Mikä kummastuttaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja o_virta
  • Aloitettu Aloitettu
Dreamer sanoi:
Mikä on näiden nimien oikea muoto? Googlella löytyy molempia ja lehdetkin kirjoittaa vuoronperään eri tavalla.

-Muhammed Ali vai Muhammad Ali?

-Josef Stalin vai Josif Stalin?

Osama Bin Laden vai
Usama Bin Ladin vai
Osama Bin Ladin vai
Usama Bin Laden?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
MKS sanoi:
Olen miettinyt aivan samaa. Nykyaikainen sosiaaliyhteiskunta tukee kaikkia, oli kyseessä sitten kuinka heikko yksilö tahansa. Näin kaikkein heikoimmatkin ihmiset pääsevät jatkamaan sukuaan ja levittämään "huonoja" geenejään eteenpäin. Nykymaailmassa ei kuitenkaan enää tarvita minkäänlaisia fyysisiä kykyjä, joten siinä mielessä ihmisen evoluutiosta ei olisi enää oikein mitään hyötyä. Nykyään voidaan puhua enää vain kulttuurievoluutiosta.

.
Spurgut ja vammaset eivät yleensä jatka tosiaan sukuaan. Ja jos ihmiskunta joutuu todellisen tuhoutumisen partaalle esim juuri evoluution "pysähtymisen" vuoksi, niin silloin taas vain ne vahvimmat jäävät henkiin. Ja sitten kun ihmiskunta taas toipuu entistäkin vahvempana, niin on taas aikaa hoivata pummejakin.

Tai kyllähän muutatiota tapahtuu jatkuvasti, mutta tarkoitan sitä, ettei keho tajua, että mitä sormea käytetään vähän. Vai tajuaako?
Johuiskohan lyhyen pikkurillin omaavien määrän isommuus myös siitä, että lyhyt pikkurilli on myös esteettisesti miellyttävämpi jolloin lyhytpikkurilliset lisääntyvät varmemmin. Tuskin se katoaa, koska ei pukkurillitönkään henkilö kenkään silmää miellytä. Eihän se tosiaan sitä lyhennä, ettei sitä käytetä. Elävän ihmisen geenit ei juuri muutu. Paitsi Tsernobylissä.

Moinen vain kummastuttaa että onko kaikkien uusien käyttäjien ensimmäisten sadan postauksen oltavan täysin daividista. (Niin kuin tämän)

Vammaiset eivät kai edes saa jatkaa sukuaan. Kehitysvammainen enoni on ainakin steriloitu.

lej sanoi:
Spurgut ja vammaset eivät yleensä jatka tosiaan sukuaan. Ja jos ihmiskunta joutuu todellisen tuhoutumisen partaalle esim juuri evoluution "pysähtymisen" vuoksi, niin silloin taas vain ne vahvimmat jäävät henkiin. Ja sitten kun ihmiskunta taas toipuu entistäkin vahvempana, niin on taas aikaa hoivata pummejakin.

Mites niitä spurguja ja vammasia ylipäätään enää on?
Luulisi että evoluutio on jo ehtinyt hoitaa asian tossa muutama sata vuotta sitten, kun ei sosiaaliturvaa yms. ollut keksitty?
Jokaisella ihmisellä on paikka. Evoluutio on kehittynyt ihmsrodun semmoseksi että se selviää hengissä melkein mitstä tahansa. Ääritilanteissa spurguilla, rosvoilla yms. saattaa olla tärkeäkin tehtävä vaikka nyky-yhteiskunnassa niillä ei olisikaan mitään virkaa.

En mä kyllä tiä mitä tärkeää tehtävää ihmisen sairaudella voisi olla.

:( Kummastuttaa kovasti miten sitkeä meijjän mummo voi olla. Sairaalassa tajuttomana maannut 6 päivää ilman mitään nesteitä (ei laiteta tiputukseen koska itse aikoinaan niin toivoi)...

Minua ihmetyttää myös tämän evoluutioteorian puitteissa että miksi ainakin minun kaveri-ja tuttavapiirissäni kakaroita hankkii vaan kouluttamattomat, hieman huligaanit ja spurgut. Me opiskelevat, työssäkäyvät ns. kunnon ihmiset hankimme lapsia joskus tulevaisuudessa jos sittenkään, ura on tärkeämpi? Kenet evoluutio siis karsiikaan?

Missukka sanoi:
Minua ihmetyttää myös tämän evoluutioteorian puitteissa että miksi ainakin minun kaveri-ja tuttavapiirissäni kakaroita hankkii vaan kouluttamattomat, hieman huligaanit ja spurgut. Me opiskelevat, työssäkäyvät ns. kunnon ihmiset hankimme lapsia joskus tulevaisuudessa jos sittenkään, ura on tärkeämpi? Kenet evoluutio siis karsiikaan?

Samaa on tullut itsekin naureskeltua. :) Omassa tuttavapiirissäni (raakkasti yleistäen) juuri kaikkein yksinkertaisemmilla on "palanut pohjaan" jo aikaisessa vaiheessa ja tähän ikään mennessä saatetaan vääntää jo kolmatta tai neljättä. Toisekseen, olen miettinyt myös tiettyjä uskonnollisia vähemmistöjä, jotka "ehkäisyn puutteessa" saattavat maailmaan moninkertaisen lapsikatraan keskivertoon verrattuna. Jos heidän lapsensa perivät heidän ajattelutapansa ja demokratia toimii, voin vain kuvitella kuinka äärifundamentalistikristillisessä Suomessa elämme vuonna 2100. :eek: Tai ne elävät, jotka elävät. :)

Ihmetelläänpäs vielä lisää..

Miksi vesi pyörii lavuaarissa aina samaan suuntaan viemäriin valuessaan?

Miksi magneettinen pohjoisnapa on maantieteellisellä etelänavalla, ja päinvastoin?

Miksi nainen antaa ja mies saa?

:itku:

Luc sanoi:

Eipäs. Eteläisellä pallonpuoliskolla se pyörii toiseen suuntaan. :arvi:

Vai tiesitkö tämän jo, ja tämä oli ikäänkuin hauska aihe ihmetellä? Tarkoitukseni ei siis ole olla näsäviisas..

Luc sanoi:
Ihmetelläänpäs vielä lisää..

Ei pyöri. Päiväntasaajalla vesi ei pyöri (periaatteessa) ollenkaan ja tuol puol päiväntasaajaa se pyörii toisippäi. Syynä on coriolisvoima.
Luc sanoi:
Miksi magneettinen pohjoisnapa on maantieteellisellä etelänavalla, ja päinvastoin?
Noi magneettiset navat vaihta paikkaa kun jaksaa odotella riittävän kauan. Johtuu jostain maapallon sisäisistä jutuista. Ei siis kuulu muille.

Luc sanoi:
Miksi nainen antaa ja mies saa?
:itku:
Ei anna. Tuolle en keksi selitystä.

Kimple sanoi:
Ei pyöri. Päiväntasaajalla vesi ei pyöri (periaatteessa) ollenkaan ja tuol puol päiväntasaajaa se pyörii toisippäi. Syynä on coriolisvoima.

Tosin lavuaarin hydrodynaamiset ominaisuudet vaikuttavat pyorimissuuntaan enemmän kuin coriolisvoima, joten tuokaan teoria ei pidä paikkaansa muuta kuin täysin symmetrisellä lavuaarilla.

Ulkki sanoi:
Tosin lavuaarin hydrodynaamiset ominaisuudet vaikuttavat pyorimissuuntaan enemmän kuin coriolisvoima, joten tuokaan teoria ei pidä paikkaansa muuta kuin täysin symmetrisellä lavuaarilla.

No eikös melkein kaikki lavuaarit ole symmetrisiä? Ainakin mitä minä olen nähnyt. En tosin ole lavuaariasiantuntija. Mutta jos tuollaisia hydrodynaamisia lavuaareja, joissa vesi pyörii kuin Australiassa on saatavilla, hankin sellaisen kotiin.. :kuvia:

Sukulaku sanoi:
En mä kyllä tiä mitä tärkeää tehtävää ihmisen sairaudella voisi olla.

Muista että se sairaus on peräisin viruksesta, joka on kanssa elävä organismi siinä missä sinä ja jopa minäkin...

Huom! tämä ei ole sitten mitenkään rasistinen ilmaisu, ja toivon että toi user title ei vaihdu b-alkuiseksi ;) Eli miksi neekerit puhuvat toisilleen käyttäen sanaa naapuri, mutta jos valkoihoinen käyttäisi samassa tilanteessa naapuri sanaa niin heti hänet tuomitaan rasistiksi?

twinlab sanoi:
Huom! tämä ei ole sitten mitenkään rasistinen ilmaisu, ja toivon että toi user title ei vaihdu b-alkuiseksi ;) Eli miksi neekerit puhuvat toisilleen käyttäen sanaa naapuri, mutta jos valkoihoinen käyttäisi samassa tilanteessa naapuri sanaa niin heti hänet tuomitaan rasistiksi?

Turhaa hurskastelua minusta. Itse käytän naapuri-sanaa jatkuvasti ilman mitään rasistista tarkoitusperää. :thumbs:

Manala sanoi:
Muista että se sairaus on peräisin viruksesta, joka on kanssa elävä organismi siinä missä sinä ja jopa minäkin...

Minä muistelen joskus itselleni biologian tunnilla opetetun, ettei näin olisi. Bakteerit on kyllä eliöitä, mutta virukset ei.

Toisaalta, jos joku muistaa piirrossarjan "Olipa kerran elämä", niin siinä ne kyllä näyttivät oikein eläviltä.

Höh, kaksi faktatietoa vastakkain :confused:

lasikuitujeesus sanoi:
Minä muistelen joskus itselleni biologian tunnilla opetetun, ettei näin olisi. Bakteerit on kyllä eliöitä, mutta virukset ei.

Toisaalta, jos joku muistaa piirrossarjan "Olipa kerran elämä", niin siinä ne kyllä näyttivät oikein eläviltä.

Höh, kaksi faktatietoa vastakkain :confused:

Kyllä ne molemmat on eliöitä. Taas tuli todistettua että ihmisten kannattaisi katsoa piirrettyjä opiskelun sijaan... ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom