Mihin ns. salikulttuuri on menossa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Itseekin kyl kummeksuttaa moinen dissaaminen. Sama jos uimahallissa alettaisiin huomauttelemaan liian isoista pärskyistä... Missä menee raja siinä että mikä käytös kuuluu jo itsessään salilla käymiseen ja mikä taas menee liialliseksi häiriöksi?! Todellakin asia ansaitsee huomiota ja keskustelua! Profilointi asiakkaiden osalta on kai ymmärrettävää liiketoiminnan optimointia, mutta ei kai "tavallisesta" salitouhusta voida alkaa huomauttelemaan? Näköjään voi :curs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Timba79 sanoi:
Juuri tämän takia mä tän ketjun pystyyn laitoinkin. Salit dissaan henkilöitä jotka oikeasti haluavat treenata ja joita varten yleensäkin koko salit on alunperin pystyyn laitettu. Jossian mättää nyt pahasti.
Tässä on kyse vain siitä, että salin omistajat ovat miettineet, mikä segmentti toisi firmalle parhaiten kassavirtaa ja toimineet sen pohjalta. Tällaisten kuntoilijoille suunnattujen salien tunnistaminen ei ole kovinkaan vaikeaa, joten parempi suunnata salille, jonka kohderyhmään uskoo kuuluvansa. Isommasta kaupungista löytyy varmasti saleja joka lähtöön. Jos sattuu käymään vieraalla paikkakunnalla, niin kaupungin/kunnan saleilta löytää ehkä varmemmin treeniympäristön, jossa saa treenata ihan rauhassa.

Ee kato poijjaat, ei nykypäivänä ennää puhissa kun treenataan. Sarjan alkuun ei saa kerätä painetta hieman puhisemalla ja puhkumalla, kun siitä voi seurata ilmanlaadun heikkeneminen pahanhajuisen hengityksen muodossa. Jokaisen toiston välissä muistetaan olemaan päästämättä ilmaa keuhkoista, koska siitä tulee hiilidioksidia ilmakehään ja otsoonireikä senkun kasvaa.
Mitä sitä magnesiumia käyttämään? aivan turhaa sotkemistahan se on! Jos näpit ei kestä, niin tähän ongelmaan on ratkaisu: Pienemmillä painoilla, pitempiä sarjoja! Esimerkiksi 3x50 tangolla on aivan riittävä. Mutta muistakaa, ettei ilmaa saa sitten tuhlata saatika saastuttaa!
Käyttäkää kuulkaa rahat mielummin hienoihin elastaasipolymeerivalmisteisiin junppa vaatteisiin, kuin magnesium- ja proteiinihormooneihin! Kyllä se on kuulkaa niin että ruisleivällä se haba kasvaa ja se on fakta! Muistakaa kuitenkin ettei sitäkään saa syödä liikaa, koska silloin lihas kasvaa kiinteytymisen sijasta. Jos 170cm pitkä mies painaa yli 75kg niin se on jo painoindeksin mukaan lievää ylipainoa! Mites sitten suu pannaan ku ei sitä lihasta nuin vain laihdutetakkaan pois?
Ja nyt kaikki yhdessä: " Minä pystyn olemaan parempi ihminen. Minun ei tarvitse esittää kovaa puhkumalla ja puhisemalla. Pilaan vain terveyteni turhamaisilla proteiinihormooneilla. Kuntopyörä on mekkani."
Ugh..Olen puhunut, palaan siis painottoman tankoni ääreen.

Tosissaan, mulla vituttaa tää nykypäivän salipelleily. Ihmistä katotaan kuin pösilöä, kun tämä nostaa yli 60kg penkistä ja sitten supatetaan pukuhuoneessa kuinka tuokin nyt viittii tommoisia ääniä päästellä ja on se nyt niin kova, niin kova. Onneks oma sali on tarpeeks alkeellinen ettei teknologiahirmut suostu edes alentumaan meidän alkuasukkaiden "luolaan".

Äijä sanoi:
Siltä pohjalta niillä oli/on myös sopimukset isojen firmojen kanssa eli esim. Nokia maksaa työntekijöilleen salikortit tuonne. Ja kun iso sininen kavereineen iskee suurehkon könttäsumman kassaan niin omistajat varmaan ihan mielellään pitää salin etupäässä kyseiselle kohderyhmälle (keski-ikäiset paskamaha-inssit) varattuna.
En usko, että tähän on todellakaan varaa tällä salilla. Muistaakseni salilla on ollut vaikeuksia talouden kanssa, mikä ei toki tee siitä mitään huonoa salia, mutta kyllä Jyväskylässä tuo henkilöiden rajaaminen on mielestäni huono bisnes. Jos olen väärässä niin siitä vaan sitten valitsemaan ihmisiä ja tekemään kummallisia sääntöjä.

Onko kukaan miettinyt, että karkottaako oikeasti vahvojen/lihaksikkaiden henkilöiden käytös muut pois saleilta? Itsellä on muutamaa poikkeusta lukuunotamatta vain positiivisia kokemuksia noista kehittyneemmistä henkilöistä saleilla. Yleensä ne ovat mukavaa ja leppoisaa porukkaa eivätkä katso kyniksiä tai lihavia pahasti ja neuvoja/apua tulee aloittelijalle jos tarvitaan. Kyllä minun mielestä punttisalille kuuluu toisen kannustaminen ja pieni puhina. Eihän tuommoisia hiljaisuussääntöjä voi tehdä.

Yksi syy tuohon syrjintään on varmaankin se, että ne kovemmin treenaavat ymmärtävät paljonko salikortista kannattaa maksaa. He eivät myöskään osta turhia lisäpalveluja, toisin kuin keski-ikäiset varakkaammat tädit ja sedät. Ja tädit ja sedät, jotka maksavat paljon eivät halua katsoa punanaamaista vääntääjää, saati hikoilevaa ja ähisevää.

Luulisi silti, että mahdollisuuksia voisi olla yksinkertaisemmankin konseptin perustamiseen. Sellaiseen, jossa tarjotaan riittävän kokoiset tilat ok laitteilla kohtuu hintaa ilman mitään härpäkkeitä. That's it. Ei sontaa, ei kuluja -> halvempi hinta.

Timba79 sanoi:
Ja itse Pakkotoistosta eivät tienneet mitään. Kerroin että käy suurimmaksi osaksi 15-35 vuotiasta porukkaa jotka ovat kiinnostuneita kasvattamaan pattia, niin tähän oli vastaus, että ei ole meidän kohderyhmää. Korostin vielä, että porukka 90% ihan tavallisia saliharrastajia, eli ei ole minkään +100 kg bodarien kokoontumisesta kyse. Kohderyhmä on kuulemma keski-ikäiset tavikset, keitä ne sitten lieneekään...

keski-ikäiset treenaamisesta vähän tietävät tavikset varmaan ovat salin kohderyhmänä ihan talouspolitiikan takia. taviksille on hyvä myydä salin omasta kaupasta vaikka mitä nöxnöxiä ja anal stackia ilman, että kukaan huomaa sitä "sivuseikkaa" ettei tuote keventänytkään muuta kuin lompakkoa. myöskin keski-ikäiset tavikset taitavat tuoda salille eniten tuloja joten nämä tosissaan treenaavat ihmiset jotka itse raahaavat pieruheransa salikassissa eivät ole kohderyhmää..

itse en halua katsella salilla rapakuntoisia skinnyfättejä. sen jälkeen kun erään salin siivooja kävi huomauttamassa mankun käytöstä, lopetin ko. julkisella salilla käynnin ja siirryin yksityiselle salille. nykyisellä salilla treenataan sitten tosissaan. itseasiassa ko. salille ei ole asiaa jos ei treenaa kovaa. tulokset ja motivaatio lähti aika reippaasti kasvuun. mulle aivan ideaalipaikka.

varmasti löytyy jyväskylästäkin vastaavia asiasaleja. antakaa tavisten treenata tavissalilla, itse kannattaa mennä salille jossa tehdään tuloksia mikäli tuloksia haluaa. suotta meette toisten "treenejä" pilaamaan treenauksella.

edittiä: niin, eikä ole ihme ettei tuommoselle haluta isoa bodariporukkaa. siinähän voi monen taviksen suhtautuminen jumppapaikkaan muuttua.

nevahood sanoi:
varmasti löytyy jyväskylästäkin vastaavia asiasaleja. antakaa tavisten treenata tavissalilla, itse kannattaa mennä salille jossa tehdään tuloksia mikäli tuloksia haluaa. suotta meette toisten "treenejä" pilaamaan treenauksella.

edittiä: niin, eikä ole ihme ettei tuommoselle haluta isoa bodariporukkaa. siinähän voi monen taviksen suhtautuminen jumppapaikkaan muuttua.

Varmasti löytyy, siitä ei kyse ole. Mutta ei ole järkevän fillarimatkan päässä. Vaimo kun tarvitsee tuota autoa jotta yleensä pystyy töissä käymään ja itellä on työmatka 2,5 kilsaa, joten ei oikein järkeä autoakaan hankkia. Ja mua ei kukaan saa ajamaan toiselle puolella kaupunkia talvella fillarilla. Että jos joku tänne Seppälän suuntaan ihan oikean bodailusalin pystyyn laittaisi, niin heti saisi meikäläisestä asiakkaan.

Niin ja en treenaa tuolla Kuntomaailmassa.

Mike sanoi:
Laitoin pikkaisen palautetta tuolle salille ja kerroin miten iso sivusto on kyseessä ja että tulen mahdollisesti antamaan virallisen infon salin toiminnasta.

Kuntomaailma ei kai enää kuulu CMS ketjuun mutta sen saman palautteen voisit mielestäni laittaa CMS Finlandin presidentille Mikko Mustalalle.CMS:n yksi pääperiaate on se että vapaat painot ja heidän mielestään kovaa treenaavat ja varsinkin kovaa treenavat helvettiin sieltä clubilta. Olen monessa Mikon koulutuksessa ollut ja nyt omat koirat puree, WUH-WUH!

SEAGRAM sanoi:
Kuntomaailma ei kai enää kuulu CMS ketjuun mutta sen saman palautteen voisit mielestäni laittaa CMS Finlandin presidentille Mikko Mustalalle.CMS:n yksi pääperiaate on se että vapaat painot ja heidän mielestään kovaa treenaavat ja varsinkin kovaa treenavat helvettiin sieltä clubilta. Olen monessa Mikon koulutuksessa ollut ja nyt omat koirat puree, WUH-WUH!

Siis ei helvetti tätäkin juttua. Missä sitä kohta voi treenata? Pitää oikeasti jostain taikoa se omakotitaloa ja investoida omat hyvät vehkeet. Muutamassa vuodessa sitä lyhentelisin kohtuullisen lainakin jos ei tartte salimaksuja maksella.

SEAGRAM sanoi:

onko CMS:n politiikka sitten kovaa treenaavia kohtaan sitten muuttumassa, ainakin Mikkelin CMS salilla soi kovaa heavy ja hyvin treenatun näköisiä olivat myyjätkin. onhan tämä ihan perseestä, jos tulevaisuudessa saat ensimmäisenä salin "järjestyssäännöt" luettaviksi ja salilla ei saa enää hikoilla eikä sisään ole asiaa ilman davidin kamppeita. :curs:

SEAGRAM sanoi:
Kuin myös olen Mustalan koulutuksissa ollut, vuonna 2001-2002 :)
Mikkelissä meidän "kotisali" kuuluu myös em ketjuun, mutta siellä homma hoidetaan sikäli tyylikkäästi, että kaikki "öykkärit" ja muuten vaan tosissaan treenailevat siirretään kellariin, rakentamalla heille/meille sinne oma HC-osasto. Cool!

SEAGRAM sanoi:

Ei ihme, että kaikki noi CMS-ketjun salit, jossa olen TravelPass:lla käynyt ovat olleet aivan perseestä. Danafitness taitaa tosin olla ainoa CMS-sali, jossa löytyy paljon vapaita painoja, joten siellä voi myös treenata kovaa.

naksu sanoi:
Ei ihme, että kaikki noi CMS-ketjun salit, jossa olen TravelPass:lla käynyt ovat olleet aivan perseestä. Danafitness taitaa tosin olla ainoa CMS-sali, jossa löytyy paljon vapaita painoja, joten siellä voi myös treenata kovaa.
Tere tulemast Mikkeliin, täälläkin pystyy isompikin ukkeli tai akkeli reenailemaan vapaillakin. :)

Kertokaa mulle nyt heti missä on Mikkelin CMS:n sali, vaihtu mun treenipaikka tuosta rantakylän salista aika pikaseen.

ps. muuten mikkeli onkin sitten aika paska paikka.

JustinCre sanoi:
Meidän salilla Lohjalla saa huutaa ja karjua niin paljon kun tarpeelliseksi kokee. Muutenkin sali on hyväilmapiirinen ghettosali! Menee kyllä aika naurettavaksi jos ei saa karjua yhtään sarjojen aikana, eikä edes kannustaa kaveria. Kyllä pieni kiroilu ja huutaminen kovaan treeniin kuuluu! ;)

hohohoh, tämä mies treenaa ihan varmasti lohajn bodauksessa. Oli muuten hyvä sali, ainakin silloin kun se oli vielä siellä kaupan parkkipaikalla ylhäällä(en muista kaupan nimeä), kun en enää asu siellä.

Timba79 sanoi:
Siis ei helvetti tätäkin juttua. Missä sitä kohta voi treenata? Pitää oikeasti jostain taikoa se omakotitaloa ja investoida omat hyvät vehkeet. Muutamassa vuodessa sitä lyhentelisin kohtuullisen lainakin jos ei tartte salimaksuja maksella.

Kuulostaa hyvältä, salit niille ketkä haluavat seurustella, ja jos haluaa treenaamalla treenata(mitä sekin nyt sitten ikinä onkaan :jahas: ) niin voi parin frendin kanssa perustaa salin kellariin/autotalliin. Paskaltahan toi kuulostaa, mutta mitäs teet olosuhteiden pakosta.

Vilma-liina ja töötiitituu, Mikkeli onkin positiivinen poikkeus tässä kerhossa. Ex-pomoni tivasikin multa miksei meiltä tullut yhtä hyvää katetta lisäravintaita. Olisiko johtunut osittain siitä että meillä ei enää siinä vaiheessa treenannut ketään kilpakehonrakentajaa/fitnesskilpailijaa. Vain etupäässä CMS:n kohdeyleisöä. Tässä siitä kohdeyleisöstä en halua enempää sanoa koska kuitenkin kukin pelaa tyylillään, enkä halua loukata ketään. Anyway GO MIKKELI GO!

Aleley sanoi:
Kertokaa mulle nyt heti missä on Mikkelin CMS:n sali, vaihtu mun treenipaikka tuosta rantakylän salista aika pikaseen.

ps. muuten mikkeli onkin sitten aika paska paikka.

Jos sport clubia tarkoitat niin siinähän se vanhan paloaseman luona, samalla pihalla missä tv korjaamo salonen. On vaan kohtalaisen tyyris paikka verrattuna rantakylään :D

Joo, vauraita valkokauluskynäniskoja kohderyhmänään pitävät jäsenyyssalit haistattavat peet todelliselle urheilulle ja kuntoon pääsemiselle :curs: . Muinoin tein graduni kuntosalibisneksestä ja silloin itsenostelleiden verkkarimiesten syrjäyttämistä salien suitsista suunnitelleet pukumiehet kertoivat tutkimustuloksiaan ja spekulaatioitaan siitä, kuinka monta maksavaa asiakasta yksi pelottavannäköinen ryskyttelijä karkottaa. Ei kynäniskanjupin ego raskaan työpäivän jälkeen siedä, että joku näyttää närhen munat ja saa tuntemaan riittämättömäksi.

Me täällä Pakkiksella keskustelemme treenaamisesta intohimoisesti aamusta iltaan, mutta useimmille CMS-saleille kun menee, niin ei siellä mistään treenailusta puhuta, eikä siellä juuri kukaan treenanneelta näytäkään. Rahvaanomaisen portsarimaista tehdä itsestään iso ja vahva, vähän vaan rentoudutaan ja yleiskuntoa parannetaan, että töissä jaksetaan eikä tule hiirikulumia. Keskivertosalikuluttajan arvomaailma ja salivalintakriteeristö on perin erilainen kuin intohimoisella pakkislaisella.

Ohjaajia saleilla on nykyään ihan eri malliin kuin ennen, mutta heidänkin tarkoituksenaan naurettavilla pec deck -hilavitkutusohjelmilla :curs: on vaan olla olemassa kun muillakin saleilla on ja lisätä tietämättömän asiakkaan turvallisuudentunnetta, ei saada asiakkaan kuntoa oikeasti kohoamaan. (Jos maailman vahvimmalle miehelle riittää levytanko, miksi se ei riittäisi peruskuntoilijalle?). Suuri osa nykyihmisistä on niin mukavuudenhaluisia ja kivunsiedottomia, että edes taitavasti suunniteltu jäsenyyssitouttaminen ei pitäisi heitä asiakkaina, jos kyykkytangon alle hikoilemaan laitettaisiin.

Kaikkea kaikille konsepti harvoin toimii. Ravintoloilla on kohderyhmänsä ja vihdoin myös kuntosalialalla on menty liiketoiminnallisesti vakavasti otettavaan ja oikeaan suuntaan.

Tulipas kirjoiteltua pitkään...TIIVISTELMÄ: HIENOSTELUSALIT OVAT PERSEESTÄ!

Sitä minä ihmettelen että CMS salilla ne miesohjaajat, kuntosaliharjoittelun "ekspertit", on usein langanlaihoja. Mitä helvettii sellainen voi näyttää miten sitä lihasta kasvatetaan? Sitten kun ilmoittaa jotain aivan selvää kuten että tää laite on vinossa ja taipuu käytettäessa, ei siihen osata vastata mitään. Eivät ole itse koskaan käyttäneetkään salia vaikka ilmaiseksi voisivat.

Mikä pistää ihmisen kuntosaliohjaajaksi jos ei treenaus kiinnosta tippaakaan??

Onhan se eri mennä jonnekin J-P:n kuntosalille ja kysyä mieheltä itseltään mikä takaolkapää-treenissä on vikana. Tulee varmaan täydellinen vastaus.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom