armoton huuto ja molotus...sikaosastolla oli vaihteeksi hieman täydenoloista ja kaveria vitutti juuri saamansa pikavoitto joten päätti ottaa molon esiin ja ruveta kuseksiin muiden sikaosastolla olleiden immeisten päälle...vittu minkä näköistä / kuuloista touhua...poliisitkaa viihtinneet mennä välliin ku ois voinu pian roiskua =D

juu sanoi:
Ei tulisi koska mikään, millä on lepomassa, ei voi ylittää valon nopeutta. Muistaakseni suhteellisuusteorian mukaan lähestyttäessä valon nopeutta massasi kasvaisi äärettömästi ja aika lähes pysähtyisi. Siistiä. :eek:

Entäs jos ajasit valonnopeutta ja sytyttäsit sit ajovalot päälle??

Omna sanoi:
Entäs jos ajasit valonnopeutta ja sytyttäsit sit ajovalot päälle??

Pieni korjaus alkuperäiseen: mikään, millä on lepomassa ei voi saavuttaa valon nopeutta.

No valon nopeutta pidetään aina vakiona, vaikka havaitsija liikkuisikin lähes valon nopeudella. Jos sytyttäisit ajovalot lähes valon nopeudella kulkiessasi, sinun silmissäsi valo lähtisi suoraan eteenpäin etääntyen valon nopeudella, mutta myös sivusta seuraavan, paikallaan olevan havaitsijan silmissä valo kulkisi aivan samaa nopeutta, etääntyen sinun pisteestäsi valon nopeudella. Tämä on mahdollista vain jos valon nopeudella matkustettaessa aika kulkee hitaammin, eli tapahtuu aikadilataatiota. Tästä on tehty kaikenlaisia kokeita ja osoitettu että näin ihan oikeasti tapahtuu.

:thumbs:

thymorg sanoi:
Mulla oli sellainen mieliekuva, että se tuli necro sanasta. Latinasta en osaa kuin pari fraasia, joten en uskalla sanoa siitä mitään. Espanjan kielessä (joka on latinalainen kielei) se necro ainakin tarkoittaa mustaa. Menee kyllä offtopiciksi tämä keskustelu ihonväreistä, mutta so not sanoi Matti.

:offtopic:, mutta kyllä sen pitäisi olla niger. Eikö necro viittaa enemmän ruumiiseen tai jotain?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom