Mihin aikaan palautumisjuoma?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
helppikää!!!

Mulla alkaa ensi viikosta lähtien 6-7 kertaa viikossa futistreenit ja siihen päälle pitäs saada 3 punttia ku haluun kasvaa!!

Nyt varmaan kannattaa hommata palautusjuomaa ja jos joku vois sanoo että ku reenit on illalla(paitsi puntti päivällä)nii mihin aikaan juoma tulisi ottaa??

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
ite alotan jo vatsojen kohalla lipittää :)

onko muuten vaan kuvitelmaa vai onko kukaan huomaavinaan sen imeytymis vaikutusta noin 20min päästä nautinnasta.

Originally posted by Nike_Air

onko muuten vaan kuvitelmaa vai onko kukaan huomaavinaan sen imeytymis vaikutusta noin 20min päästä nautinnasta.

Riippuu siitä mitä lipittelet...
Lihaskasvun kannalta ei ole mitään syytä ruveta juomaan palautumisjuomaa kesken treeniä.
Hyvä palutumisjuoma imeytyy kyllä nopeasti, kunhan se on korkealaatuista.
heti treenin lopetettua on paras aika ottaa palutumisjuoma!
:thumbs:

Originally posted by Nike_Air
Toki tää on vähän hifistelyä, mutta ennen treeniä vedetty proteiinidrinkki huolehtii siitä, että veressä on aminohappoja kiertämässä vielä treenin lopussa. Vatsat voi vääntää rauhassa loppuun ja vetäistä palautusjuoman pukuhuoneessa. ;)

Niin ja treenattiinko niitä vatsoja joka reenissä??? mitähäh??? eikös siitäkin ole ollut puhetta...lihasryhmä sekin on siinä kun muutkin...

Heti treenin jälkeen.

Tee palautusjuomasta laimeaa, näin ei jää vatsaan hölskymään ja imeytyy nopeammin. Juo kuitenkin n. 10-15 minuutin aikana, älä kerralla(riippuen tietenkin paljonko drinkki sisältää jauheita).
Itsellä kun on palautusjuomassa n. 150-170g jauheita, niin vettäkin tarvitsee paljon ja siksi juon sen n. 10-15 min. aikana.

Re: helppikää!!!

Originally posted by aapeli99
Mulla alkaa ensi viikosta lähtien 6-7 kertaa viikossa futistreenit ja siihen päälle pitäs saada 3 punttia ku haluun kasvaa!!

Nyt varmaan kannattaa hommata palautusjuomaa ja jos joku vois sanoo että ku reenit on illalla(paitsi puntti päivällä)nii mihin aikaan juoma tulisi ottaa??

Palautumisjuoma heti treenin jälkeen, kuten täällä jo jokusen kerran on mainittu.
Palautumisjuoma kannattaa ottaa myös futistreenin jälkeenkin, jotta saat lihakset tankattua seuraavanpäivän punttitreeniä varten.

Jos menet nukkumaan heti kohta futistreenin jälkeen, voi olla parempi ettet laita kovin paljon hilareita futiksen palautumisjuomaan, koska tällöin nukkumisenaikainen kasvuhormoonieritys takkuaa.
Tässä tapauksessa kannattaa juuri ennen punttitreenin alkua tempaista tukeva malto + protskupitoinen juoma.

Zone-sarja -42%
Originally posted by IsoDino
näin ei jää vatsaan hölskymään ja imeytyy nopeammin.
:kuvia: tai linkkejä. Itse olen ymmärtänyt juuri toisin päin:confused:

Edit: öh, huono otto viestistä, siis että laimeaksi tehtäessä litku imeytyisi nopeammin eikä jäisi hölskymään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Kuukkeli
:kuvia: tai linkkejä. Itse olen ymmärtänyt juuri toisin päin:confused:

Edit: öh, huono otto viestistä, siis että laimeaksi tehtäessä litku imeytyisi nopeammin eikä jäisi hölskymään.

Mitä vitun kuvia? Jaa siitä kun mä juon drinkkiä???

Väännänkö rautalangasta... Tee palautusjuoma laimeaksi seokseksi, niin se imeytyy nopeammin!!!

Mitä vitun kuvia? Jaa siitä kun mä juon drinkkiä???

Väännänkö rautalangasta... Tee palautusjuoma laimeaksi seokseksi, niin se imeytyy nopeammin!!!
:kuvia: olikin vain vitsi, jonka sisäinen :david: :ni kehoitti lisäämään. Ja sitä siis juuri ihmettelin, että se imeytyisi nopeammin jos sitä laimentaa. Ylisesti olen lukenut juuri toisin päin.

Aloin tässä miettimään, että onko se loppujen lopuksi kovin tärkeää, ottaako palautusjuoman 5min vai 25min salitreenin loputtua. Tietysti katabolia alkaa ja blaablaablaa, mutta kyllä sitä 60-luvullakin treenattiin ja kovaa treenattiinkin ja miehet kasvoivat ilmankin palautusjuomaa. Itse kun en millään jaksa alkaa sekottelemaan kotona palautusjuomaa ja ottamaan mukaan salille, eli vedän sen yleensä kun pääsen salilta himaan.

Originally posted by Zamp
. Itse kun en millään jaksa alkaa sekottelemaan kotona palautusjuomaa ja ottamaan mukaan salille, eli vedän sen yleensä kun pääsen salilta himaan.
Laita kotona jauhot purkkiin ja lisää vesi salilla, niin ei tarvi kantaa niitä vesiä turhaa. Kai jokaisella salilla sentään vettä saa.

Originally posted by Zamp
Aloin tässä miettimään, että onko se loppujen lopuksi kovin tärkeää, ottaako palautusjuoman 5min vai 25min salitreenin loputtua.

Ei ole juuri merkitystä. 20 minuutissa lihakset ei ihmeemmin kerkeä kasvaa eikä kutistua. :D
Itse vedän myös vasta kotona drinkin naamaan.

ittelläni venyy siihen asti ku pääseen kotiin... eli palttia ralla 15.min päästä treenistä...
:urjo:

Heti treenin jälkeen.

Tee palautusjuomasta laimeaa, näin ei jää vatsaan hölskymään ja imeytyy nopeammin. Juo kuitenkin n. 10-15 minuutin aikana, älä kerralla(riippuen tietenkin paljonko drinkki sisältää jauheita).
Itsellä kun on palautusjuomassa n. 150-170g jauheita, niin vettäkin tarvitsee paljon ja siksi juon sen n. 10-15 min. aikana.

Siis mikähän käytännön merkitys tolla 10-15 min ajalla on?? en kyllä usko että sillä on imeytymisen kannalta mitään väliä...toki voi tökkiä vetästä kerralla, mutta muuta huonoa mä en siinä tajua sitten olevankaan...

No voi vittu ku olis rautalankaa...

Tuo 10-15 minuuttia on juuri sen takia ettei palautusjuoma jäisi vatsaan hölskymään, vaan imeytyisi mahd. nopeasti. Jos juot sen nopeasti, niin juomaa JÄÄ HÖLSKYMÄÄN JA IMEYTYMINEN HIDASTUU!!

Nyt riitti tää aihe mulle...

Palautusjuoma heti treenin jälkeen jo ennen kuin menee suihkuun sopivan rauhallisesti nautittuna.

Montako litraa te poijjaat vedätte sitä palautusjuomaa jos toi hölskyminen on ongelma?? kyllä sen puoli litraa vielä juo helposti kerralla ilman mitään hölskymisiä...

Back
Ylös Bottom