Mikä dieetissäni on vikana?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja yoanna
  • Aloitettu Aloitettu
Miten voi edes elää 700-1000 kalorilla? Toi on ihan järkyttävän vähän! Mun aamupala sisältää 700 kaloria!! (no ei nyt oikeesti, mutta lounas kyllä :) )

Vaikka täällä kovasti sitä sanotaan, että laihduttaminen on ainoa tapa saada vatsalihakset näkyviin, niin kaltaisesi hoikan tapaus on eri. Kasvata vatsalihaksia kovilla vatsalihasliikkeillä, jos sinulla ei ole kookkaita vatsalihaksia, et saa mitään paloja näkyviin vaikka laihduttaisit kymmenenkin kiloa! Varsinkaan naisilla ei vatsalihakset, niin kuin ei muutkaan, kasva kovin kummoista tahtia, ja saattaapi olla että vatsalihakset ovat jopa rakenteeltaan sellaiset etteivät ne erotu.

Esim. nyt minä, joka aika läskissä kunnossa olen, niin silti, huolimatta tuosta sentin jos toisenkin ihrakerroksesta vyötärölläni, vatsapalani näkyvät (aika-ajoin) johtuen pitkälti juuri siitä, että niissä jo jonkinverran kokoa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
no sitten jos six-packin haluat niinteet vaan kärsivällisesti paljon vatsoja ja jos menee ni otat vinopenkkiin levy/käsipainon rinnalle vastukseksi, tarkoituksena saada lihakset kasvaan...ja jatka aamuaerobisia (ei tarvii olla 5-6 x/vko, riittää joku kolmekin) vaan ja ole kärsivällinen, kyllä ne tulokset sieltä tulee ajan kanssa, mäkin oon samanlainen hätähousu...oikeesti petyin kun en viikon jälkeen näyttänyt fitness-kisaajalta...=) mut lett's keep on training, said little Tigger and bounced towards the gym...=)

Vaikka täällä kovasti sitä sanotaan, että laihduttaminen on ainoa tapa saada vatsalihakset näkyviin, niin kaltaisesi hoikan tapaus on eri. Kasvata vatsalihaksia kovilla vatsalihasliikkeillä, jos sinulla ei ole kookkaita vatsalihaksia, et saa mitään paloja näkyviin vaikka laihduttaisit kymmenenkin kiloa! Varsinkaan naisilla ei vatsalihakset, niin kuin ei muutkaan, kasva kovin kummoista tahtia, ja saattaapi olla että vatsalihakset ovat jopa rakenteeltaan sellaiset etteivät ne erotu.

kyllä mulla vaan anoreksia-aikoinani erottui six-pack kun tein vatsoja yms. joskus "salaa" , mut kyl se selkeesti erottui. nyt kun on painoo tullut 5 kg lisää "painon ylärajaani" (vieläkin painoindeksi alle normaalin) ni nyt niitä ei näy, mut aion ne saada taas näkyviin ja nyt kunnolla lihasmassaa...

kyllä mulla vaan anoreksia-aikoinani erottui six-pack kun tein vatsoja yms. joskus "salaa" , mut kyl se selkeesti erottui. nyt kun on painoo tullut 5 kg lisää "painon ylärajaani" (vieläkin painoindeksi alle normaalin) ni nyt niitä ei näy, mut aion ne saada taas näkyviin ja nyt kunnolla lihasmassaa...

joo jos vaan tarpeeks vähän tavaraa ihon ja lihasten välissä, niin kyllä siinä näkee lihakset selvästi vaikka ne olis kuinka pienet...

sit kun puhutaan vatsisten kasvattamisesta, puhutaan siitä miten saada ne erottumaan myös silloin kun rasva% on korkeampi.

Hei nyt vielä kerran: HERÄTYS!!!!
Jos meinaat 6kg laihduttaa nykyisestä painostasi niin kyllä anoreksian rajoilla mennään eli unohda se vaaka ja painonpudotustavoitteet ASAP.

saliohjelmankin poimin joskus täältä :> ei siinä mitään vikaa, enkä mä nyt sillee mikään super-super-läskikään ole, muttakun mulla on pakkomielle mun vatsasta, haluan et ne "palaset" näkyy siinä, you know? :) joka tapauksessa, eihän rasvan palaminen ole mahdollista pluskaloreilla vai mitä?
mutta en mä edes syö mitenkään kovin vähän, kun tota vähäkalorista ruokaa kuten jotain kalaa,raejuustoa,vihanneksia yms., niin niitähän voi mättää huoletta enemmänkin.. katsokaa myös noita mun ateriakokoja,ei ne mitenkään kovin pieniä ole. :)

pitäisköhän noille hiilarimäärille tehdä jotain? nostaa? laskea? mikä auttaisi?

No ei ateriat sinällään mutta syöt harvoin. Ja loppujen lopuksi oikeasti tosi vähän..! Ja kaikilla ei välttämättä näy vatsat alhaisissakaan rasvoissa.. Ennenkaikkea täytyy muistaa että nekin täytyy treenamalla hankkia, se voi olla etteivät tule esiin vaikka painaisit 30 kg! Niinkuin muutkin ovat todenneet, lisää löpöä vaan koneeseen! =)

saliohjelmankin poimin joskus täältä :> ei siinä mitään vikaa, enkä mä nyt sillee mikään super-super-läskikään ole, muttakun mulla on pakkomielle mun vatsasta, haluan et ne "palaset" näkyy siinä, you know? :) joka tapauksessa, eihän rasvan palaminen ole mahdollista pluskaloreilla vai mitä?
mutta en mä edes syö mitenkään kovin vähän, kun tota vähäkalorista ruokaa kuten jotain kalaa,raejuustoa,vihanneksia yms., niin niitähän voi mättää huoletta enemmänkin.. katsokaa myös noita mun ateriakokoja,ei ne mitenkään kovin pieniä ole. :)

Mutta tosiaan, kuten jo sanoin, laita se saliohjelmasi kaikesta huolimatta tänne arvioitavaksi, sehän ei mitään tuloksia takaa, vaikka olisitkin sen pakkikselta joskus haalinut kokoon. Ja syömisistä...eihän sillä ole väliä vaikka söisit sitä kurkkua ja porkkanaa 10kg päivässä, onhan siinä paljon määrällisesti "ruokaa" mutta nimenomaan vähäkalorista safkaa, joka ei pidä sun koneistoa kyllä käynnissä, jos ruokavalio koostuu pelkästään niistä. Enkä ymmärrä miten voit vielä väittää ettet syö vähän jos tosiaan syöt alle 1000 kaloria päivässä :curs:, tajuat kai, että 55 kiloisella ihmisellä jo pelkkä sängyssä makaaminen kuluttaa päivässä sen 1200-1300 kcal, siihen normaalit kävelyt paikasta toiseen ja puuhailu yleensäkin nostaa sen kulutuksen varmasti johonkin 1600-1800 kcal ja sitten vielä liikunnat päälle ni kyllä mennään jo yli kahden tonnin. Jos et jo tuosta laskelmasta saa osviittaa siitä, että tapat kaiken kehityksesi tuolla syömiselläsi (etkä tule saamaan niitä vatsapaloja näkyviin, koska niitä ei ole eivätkä ne tuolla ruokamäärällä myöskään kehity), niin sitten en kyllä osaa auttaa. Suosittelisin sulle kyllä esim. personal trainerin tekemää kunto-ohjelmaa tai ravitsemusterapeutilla käyntiä, yleensä sitä antaa itselleen luvan syödä järkevästi, kun jokin auktoriteetti niin "käskee" ;). Varmasti löydät asuinpaikkakunnaltasi tai sen läheisyydestä kyseisiä ammattilaisia, jos olet opiskelija (?) niin varmasti myös oppilaitoksen terveydenhuolto voi ohjata oikeaan paikkaan.

Niin juuri, eikö tuolla mielettömällä määrällä aerobista liikuntaa + liian vähällä energiansaannilla saada aikaiseksi vain se, että energiaa otetaan lihaksista eli silloin myöskin lihasmassaa kuluu? Esim juurikin sieltä vatsoista ja vaikka niitä sitten treenaisi niin se on kasvatuksen kannalta turhaa koska niiden rakentumiseen ei tule tarpeeksi energiaa?

Mullakin oli joskus vastaavanlainen kriisi menneillään mun mahani kanssa. Vaikka olinkin normaalipainoinen mielestäni mahan kohdalla oli liikaa rasvaa. Punttasin, juoksin lenkillä jatkuvasti, söin liian vähän enkä tajunnut levätä. Ahisti entisestään kun ei mitään tuloksia saanut aikaan vaikka teki niin kovasti töitä (puntilla tulokset laski tai painot jumi samoissa, vyötärö ei kaventunut ja olo tuntui vaan niin turvonneelta koko ajan, väsytti).

Muutos tuli kun pidin totaalisen kolmen viikon levon (lomamatka) ja sen jälkeen aloitin puhtaalta pöydältä syömällä kunnolla. Jatkoin puntilla käyntiä ja siihenkin hommaan sain lisää nyt tehoja kun energian saanti oli kohdallaan (tulokset siis nousi). En enää käynyt lenkillä tavoitellakseni hoikempaa vyötäröä (ajattelin että ei nuo juoksut ole tähänkään asti vaikuttaneet siihen mitenkään niin ei varmaan vaikuta jatkossakaan, pidetään nyt vaan vähän aerobista kuntoakin yllä). Eli vaan ihan omaksi ilokseni ja aamun virkistykseksi tein pari, kolme aamuaerobista viikossa. Lopetin myös senttien mittaamiset vyötäröltä.

Yhtäkkiä sitten noin kuukauden jälkeen huomasin että ihan niinkuin vyötärö olisi kaventunut ja olihan se kun tarkistin mittanauhalla :) Neljä senttiä oli lähteny!

Nyt kun olen miettinyt jälkeen päin tätä "vahinkoa" niin olen ihan varma että tuossa tärkeimmät tekijät olivat juurikin riittävä ravinnon saanti, treenaamisen määrän löysääminen ja laadun parantaminen. Ja niin, ei tehokas liikunta/treenaaminen ole aina sitä että juostaan hikihatussa niin paljon kun päästään. Paremmin se tehoaa kun muistaa välillä levätä ja ottaa vähän rauhallisemminkin.

Nyt en enää ikinä syö huonosti/liian vähän!

Mutta tosiaan, kuten jo sanoin, laita se saliohjelmasi kaikesta huolimatta tänne arvioitavaksi, sehän ei mitään tuloksia takaa, vaikka olisitkin sen pakkikselta joskus haalinut kokoon. Ja syömisistä...eihän sillä ole väliä vaikka söisit sitä kurkkua ja porkkanaa 10kg päivässä, onhan siinä paljon määrällisesti "ruokaa" mutta nimenomaan vähäkalorista safkaa, joka ei pidä sun koneistoa kyllä käynnissä, jos ruokavalio koostuu pelkästään niistä. Enkä ymmärrä miten voit vielä väittää ettet syö vähän jos tosiaan syöt alle 1000 kaloria päivässä :curs:, tajuat kai, että 55 kiloisella ihmisellä jo pelkkä sängyssä makaaminen kuluttaa päivässä sen 1200-1300 kcal, siihen normaalit kävelyt paikasta toiseen ja puuhailu yleensäkin nostaa sen kulutuksen varmasti johonkin 1600-1800 kcal ja sitten vielä liikunnat päälle ni kyllä mennään jo yli kahden tonnin. Jos et jo tuosta laskelmasta saa osviittaa siitä, että tapat kaiken kehityksesi tuolla syömiselläsi (etkä tule saamaan niitä vatsapaloja näkyviin, koska niitä ei ole eivätkä ne tuolla ruokamäärällä myöskään kehity), niin sitten en kyllä osaa auttaa. Suosittelisin sulle kyllä esim. personal trainerin tekemää kunto-ohjelmaa tai ravitsemusterapeutilla käyntiä, yleensä sitä antaa itselleen luvan syödä järkevästi, kun jokin auktoriteetti niin "käskee" ;). Varmasti löydät asuinpaikkakunnaltasi tai sen läheisyydestä kyseisiä ammattilaisia, jos olet opiskelija (?) niin varmasti myös oppilaitoksen terveydenhuolto voi ohjata oikeaan paikkaan.

en tiennytkään että lihaksia esiintyy pelkästään kuntosaliharjoittelun tuloksena...

muuten kyllä asiaa.

en tiennytkään että lihaksia esiintyy pelkästään kuntosaliharjoittelun tuloksena...

muuten kyllä asiaa.

No onpas nyt pilkun viilaamista :zzzz:, tietysti ihmisellä on lihakset, treenasi niitä tai ei, mutta treenaamattomat lihakset tahtovat yleensä jäädä sen pienenkin rasvakerroksen alle näkymättömiin. Tuolla tarkoitin lähinnä sitä, että sellaisia lihaksia ei ole, jotka näkyisivät ja näkymään ne saa diettaamisen sijasta kyseisiä lihaksia vahvistamalla. Ja olen kyllä itse sitä mieltä, että vatsalihasten erottuvuutta kehittää parhaiten siten, että runttaa kunnon painoja peliin. Mikään 300 vatsalihasta päivässä paskalla tekniikalla kotilattialla, ei tuo niitä näkyviin, syviä vatsalihaksia on tietenkin syytä harjoittaa myös.

saliohjelmankin poimin joskus täältä :> ei siinä mitään vikaa, enkä mä nyt sillee mikään super-super-läskikään ole, muttakun mulla on pakkomielle mun vatsasta, haluan et ne "palaset" näkyy siinä, you know? :)
Niinkuin joku tais todetakin, ei ne palaset näy, jossei niitä ole. Niin yksinkertaista. :(

Sanot, ettet ole säästöliekillä, mutta musta tuo painon junnaaminen noilla kalorimäärillä ja aerobisilla on riittävän hyvä merkki siitä. Pitkällä tähtäimellä sun ois hyvä saada tuo aineenvaihdunta pelittämään ja siihen oikeastaan ainoa ratkaisu on maltillinen kaloreitten nostaminen. Mutta koska en usko sinun tuota vinkkiä noudattavan, niin ehkäpä jonkinlaiset kalorivaihtelut voisivat onnistua herättämään tuosta jumituksesta, niin että rasvanpoltto jatkuisi. Eli tyyliin joka 4. päivä hiilarit korkeammalle (200-250g) ja välipäivinä hiilarit matalalla (90-130g).

No onpas nyt pilkun viilaamista :zzzz:, tietysti ihmisellä on lihakset, treenasi niitä tai ei, mutta treenaamattomat lihakset tahtovat yleensä jäädä sen pienenkin rasvakerroksen alle näkymättömiin. Tuolla tarkoitin lähinnä sitä, että sellaisia lihaksia ei ole, jotka näkyisivät ja näkymään ne saa diettaamisen sijasta kyseisiä lihaksia vahvistamalla. Ja olen kyllä itse sitä mieltä, että vatsalihasten erottuvuutta kehittää parhaiten siten, että runttaa kunnon painoja peliin. Mikään 300 vatsalihasta päivässä paskalla tekniikalla kotilattialla, ei tuo niitä näkyviin, syviä vatsalihaksia on tietenkin syytä harjoittaa myös.

Syvät vatsalihakset kyllä "litistävät" vatsaa mutteivät auta palojen näkymisessä.

En suosittelisi vatsoja lisäpainoilla, jos haluaa kapean vyötärön.
Omat suorat vatsalihakseni ovat kuperat ja paksut kuin köysinippu mutta en niitä koskaan treenaa lisäpainoilla.

Janda rutistukset jotka mitätoivät lonkankoukistajat liikkeestä ovat hyviä.
Ja kyllä vatsalihakset reagoivat vaikka tuhanteen normaaliin vatsalihaspuristukseen kunhan ne tehdään huolellisesti.

Lisäpainot eivät kyllä mitenkään erityisemmin paksunna vyötäröä. Jonkin verran tietty, mutta ei paljoa. Itse kyllä suosittelen tekemään myös lisäpainon kanssa, koska teen myös itse niin ja minulla on kapea vyötärö siltikin. Tuo on näitä sarjassamme vituttavimpia myyttejä treenimaailmassa :curs:

Paras tapa kaventaa vyötäröä on leventää persettä ja selkää :D

Viimeksi muokattu:
Lisäpainot eivät kyllä mitenkään erityisemmin paksunna vyötäröä. Jonkin verran tietty, mutta ei paljoa. Itse kyllä suosittelen tekemään myös lisäpainon kanssa, koska teen myös itse niin ja minulla on kapea vyötärö siltikin. Tuo on näitä sarjassamme vituttavimpia myyttejä treenimaailmassa :curs:

Joo saman neuvon (treenit ilman lisäpainoja) saanut myös kehonrakennuksen PM Petri Mäkelältä, mutta kai tuo äijä jotain tietää kehoilusta.

Joillakin voimailulajien edustajilla ja esim. MM tason aerobic naisilla on todella ruutia keskivartalossa mutta esteettisesti aivan tasapaksu vartalo.

Itselläni on vahvimmat vatsalhakset kuin yhdelläkään tutustumistani urheilijoista mutta kai se on geneettistä kun en ole lisäpainoja tarvinnut.
Janda rutistuksia menee tarvittaessa vaikka 200.
En ole erityisen kapeavyötäroinen, mutta onneksi ylävartalo kompensoi suhdetta joten yli 50cm on erotusta.

Voimanostajalle jolla pääasia on nostotulokset, lisäpainot ovat hyödyksi.

Ote Käyhdyn Jannen vastauspalstalta Fastin sivuilta;

Monesti ei myöskään syödä riittävästi. Tämä on ehkä etenkin naisten ongelma. Niin hullulta kun se kuulostaakin, niin moni ihminen olisi hoikempi, mikäli söisi enemmän.

Ei muuta, jatkakaa.

saarnat sikseen. kalorit hieman alle perusaineenvaihdunnan ja salia+aerobista 4-6 krt viikossa niin varmasti saat tulosta. huolehdi myös, että saat ns. hyviä rasvoja riittävästi ettei kroppa ala pitämään jokaisesta rasvagrammasta kiinni kun ulkopuolisia rasvoja ei tule riittävästi.

ja vielä syöntipäivä kerran viikkossa :)

Tuo Käyhdyn kirjasta oleva lainaus on hyvä. On tosi että moni joka ei laihdu ei syö oikein. Jos noin vähillä kaloreilla vedät muuttuu kropan aineenvaihdunta ja rasvaa ei pala. Mitoista päätellen et todellakaan ole mikään lihava ja jos oikein ymmärsin haluat vatsassa palat näkymään. Fakta on se että vaikka kuinka olet hoikka ja rasvaton eivät palat näy ellei niitä treenaa. Naisille parhaita tosiaan rutistukset ja perinteiset suorata vatsalihakset ilman lisäpainoja. Joillakin kuten itselläni(olen siis mies:D) lisäpainoilla tehdyt liikkeet kasvattavat ympärystä mutta naisista en tosin osaa sanoa, mahtaa olla pitkälti geeneistä ja yleisestä lihasrakenteesta kiinni. Itse tekisin siis vatsalihasliikkeitä vieläkin enemmän ja lisäisin kalori ja proteiini määrää koska tunnetustihan lihas ei kasva tyhjästä vaan vaatii rakennusainetta.

eihän rasvan palaminen ole mahdollista pluskaloreilla vai mitä?

on se, minä aloitan aina diettini +kaloreilla ja se toimii tiettyyn rasvaprosenttiin asti, noin kymppiin ehkä, ja siinä mulla alkaa jo näkymään "palaset". Kyse on aineenvaihdunnallisista asioista, eikä mistään energiatasapainosta. Painoon pätee matematiikka, siihen, missä muodossa paino on: ei. Eli painoa saat alas yksinkertaisella matematiikalla: vähemmän energiaa kehoon kun se tarvitsee. Mutta missä muodossa paino on, meneekin jo paljon monimutkaisemmaksi...

Vinkkini:

-älä tee pitkäkestoista aerobista, vaihda se HIIT:tiin. (esim 1min syke täyteen crossarissa, sitten 2min palautumista ja syke alle 50%. sit sama uudestaan, toista eka viikko 3x, sit 4x etc...) en jaksa näin keskellä yötä perustella miks pitkäkestoinen aerobinen on perseestä, mutta se on :D (bodylehden toimituskin huomasin tämän,uusin painos. viimein.)

- treenaa vatsalihakset kerran 48 tunnissa, silloin tee 2x10 helvetin raskailla painoilla. Jos teet enemmän toistoja, ja vielä pienemmillä painoilla, se ei kasvata niitä yhtään enemmän, vaan vähemmän. Koska pienet painot ja suuret toistot = pienet lihakset, jotka ei näy. enemmät sarjat taas pistävät hermoston liian koville eikä se ehdi palautumaan 48h:ssa ja et voi pistää vatsalihaksiin anaboliaa päälle sen jälkeen kun ne ovat liian kipeät treenipäivänä ylitreenistä. (natuna lihaskasvun maksimiaika on noin 48h rasituksesta).

-kuten yllä mainitukin, syö tarpeeksi rasvaa. VÄH. n. 20% kaloreista siitä.

-kuten yllä mainittukin, nosta kaloreita että aineenvaihduntasi nopeutuu. mutta mikä tärkeintä, ala syömään pienempiä aterioita useammin, hylkää nykyinen 3-4h välein aikataulusi ja syö 2, MAX 3h välein, niin, että jokainen ateria jaoittuu kaloreiltaan samoin, paitsi yöhiilarit pois =)

jos ei noilla tule "'palaset" näkyviin niin sit sulla on ATM vaan liian pienet vatsalihakset, kasvata niitä lisää :D

kokeile ja tuu kertoo kuin kävi. NM. kokemusta on

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom