Mikä dieetissäni on vikana?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja yoanna
  • Aloitettu Aloitettu
Eli, haluan painostani suunnilleen 6kg pois.
Aloitin joskus viime talvena säännöllisen kuntosaliharjoittelun ja olen saanut lisää lihasta, paremman kunnon yms. kivaa, mutta kun tuota "ylimääräistä" kuitenkin on.. En siis ole ylipainoinen, haluan kuitenkin näyttää hoikemmalta.

Joka tapauksessa, aloitin diettaamisen -500kcal'in päivävajeella. Söin silloin n.1200-1300 kaloria päivässä.. Kerran viikkoon oli päivä jolloin en niin tarkkaan katsonut, ja söin suunnilleen 2000kcal, välillä jopa 3000. Mitään muutosta ei näkynyt.
Vähensin siis kaloreita -1000kcal/vrk joskus touko-kesäkuussa.
Esimerkkipäivä;

aamu n.klo 11: raejuustoa ehkä 200-300g, jotain vihanneksia tai avokadoa.
lounas n.klo 14; jotain kalaa,yleensä seitiä, suunnilleen 200-300g, salaattia
päivällinen n.klo 18; raejuustoa tai tonnikalaa noin 200g.
joskus illalla ehkä muutama manteli,raejuustoa tai tonnikalaa.
noin 700-1000kcal päivässä.
juon myös vettä 2-4ltr päivässä.

Eli tätä olen nyt noudattanut neljä tai viisi viikkoa.. En silti edelleenkään huomaa mitään muutoksia! :( Mittanauhalla mitattuna olen pienentynyt sentin lantiolta,vyötäröstä ja rinnanympäryksestä. Paino on vähentynyt kilolla. Siis ei juurikaan tulosta. En myöskään huomaa saaneeni lisää lihasta, eli siitäkään ei ole kyse..
Syön hiilihydraattia alle 30g päivässä. En syö siis hedelmiä avokadoa lukuunottamatta. Ruokavalioni koostuu lähinnä kalasta, raejuustosta, rahkasta ja vihreistä vihanneksista. Proteiinia syön 100-150g päivässä. En käytä mitään proteiinijauhoja tms., ainoat lisäravinteet joita syön ovat vitamiinit ja joku öljyjuttu.

Harrastan aerobista liikuntaa 60-120minuuttia päivässä(pyöräilyä,uintia,hölkkäilyä ja kävelyä). Salilla käyn 2-3krt viikossa.
Aamuaerobista 6-7krt viikossa kahvin voimalla, siis ennen aamiaista..

Mitä teen väärin? Tiedän että syön melko vähän, mutta jos syön enemmän, ei tuloksia tule tätäkään vähää. Elimistöni ri siis ole säästöliekillä, sillä tunnistan sen itse voimattomasta olosta yms., silloin yleensä syön vähän isomman aterian jossa on enemmän rasvaa, esim.gratinoitua lohta..

<olisin kiitollinen neuvoista ! :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niin ja siis olen nainen jos ette katsoneet nikkiäni. :)

Noo olen 172cm pitkä ja painan ehkä 55-56kg, vaihtelee.. mutta ylimääräistä on silti,vaikkei tuo lukuina niin pahalta kuulostakkaan..

kulutukseni oli jonkun oma paino x 22 tms laskurin mukaan(jonka löysin täältä) 1710kcal vuorokaudessa.. tosin liikun sen verran paljon että se on luultavasti hieman enemmän.

Noo olen 172cm pitkä ja painan ehkä 55-56kg, vaihtelee.. mutta ylimääräistä on silti,vaikkei tuo lukuina niin pahalta kuulostakkaan..

En usko että voisit enää laihemmalta näyttää vaikka laihduttaisitkin, ainakaan noiden mittojen perusteella. Ainakaan "terveen" laihalta:rolleyes:

Tosin aika vähän minä asiasta tiedän ;)

Niin ja siis olen nainen jos ette katsoneet nikkiäni. :)

kulutukseni oli jonkun oma paino x 22 tms laskurin mukaan(jonka löysin täältä) 1710kcal vuorokaudessa.. tosin liikun sen verran paljon että se on luultavasti hieman enemmän.

Nyt ryhdistäydypä nainen:whip: ja ymmärrä, että sinussa ei ole MITÄÄN ylimääräistä, painoindeksisi on 18,6 (kuten varmaan tiedät, alle 20 painoindeksi tarkoittaa yleisten suositusten mukaan jo alipainoa :(, toki suositukset ovat vain suuntaa antavia), joten sinussa ei ole tavaraa, mistä sitä läskiä saisi pudotettua. Ehdottaisin, että tarkastaisit sitä saliohjelmaasi, luetuta sitä vaikka täällä tai alan ammattilaisella, koska tehokkaalla salitreenillä saat varteesi lihasta ja varmasti alkaa kroppa miellyttämään silmää enemmän. Jotta lihaksen kasvu ja noh, käytetään nyt sanaa kiinteytyminen, olisi mahdollista ruokamäärääsi on nostettava vähintään kulutuksesi tasolla, mieluummin hiukan yli. Kaloreiden nostaminen on varmaankin parasta tehdä pikkuhiljaa, nostele kaloreita vaikka ensin parilla sadalla ja tsekkaile olotilaa viikko, pari ja sitten taas parisataa jne. kunnes syöt jo kulutuksesi verran. Näin kroppasi ehtii sopeutua. Ymmärrän kyllä, että vartalo voi olla "löysä" vaikka olisikin yhtä hoikassa kunnossa kuin sinä olet. Ratkaisu siihen ei kuitenkaan ole laihdutus, vaan tehokas painoharjoittelu. Laitapa tänne tai punttimimmien puolelle treeniohjelmasi, niin saat kokeeneemmilta ohjeistusta, jos sitä haluat. Itseäni en näihin kokeneisiin lue mukaan, mutta maalaisjärjellä jo näkee, että touhussasi on nyt se punainen lanka täysin hukassa, toivottavasti se löytyy sulle täältä :).

No huh, huh. Jos minä olisin noin pitkä ja noin hoikka, niin nauttisin vaan elämästä, maukkaasta ruuasta ja liikunnan ilosta....En todellakaan ymmärrä miksi sinun pitäisi painoa pudottaa, kun on senttejäkin jo lähtenyt. Mittanauha on parempi mittari kuin vaaka.

Lisäksi kannattaa miettiä, että noinko aijot syödä lopun elämääsi??

"vaikkei tuo lukuna niin pahalta kuulostakaan" :O ei pahalta siinä suhteessa, että se liian suuri luku olisi, mutta minusta massaa sinulle saisi tulla vielä lisääkin. Mitä jos kävisit ensin ahkerasti salilla ja pyrkisit saamaan itseesi ensin lisää lihaa - ja dieettaisit sitten kun sinulla on jotain mistä dieettailla. Rasvaa sinulla tuskin kropassa paljon voi noilla vaa'an lukemilla kamalasti olla, mutta tietenkin se näkyy selvemmin jos ei sitä lihastakaan löydy.

Itse olen tällä hetkellä 172.5cm/50kg, syön päälle 2500kcal päivässä, eikä merkittävää paisumista ole näilläkään kaloreilla päässyt tapahtumaan vaikka tavoitteena onkin nostaa painoa (7kg tullut lisää viime vuodesta, mutta sillon kalorit oli tätä korkeammalla kun oli pakko saada paino järkeviin lukemiin.. painon "romahdus" johtui kestävyysjuoksusta, jonka olen nyttemmin sitten lopettanut ja siirtynyt puntteihin). Eli lisää ruokaa vaan, ja kuntosaliharjoittelua niin hyvä tulee. :)

Ei mitään lisättävää edellisiin kommentteihin, mutta vertailun vuoks: oon ite 171cm ja 66kg, enkä mielestäni lihava. Syön n.2300-2400kcal päivässä ja paino pysyy sillä samassa ja ahkeran reenin ansiosta oon jopa hieman kiristyny.
Nää painot ja pituudet on tietysti aina henk.kohtasia juttuja, mutta toi kalorimäärä...miten ylipäänsä jaksat reenata 700-1000 kalorin voimin yoanna??

No laitappa tänne kuva vaikka ilman naamaa niin katsotaan kaikki mikä se sun kunto on...... tuskin sulla on yhtään ylimääräistä

Eli, haluan painostani suunnilleen 6kg pois.
Aloitin joskus viime talvena säännöllisen kuntosaliharjoittelun ja olen saanut lisää lihasta, paremman kunnon yms. kivaa, mutta kun tuota "ylimääräistä" kuitenkin on.. En siis ole ylipainoinen, haluan kuitenkin näyttää hoikemmalta.

Joka tapauksessa, aloitin diettaamisen -500kcal'in päivävajeella. Söin silloin n.1200-1300 kaloria päivässä.. Kerran viikkoon oli päivä jolloin en niin tarkkaan katsonut, ja söin suunnilleen 2000kcal, välillä jopa 3000. Mitään muutosta ei näkynyt.
Vähensin siis kaloreita -1000kcal/vrk joskus touko-kesäkuussa.
Esimerkkipäivä;

aamu n.klo 11: raejuustoa ehkä 200-300g, jotain vihanneksia tai avokadoa.
lounas n.klo 14; jotain kalaa,yleensä seitiä, suunnilleen 200-300g, salaattia
päivällinen n.klo 18; raejuustoa tai tonnikalaa noin 200g.
joskus illalla ehkä muutama manteli,raejuustoa tai tonnikalaa.
noin 700-1000kcal päivässä.
juon myös vettä 2-4ltr päivässä.

Eli tätä olen nyt noudattanut neljä tai viisi viikkoa.. En silti edelleenkään huomaa mitään muutoksia! :( Mittanauhalla mitattuna olen pienentynyt sentin lantiolta,vyötäröstä ja rinnanympäryksestä. Paino on vähentynyt kilolla. Siis ei juurikaan tulosta. En myöskään huomaa saaneeni lisää lihasta, eli siitäkään ei ole kyse..
Syön hiilihydraattia alle 30g päivässä. En syö siis hedelmiä avokadoa lukuunottamatta. Ruokavalioni koostuu lähinnä kalasta, raejuustosta, rahkasta ja vihreistä vihanneksista. Proteiinia syön 100-150g päivässä. En käytä mitään proteiinijauhoja tms., ainoat lisäravinteet joita syön ovat vitamiinit ja joku öljyjuttu.

Harrastan aerobista liikuntaa 60-120minuuttia päivässä(pyöräilyä,uintia,hölkkäilyä ja kävelyä). Salilla käyn 2-3krt viikossa.
Aamuaerobista 6-7krt viikossa kahvin voimalla, siis ennen aamiaista..

Mitä teen väärin? Tiedän että syön melko vähän, mutta jos syön enemmän, ei tuloksia tule tätäkään vähää. Elimistöni ri siis ole säästöliekillä, sillä tunnistan sen itse voimattomasta olosta yms., silloin yleensä syön vähän isomman aterian jossa on enemmän rasvaa, esim.gratinoitua lohta..

<olisin kiitollinen neuvoista ! :)

noilla spekseillä sentti pois mistä tahansa ja kilon painonpudotus on jo niin kova tulos että en sanois etteikö dieetti toimi...varsinkaan 4 viikossa.

jos välttämättä pitäis saada vielä painoa pois, suosittelisin tarkastamaan kuinka paljon saa rasvaa ruoasta (että pysyy rasva-aineenvaihdunta normaalina) mutta henk koht en suosittelis enää suurempia dieettaamisia, siitä 2mm rasvakerroksesta voi olla vaikea dieetata sitä toisiksviimeistä milliä pois ;)

Yonna pikasesti suuntaa antava laskelma päivittäisestä kulutuksesta menee tuonne 2100+ linjalle tuolla liinkuntamäärällä. Voip kroppas olla pistää aikalailla hantiin noin isoille miinuksille. Varmaan kannatta kalorit nostaa sinne 1500-1700 (enempiki varmasti kestäs syödä..) kieppeille ja muistaa rasvan saanti. Tuolla tahdilla kaiken järjen mukaan painoo lähtis semmonen puol kiloo viikossa..

Toisaalta vaikea tuon painoista kannustaa diettaamaan :) Hiljaa kuitenin hyvä tulee, jos dietata haluat.

Edit: Vika kohdassa ruski laskuissa, kulutus näyttäs sulla olevan ainakin 1900+ kcal..

sulla ei tosiaan ole MITÄÄN syytä laihduttaa...painoindeksisi on alle 20, eli normaalipainon alarajoilla (joidenkin lähteiden mukaan raja on 18,5). "kiinteytyminen " voisi kohdallasi olla paikallaan, eli treenaat salilla isommilla painoilla (laita treeniohjelmasi vaik punttimimmien sivuille), vähennät aerobisen liikunnan määrää ja SYÖT ENEMMÄN!!! painosi ei laske (mikä on hyvä asia, jos et sitä itse ymmärrä...), sillä elimistösi on mennyt ns."säästöliekille " ja yrittää säästää energian välttämättömien elintoimintojen ylläpitoon...onko mielessäsi käynyt, että sinulla voisi olla syömishäiriö (anoreksia)?! itse oon saanut siihen paljon apua näiltä sivuilta ja taistelen saadakseni lisää massaa eli lihasta salilta... onnea matkaan, selaile esim. punttimimmien mitä söit tänään-trediä, sieltä löydät malleja järkevästä ja riittävästä syömisestä..

t.ex-anorektikko

saliohjelmankin poimin joskus täältä :> ei siinä mitään vikaa, enkä mä nyt sillee mikään super-super-läskikään ole, muttakun mulla on pakkomielle mun vatsasta, haluan et ne "palaset" näkyy siinä, you know? :) joka tapauksessa, eihän rasvan palaminen ole mahdollista pluskaloreilla vai mitä?
mutta en mä edes syö mitenkään kovin vähän, kun tota vähäkalorista ruokaa kuten jotain kalaa,raejuustoa,vihanneksia yms., niin niitähän voi mättää huoletta enemmänkin.. katsokaa myös noita mun ateriakokoja,ei ne mitenkään kovin pieniä ole. :)

pitäisköhän noille hiilarimäärille tehdä jotain? nostaa? laskea? mikä auttaisi?

saliohjelmankin poimin joskus täältä :> ei siinä mitään vikaa, enkä mä nyt sillee mikään super-super-läskikään ole, muttakun mulla on pakkomielle mun vatsasta, haluan et ne "palaset" näkyy siinä, you know? :) joka tapauksessa, eihän rasvan palaminen ole mahdollista pluskaloreilla vai mitä?
mutta en mä edes syö mitenkään kovin vähän, kun tota vähäkalorista ruokaa kuten jotain kalaa,raejuustoa,vihanneksia yms., niin niitähän voi mättää huoletta enemmänkin.. katsokaa myös noita mun ateriakokoja,ei ne mitenkään kovin pieniä ole. :)

pitäisköhän noille hiilarimäärille tehdä jotain? nostaa? laskea? mikä auttaisi?

kuules semmonen vinkki että anna ainakin kuukaus vielä aikaa tuolle sun nykyiselle systeemille ja kato miten se pitemmän päälle toimii. kun elimistö reagoi aina vähän viiveellä kaikkiin tommosiin...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom