Mikä ilahdutti tänään salilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jerkku
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Mikä ilahdutti tänään salilla? – ne hetket kun rauta, fiilis ja ympäristö osuvat täydellisesti kohdilleen

Meta description: Keskustelua salin hyvistä hetkistä, onnistumisista ja positiivisista yllätyksistä – mikä toi tänään hymyn treenin keskelle?**

Ei suoranaisesti salilla ilahduttanut (vaikka salilla tosin alko tuntumaan siltä, et kevyt viikko ja ohjelman vaihtaminen vois olla järkevää, koska paras kehitys on näköjään alkanut hidastumaan), mutta ens viikon jälkeen alotan uuden treeniohjelman. Ens viikon lepäilen (no kerran aijon käydä salilla) ja sitten alkaa itseasiassa ensimmäinen voimaohjelmani. Kolme varsinaista kovaa treeniä viikossa (kyykky, mave, penkki) ja jokasena niistä aina yks pääliike ja sitten pikkusen bodailua asiaan kuuluville lihaksille. Sitten pari sellasta ns. play workouttia, et mennään salille tekemään jotain hauskaa, mutta ei välttämättä mitään perinteistä ja kovaa salitreeniä. Painonnostoa ja jotain kahvakuulailua aattelin kokeilla. Innostuin vähän tästä ohjelmasta.

Vähän offtopikkia

Salilla on respassa olevalla tarkotus kuuluttaa aina 21:45, että "suljemme 15 minuutin kuluttua". Tänään kello oli sitten puoli yhdeksän ja olin tekemässä vatsoja kun kuulutus alkoi ja ihmettelin, että eihän tämä nyt vielä mene kiinni jolloin sieltä kuuluikin, että "talvi on saapunut"

Juoksin sitten äkkiä ulos nauttimaan ensilumesta ja vatsatreeni jäi siihen :)

Minä joka olen aina ollut notkea kuin rautakanki tein ekaa kertaa etukyykyssä 70kilolla (sama kun omapaino) ihan täydellistä syväkyykkyä. Selkä pysyi ihan suorana loppuun asti ja pohjassa ei mikään paikka kiristäny tms. Eli pystyi pysähtyä vaikka huilimaan. Tasapahjaisilla kengillä ilman mitään koroketta kantapäiden alla, vyötä,polvisiteitä tms. Aika pirun hyvä parannus kun pari vuotta sitten takakyykyssäkin 90 astetta ei onnistunut kun polvitukien ja vyön kanssa :D Onneksi ei ollut salilla porukkaa. Olisivat muuten ihmetelleet kun istuskelin syväkyykkyasennossa sarjatauollakin :D

Penkki! Viimeiseen sarjaan pyysin erästä (selkeästi vähän useamminkin salilla käynyttä) kaveria keventämään. Aikaisemmin pakkotoistoja tehdessä on jeesajat keventäneet liian vähän, jolloin tempo on selkeästi hidastunut. Nyt kaveri selkeästi tiesi mikä on homman nimi, ja kevensi tarpeeksi. Tempo säilyi ja polte infernaalinen! :puntti:

Lisäksi pointsit pienestä psyykkauksesta ja hyvistä tekniikkaneuvoista!

Tämän jälkeen oli fiilis katossa lopputreeniin ja sujuikin hyvin! Ja eilen meni 12km ensimmäisen kerran alta tunnin. \o/

Keksin smith-laitteelle jotain järkevää käyttöä, on meinaan pirun hyvä leuavetotanko. Siihen kun niin helppo saada vetoremmit kireelle, ottaa vaan tangon ensiksi alas jolloin remmit on helppo kiristää ja sen jälkeen nostaa ylös ja alkaa vetään leukoja :rock:

Hieno fiilis käsissä tiukan treenin aikana ja jälkeen. Superia haballe ja ojentajille ai sitä tunnetta kun koko olkavartta ja kyynärvartta kihelmöi ja tuntuu että ei kättä enää jaksaisi edes nostaa.

Keksin smith-laitteelle jotain järkevää käyttöä, on meinaan pirun hyvä leuavetotanko. Siihen kun niin helppo saada vetoremmit kireelle, ottaa vaan tangon ensiksi alas jolloin remmit on helppo kiristää ja sen jälkeen nostaa ylös ja alkaa vetään leukoja :rock:

True. Omalla salilla se oikia leuanvetotanko on niin järkyttävän karhea että siihen ei saa remmejä kiinni vaikka kuinka kiltisti yrittää laittaa.

Sain tänään "punttimimmin" kiinni itseteosta kyyläämässä meikäläisen pakaroita(peilistä). Katsoin syvälle silmiin ja hymyilin, kevyesti tytöllä alkoi poskia punottamaan :hyvä:

Pystyin tekemään takakyykkyä ensimmäistä kertaa sitten heinäkuun

Pääsi pitkästä aikaa treenaamaan jalat oikein kunnolla ja loppuun asti. Kannoin 15 kilon kiekkoja pois, yksi kummassakin kädessä, niin meinasi jalat lyyhistyä alta pois. :D

Salilla saunassa tuli mietittyä

Oon 4 aikasempaa kuukautta todella laiminlyönnyt reeniä ja ei ollut minkäänlaista säännöllisyyttä niiden kanssa. Osittain sen takia, että olin niin väsynyt töiden takia ja tuntui, että painokin junnaa koko aika paikallaan, eikä nouse. Mikä johti taas siihen, että innostus lopahti.
Nyt sitten on alkanu asiat menemään huomattavasti parempaan suuntaan taas, kun kyllästyin omaan saamattomuuteeni ja rupesin tosissani miettimään, että minkä takia salilla olen käyny ja mitkä mun tavotteet ovat olleet ja ovat vieläkin.

On nyt ollut hieno huomata, että reeni on alkanu kulkemaan taas vanhaan malliin ja tulosta syntyy! Teho reeneissä sarjapainot nousee ja pumppireeneissä saa oikeasti paikat sitä osumaa niin, että tekis mieli v****a huutaa.
Ensi vuodelle on taas uudet lyhyen tähtäimen tavoitteet asetettu ja hyvillä fiiliksillä jatketaan treeniä.

Tsemppiä kaikille reeneihin ja älkää lannistuko! :puntti:

Eilen tuli tankattua ruokaa hullunlailla naamariin ja tänään oli selkä/rinta päivä, voi jestas sitä tuntumaa lihaksissa. Vaikka tässä ollaan bulkilla oltu hyvä aika niin silti se kroppa ottaa treenin paremmin vastaan kun on ollut todella kalori/hiilari rikas päivä takana.

3x100kg mavesta. Eka kertaa ikinä tangossa 100kg. kyllähän se vaan aika mukavalta tuntuu vaikka ei ne painot missään vaiheessa ole se itse asia ollut.
Nyt myös nostetuista tuleva yhteistulos 265kg. Jos otetaan omat arviot 1maxeista niin sitten ~285kg. Ehkä se 300kg yhteistulos tämän vuoden puolella ei olekkaan täysi mahdottomuus...
Tästä on hyvä jatkaa :)

Oma kyykkysarja ilahdutti: (20, 10, 10) x 110 kg ja tuohon päälle vielä 10 x 120 kg. Jalkojen voimakestävyys paranee harppauksittain!

Back
Ylös Bottom