Miesten treenivaatteet

Liittynyt
30.4.2016
Viestejä
275
Ikä
28
Kaupunki
Espoo
Laitetaanpas tällänen ketju pystyyn, elikkäs koitin etsiskellä threadiä erilaisista treenivaatteista ja etenkin keskustelua niiden materiaaleista, mutta ei osunut silmään muutakun punttimimmien puolella. Elikkäs minkätyylisiä treenivaatteita suositte ja mitkä materiaalit/sekoitukset olette todenneet parhaiksi, miksi?

Etenkin olisin kiinnostunut saamaan tietoa erilaisista housujen, pitkähihaisisten sekä huppareiden tyyleistä ja materiaaleista. Esimerkkinä näistä mesh housut, thermal paidat, sekä erilaiset hupparit joita on ohuita ja paksuja, hihattomia yms. Jos on joku tietty tuote tai merkki mitä ehdottomasti suosittelette niin pistäkää ihmeessä tulemaan viestiä, tarkotus ois uudistaa treenivaatekaappia:)
 
Viimeksi muokattu:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No puuvillaiset paidat esim. juuri t-paita on mielestäni ei niin hyvä kunnon hikijumppaan, ihan sama mitä se jumppa on. Itselläni niitä kyllä on ja jostain syystä käytän kuitenkin. Tekniset vaattteet lienee parhaimpia. Under Armourilla on loistavia paitoja ainakin. Monesti lämmittelen ja aloitan treenit jossain college-paidassa jonka alla sitten tekninen-paita.
 
Itse oon tykänny käyttää gymsharkin paitoja. Todella mukavan tuntusia päällä. On kyllä melkoisen tyyriitä, mutta toisaalta 1.5 vuotta sitten ostettu ensimmäinen paita sieltä ja vielä on täysin uudenveroisessa kunnossa joten eipähän tarvitse joka viikonloppu uusia ostella. :) Eikä yhtään hullumman näköisiäkään kyllä, jokseenkin vähän erikoisia kun moni suomessa pitää tavallisia yksvärisiä paitoja.
 
Paidoista vanhat t-paidat, mieluiten puuvillaa. Saanu kyllä lahjaksi kaikenmaailman teknisiä, mutta ne nyt vaan on huonoja ainakin lowbar kyykkyyn kun tanko haluaa liukua ja penkkiin, kun selkää ei saa tiukasti asetettua.
 
Gaspin shortsit ja pidemmät housut, eli mesh kangasta. Paidat on yleensä UA teknistä.
 
Pidän koripallopöksyistä. Vilpoisemmat kuin pitkät, mutta kassit ei vilahtele lahkeista.
 
Oon kanssa miettiny noita gaspin mesh housuja, miten eroaa näin käytännössä sun mielestä normi college housuista ?
Hengittää paljon paremmin, jos haet enemmän lämpöä kehoon, niin collarit on siinä mielessä parempi. Mä haen enemmän hengittävää materiaalia. Sen takia mesh ja tekniset kankaat.
 
Aikaisemmin on ollut Better Bodiesia ja Gaspia mm. noita mesh malleja.. Enään en raaski maksaa merkistä, tietysti noista joskus hyviä tarjouksia / loppuunmyyntejä edullisesti.

Tällä hetkellä Under Armourin / Niken vaatteita menee. Yhdet hyvät löydökset on lidlin tekniset urheilushortsit ja tpaita.. Taisi maksaa 5 euroa kipale. Merkkivaatteihin saa laittaa nollan perään eikä sekään vielä riitä. Enkä itse ainakaan ole huomannut merkittävää eroa eri merkkien välillä. Kukin tyylillään.
 
Housuina on nykyään aina mesh-shortsit, pääosin Gaspia. En maksa pelkästä merkistä vaan siitä, että ne kestävät käyttöä hintansa edestä. Halvat colleget ja meshit hajoavat puolessa vuodessa, Gaspit kestävät vuosikausia. Yhdet vastaavat Gazozit on nyt myös testissä kun tarjouksessa halvalla oli, aika näyttää laadun. Lyhyissä housuissa on hyvä treenata ja ainakin itselleni mesh-materiaali on miellyttävä.

Paitana on aina hihaton koska tykkään kun käsiä ei kiristä mistään eikä etukyykyissä, rinnallevedoissa ym. ole paitaa olkapäiden päällä. Niitä ostan mistä milloinkin vastaan tulee, välillä halpoja teknisiä paitoja, välillä perus-puuvillahihattomia ja nyt talvella ostin nipun Gazozin bodaripaitoja kun halvalla sai. Paidoissa tulevat yleensä hajuhaitat vastaan ennen muuta kestoikää, joten niissä kestävyydestä on turha maksaa niin paljon kuin housuissa.

Hyvä ostos ovat olleet Lidlin polvilämppärit a' 5€, joita on myynnissä säännöllisesti. Ajavat asiansa ja kestävät superhyvin hintaansa nähden eikä tarvitse nuukailla heittää niitä roskiin ja uusia tilalle, kun alkavat lopulta kulahtamaan.
 
Jep. Noi normi kangaspaidat ottaa kyllä hajut todella hyvin ittensä. Sen takia teknistä kanssa. Tosin kyllä niitäkin saa vaihdella. Niitä mulla meen myös töissä nykyään.
 
Vaatteista puheen ollen. Kuinka useasti porukka pesee noita teknisiä vaatteita ? Ei nuo kuitenkaan ala haisemaan yhtä helposti kuin joku perus kangaspaita. Itse pesen kyllä lähestulkoon joka treenin jälkeen pesukoneessa.
Lueskelin itse netistä asiasta, ja siellä sanottiin juurikin että nuo tekniset alkaa haisemaan nopeammin, kun taas puuvilla ei niin pahasti. Omaa kokemusta ei kyllä tästä valitettavasti ole.

"Tekniset kankaat on usein tehty polyesterista, joka muodostaa yhdessä hien kanssa pahanhajuisen cocktailin.

Tämän todistaa Gentin yliopistossa Belgiassa tehty tutkimus. Siinä 26 vapaaehtoista luovutti hikiset paitansa tutkijoille tunnin spinningin jälkeen. Paidat ”hautuivat” reilun vuorokauden, minkä jälkeen niitä nuuhki ryhmä kokeneita haistelijoita. Polyesteripaidat löyhkäsivät huomattavasti enemmän kuin puuvillaiset.

Tutkimuksen kirjoittaja Chris Callewaert selittää, että hiki itsessään ei juuri haise, mutta kun se pääsee kosketuksiin bakteerien kanssa, lemahdusriski kasvaa. Mikrokokki-bakteerit hajottavat treenivaatteisiin kerääntyneet rasvahapot, hormonit ja rikkiyhdisteet pahanhajuisiksi osasiksi. Tarkkaa selitystä ei tiedetä, mutta nämä bakteerit viihtyvät paremmin polyesterissa kuin puuvillassa."

Lähde: http://www.menaiset.fi/artikkeli/aj...t_loyhkaavat_pahimmin_nain_selatat_hajuhaitat
 
Vaatteista puheen ollen. Kuinka useasti porukka pesee noita teknisiä vaatteita ? Ei nuo kuitenkaan ala haisemaan yhtä helposti kuin joku perus kangaspaita. Itse pesen kyllä lähestulkoon joka treenin jälkeen pesukoneessa.
Pesukoneessa kerran viikossa ja nyrkkipyykki kuumassa vedessä joka treenin jälkeen, ilman pesuainetta. Ei ainakaan mulla oo haju tarttunu
 
Under Armourin tekniset treenipaidat ja shortsit muodostavat suurimman osan treenivaatekatalogistani. Useimmat yksilöt olen poistanut alennusmyynnistä, normaalit hinnat ovat hitusen korkeita. Ns. bodymerkkejä vältän lähes keinolla millä hyvänsä.
 
Itsellä pitkähihainen Under Armour tai vastaava, pitkät housut (collegea useimmiten) ja siinä kylmempinä aikoina t-paita päällä.

Jep. Noi normi kangaspaidat ottaa kyllä hajut todella hyvin ittensä. Sen takia teknistä kanssa. Tosin kyllä niitäkin saa vaihdella. Niitä mulla meen myös töissä nykyään.

Täällä jotain hienhajua ehkäisenviä vermeitä. Yksi kommentoija kertoi, että on juossut kuukauden ajan päivittäin paidan läpimäräksi eikä vieläkään haise hiki, vaikka ei ole pessyt.

Vaatteista puheen ollen. Kuinka useasti porukka pesee noita teknisiä vaatteita ? Ei nuo kuitenkaan ala haisemaan yhtä helposti kuin joku perus kangaspaita. Itse pesen kyllä lähestulkoon joka treenin jälkeen pesukoneessa.

Joka treenin jälkeen, paitsi jos on ollu joku lihashuolto tai muuten vähähikisempi treeni.

Millasia treenikenkiä jengi käyttää/suosii ? Pistin tilaukseen gorilla wearin high topsit, pistän infoa millaset on kun tulevat! :)

Vibram fivefingers tai sukkasillaan, osa liikkeistä kyykkykengät jalassa.
 
Millasia treenikenkiä jengi käyttää/suosii ? Pistin tilaukseen gorilla wearin high topsit, pistän infoa millaset on kun tulevat! :)
Mulla on nämä. Käytän myös hieronnassa näitä

primus%20road%20blue%20lateraledited.jpg
 
Käytän lähes pelkästään Gaspin/Gazozin mesh-kankaisia treenihousuja, sillä hintaansa nähden ne ovat miellyttävimmät tilavuuden, helppouden ja kestävyyden takia. Taitaa olla yli 6 vuotta vanhoja salihousuja mulla eikä yhtäkään reikää tai kulumaa osassa. Paitoina hyvin pitkälti puuvillaisia, en ole huomannut niitten kanssa ongelmia. Ostan paidat pääosin Sportsdirectiltä niin kappalehinnat ovat naurettavan vähäiset, joten kulumiset ei haittaa. Kenkinä mennyt kohta kaksi vuotta Adidaksen Power Perfect II, toimii yksinkertaisesti kaikessa parhaiten salilla pl. jos haluaa juosta juoksumatolla.
 
Back
Ylös Bottom