Mikä ärsyttää / häiritsee salilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ayana
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Mua ärsyttää kans tuoksut, mutta nimenomaan juurikin tuoksut.
Astmaatikkona jotkut tuoksut laukaisee astmakohtauksen, niin kiva siinä sitten kun joudut jättämään kesken lupaavasti alkaneen treenin kun henki menee tukkoon ja loppuilta kotonakin on sitten pilalla kun vedät sitä lääkettä henkeen. Pienen astmakohtauksen jälkeen voi mennä muutamakin päivä että henki kulkee taas normaalisti.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mua ärsyttää kans tuoksut, mutta nimenomaan juurikin tuoksut.
Astmaatikkona jotkut tuoksut laukaisee astmakohtauksen, niin kiva siinä sitten kun joudut jättämään kesken lupaavasti alkaneen treenin kun henki menee tukkoon ja loppuilta kotonakin on sitten pilalla kun vedät sitä lääkettä henkeen. Pienen astmakohtauksen jälkeen voi mennä muutamakin päivä että henki kulkee taas normaalisti.

Kieltämättä joskus on tullut mullekin vastaan että jollakin on niin tiukkaa menneniä että iskee välitön migreeni. Mulle ahdistusta aiheuttaa ihmiset keillä on todella voimakkaasti eläinpölyä matkassa vaatteissaan mutta niin ei ole kyllä käynyt salilla kertaakaan.

Vituttaa ylikaiken sellaset treenaajat, jotka lepää sarjojen välissä 10minuuttia ja chättäilee sen kännykän kanssa.

Mä näin sellasen tänään! Yks tyttö tuli vimputtelemaan mm jalkaprässiä ja reisikonetta koko ajan kännykkää räpläten olemattomilla painoilla. Jäi jopa chattaamaan jalat suorina (!) jalkaprässissä. :wtf: Saa ihminen toki aikansa käyttää miten haluaa. :D

Mun salilla jätetään levypainot aivan miten sattuu, jalkoihin pyörimään. Ei niinku mitenkään saada niitä takaisin sinne telineisiin minne ne kuuluu. Kerran selkälihassarjojen välissä rupes ärsyttää niin paljon, että kävin keräilemässä muutamat pois lojumasta. Äitisi ei ole siivoamassa jälkiäsi!
Varmasti itsekin teen jotain hölmöä, jota joku katsoo kieroon. Etenkin nyt kun teen uudella PT:n laatimalla ohjelmalla, mulla on mukana hikipyyhkeen, hanskojen ja vesipullon lisäksi monta liuskaa papereita ja tänäkin aamuna vahingossa olin tavarakuormani kanssa parinkin ihmisen tiellä. Anteeksi heille, ei ollut tarkoitukseni. :( Käyn usein aamuisin salilla, ja treenin jälkeen käyn suihkussa ja laittaudun työpäivääni. Käytän hajusteetonta ja allergiahyväksyttyä hiuslakkaa, joten älkää katsoko niin pahasti minua kanssasiskot kun sitä sumuttelen.

Eniten ärsyttää se, että ihmisten käyttämät painot/kahvakuulat yms. jää juuri siihen paikkaan. Ei aikomustakaan viedä takasin sieltä mistä niitä on ottanut.
Lopputuloksena tietty se että mm. venyttelytila on täynnä kahvakuulia/painoja/jumppapalloja yms. ympäriinsä.

Lisäksi ärsyttää ylitälläytyneet naiset, miksi salille muka pitää meikata? Ymmärrän kyllä, että meikkejä ei esim. töiden jälkeen jaksa heti poistaa. Mutta kunnon sotamaalauksia ei vaan voi ymmärtää.

Jos jokainen pyyhkisi hikijälkensä laitteista, olisi sekin kovin toivottavaa.

Näin kesällä useampana päivänä salilla on ärsyttänyt hien ja itseruskettavan oksettava yhdistelmä. Se haju... Yleensä ei mitkään hajut salilla häiritse mutta tuo on niin pistävä yhdistelmä että häiritsee. En ymmärrä mitä mieltä on aurinkoisena kesäpäivänä läträtä itseruskettavaa ja mennä salille polkemaan crosstrainerilla, kun voisi lähteä ulos lenkkeilemään ja ruskettumaan.. Okei ehkä purkkirusketus saattaa joidenkin mielestä olla terveellisempi vaihtoehto iholle ja ihmisillä on monia syitä hoidella cardiot salin laitteilla uloslähtemisen sijaan, mutta ei tarttis käyttää niin voimakastuoksuisia voiteita että koko sali käryää..

Meidän salilla on yks ihan älytön nuori naikkonen. Ennen kun tän tytön 'treeni' alkaa, se tulee ylös naistensalin puolelle ottamaan saliherukuvia itsestään (täysin tälläytyneenä ofc) ja siirtyy sitten alkerran salille lämmittelemään. Treeni koostuu mm. jalkaprässissä istumisesta ja samalla räplätään kännykkää. Vitkutus kestää aika kauan.

Viimeksi kun olin salin pukkarissa kuivaamassa hiuksia, se tyttö tuli tekemään äärettömän kömpelöitä kisaposeerauksia siihen ihan viereen. Sitten se haki kännykän ja kuvasi mielestään parhaat posetukset ja heitti mukaan pari duckface kuvaa. Kyse on siis niiiiiin laihaläskistä tytöstä, kuin olla voi. Salilla se on käynyt ainakin saman aikaa kuin minä (n. 6kk) tai enemmän.

Muuten ei ärsytä mikään, ja tuo keikistelijäkin on aika ääritapaus, ei tuon pahempia salilla taidakaan olla.

Ärsyttää kuk kyykyistä ei taas tahdo tulla mitään. Tänäänkin tuntu että happi loppuu, pyörryttää ja jalat ja selkä viuhtoo mihin sattuu, ennen kun tangossa oli mitään rautaa. Liekö joku hellehärö vai aerobisen treenin puutetta vai mikä? Korjausehdotuksia??

Näin kesällä useampana päivänä salilla on ärsyttänyt hien ja itseruskettavankaikkiaa yhdistelmä. Se haju... Yleensä ei mitkään hajut salilla häiritse mutta tuo on niin pistävä yhdistelmä että häiritsee. En ymmärrä mitä mieltä on aurinkoisena kesäpäivänä läträtä itseruskettavaa ja mennä salille polkemaan crosstrainerilla, kun voisi lähteä ulos lenkkeilemään ja ruskettumaan.. Okei ehkä purkkirusketus saattaa joidenkin mielestä olla terveellisempi vaihtoehto iholle ja ihmisillä on monia syitä hoidella cardiot salin laitteilla uloslähtemisen sijaan, mutta ei tarttis käyttää niin voimakastuoksuisia voiteita että koko sali käryää..

ot, mutta mun mies "ei anna" mun käyttää itseruskettavia sen hajun takia. Hikoilen yöllä aina ja kaikki ne haisevat hikoillessa.

salilla tai salissa ärsyttää se, että menen sinne vasta syyskuussa (vuoden tauko!), mutta hyvä on se, että olen nyt onnistunut aktivoitumaan kotitreeniin vauvasta huolimatta, tai ehkä juuri vauvan ansiosta! Taas ot...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itselläni rupesi eilen niin keittämään, että pakko avautua. Käyn salilla jossa on vain yksi penkkipunnerruspaikka ja yksi kyykkäyspaikka. Suurin osa salin käyttäjistä tajuaa, että oma treeninsä kannattaa suunnitella niin että muutkin ehtii (salilla on ruuhka-aikaan kuitenkin yli 30 ihmistä helposti, ja penkki sekä kyykky ovat tosi monella ohjelmassa). No eilen sitten yks kieltämättä melko kunnioitettavia määriä rautaa nostava äijä päätti varata tuon paikan YLI TUNNIKSI ja lähti siitä sitten kotiinsa muita harjoituksia tekemättä. Kaupunki on täynnä kuntosaleja, joissa on noille yhden liikkeen miehille niitä penkkejä ja kyykkypaikkoja useampia. Jos itse haluaisin viettää yli 15min yhdellä laitteella/penkillä niin varmasti hakeutuisin sellaiselle salille jossa ko. paikkoja olisi useampi. Eli jos sun treeni koostuu pelkästä penkistä ja aiot vallata sen tunniksi niin osta vittu vaikka kotiisi vehkeet.

Myös itseäni vituttaa luonnollisesti se, että tyypit eivät osaa ottaa painoja pois tangosta sen merkiksi, että ovat lopettaneet treeninsä. Lisäksi osa vielä haahuilee ympäriinsä pitkin salia ja sen ulkopuolella sarjojensa välissä. Mukavaa kun jätetään rautaa tankoon ja mennään salin toiselle puolelle tai ulos vaikka lätisemään puhelimeen. Sitten heistä ei koskaan tiedä että aikovatko he vielä palata takaisin, koska heidän tapanaan on jättää joka tapauksessa raudat tankoon. Olenkin ruvennut tekemään niin, että jos joku tunnettu perseilijä poistuu näköpiiristä niin menen ja valtaan paikan heti. Hieman ilkeitä katseita olen saanut, mutta kukaan ei ole vielä tullut avautumaan. Ja tulkoot avautumaan, minulla on kyllä vasta-argumentit valmiina.

Kolmas asia mikä ärsyttää, tai mietityttää on se, että mitä pari naista (varmaan äiti ja tytär) tekevät kuntosalilla, tai mitkä heidän tavoitteensa ovat. Ovat kulkeneet tuolla salilla ainakin sen saman 1.5 vuotta mitä itsekin, arvelen että enemmän. Treeni koostuu 10 minuutin kuntopyöräilystä jonka jälkeen mennään johonkin vapaavalintaiseen laitteeseen ja tehdään kevyimmällä mahdollisella painolla jotain yli 40 toiston sarjaa. Sitten mennään taas kuntopyörälle 10 minuutiksi ja seuraavaksi taas joku muu laite samalla loputtomalla sarjalla. Oi miksi, kertokaa kun en ymmärrä? Vai olenko itse ärsyttävä kyylä kun olen tarkkaillut ympäristöäni ja todennut että tämä parivaljakko käy salilla lähinnä kuluttamassa laitteiden laakereita?

Eli jos sun treeni koostuu pelkästä penkistä ja aiot vallata sen tunniksi niin osta vittu vaikka kotiisi vehkeet.

Tämä on minusta kyllä enemmän salin ongelma kuin treenaajan ongelma ja salin tulisi pitää huolta siitä, että jotain kyykky- ja penkkipaikkoja on sen verran, että siellä pystyy treenaamaan. Voimatreeni nyt vaan sattuu vaatimaan vähän pidemmät palautukset ja mun mielestä sali on paska, jos siellä ei voi tehdä voimatreeniä sen takia, että koko paikka menee siitä ihan tukkoon vehkeiden ja suorituspaikkojen puutteen takia. Treenaaja ei ole paska siksi, että se tekee myös voimaa.

Olo on kuin en kuuluisi sinne, aivan onnetonta mun touhu niillä ihme härveleillä. Kokoajan joudun kysyyn isännältä mitä hittoo taas teen väärin/mitäs laitan painoja. Kotisalilla kun ei ole mitään "hienoja" hankalia vempaimia. Ärsyttää kun väkee paljon samoin peilejä. Pitäs olla sellasii laitteita jotka antas vaik sähkötällin kun meinaa tehä väärin/luovuttaa. No kai se pikkuhiljaa kun tottuu ihmisiin/peileihin ja oppii tekniikat oikein.

No yks oikeesti häiritsevä asia on kun tuolla salilla on törkeen kuuma. (ei sekään tietysti oo hyvä jos liian kylmä niinkun kotisalilla talvella sarjojen välissä toppa vaatteita päälle eikä yhtää tuu kuuma, mutta jotain siltä väliltä) tulla kylän salilla on kuumempi kun meen kotona olkkarissa, yritä siinä sitten olla pökertymättä laitteisiin.

Iih, minut mainittiin tämän ketjun alkupuolella pariinkin otteeseen. Ärsytän joitakin ähisemällä jalkaprässissä 30kg painoja ja rintaprässissä 5kg... ja todellakin puhisen ne viimeiset toistot :D Mut salihistoriaa onkin vasta 2 viikkoa.
Itseäni ärsyttää salilla oma typeryys, ei aina edes erota mikä siinä laitteessa on vain teline painoille ja mihin ne suoritettavat painot tungetaan (tästä olenkin jo saanut kommenttia toiselta salin käyttäjältä, kun siirtelin painoja minne sattuu) :)

Zone-sarja -42%
Boksilla ja minulla on viha-rakkaus-suhde. Boksi rankaisee minua pienestäkin laiminlyönnistä/ henkisestä poissaolevuudesta mustelmilla ja ruhjeilla. Työmatkapyöräily ei auta asiaa.

Iih, minut mainittiin tämän ketjun alkupuolella pariinkin otteeseen. Ärsytän joitakin ähisemällä jalkaprässissä 30kg painoja ja rintaprässissä 5kg... ja todellakin puhisen ne viimeiset toistot :D Mut salihistoriaa onkin vasta 2 viikkoa.
Itseäni ärsyttää salilla oma typeryys, ei aina edes erota mikä siinä laitteessa on vain teline painoille ja mihin ne suoritettavat painot tungetaan (tästä olenkin jo saanut kommenttia toiselta salin käyttäjältä, kun siirtelin painoja minne sattuu) :)
Kaikki sählää alussa, mutta siitä se lähtee! Pointsit siitä että teet niin pitkälle että ähisyttää, jos ei irtoa kontrolloimattomia ääniä ja irvistyksiä niin ei oo tehny tosissaa. ;)

Eniten varmaan ärsyttää se, kun tiedän itse ärsyttäväni monia luisevalla olemuksellani ja ähkimiselläni olemattomien painojen kanssa, mutta piru vie kun ei jaksa enempää ja jostain pitäs kuitenkin aloittaa! :D voi kun voisi jotenkin noille paheksuville kanssatreenaajille osoittaa, että kyllä mä myös syön ja paljon, mutta ehkä ajan mittaan sitten huomaavat kun pikkuhiljaa alan kasvaa...

On myös tullut aamupöpperössä sählättyä jalkaprässin kanssa kun en aluksi tajunnut, että mihin kohtaan ne painolevyt asetetaan. Onneksi vanhempi mieshenkilö huomautti että nostelin niitä väärään paikkaan (siihen säilytystangolle), ihmekös kun tuntui niin kevyeltä. Hävettää vieläkin.
Sali jossa käyn on kyllä onneksi melko hiljainen, ainakin aamuisin, välillä saa jopa treenata ihan yksin, ja se sopii mulle erakkona oikein hyvin! Musakin on hyvää, radio rock on kyllä paras taustamusa.

Meikkiäkin on usein naamassa kyllä paljon, mutta johtuu lähinnä siitä, että tulen salille suoraan koulusta enkä jaksa pestä pois.

Saa pienilläkin painoilla ähkiä, niin minäkin teen. :puntti:

Joskus joillakin on älyttömästi hajustetta ja se ottaa vähän nokkaan. Ja välillä meinaan tukehtua pukkariin kun siellä on niin kovat tuoksut käytössä joillakin. Onneksi parilla käyttämäni ketjun salilla on erikseen hajustevammaisten nurkka, voin kömpiä sinne vaihtamaan vaatteet jos on herkkis päivä (nokkani on semisti hajusteherkkä ja joistain tuoksuista tulee ihan migreeni).

Sekin ärsyttää kun penkissä on jonkun päähiet lammikkona. :urjo: Mikä siinä on niin vaikeaa laittaa hikipyyhe siihen pään alle tai vaihtoehtoisesti kuivata lammikkonsa kun poistuu paikalta?!

Lisäksi olen kermaperseprinsessa enkä tykkää jos lattia on tosi likainen, ei ole kiva maata likaisella lattialla venyttelemässä kun vieressä juoksee pölypallot ympyrää. :rolleyes:

Eniten ärsyttää...
- Naisporukat, jotka tulevat ruotimaan naapureidensa murheita ja samalla varaavat tähän tarkoitukseen pari laitetta, mutta eihän siinä ehdi sarjoja tekeen, kun sillä naapurilla on varmasti niitä mielenterveysongelmia! Miksiköhän... Keskustasta löytyy esimerkiksi mukavia kahviloita, jossa näitä asioita voi pähkäillä.
- Musiikki... Radio Rock olis kiva yllätys, mutta temmo siinä mavea ja kyykkää tosissas, kun radiosta tulee jotain "nai mua hiljaa"-musiikkia á la Edelman tai Ultra Bran kiekumisia.
- Rintamaitoruokinnasta ja omasta maidonerityksestään suureen ääneen selittävät naiset. Ei ihan oikeesti kiinnosta jokaista salitreenaajaa, miten rauhasesi sitä nestettä erittää ja miten sinun "pikku-Villesi" on kasvanut ja kakkinut sen voimalla. Ehdottaisin myös kahvilaa tms...:mad:
Aloittelijat, olen itsekin, vaikka treenaankin vähän isommilla painoilla jo, ei minua haittaa eikä ylipäätään kukaan, joka tulee salille oikeasti treenaamaan. Mutta nämä salilla viikosta toiseen kirjaimellisesti kävijät, välillä tökkii. Minua ei haittaa vuorotella laitteissa ja sali, jolla käyn, porukka jaksaa kiitettävästi nostaa painot pois laitteista treenien jälkeen ja siivota muutenkin jälkensä. Mutta salilla kun on vain käytännössä vain yksi laite kutakin, laitteiden valtaus juorupiiriä varten ketuttaa! Minä taas aiheutan varmasti pahennusta ähkimällä ja karjumalla, kun on viimeiset toistot menossa niin kovilla painoilla kuin vain kykenen tekeen, mutta pahoitteluni tästä.:oops:

Nyt on kyllä niin monta ärsytyksen aihetta, että ei ole tosikaan :D

-aloittelijat, jotka ei ole viitsineet ottaa selvää edes perus käytöstavoista salilla (tai joita ne ei kiinnosta). Näitä tuntuu nyt kesän kynnyksellä riittävän. Esim. täpötäydellä salilla ei ole hyvien tapojen mukaista varata itselleen lukuisia suorituspaikkoja, joita käyttää noin 10 minuutin välein, kun ihmisiä on niihin jonossakin. Tai jos tangossa/laitteessa on levypainoja, on oletettavaa, että jollakin on siinä treeni kesken, ja on hyvä ainakin vähän katsella ympärilleen ennen kuin ryntää tyhjentämään tankoa. Tai se että kesken sarjan tullaan kyselemään yhtään mitään.

-kovaan ääneen kännykkään/kaverin kanssa juoruaminen. Ruuhkaisella salilla voisi ehkä edes antaa tilaa niille jotka treenaa, ja käyttää sellaista äänenvoimakkuutta, ettei jokaisen kanssatreenaajan tarvitse kuunnella juttuja viikonlopun kännäyksistä ja ihmissuhdeongelmista.

-paska ilmastointi. Mua ei todellakaan haittaa, että salilla tulee hiki, mutta jos salilla on niin kuuma, kostea ja huono ilma, että jo lämmitellessä tulee huono olo ja hiki valuu solkenaan joka puolelta kehoa, on siinä vähän vaikea saada kunnolla treenattua. Painotkaan ei meinaa käsissä pysyä, kun kädet ja hanskat on niin märät...ihanaa :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom