Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
samaa ne mulle sano, mutta SPOL:liks pyynnöstä merkkas...Nyt odotan sitä fucking kirjettä himaanII/06 Santahamina kaartjr , BC-kortin omaavana ne sano "selvä kuljettaja"
että jengi saa sit siel nauttii mun kyydeistä
Nyt kun ketju nostettu ylös, niin kokemuksia meripioneerin hommista? Upinniemeen laittoivat I/08 ja meripioneeriksi ehdottelivat. Mitä hommiin kuuluu ja vietetäänkö paljonkin aikaa laivoilla (siis maaorganisaatioon olen menossa, en aku ankaksi - ainakin näin ymmärsin) vaiko ollenkaan?
Käytännön esimerkit hommista lämpimästi tervetulleita!
Edit. tai muuten yritän mennä spolleksi, jos ei tuo nappaa eli kokemuksia jakoon. :D
Terve,
itse olen tällä hetkellä spol varusmiesjohtajana upinniemessä ja meripioneerit majoittuvat samassa yksikössä. Meripioneerien hommia seuranneena tehtävät/harjoitukset liittyvät yleensä erilaisiin miinoihin (tela-, putki-, sakara-, pohja- ja kylkimiinat + viuhkaräjähdepanos) sekä räjähteisiin ja erilaisiin rakennustehtäviin. Laivoilla meripioneerit eivät vietä aikaa, tosin eivät ketkään muutkaan. Laivoilla ovat vain matruusit ja talvisin nekin hinkkaavat jotain ruostetta aluksista irti ;))
Itsellänihän on vielä vuosi kutsuntoihin, mutta kai sitä voi jo miettiä mihin haluaa. Mihin pitäisi pyrkiä ja I- vai II-erään, että tällaiselle reissulle olisi suurin mahdollisuus päästä? Ja laivoille ylipäänsä?Upinniemi oli osote ja tarkemmin miinalaiva Pohjanmaa. Tuli tuossa vierailtua kotiutuksen kynnyksellä aina suuren sinisen toisella puolella koulutuspurjehduksen merkeissä. Matkan varrella Irkut, Azorit mennentullen ja Britit. Vastaavaa ei taidakaan metsässä kokea. ;)
no mitä jos nää sun rambohommat on ainoot kiinnostavat hommat?? Huolto, viesti, tykistö, spolle, laivasto, ilmavoimat yms kun ei nappaa, niin ei siinä hirveesti jää vaihtoehtojaUnohtakaa noi kaikki rambohaaveet ja pyrkikää sellaisiin tehtäviin, jotka teitä kiinnostaa. Paljon mukavampi suorittaa asevelvollisuus, kun on kiinnostunut omasta tehtävästään ja tahtoo suorittaa sen hyvin. Eivät kaikki voi mitenkään olla laskuvarjojääkäreitä tai taistelusukeltajia.
no mitä jos nää sun rambohommat on ainoot kiinnostavat hommat?? Huolto, viesti, tykistö, spolle, laivasto, ilmavoimat yms kun ei nappaa, niin ei siinä hirveesti jää vaihtoehtoja
ImAJ: äidinkielenä ruotsi, vai??
Mee vaikka sivariin.