Mikä bodauskirja/t kannattaa lukea?

BCAA-valmisjuoma -40%
Etsisin kirjaa joka olisi vähän edistyneemmille kehonrakentajille ja olisi suht koht. uusi eli ei mitään 80-luvun teoksia. Lee Haneyn kirjan olen lukenut ja tänään ostin ton Tehokas Kehonrakennus, mut oli kyllä aika kuraa. Osaisko kukaan suositella mitään ?

Saa olla toki englannin kielinenki, kuhan ois vaan helppoa englantia. :)

Itse oon tykästyny t-nation.com kirjoittajiin, varsinkin Chad Waterburyn, Charles Poliquinin ja Christian Thibaudeaun artikkelit ovat tuoneet jotain uutta aspektia treenaamiseen. Chad Waterburyn Muscle Revolutionin tilasin vuosi sitten ja ihan hyvä teos kyseessä.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Ostin viime reissulla kirjan: Encyclopedia of Bodybuilding: The Complete A-Z Book on Muscle Building

Kirjassa käsitellään lähes kaikkea kehonrakennukseen liittyvää. Vaikuttaa ihan kelpo teokselta vaikka olenkin lukenut 200 ensimmäistä sivua (yhteensä noin 800 sivua). Suosittelen etenkin aloitteleville harrastajille yleiseksi "käsikirjaksi". Edistyneemmät harrastajat löytää varmasti jotain uutta ja kiinnostavaa, mutta kirja keskittyy perusasioihin.

Viimeksi muokattu:
Millanen kirja toi Mega Duty Update olis ? Siis onko ihan aloittelijoille vai vähän edistyneemmille ? Supermass kirja kiinnostais kanssa, mut ei taida olla saatavilla enää missään ? Kyselen vaan vähän, että minkälaisia kirjoja, ettei nyt samanlaista opusta tuu vastaan ku toi "tehokas kehonrakennus"..

Suomenkielisistä teoksista - menestyjän kuntosaliharjoittelu & ravitsemus - on erittäin kattava ja monipuolinen opas. Suosittelen tuota. Sisältää paljon teoriatietoa lihaksista, voimasta, sen synnystä ja siihen vaikuttavista tekijöistä (ikä, ravinto yms). Lisäksi on tietty ohjelmia ja liikkeitä kuvineen näytettynä. Yksi monipuolisimmista kirjoista mitä olen itse lukenut.

Juzu

Löytyykö mainitsemaasi opusta kirjastosta? Voisin nääs itsekkin lukaista, kuulosti mielenkiintoiselta.

Itse sain hyvät vinkit saliharjoittelun alkuun docenco sportin menestyjän kuntosaliharjoittelu ja ravitsemus-kirjasta. Valitettavasti siinä ei mitään erikoisia treeniohjelmia/menetelmiä ollut mutta alkuun pääsi hyvin.:3:

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Aleksi Niemi: Menestyjän kuntosali-harjoittelu & ravitsemus (2008 WSOY)
Ei siinä mielessä kehonrakennuskirja, että varsinaiselle hypertrofiselle harjoittelulle on omistettu vain 13 sivua. Sen sijaan kirjassa perehdytään hermoston, lihaksiston sekä nivelien rakenteeseen ja toimintaan. Myös lihashuollolle ja ravitsemukselle on omistettu runsaasti sivutilaa ja kirjassa kerrotaan erilaisista tavoista treenata kuntosalilla (kestovoimaharjoittelu, nopeusvoimaharjoittelu, maksimivoimaharjoittelu).

Erityisen hyödylliseksi olen itse kokenut harjoitusliike-osion jossa esitellään kuvan ja tekstin avulla yli 150 harjoitusliikettä. Kirjassa on myös ohjeita oman treeniohjelman kasaamiseen ja muutamia esimerkkiohjelmia. Itselläni ei muita bodauskirjoja ole ja olen kokenut tämän teoksen todella hyödylliseksi.

Onko kovinkin hyödyllinen tuo supermassakirja jos on lukenut massaa!voimaa! kirjan? Tuntuu vaan tuo supermassakirja aika arvokkaalta ettei viittis turhaan tilailla.

Pauliina Taluksen Elämäntapana Fitness kirjaa voisi suositella.

Ostin viime reissulla kirjan: Encyclopedia of Bodybuilding: The Complete A-Z Book on Muscle Building

Kirjassa käsitellään lähes kaikkea kehonrakennukseen liittyvää. Vaikuttaa ihan kelpo teokselta vaikka olenkin lukenut 200 ensimmäistä sivua (yhteensä noin 800 sivua). Suosittelen etenkin aloitteleville harrastajille yleiseksi "käsikirjaksi". Edistyneemmät harrastajat löytää varmasti jotain uutta ja kiinnostavaa, mutta kirja keskittyy perusasioihin.

"The bible of bodybuldning" sanoo tarpeeksi. Mielenkiintoinen kirja.

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
Nostan vanhan, todella vanhan ketjun.

Mikä olisi hyvä kirja aloittelijalle jolla ei ole perus tiedotkaan hallussa. Haluaisin kirjassa olevan miten lihas saadaan kasvamaan, mitä se vaatii ja tietoa ruoasta

Tämä ei tulisi itselle vaan 14v. Pojalle, jolla on kiinostusta aiheesta, mutta ei tietoa. Ajattelin että kirjan luettua voisi innostaa terveelisempään elämäntapaan. Eli ei niinkään tekniikka neuvoja vaan ihan perus asioita selkeästi kerrottuna. Siis todella selkeästi.

Lihastohtorin kirjat, etenkin se eka

1651247821071.png

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom