Mikä ärsyttää / häiritsee salilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ayana
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
^Salin puolelle tullessa on semmonen hyllykkö mihin pitäs juomapullo jättää ja käydä aina siinä juomassa. Salin omistaja vissiin pelkää että käsipainot menee epäkuntoon jos vettä läikkyy treenatessa tjsp?!?!? En tajua, ehkä siellä on hikoilukin kielletty mutta mä daiju en oo vaan huomannu kieltolappua. :D

Nyt tässä viime viikkoina erityisesti silmään ovat pistäneet joka salilta löytyvä "pakko-anorektikko". Ei siksi, että henkilöt olisivat minusta vastenmielisiä, vaan siksi että nämä samat henkilöt viettävät viikosta ja päivästä toiseen useita tunteja saman laitteen kimpussa pakonomaisesti riuhtoen. Sydämeen sattuu katsoa, hakisivatpa nämä naiset apua.

ymmärrän tän täysin... olen omalla salillani seurannut pari vuotta yhden sellaisen treenejä kun jostain syystä ollaan aina samaan aikaan salilla... ihan oikeasti sattuu katsoa!!! ja tunne on vaan sellainen voimattomuus, että: miks helvetissä teet itselles tän!!!?????

Olen vasta hiljattain alkanut käymään salilla ja olen jo ehtinyt raivostua ihmisiin, jotka jättävät kaikki levälleen jälkeensä.

Erityisesti nyt, kun ranteeni on kipeä (mahdollisesti tulehtunut), enkä pysty tekemään kädelläni juuri mitään vtuttaa miehet, jotka jättävät penkin smith-tangon alle. Käsittääkseni penkki ei ole smithin vakiovaruste, eli se ei kuulu siihen alle ja piste. Vtuttaa kipeän käden kanssa raahata sitä painavaa penkkiä syrjemmälle, että pääsen itse kyykkäämään. (Harjoittelen vielä liikeratoja smithissä, personal trainer opastanut tekniikkaa tuota varten.)

Ei hirveesti muu kuin ne naiset jotka polkevat kuntopyörää laiskasti, letkuttelevat jalkojaan lähentäjä/loitontajalaitteissa samalla esim tekstareita naputellen niin ettei 1h "treenin" aikana edes puna nouse poskille hikoilusta puhumattakaan. Muuten mulle olisi ihan sama mutta kun tämän kaiken kruunaa pahat katseet niitä kohtaan ketkä oikeasti treenaavat = hikoilevat, puuskuttavat ja saattavat jopa päästellä jotain ääniä tiukoissa sarjoissa. Tämän takia treenaankin yleensä miesten puolella (tai siis sekasalilla), siellä ei mun ähinät erotu juuri yhtään äijien karjunnan keskellä :)

Tuosta puhinasta tulikin mieleen, että kerran tässä tein käsitreeniä ja huomaamattani päästin hengitysäänen (puhinan) samalla kun tein liikettä. Yksi äijä sitten tuli siihen ja kysyi huvittuneella ilmeellä:" painaaks toi tosiaan noin paljon, että pitää oikein ääntä pitää?" No v*****u JOO! Otti kyllä niin pattiin koko äijä sen jälkeen.

Meillä osa käy vaan lepäämässä takahuoneessa, ilmeisesti niitä "muru meen salille" naisia jotka ei salin puolella koskaan edes käy. :D

Sijainti. Matka salille ei olisi todellakaan pitkä, mutta sisäänkäynti sijaitsee syrjäisessä paikassa tällä hetkellä melko autiossa parkkihallissa muuten melko levottoman alueen vieressä. En uskalla enää mennä aamulla ennen töitä salille, eikä siellä kiva ole käydä enää iltaysinkään jälkeen, kun joutuu kulkemaan noiden sokkeloiden läpi. Ottaa päähän, että ei voi mennä salille niinkuin haluaa noiden kakkosluokan kansalaisten takia. Vaihtoehtona olisi sitten maksaa kolme kertaa suurempi vuosimaksu ja mennä salille, joka sijaitsee vähän paremmassa paikkaa.

Ei hirveesti muu kuin ne naiset jotka polkevat kuntopyörää laiskasti, letkuttelevat jalkojaan lähentäjä/loitontajalaitteissa samalla esim tekstareita naputellen niin ettei 1h "treenin" aikana edes puna nouse poskille hikoilusta puhumattakaan. Muuten mulle olisi ihan sama mutta kun tämän kaiken kruunaa pahat katseet niitä kohtaan ketkä oikeasti treenaavat = hikoilevat, puuskuttavat ja saattavat jopa päästellä jotain ääniä tiukoissa sarjoissa. Tämän takia treenaankin yleensä miesten puolella (tai siis sekasalilla), siellä ei mun ähinät erotu juuri yhtään äijien karjunnan keskellä :)
Tämän lisäksi ne naiset, joille salilla käyminen on jonkin sortin sosiaalinen tapahtuma. Sinne mennään juttelemaan kavereiden kanssa.
Ite käyn aina yksin, sillä en kestä että joku tulee höpöttelemään kesken kun lasken jotain sarjaa. Tai en tykkää kun tauot venyy kun joku höpisee ja höpisee tajuamatta lopettaa. Nämä siis käyvät kanssa tekemässä sen "tunnin treenin", johon mahtuu juuri noita mainitsemiasi aktiviteetteja juuri noin. Ja noita liikkeitä eri vempaimilla ehtii tehdä tunnissa noin neljää viittä erilaista.
Minä haluan siellä ollessa kuitenkin ehtiä tosiaan saada hien pintaan ja rääkättyä itseäni. Enkä viitsisi sinne asumaankaan jäädä vain siksi että joku häiritsee.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mua on alkanut viime aikoina häiritsemään omalla salilla liian tuttavalliseksi käyvät ihmiset! Salilla viihdyn sen verran usein, että on tullut tuttavia sitä kautta ja melkein joka päivä sitä ohimennen vaihtaa vähän jotain kuululmisia jonkun kanssa tai vähintään tervehtii, se nyt on ihan ok ja kohteliasta. Haluaisin pitää kuitenkin sen treenaamisen ykkösenä, eikä minua kiinnosta liittyä salini inside juorupiireihin, joissa jutut kiertää...

Tällä hetkellä eniten ärysttää yksi nuori nainen, joka vaan väkisin tuppaa seuraani ja on nyt niin bestistä! Tottakai on kiva saada uusia ystäviä ja tutustua ihmisiin, mutta ei se voi olla treenien pääidea että roikutaan kaulassa kiinni ja juorutaan, heilutaan kamerakännykän kanssa siinä vielä tyyliin 'otetaan kaverikuvia tässä samalla'! :wtf: Sitten kyseinen nainen vielä arvostelee kaikkia muita ja on tietävinään ihan kaiken, on aloittanut tuolla salilla vasta vähän aikaa sitten ja selkeästi on tarve jollain tavalla luoda kaveripiiriä siihen ympärilleen. Eilen valitti pukkarissa kovaan ääneen, kun en ole vielä antanut puhelinnumeroani hänelle, et kun facebook ei aina riitä! :wtf:

Ja se ihmisten uteliaisuus, jopa muutama salin henkilökunnasta harrastaa todella tungettelevaa käytöstä, tenttaavat joka asiaa, mitä teet lomalla, missä, kenen kanssa, milloin... Ei voi kuin ihmetellä! Toki kyse on myös kulttuurieroista tässä tapauksessa, sekä joillain tuntuu olevan se käsitys että kun kerran käydään samoissa harrastuksissa, ollaan automaattisesti jo ystäviäkin. Eri asia on tietenkin jos joku tulee ihan aidosti juttelemaan, kysymään jotain neuvoja tai pyytämään apua.

Lisäksi minulla ei ole mitään sitä tervehtimistä ja normaalia pientä small talkia vastaan, mutta ällöttää välillä ihan hikisenä ruveta halailemaan ketään treenien välillä tms!

Ai joo, eilen tuli mieleen yksi ärsytys.
Olin pumpissa. Mua raivostuttaa ne ihmiset, jotka ottavat kerta toisensa jälkeen liikaa painoja. Sama toistuu tunnista toiseen tiettyjen ihmisten kohdalla. Eli vahingosta ei ole kyse (sen ymmärrän että ohjelman vaihtuessa tai ekaa kertaa tullessa ei voi tietää).
Sitten ne liikkeet tehdään vain puolittain ja pidetään lepotaukoja jne kun ei jaksakaan.
Eniten ärsyttää kuitenkin se, että ne liikkeet tehdään huonosti (esim kyykyt tehään vain puolitiehen).

Tämän lisäksi ne naiset, joille salilla käyminen on jonkin sortin sosiaalinen tapahtuma. Sinne mennään juttelemaan kavereiden kanssa.
Ite käyn aina yksin, sillä en kestä että joku tulee höpöttelemään kesken kun lasken jotain sarjaa. Tai en tykkää kun tauot venyy kun joku höpisee ja höpisee tajuamatta lopettaa. Nämä siis käyvät kanssa tekemässä sen "tunnin treenin", johon mahtuu juuri noita mainitsemiasi aktiviteetteja juuri noin. Ja noita liikkeitä eri vempaimilla ehtii tehdä tunnissa noin neljää viittä erilaista.
Minä haluan siellä ollessa kuitenkin ehtiä tosiaan saada hien pintaan ja rääkättyä itseäni. Enkä viitsisi sinne asumaankaan jäädä vain siksi että joku häiritsee.

Hei, siis näähän on just niitä parhaita salilla kävijöitä. Menee niiden sekaan reenaan varsinki jos ajankohta sattuu olemaan ruuhka-aikoihin. Soutulaite ja kaikki tangot vapaana, ei tarvi ootella ja jonotella mihinkään, kuhan vetelee vaan :D

Hei, siis näähän on just niitä parhaita salilla kävijöitä. Menee niiden sekaan reenaan varsinki jos ajankohta sattuu olemaan ruuhka-aikoihin. Soutulaite ja kaikki tangot vapaana, ei tarvi ootella ja jonotella mihinkään, kuhan vetelee vaan :D
Ja niiden seurassa sitä voi tuntea itsensä hieman 'kokeneemmaksi' reenaajaksi... :D Eilenkin joku tytteli pumppas 30 kilolla jalkaprässissä ja katsoi hieman omituisena kun tein SJMV:a. (Tai ehkä tyylini oli vain niin karmiva... :rolleyes: )

Ärsytyksen aiheita on useita, yritän vain ignoorata ne parhaani mukaan. Esimerkkinä liian avuliaat mieshenkilöt. Jos ehdin 5 sekuntia saada jotain ränkkänää taljan nuppia liikahtamaan on siinä heti paikalla joku salin karvainen kaveri tulossa auttamaan. Ei siinä kohteliastahan tuo on, mutta haluan itse touhuta rauhassa ennen kuin olen varma etten saa itse laitettua laitteita treenikuntoon. Toinen juttu on salilla juoksentelevat pikkulapset joiden perään vanhemmat eivät katso ollenkaan, tarvitseeko sanoa enempää? Ja onko se pukuhuoneen ovi vaikea laittaa kiinni perässään? etenkin kun ovelta on suora näköyhteys tiskiltä pukkariin. Ärrr. Myös jaksan itsekseni ihmetellä niitä tyyppejä, jotka viettävät kaiken vapaa-aikana lipittämällä kahvia salin pöytien ääressä, treenamassa heitä ei juurikaan näy... Kylläpä helpotti, kiitos! :hyper:

Salilla, jossa käyn, on välillä joku eläkeläismummo joka vain pomppii siellä yms... kerran kun olin tekemässä vapailla painoilla askelkyykkyä, kyseinen mummo vaan tokaisi: "Varo nyt hyvä tyttö ettet satuta itseäsi!" -.- Voi hyvä luoja...

Lisäksi ärsyttävät mm. juuri nämä tyypit, jotka vain istuvat laitteissa ja juttelevat kaverilleen.

Aiemmin kun kävin toisella salilla kun nykyään, niin ärsytyksen aiheita oli ensinnäkin matka, about 4kilsaa suuntaansa vaati aikamoisen psyykkauksen ennen lähtöä :D Lisäksi paluumatkat piti kipittää hirveetä vauhtia, kun treenin aikana tulee lipitettyy niin hitosti vettä.., ja mahtaako olla nopee aineenvaihdunta tai jtn, kun sen jälkeen tarviiki sitte ravata vessassa turhankin usein... eli kupla otsassa kotiin aina. Sali oli sellainen sekasali, mut vapaat painot, penkki, kyykkyteline yms sijaitsi sit erillises huonees, jossa yleensä treenas miespuoliset, tulihan siinä turhankin orpo-olo ainoona naisena kaiken sen testosteronin keskellä...Oli kyllä sit piristävää, kun sinne joskus munkin lisäkseni eksyi muita naispuolisia =)
Sit joo se on kans ärsyttävää, kun joidenkinlaitteiden säätövivut ja nupit on niin tiukalla, ettei niitä kertakaikkiaan saa säädettyä mihinkään! Varsinkaan jos on ollut juuri joku hc- habatreeni, eikä kättäkään pysty ylös nostamaan, niin koita siinä ny alkaa voimalla vielä kiskomaan jtn hemmetin vipua :D Sit tottakai perinteiset keski-iän ylittäneet miehet, kun on pakko tuijottaa.. mut niistä niin jaksa enää välittää, siinähä tuijottaa.

Samaa mieltä :) Eikä näitä ole yleensä "miesten"- tai sekapuolella salia.

Zone-sarja -42%
Oho, mä taidankin käydä erittäin hyvällä salila kun en tunnista kuin pari ärsykettä aiemmista teksteistä. Se ettei painoja saada pakkoihin takaisin on raivostuttavaa, ei se äiti sinne salille tule perässä ;) Toisella salilla vieraillessani nämä kytis papat on kyllä oksettavia. Joskus on pitänyt mennä kysymään että oletko tullut treenaamaan vaiko katselemaan? Mutta siinä se. :dance2:

Ihmetyttää kyllä nämä ärsytyksen aiheet, itse puhisen salilla tiukoissa sarjoissa viimeiset toistot, enkä kyllä koskaa ole tullut ajatelleeksi miltä kuulostan, en kyllä myönnä että se mitän sänkytouhuja muistuttavaa olisi. Sitten tämä että kun joku tulee juttelemaan niin miksi ärsyttää, tietysti on päiviä kun ei jaksa kiinnostaa ja sulkeudun nappiksien mailmaan, mutta yleisesti ottaen olen sanonut että vaiks on napit korvissa, niin saa tulla häiritsemään, on mielenkiintoista tutustua uusiin ihmisiin ja jutella mieltä askarruttavista asioista. Salilla olen saanut paljon kavereita, et ei se jutustelemaan tullut mies välttämättä ole iskuhommiin tullut.. ;)

Itse en ole noihin meikkaaviin/tälläytyviin törmännyt kertaakaan, mutta kyllä itselläkin joskus on meikit naamassa, esimerkiksi työpäivän jälkeen en kyllä ala pesemään naamaani ennen salille menoa vain jotten näyttäisi laitetulta. Normaalisti kyllä menen meikittä hiukset ponnarilla.

Tankoon jätetyt levypainot, jotka painaa yhteensä saman verran kuin minä itse. Yritäppä niitä nyt sitten alkaa repimään pois :curs:

Latest posts

Back
Ylös Bottom