Mikä bodauskirja/t kannattaa lukea?

BCAA-valmisjuoma -40%
-Marchi- sanoi:
Vähä offtopic, mut mikä on Höberlin 10 minsan käsireenin pääpointti?
Kusettaa ihmisiä, varmaankin :)

Hyviä kirjoja:
Elämäntapana fitness-P.Talus
Supermassa-M.Savolainen

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Herran perkele mikä hauis... katoin eka et kuva oli editoitu!! Paljon ton hauis on? Ei ois sattumalta se maailman suurin mikä Guinnesissä oli... sehän oli muistaakseni 78cm kylmänä :eek: ...

ite luin Massaa!Voimaa! kirjan ja siinä oli kyllä mun mielestä tosi hyvä kirja, mutta siinä sai kyllä tosiaan ainaki näin aloittelijana paneutua kunnolla siihen mitä luki, koska oli aika moisia hifistely sanoja mistä en itse kyllä meinannu aina välillä saada selvää et mitä ne tarkotti.
Mutta muuten täyden hinnan arvonen ostos...

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
neutraali sanoi:
Kusettaa ihmisiä, varmaankin :)

Ei se nyt aivan noin ole. Ei tuossa kirjassa mitään ihmeellistä ole, sen nimi on ehkä harhaanjohtava. Höberl suosittelee tekemään kolme liikettä hauiksille ja ojentajille ja tais olla että jokaisessa kaks-kolme sarjaa.

Mun mielestä toi oli ihan perus käsitreeni mitä se suosittelee. Kirjan nimi tulee vain siitä että pelkän hauiksen tai ojentajan tekeminen kestää vain noin 10 minuuttia. Höberl painottaa, että käsiä ei tarvitse tehdä montaa tuntia viikossa kasvattaakseen isot kädet. Mun mielestä ihan hyvä kirja, vaikka ei siinä mitään uutta tai mullistavaa olekaan.

Frederik Delavierin kirja on kyllä varmaankin havainnollisin, koska se näyttää tarkalleen lihasryhmät mihin mikäkin harjoitus ottaa. Kuvat on havainnollisia ja niissä perustellaan jokaisen liikkeen tarkoitus. Kirjana se on huomattavasti selkotajuisempi verrattun Bill Peralin vanhaan teokseen. Devalier on PowerMagin entinen päätoimittaja joten asiat lienee muutenkin jokseenkin hanskassa. Suosittelen lämpimästi.

Oma suosikkilistani
10min käsitreeni
Franco columbun kirja, nimi ei tule mieleen
Marko savolaisen supermassa
10 Minuutin käsitreeni
KP ouraman megaduty kolahti aikoinaan
Halmeen kirja on myös hyvä

Mielestäni kannattaa lukea kaikki mitä löytyy, vaikka kirja olis vanhempi niin jos ei muuta niin motivaatiota niistä usein saa kun lukee.
Vähän sama kun katsoo treenivideoita niin itselläni usein tekee mieli salille.

Joku Chris Aceton kirja vois olla ihan pätevä.

Skip La Courin kirjat kannattaa muuten lukasta jos löytää, treenistä ja ravinnosta molemmista löytyy kirja erikseen.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
No tää on tullu jo monesti tässä mutta laitan vielä omanikin mielipiteen. Paras on mun mielestä savolaisen maken Supermassa -kirja. :)

Ajattelin ostaa itselleni tuon Delavierin Lihaskuntoharjoittelun anatomian. Mietin vaan, että kannattaisiko ennemmin ostaa se alkuperäinen englanninkielinen vai onko tuo suomenkielinen yhtä hyvä. Onko kokemuksia kenelläkään?
Tai entäpä se naisille suunnattu Belle Ligne, mitenkähän mahtaa erota tuosta toisesta?

Mocca81 sanoi:
Ajattelin ostaa itselleni tuon Delavierin Lihaskuntoharjoittelun anatomian. Mietin vaan, että kannattaisiko ennemmin ostaa se alkuperäinen englanninkielinen vai onko tuo suomenkielinen yhtä hyvä. Onko kokemuksia kenelläkään?

Ite oon selaillu tuota suomenkielistä ja ei siinä mitään vikaa ole. Se englanninkielinen ei ole alkuperäinen, vaan käännetty ranskasta.

edit: aika vanhan nostin näköjään, mutta olkoon. :)

Yatesin Blood and Guts on hyvä, asennepitoinen teos. Lueskelen (=katson kuvia) myös Arnoldin Encyclopediaa lähinnä motivaation vuoksi silloin tällöin.

Voisihan sitä joskus käydä kirjastosta lainaamassa jonkun bodauskirjan, mutta tähän asti olen tyytynyt lukemaan maailman suurinta kirjastoa, internettiä. Olen löytäny netistä satoja erittäin kiinnostavia artikkeleja ruokailusta ja erilaisista treenimetodeista ja jonkinlainen yleiskuva on aika hyvin muodostunut.

T.J.P sanoi:
Yks mitä täs ei viel oo sanottu: Lee Haneyn Näin bodaat voittoon...mielestäni iha hyvä..

Just olin sanomassa samaa. Mulla on tuo nyt kirjastosta lainassa ja härskihän se on. Rivoa lihasta rivolta mieheltä. Suomennos on aivan mahtavaa.

Omistan kirjat Viikingin voimaopas, Massaa! Voimaa!, Mega Duty Update ja Arskan Encyclopedia of modern bodybuilding.

Entien pidän niistä ylivoimaisesti Arskan kirjasta, joka käsittelee kaiken kehonrakennukseen liittyvän mitä vain mieleen tulee. Olen edelleen haltijoissani kirjasta, niin kattava ja hyvin kirjoitettu se on. Sivuja on 832 ja paino lähes kolme kiloa. Kirjaa löytyy ainakin sekä suomalaisesta kirjakaupasta, että akateemisesta. Kirja on englanninkielinen. Sisällysluettelon voit katsoa täältä: Linkki

Viikingin voimaopas oli aivan liian simppeli kirja, joka ei tarjonnut aktiivisille pakkotoiston lukijalle mitään uutta. Hyvinä puolina voi mainita likkeiden esittämisen kuvina.

Mega Duty Update oli ensimmäinen bodauskirja jonka luin ja pidin siitä ainakin silloin kovasti.

Massaa! Voimaa! oli mielestäni hieman sekava ja hajanainen, mutta tiedontäyteinen kirja silti.

Etsisin kirjaa joka olisi vähän edistyneemmille kehonrakentajille ja olisi suht koht. uusi eli ei mitään 80-luvun teoksia. Lee Haneyn kirjan olen lukenut ja tänään ostin ton Tehokas Kehonrakennus, mut oli kyllä aika kuraa. Osaisko kukaan suositella mitään ?

Saa olla toki englannin kielinenki, kuhan ois vaan helppoa englantia. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom