Miesten tuoksut, mistä tytöt tykkää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pantse
  • Aloitettu Aloitettu
mistä noita näytteitä voi tilata? ei viisti ostaa 50-100€ tuoksua tuuri pelillä :D

Itse olen tilannut (+ tulen jatkossa tilaamaan) kaikki tuoksuni täältä ..Hyvä valikoima ja tuoksun voi tosiaan valita yleensä 2ml - xxx ml. Itse tilannut sellaisia 5-20ml puteleita, kun ei tosiaan kiinnosta noi ~70ml lekat.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Rexona sport defence, ainakin omalla iholla muuttuu tunnissa tai parissa hyvän hajuiseksi. Eikä muidenkaan mielestä ole aivan huono, nyt on neljä eri muijaa kehunu ;)

onkos tuolta nimensä vaihtaneesta verkkokaupasta tilaamisessa se vaara, että pulloissa on ruusuvettä? tulis melkosesti halvemmaksi kun kotimaan kaupasta.

Jo 2,5 vuotta on luottotuotteena toiminut YSL:n L'Homme Cologne Gigembre

o.13519.jpg

Puolasta ostin sikarimerkki Davidoffin erittäin raikkaan tuoksun nimeltään Cool Water / Into The Ocean Limited Edition (tämä versio Cool Waterista muistuttaa todella paljon Versacen Man Eau Fraichen raikkautta... hieman unisex-tyylinen ratkaisu miehelle, mutta sopii ja itse tykkään)

nd.17479.jpg

Bruno Banani Magic Man toimii myös, kun haluaa hyvän miehisen tuoksun... simppeli ja kiva vaihtoehto tämäkin

magic_for_men.jpeg

Tulipa tilattua sokkona Chanel Allure Sport Homme. Ensisuihkausten jälkeen oli vähän mitä vittua tunne ennen kuin tajusin, että mähän olin laittanut aurinkorasvaa jokunen tunti aiemmin. Haisi siis aika paskalle. Puhtaalla iholla tuoksu on paljon raikkaampi, joskin ehkä vähän makeampi kuin mitä kuvittelin, koska kesätuoksunahan tätä pidetään. Pieni makeus ei ole ollenkaan negatiivinen juttu eli suosittelen kyllä. Mutta jos etsit jotain uber-raikasta sitrustuoksua, niin kannattaa kääntää katseet jonnekin muualle.

Olisko ehdotuksia hyväksi arkituoksuksi syksyyn/talveen? Nyt ei ole kaapissa kuin Allure Sport Homme (kesätuoksu) ja Armanin Code, joka on kyllä mahtava, mutta se on enempi sellainen ilta/juhlatuoksu mielestäni tai ainakin kaipaan vaihtelua.

Burberryn Brit ja London on olleet käytössä, mutta ovat nyt käytännössä loppu, eikä ne nyt niin loistavia ollut, että uudelleen ostaisin ainakaan heti perään. Allure Hommesta en tykännyt. Dior Homme oli myös liian imelä/naisellinen etenkin päiväkäyttöön ja Terre D'Hermes taas liian pappamainen. YSL:n L'Hommesta mulla oli joskus vuosia sitten näyte ja sen muistan, että se oli hyvää kamaa, mutta sitä en, että oliko sekin kuitenkin enempi lämpimän vuodenajan tuoksu?

Olisko ehdotuksia hyväksi arkituoksuksi syksyyn/talveen? Nyt ei ole kaapissa kuin Allure Sport Homme (kesätuoksu) ja Armanin Code, joka on kyllä mahtava, mutta se on enempi sellainen ilta/juhlatuoksu mielestäni tai ainakin kaipaan vaihtelua.

Burberryn Brit ja London on olleet käytössä, mutta ovat nyt käytännössä loppu, eikä ne nyt niin loistavia ollut, että uudelleen ostaisin ainakaan heti perään. Allure Hommesta en tykännyt. Dior Homme oli myös liian imelä/naisellinen etenkin päiväkäyttöön ja Terre D'Hermes taas liian pappamainen. YSL:n L'Hommesta mulla oli joskus vuosia sitten näyte ja sen muistan, että se oli hyvää kamaa, mutta sitä en, että oliko sekin kuitenkin enempi lämpimän vuodenajan tuoksu?

Kokeilemisen arvoisia tuoksuja ympärivuotiseen käyttöön, jotka soveltuvat myös varsin hyvin viileämmille keleille: Bleu De Chanel, Chanel Platinum Egoiste, YSL Body Kouros

Aika halpoja muijia jos lämpeää Rexonasta.

Niille ei pidä paljastaa ainakaan etukäteen että haju tulee rexonasta ;)

Vaihdoin just Doven keltaiseen roll-oniin ja heti tuli kommenttia hyvästä hajusta. Tai sitten se on vaan miehestä kiinni...

Mitä mieltä Hugo Bossin hajuvesistä, onko enemmän semmosia +30-40 vuotiaille sopivia vai meniskö nuoremmille?

Menee nuoremmillakin. Osahan niistä on tosi raikkaita ja nuorekkaita. Itsellä on Bottled Unlimited Le EdT tuoksu lähinnä kesällä käytettäväks.

Eikö noi Bossin hajuvedet ole vähän sellaisia, joita on jokaisella nuorella kaapissa? Vähän niin kuin Polo Sport oli joskus omina teinivuosinani. Enemmän minä sen ainakin nuorten tuoksuksi miellän. Tosin ei noita hajuvesiä tule iän perusteella kyllä itse juuri mietittyä, mutta Bossilta ei ole tullut vastaan oikein yhtään, joka olis napannut sen suuremmin.

Parfyymien vetovoima on tavallaan kuviteltua, sillä se on 100 % kulttuurimme tuottama juttu. Itse en käytä edes hajustettua deodoranttia, vaan luotan apteekeista saatavaan hajuttomaan Triple dry rolloniin, joka estää erittäin tehokkaasti hikoilua. Eli kehon omalla hajulla mennään josta on pahin hiki leikattu pois.

Sanoisinkin että tytöt tykkää nimenomaan MIEHEN tuoksusta ja vice versa. Lyön vetoa että terveen miehen hienhaju (varsinkin jos testotasot kohdillaan) on naisista kiihottavampaa kuin kalleimmatkaan hubobossit ja yvessaintlaurentit. Ainakin biologisessa mielessä. Tietenkin jotkut golddiggermuijiat saavat kiksit jos vainuavat miehen käyttävän jotain sikakallista parfyymia, mutta silloin on taas kyse kulttuurista, ei biologiasta.

Itsekään en pidä parfyymeistä naisilla, ihan sama mikä haju kyseessä. Vieno hiki on paljon puoleensavetäväämpää.

Niinno kaikkihan ulkonäköpreferenssit (poislukien symmetria, iho,terveeltä näyttäminen jne) on kulttuurisidonnaisia, eikä se kyllä tee niistä mitenkään kuviteltuja. Päivittäinen suihkussakäynti, nykyaikainen syyhygienia ja muut vastaavat on myös periaatteessa vain kulttuurisidonnaisia juttuja. Ihan varmasti on prosentuaalisestikin paljon niitä naisia, jotka ei tykkää hien hajusta, vaikka ei voimakas olisikaan.

Vaikka hanipöön hienhajusta tykkäisikin, niin kyllä mä vieraiden ihmisten hajuvesiä kuitenkin mieluummin nuuhkin kuin hikeä.

Mutta jos on rajut tuoksufetissit, niin ehkä sen oman vastakappaleensa löytää helpommin hikisenä?

Kysykääpä naisilta, tykkäävätkö hienhajusta :D
No en mä kyllä tiedä yhtään miestäkään, joka tykkäisi hienhajuisesta naisesta :D
Kyllä mulla tulee ensivaikutelmana mieleen, että kyseinen hieltä haiseva persoona on vähän hövelimpi hygieniansa suhteen -> ei jatkoon.

Ei se ole yks, eikä kaks kertaa, kun on nainen sanonut, että kylläpäs tuoksut hyvältä. Ja tämähän ei onnistu pelkän suihkun ja hajuttoman/tuoksullisen antiperspirantin voimin. Piste.
Vai oliko ne naiset sittenkin golddiggereita? Sallikaa minun nauraa.

Päivittäisessä käytössä mulla menee mitä sattuu. Monesti ihan antiperspirantilla mennään.
Perus "viihdekäytössä" on toiminut kombona joku Issey Miyake+Hugo Boss edt.
Toinen vanha suosikki on myös Kenzo Jungle dödö+edt. Tosin tuo Jungle deostickin valmistus on kait lopetettu vuosia sitten. Mikäköhän lie olisi lähimpänä samaa?
Hyllyssä on joku Marc Jacobsin Bang Bang, joka on vähän kuin miedompi versio tuosta Kenzon Junglesta.

Ikävä tuottaa kalliden parfyymiensä vetovoimaan luottaneille pettymys:

Miehen haju houkuttelee naista | Yle Uutiset | yle.fi

"Naisille miehen haju (siis miehen oma haju) on tärkein kriteeri parinvalinnassa. Epämiellyttävää hajua ei pysty kompensoimaan edes mukavalla luonteella tai edullisella ulkonäöllä. Miesten mielestä taas naisen haju ja ulkonäkö ovat yhtä tärkeitä, tietää evoluutiobiologian dosentti Markus J. Rantala Turun yliopistosta.

- Parinvalinnan kannalta on parempi, ettei peitä ominaishajuaan hajusteilla, eikä pyri miellyttämään niitä ihmisiä, jotka eivät kyseisestä ominaishajusta pidä. Ihmiset myös turtuvat oman hajuvetensä tuoksuun. Hyvänkin hajuinen hajuvesi muuttuu toisten sieraimissa pahanhajuiseksi, jos sitä on liikaa, neuvoo Rantala.

Perimältään erilaisten ihmisten hajut vetävät toisiaan puoleensa. Se estää sisäsiittoisuutta ja varmistaa tulevien lasten hyvän geeniperimän.

- Tämä selittää sen, miksi toisen mielestä hyvältä tuoksuva henkilö voi toisen mielestä haista todella pahalta, valaisee Markus J. Rantala."

Vaikka meidät on kulttuuristettu arvostamaan teollisia parfyymejä kehon luontaisten hajujen sijaan, emme siis mahda biologiallemme mitään. Eli sitä oikeaa etsiessä kannattaa kiinnittää huomiota miltä kandidaatit tuoksuvat hikisinä ja silloin kun dödöjä ja parfyymejä ei ole ominaishajua peittämässä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom