Mikä kummastuttaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja o_virta
  • Aloitettu Aloitettu
1. En ymmärrä miksi ihmiset maksavat miljoonia kaiken maailman taide-esineistä. Siis esimerkiksi joku hemmetin seinälle ripustettava taulu, mitä helvetin järkee sellasesta on maksaa muutama miljoona euroa, kun 1x1 valokopion saa parilla eurolla. "noku se on alkuperänen", entä sitten, samaltahan se näyttää. Kai joillain ihmisillä on vain liikaa rahaa.. :(

2. Miksikä kutsutaan sitä lentokoneen perään muodostuvaa valkeaa "sumua", siis sitä minkä korkealla lentävä ei-potkurikone jättää jälkeensä. Mistä se johtuu, ilmankosteudestako? Missä korkeudessa tätä "sumua" alkaa oikein muodostumaan?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Manala sanoi:
Muista että se sairaus on peräisin viruksesta, joka on kanssa elävä organismi siinä missä sinä ja jopa minäkin...

Jos ihminen syntyy vammaisena, se ei johdu viruksesta.

Virus ei ole eliö, koska siltä puuttuu sen verran eliölle ominaisia ominaisuuksia kuten DNA, mutta viruksella on RNA, jolla sen perimä jatkuu.. tai jotain :thumbs:

Muay sanoi:
Turhaa hurskastelua minusta. Itse käytän naapuri-sanaa jatkuvasti ilman mitään rasistista tarkoitusperää. :thumbs:

Mä yritän jatkuvasti sanoa että "tumma ihoinen" mutta aina sieltä se naapuri tulee :lol2: Siis aivan oikeesti niin ei meinaa millään tottua tohon tumma ihoinen-sanaan. Eikös naapuri-sana ole alunperin keksitty joksikin arvonimeksi eräälle tumma ihoiselle kun hän oli voittanut jonkun tyyliin koskenlasku kilpailun. Tämmöisen legendan meidän historianopettaja kertoi.

mä käytän aina sanaa "musta".
on lyhyt ja ytimekäs ja taitaa olla melkein paras sana mustienkin mielestä...
Mutta en tiä yhtään kivaa sanaa "ählyistä" eli "ählämeistä".. onko noita olemassa? ei siihen mitään "ruskea" tai "pähkinäinen" varmaan sovi.

Sukulaku sanoi:
mä käytän aina sanaa "musta".
on lyhyt ja ytimekäs ja taitaa olla melkein paras sana mustienkin mielestä...
Mutta en tiä yhtään kivaa sanaa "ählyistä" eli "ählämeistä".. onko noita olemassa? ei siihen mitään "ruskea" tai "pähkinäinen" varmaan sovi.

Ähly on tosi ruma sana. Miten olisi poliittisesti korrekti: "arabi", tähän voisi niputtaa ainakin marokkolaisen,algeerialaisen, tunisialaisen, egyptiläisen, palestiinalainen, iran&irakilaisen, saudin, pakistanilaisen + suunnilleen tuolla päin muutkin originellisti asustelevat...

Luc sanoi:
Miksi nainen antaa ja mies saa?

Tuota itsekin olen miettinyt. Tunnutaan ajattelevan että nainen on seksuaalisessa kanssakäymisessä "uhri", joka vain jakaa itseään samaatta mitään. Tietysti nainen suostuu jakamaan itseään vasta sitten, kun mies on yrittämällä yrittänyt lepuutella naista ja pahimmillaan jopa nolannut itsensä. Ajatellaan, että nainen ei saa seksuaalisesta kanssakäymisestä mitään, ja että nainen on haluton harrastamaan seksiä. Nainen ainakin esittää haluttomuutta harrastaa seksiä, mies taas myöntää halunsa julkisesti.

Ja niin, minkä ihmeen takia miehen pitää tehdä aina aloite?

Rock^ sanoi:
Tuota itsekin olen miettinyt. Tunnutaan ajattelevan että nainen on seksuaalisessa kanssakäymisessä "uhri", joka vain jakaa itseään samaatta mitään. Tietysti nainen suostuu jakamaan itseään vasta sitten, kun mies on yrittämällä yrittänyt lepuutella naista ja pahimmillaan jopa nolannut itsensä. Ajatellaan, että nainen ei saa seksuaalisesta kanssakäymisestä mitään, ja että nainen on haluton harrastamaan seksiä. Nainen ainakin esittää haluttomuutta harrastaa seksiä, mies taas myöntää halunsa julkisesti.

Ja niin, minkä ihmeen takia miehen pitää tehdä aina aloite?

Olet vain tavannut vääriä naisia ;)

Miksei miehiä näe koskaan kantamassa muovikasseja ym. reppuja välissään kuten naisten näkee usein tekevän, toinen toisessa kahvassa ja toinen toisessa.

Jos hajut ovat kaikki pieniä ainemolekyylejä, siis osa sitä ainetta tai asiaa mistä haju lähtee, uskallanko mennä pomoni jälkeen vessaan? Vedänkö samalla sieraimiin pomon paskaa? :jahas:

Researcher sanoi:
Jos hajut ovat kaikki pieniä ainemolekyylejä, siis osa sitä ainetta tai asiaa mistä haju lähtee, uskallanko mennä pomoni jälkeen vessaan? Vedänkö samalla sieraimiin pomon paskaa? :jahas:
:hyper: :lol2: :hyper: .....

Esim. sanat "pirtelö" ja "tunkki" ihmetyttää:

Moni ulkomaalainen ihmettelee varmaan että mitä tekemistä milk-shakella on piirtämisen kanssa?

Miten hieno tekninen, hydraulinen, kompakti voimanpesä voi olla nimeltään "tunkki"?

Missä menee modernin taiteen ja sotkemisen/metelin raja? Onko niin että tuntematon tekee sotkua/meteliä ja tunnettu taidetta?

twinlab sanoi:
Mä yritän jatkuvasti sanoa että "tumma ihoinen" mutta aina sieltä se naapuri tulee :lol2: Siis aivan oikeesti niin ei meinaa millään tottua tohon tumma ihoinen-sanaan. Eikös naapuri-sana ole alunperin keksitty joksikin arvonimeksi eräälle tumma ihoiselle kun hän oli voittanut jonkun tyyliin koskenlasku kilpailun. Tämmöisen legendan meidän historianopettaja kertoi.

Itse olen ton sanan imenyt äidinmaidosta, enkä näe mitään syytä muuttaa tapaa jonkin höpö-höpö-poliittisen-korrektiuden takia. Jonkin sanan rasistisuus tai loukkaavuus riippuu minusta enemmän henkilöstä, tavasta ja tilanteesta jossa sitä käytetään kuin sanan yleisestä pahuudesta. Jos mallit otetaan jenkkilästä niin mustankin sijasta pitäisi varmaan käyttää afro-suomalainen -ilmausta... :rolleyes:

naapuri-sana muuten tulee muistaakseni latinan sanasta niger (=musta).

Tumma tummempi musta -kysymykseen lisätään vielä mustalaiset elikäs romaanit. Romaaneja ei saisi sanoa mustalaisiksi, mutta silti kaikki mustalaiset sanovat valtaväestöä valkolaisiksi. :rolleyes:

Q.Bijou sanoi:
mustalaiset elikäs romaanit. Romaaneja ei saisi sanoa mustalaisiksi,
Joo, ei romaaneja pidäkään sanoa mustalaisiksi. Romaanit ovat (kaunokirjallisia) kirjoja/teoksia. Romanit ovat sitten niitä pitsireunoin koristelluita leveähameisia ystäviämme.

edit. Joo, tulipa mieleen, että onpa näitä puukoin ja puntarein varustettuja ystäviämme joskus taittu kutsua kyllä tuolla romaani -sanallakin. Ilmeisesti se kuitenkin on vähän vanhentunut termi.

Kimple sanoi:
Joo, ei romaaneja pidäkään sanoa mustalaisiksi. Romaanit ovat (kaunokirjallisia) kirjoja/teoksia. Romanit ovat sitten niitä pitsireunoin koristelluita leveähameisia ystäviämme.

edit. Joo, tulipa mieleen, että onpa näitä puukoin ja puntarein varustettuja ystäviämme joskus taittu kutsua kyllä tuolla romaani -sanallakin. Ilmeisesti se kuitenkin on vähän vanhentunut termi.

Ooops, pieni lipsahdus. Olipa hyvä, että korjasit asian. :) Mä olen tänään niin reilulla päällä, että noita a-kirjaimiakin laitetaan kaks samaan hintaan. :D

Muay sanoi:
Itse olen ton sanan imenyt äidinmaidosta, enkä näe mitään syytä muuttaa tapaa jonkin höpö-höpö-poliittisen-korrektiuden takia.

Kapulakieltä. On korrektimpaa, jos kohteen ja sitä tarkoittavan sanan yhteys saadaan epäselväksi.

Pieniä arkipäivän ihmetyksiä:

Miksi minua alkaa aivastuttaa, kun nypin kulmakarvojani?

Miksi kissa haukottelee, kun sitä vetää kevyesti viiksistä? (tämän ovat huomanneet myös muutamat kissalliset kaverini)

(Disclaimer: ei, minulla EI ole tapana nyhtää yhtenään kissaani viiksistä.)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom